For ledere om strategi, markedsføring og salg

En blogg fra Markedspartner

Dette må du tenke på for at din innholdsstrategi skal ha god effekt

Slik lykkes norske ledere med inbound marketing

Konkurrentene dine sparer millioner på generativ AI

Bates 5 råd for å bygge bedre kundereiser basert på data

Generativ AI som en del av kjøpsreisen

Hvordan måle verdien av innholdet du lager?

Hva er medietrening og hvordan kan det styrke selskapet?

De mest leste blogginnleggene på Digitalleder i 2023

Fire trinn til en god markedsplan for 2024

Hvorfor du burde bygge rapporteringen din på CRM-data

Slik jobber du smartere med salg i 2024

Vil AI ødelegge inbound marketing?

Praktisk bruk av AI i markedsføringen

6 tips for å lykkes med AI i din bedrift

Hvordan snakke så datamaskinen din forstår deg

Enkel og effektiv brukertesting av kundereisen

Google Analytics kan nå brukes lovlig i Europa

Tips for å få selgerne til å bruke CRM (og hvorfor det er viktig)

Hvordan jobber verdens første heldigitale mobilselskap med kundereiser?

Kunstig intelligens gir helt nye muligheter for innholdsanalyse

Ni grunner til at CRM-prosjekter ofte feiler (og hva du kan gjøre for å forhindre det)

Rekrutteringsstrategi: Hvordan lage en kandidat-persona?

Slik vil selgerrollen endre seg i årene som kommer

Har dere retningslinjer for bruk av kunstig intelligens i jobben?

Markedsplan vs. markedsstrategi

God datakvalitet er avgjørende for å lykkes med CRM

Disse rapportene og dashboardvisningene burde du bygge i ditt CRM-system

Slik skaper du langvarige kundeforhold ved å bruke CRM

Slik ser digitalisering av salgsprosessen ut i praksis

Derfor sliter mange organisasjoner med å finne og utvikle sine digitale talenter

Fem tips som vil gjøre din bedrift bedre rustet for 2023

Blogginnleggene dere likte best i 2022

6 måter ChatGPT kan endre markedsføring, salg og kundedialog

Drift vs. innovasjon i Bokklubben – Har vi virkelig gjort alt når vi har gjort alt?

Slik bør endringer i bedriften kommuniseres

Strategi: Fra formulering til implementering

Hvordan Porterbuddy bruker data som et konkurransefortrinn

Datafangst – det viktigste kapittelet i datastrategien din

Kundereiser – hva kan forskningen bidra med?

9 nivåer du må gjennom for bedre datakvalitet

Hvorfor svarer du ikke når kunden fyller ut skjema på hjemmesiden?

Gikk du glipp av Kundereisedagen? Nå kan du se opptaket! Del 2

Gikk du glipp av Kundereisedagen? Nå kan du se opptaket!

Slik forbedrer du dine kundereiser

Bedre kundereiser med data i kjernen

Digitalisering av salgsprosessen og vekstkartet for salg

Slik lager du en god kommunikasjonsstrategi

Digital markedsføring i styrerommet: 3 grep som gjør at du blir hørt

4 eksempler på hvorfor salg, markedsføring og kundeservice bør dele kundeinformasjon

Hvorfor er datakvalitet så viktig i CRM

Klar tale og tydelig kommunikasjon for ledere

Kundereiser med friksjon fører til misførnøyde kunder og tap av salg

Retorikk - kunsten å overbevise

Blogginnleggene dere likte best i 2021

Viktige B2B trender for 2022 og det neste tiåret

Snakk om samfunnsansvar - ikke bærekraft

4 råd for å komme tidlig i kontakt med dine potensielle kunder

Hva er egentlig forskjellen på kundens kjøpsprosess og din egen salgsprosess?

Er du klar for det kommende året?

Har du fått med deg årets digitale konferanse fra MarkedsPartner?

4 punkter alle markedssjefer bør vektlegge i markedsplanen

Slik får du idéer til å lage innhold langs kundereisen

Fremtidens hjemmekontor

Slik styrer du kundenes kjøpsprosess

Hva skiller digitale kundereiser fra tradisjonelle kundereiser?

Følger pipelinen i CRM-systemet den faktiske salgsprosessen?

Slik utarbeider du det beste markedsføringsbudsjettet

De viktigste grunnene til å velge HubSpot CRM

Digitalisering av kundereisen

Digital markedsføring: For store krav til kompetanse?

20 kriterier til CRM-systemet og leverandøren

Forhindrer gode kundereiser churn?

CRM i et kundereiseperspektiv

Hva er universell utforming på web og hvorfor må du forholde deg til det?

Mine tips til hvordan du kan effektivisere salgsprosessen

Hvordan skremme bort kjøpeklare kunder i løpet av 5 dager

Kundecase: Slik økte vi Google-trafikken til kundens nettside med 313,72 prosent

Manglende innovasjon innen markedsføring og salg hemmer veksten din

Påvirker disse 7 faktorene prestasjonene til dine selgere?

Kjære toppleder: Dette bør du se etter i en digital markedsfører

Ett år med covid-19: Hva gjør markedssjefene i Norsk Gjenvinning og Mills Proff Partner nå?

Til lederen: Slik skriver du kronikker som får spalteplass

Hvordan HubSpots CRM-plattform har blitt et kritisk forretningsverktøy

Fra en markedssjef til en annen: 5 tips for å holde deg oppdatert

Seks givende år med inbound

3 tips til hvordan du som salgsleder kan gjøre hjemmekontor til en suksess

Hva betyr det at Google Chrome faser ut støtte for tredjepartcookies?

Hvorfor du bør investere i en datadrevet salgskultur

Dette holder markedssjefen våken i 2021

Nyttige verktøy i HubSpot for B2B-bedrifter

Hvordan beholde kundene?

Marketing automation basert på atferdsdata og transaksjonsdata

Innholdet som styrker bedriftens kundereiser

Status: I et langvarig forhold med HubSpot

SEO i 2021: Hvor relevant er innholdet for autoritet?

5 råd for markedsføring, salg og kundereiser i 2021

10 lærdommer fra online/hybrid-konferanser

Bedrifter må tilpasse seg den nye hverdagen

Når innholdsmarkedsføring gjør mer skade enn nytte (og hvordan fikse det)

Over 1200 påmeldte: Streamer du også dette fra hjemmekontoret i morgen

Data: Et ekstra konkurransefortrinn?

6 måneder med covid-19: Hva gjør markedssjefene nå?

Fem steg til å skape endring gjennom forankring

Har du ende-til-ende-fokus på kundereiser?

De to mest oversette kundereisene: Anbefaling og Forventning

Gode metoder for å jobbe med kundereiser

Hvem har ansvar for å jobbe med kundereiser?

5 steg til en bedre onboarding av nyansatte

5 salg- og markedskonferanser som går digitalt i 2020

Det har aldri vært enklere å være salgsdirektør

7 grunner til å bruke account-based marketing (ABM) i B2B

Hva skal til for å vellykket innføre et nytt system i din bedrift?

STEG FOR STEG: Hvordan endre en markedsplan

– Jeg ler godt når roboter leter etter sikkerhetshull på nettsidene våre

Er kundereisen din forberedt på Friksjonsfrie Freddy?

15 råd for friksjonsfrie kundereiser i koronaens tid

Fordelene HubSpot gir din virksomhet i B2B og B2C

Hvordan øke lønnsomheten ved å jobbe med kundereiser?

— Nå er det essensielt å kommunisere at bedriften din er open for business

Bør podkasting inn i markedsstrategien din?

5 taktiske råd for salg- og markedsføringen din under koronakrisen

Rett før «lock-down» jobbet vi med en software som forberedte oss på krisen

Når markedsaktiviteter blir avlyst, blir den digitale markedsføringen ekstra viktig

Vi må fortsette å lage relevant innhold som styrker kundene våre

Nå må vi segmentere og målrette enda mer!

7 tips til kriseledelse på avstand

«Adapt or die» – Digital transformasjon i eksponentiell hastighet

Kontinuitet i krisetid: Slik sikrer du driften av virksomheten

Hva er en kundedataplattform, og hvorfor trenger bedriften din det?

Hvordan HubSpot som CRM-system kan øke lønnsomheten og gjøre lederens hverdag enklere

Brukeradopsjon: Hvordan få ansatte til å bruke ny programvare

Hvordan bruke ny teknologi til å skape vekst?

Har virksomhetens risikoprofil endret seg siden forrige årsskifte?

10 teknologitrender for 2020 (Del 2)

10 teknologitrender for 2020 (Del 1)

De 7 gode vanene [til de mest vellykkede lederne]

Den ultimate logotesten

Syv buzzord jeg ofte har hørt i styrerommet i 2019!

Digitalisering: Toppledere må forstå forskjellen på harde og myke trender

Tillit er vår tids viktigste valuta

Ønsker du at virksomheten din skal vokse bedre? Det kan kreve mot!

«Experience disruptors»: En ny rase vekstvinnere

Tre former for digitalisering – hvilke er relevante for din bedrift?

Utfordringen er ikke salg, men rekruttering. Hva gjør du?

Tre spørsmål til egen markedsføring og salg

Kultur spiser digitalisering til frokost

Norske markedsdirektører: Analytiske evner viktigst for å skape vekst

Data kan gi deg konkurransefortrinnet du ser etter

Paneldebatt: Eie eller leie? Hvor og hvordan får du oppmerksomhet i markedet?

VIDEO: Den moderne salgsdirektørens verktøykasse for en mer effektiv salgsorganisasjon

Gratulerer med fullført mentor-program - til oss alle tre!

Kommunikasjonsstrategi: Er åpenhet og transparens alltid så lurt?

Webetikk: Bør du overlate kundeservicen til en chatbot?

Hva er bærekraftig ledelse?

Hvorfor toppledere bør bry seg om CRO

Kundeservice: Slik kommuniserer du med kundene i 2019

Hvordan lykkes med digital endringsledelse?

Salgssjef: Hvordan motivere selgerne dine?

7 grunner til at ledere bør skrive mer

Hvordan innføre en Blue Ocean-strategi

Norske ledere har tatt de digitale utfordringene på alvor

Slik tiltrekker du topptalenter gjennom kjente markedsføringsprinsipper og teknologi

Hvorfor er digitale plattformer så verdifulle?

Hva ledere bør vite om digitalisering og risiko

Hvilke nye jobber vil skapes av kunstig intelligens (AI)?

Hva er blue ocean, og hvorfor bør du vurdere denne strategien?

Hvorfor CRM-prosjekter feiler og hvordan lykkes bedre?

Hvordan skape lønnsom og varig endring for salgsorganisasjonen

Ansvaret for datasikkerhet ligger nå også hos styret – ikke bare hos IT. Er du oppdatert?

Hvilke bransjer er mest utsatt for disrupsjon – og hva slags strategi trenger du?

Hvordan nå et globalt marked i en forskningsintensiv virksomhet

Kommunikasjon for ledere: Hva skaper et førsteinntrykk?

Hvordan moderne ledere skaper lønnsom vekst basert på ny teknologi

Fikk du en «hockeykølle» i julepresang fra styret – eller er 2019 året da du endelig hadde ryggrad til å begrave budsjettet?

Digitalisering: Fem moteord enhver CEO må kjenne til

Slik måler du organisasjonens digitale modenhetsgrad

Slik sikrer du høy avkastning på CRM-investeringen din

Digital disrupsjon: Hvilke KPI-er bør styret og toppledelsen fokusere på?

Hva er god krisekommunikasjon?

Er sosiale medier en viktig arena for toppledere?

Fra tåkefyrste til visjonær leder

Hva er disruptiv innovasjon?

Hvordan vil dagens jobber påvirkes av automatisering?

Hva er egentlig en forretningsmodell?

Hvorfor gidder jeg ta kalde møter egentlig?

Hvilke konsekvenser får abonnementsmodeller for dine selgere?

CRM: Har du rett strategi for å opprettholde bedriftens kunderelasjoner?

Dette krever «generasjon prestasjon» av sine ledere

Økt trivsel gir økt produktivitet!

Mine erfaringer med outsourcing av markedsføring

Sju argumenter for å kjøpe et «standard» CRM-system

Kundelivstidsverdi: Hvordan beregne lønnsomheten av en ny kunde?

Farene ved lineær tenkning i ledelse

Hva er et digitalt marketing-økosystem?

VIDEO: Digitalisering – Hva må du kunne for å skape lønnsom vekst?

Hvordan hindre at markedsdirektøren slutter?

Hvordan få fakturerende konsulenter til å prioritere salg

- Det er lov å kalle seg et mediehus, men alt vi lager er reklame

En ny definisjon på CRM: Contact Relationship Management

Digitalstrategi: Hvordan lykkes i en analog og digital verden

Se flere av våre blogger