5 salg- og markedskonferanser som går digitalt i 2020

Hvert år diskuteres det hvem i bedriften som skal sendes til hvilken konferanse, og hvor «vi» som bedrift kan hente ut markedsføringskroner og salg i etterkant. I år er valget forståelig nok uendelig, med mye bra innhold for både nykommere og erfarne i bransjen. Men ingen liker å kaste bort tiden sin på forenklede seminarer som etterlater en med mer spørsmål enn svar. Derfor har vi satt opp en liste med de digitale konferansene, både i innland og i utland, som vi mener dere kan få godt utbytte av. I tillegg til våre beste tips for hvordan innhente mest mulig informasjon.

#1: INBOUND 2020 Inspire Whats Next

For første gang i HubSpot sin ni år lange historie, sender de konferansen INBOUND digitalt! Dette er høydepunktet for mange ledere (samt markedsførere og selgere), oss selv inkludert. Den fysiske konferansen har vanligvis flere tusen deltakere og hundrevis av foredragsholdere. Dette er en svært populær konferanse, og dere kan høre blant annet HubSpot sine egne stjerner, Brian Halligan og Dharmesh Shah, men det kan ofte være vanskelig å få tid til å reise på denne konferansen. Avstanden er lang da den som regel befinner seg i Boston, USA, og med billettpriser deretter. Derfor, spesielt her hos oss, blir det som regel konkurranse om hvem som skal få reise. I år endres dette betraktelig. Nå kan du se konferansen fra ditt eget soverom, eller som hos oss; fra oppsatte skjermer på forskjellige møterom på kontoret, slik at smittevern kan opprettholdes og de ansatte kan se de foredragene de ønsker. Prisen er også betraktelig mer rimelig. Det betyr potensielt at du kan «sende» flere enn normalt på denne konferansen.

Når: 22-23. september 2020

Hvor: På din PC, telefon eller nettbrett.

Arrangeres av: HubSpot

Les mer her >

Last ned gratis e-bok: Skap resultater med inbound marketing

#2: Performance-konferansen

Denne konferansen blir arrangert av Interesseorganisasjonen for digital markedsføring og kommunikasjon, og tar for seg nyheter og trender innen performance marketing. Fagområdet har opplevd en voldsom vekst de siste årene og ny teknologi har absolutt vært medvirkende til dette. Konferansen deler også ut en Performance Award. Prisen hedrer det siste årets arbeid som har utmerket seg med gode, dokumenterte resultater.

Når: 15. oktober 2020

Hvor: På din PC, telefon eller nettbrett

Arrangeres av: Interesseorganisasjonen for digital markedsføring og kommunikasjon (INMA)

Les mer her >

#3: 8 minutes of Digital Marketing

På denne intense konferansen får foredragsholderne åtte minutter taletid hver. Det innebærer at de raskt og konsist fokuserer på det de selv mener er det nyeste, viktigste og mest relevante å ta med seg innen digital markedsføring akkurat nå og inn i 2021. Innholdet er spisset, direkte og ufiltrert, og dagen vil dermed gi deg et godt oversiktsbilde av det nyeste innen digitalmarkedsføring.

Når: 10. desember 2020

Hvor: På din PC, telefon eller nettbrett.

Arrangeres av: Interesseorganisasjonen for digital markedsføring og kommunikasjon (INMA)

Les mer her >

#4: The New Normal

2020 har vært et … ja, hva kan man si? Et spesielt år? Vi ser likevel at noen bedrifter har vært utrolig flinke til å omstille seg. De har tatt i bruk teknologien som allerede eksisterer og videreutviklet de mulighetene som allerede finnes. Men det er fortsatt store spørsmål om hva kjølevannet av denne utfordringen vil bety for bedrifter som både deg og oss. Hvilke egenskaper er det egentlig en leder i dag, og i tiden fremover, trenger? Og hvordan skal vi kunne fokusere, måle og eskalere langsiktige resultater mens vi håndterer en (forhåpentligvis) kortsiktig krise?

Dette kan du høre mer om på The New Normal. En nettbasert konferanse for næringslivsledere, arrangert av Oslo Business Forum.

Når: 24. September 2020

Hvor: På din PC, telefon eller nettbrett

Arrangeres av: Oslo Business Forum

Les mer her >

#5: Digitaliseringskonferansen Krisen som satte fart på digitaliseringen

Digitaliseringskonferansen er en møteplass for ledere som er opptatt av digitalisering i offentlig sektor. Jobber du i privat sektor mener vi likevel at du kan hente ut gode tips og triks, ikke minst generell informasjon om digitaliseringen som er i drift. I år handler konferansen om hva som skjedde i Norge da alt ble snudd på hodet og Covid-19 ble en del av alles hverdag. Her kan du møte toppolitikere og sentrale samfunnsaktører som snakker om hva som har skjedd – og hva som skjer videre. Vi har til og med hørt at vår egen statsminister, Erna Solberg, vil komme med en videohilsen.

Når: 25. august 2020

Hvor: På din PC, telefon eller nettbrett

Arrangeres av: Digitaliseringsdirektoratet

Les mer her >

Nyttige tips før du benker deg for konferanse:

  1. Vær klar før konferansen starter. Det er «fort gjort» å bruke de første minuttene til å finne seg litt snacks og finne seg til rette, men det er ofte de første minuttene på en digital konferanse man bruker til å bli kjent med alle i «rommet». På en fysisk konferanse er dette tiden hvor du står utenfor lokalet, spiser litt frukt, fint dandert på et sølvfat på gangen, og mingler med de andre i publikum. Dette går vi glipp av på en digital konferanse, men det kompenseres på andre måter. Her bør du derfor bruke tiden din godt. Forbered deg litt på forhånd og skriv til de andre deltakerne i chatten (om det er tilgjengelig) og skaff deg nye kontakter på denne måten. Følg dem opp på sosiale medier (for eksempel LinkedIn) i etterkant.

Trenger du hjelp til å lage en perfekt bedriftsside på LinkedIn som du kan presentere i chatten på konferansen? Sjekk ut vår gratis guide her >

  1. Separer konferansen fra notatene dine. Har du mulighet, bruk gjerne en PC-skjerm for konferansen og en annen til å skrive notatene dine. Har du ikke to PC-skjermer anbefaler vi å bruke mobiltelefonen, en Ipad, eller god gammeldags penn og papir. Da blir det enklere å huske hva foredragene handler om. Ikke minst, så vil du da ha muligheten til å sende dine notater til andre kolleger i etterkant, som også kan dra nytte av tiden du har brukt på konferansen.
  2. Vær bevisst på nytteverdien. Med dette mener vi at du på forhånd bør ha en klar strategi for hvilken informasjon du skal hente ut fra konferansen. «Går du» på denne konferansen fordi dere har problemer med å hente inn nye leads fra sosiale medier og lurer på hva dere kan gjøre annerledes? Ja, da bør du snakke med dine kolleger i forkant av konferansen, og høre hvilke spørsmål de har rundt disse temaene som konferansen skal handle om. Spør i chatten, eller andre muligheter du har til å kommunisere med foredragsholderne, og ta med deg svarene tilbake til dine kolleger slik at nyvunnet kunnskap kan tas rett ut i praksis.

Helt til slutt –Ikke vær redd for 2021

Hvert år rundt årets skumleste dag, Halloween, arrangerer vi vår webinarserie - Ikke vær redd for 2021. Her kan du se noen av Nordens beste innen ledelse, kommunikasjon, markedsføring og salg. Et skremmende, utfordrende, men på samme tid, nyskapende år, har snart passert forbi og flere av oss sitter som store spørsmålstegn og lurer på hvordan neste år kommer til å bli. Denne heldigitale konferansen håper vi kan bidra til en litt enklere overgang til 2021 og sammen kan vi gi deg, og du oss, noen gode tips som vi kan ta med oss inn i det nye året. I vårt chatterom kan du «møte» andre ledere, markedsførere og selgere online og dele dine erfaringer, positive og negative, for i år, og skape nye kontakter for 2021. Og det beste? Det er helt gratis! Om dagen allerede er travel og du ikke har tid til å delta, kan du alltids melde deg på også sender vi deg opptaket i etterkant. All informasjonen for arrangementet er ikke på plass enda, men om du ønsker at jeg skal sende deg en e-post når det er klart for påmelding, kan du klikke her eller på knappen under: 

Ja, jeg ønsker mer informasjon!

Velkommen skal du være, håper vi "sees" der! 

Når: 30. oktober 2020

Hvor: På din PC, telefon eller nettbrett

Arrangeres av: MarkedsPartner

Her kan du se webinarserien fra i fjor - Ikke vær redd for 2020: