Beste_HubSpot_leverandør_partner_i_Norge

Vhar vært HubSpot-partnere en lang stund. Da vi høsten 2014 videreutviklet vår egen bruk av innholdsmarkedsføring og utarbeidet en inbound marketing strategi, ble vi også introdusert for vår kjære partner, HubSpot. Et forhold vi aldri har angret på at vi innledet. Og nå, som nyutnevnt Elite-partner – én av 14 i verden og eneste med hovedkvarter i Norge – kjenner vi litt ekstra på den nyforelskelsen igjen. Nysgjerrig på hva forholdet har lært oss og hvorfor vi fortsatt lar oss begeistre av HubSpot, etter nesten 6 år? Fint! Jeg har nemlig spurt gode kollegaer fra salg, marked, forretningsrådgivning og innhold om hvilke erfaringer de har gjort seg så langt. Hva har vært den største overraskelsen i forholdet med HubSpot? Og har det drysset uventede gevinster? Her kommer nyttige betroelser fra folka som daglig logger seg inn i HubSpot, både på vegne av oss selv og for våre kunder.

Lars Hansen, salgssjef i MarkedsPartner:

#1: Hva har vært den største overraskelsen med HubSpot siden oppstart? 

Utviklingstakten – uten tvil! De kommer med nye funksjonaliteter og videreutvikler eksisterende hver måned. I starten var CRM-et veldig enkelt bygd opp, men i dag er det blitt et fantastisk verktøy for salg som støtter selgere i store bedrifter så vel som SMB med deres salgsprosesser. Tid er penger og jo mindre tid salg må bruke på oppgaver som uansett ikke fører til  kunder, jo bedre er det for bunnlinja. HubSpot er opptatt av at selgertid skal brukes på salg, og å gjøre selgers hverdag mest mulig effektiv.

Meld deg på nyhetsbrev fra HubSpotbloggen.no her >

#2: Hva har vært den største gevinsten?  

Det å ha tilgang til data fra salg, marked og kundeservice i én CRM-plattform. Det gir oss nyttig innsikt om hvert enkelt leads digitale adferd og behov, samt dialoger og våre egne notater om leadet. .Det kan være e-poster, notater og loggede telefonsamtaler. 

Linda Harlem, markedssjef i MarkedsPartner:

#1: Hva har vært den største overraskelsen med HubSpot siden oppstart? 

Hvordan systemet har vokst for å håndtere så mye mer enn marketing, og i tillegg utvikle seg til å takle større selskaper, helt opp til enterprise-segmentet.   

#2: Hva har vært den største gevinsten?  

Det å kunne håndtere et lead fra første kontakt og gjennom hele livsløpet i ett system. Slippe overføring av leads mellom systemer – hvor det alltid er en risiko for å miste noen på veien – og mellom avdelinger. Alle avdelinger og alle ansatte sitter med samme informasjon hele tiden.   

Stig Hammer, gründer og faglig leder for forretningsrådgivning i MarkedsPartner:

#1: Hva har vært den største overraskelsen med HubSpot siden oppstart? 

Det at HubSpot har holdt alt de har sagt med hensyn til: 

  • Produktambisjoner. HubSpot har utviklet seg fra å bare være et system for marketing til å omfatte marketing, salg og kundeservice. I begynnelsen var løsningen mest for mindre bedrifter, mens i dag har de blitt en reell aktør i Enterprisemarkedet.
  • Støtte og opplæring. Uten tvil en positiv overraskelse dette også, å oppleve å få støtte når det trengs, og at det er en løsning hvor man stadig kan tilegne seg ny lærdom og utvikle kompetanse. 

#2: Hva har vært den største gevinsten?  

Det å kunne realisere helhetlige kundereiser på tvers av siloer, takket være full oversikt og delt data i sanntid. 

Erlend Førsund, innholdsrådgiver i MarkedsPartner:

#1: Hva har vært den største overraskelsen med HubSpot siden oppstart? 

I starten var HubSpot en marketing-plattform for SMB-bedrifter. Jeg mener programvaren har utviklet seg raskt med ny funksjonalitet, både i bredden (utvidet fra marketing til å inkludere salg og service) og i dybden (mer og bedre funksjonalitet i hub’ene). De har også blitt en aktør å regne med i Enterprise-segmentet, for de store selskapene. Om det er en overraskelse, vet jeg ikke, men det er i alle fall noe kundene setter pris på. 

Se gratis webinar: Hvordan bygge bedre kundereiser

#2: Hva har vært den største gevinsten?  

HubSpot har gjort digital markedsføring målbart og skalerbart. Nå kan vi samle og utnytte data i sanntid og sette dem i spill gjennom hele kundereisen. I tillegg har de levert et fantastisk og intuitivt produkt, som også by på kontinuerlig kompetanseutvikling gjennom sitt HubSpot Academy. 

Ren tilfeldighet eller meant to be

I MarkedsPartner har vi ikke for vane å spre om oss med svulstige ord og romantiske kjærlighetserklæringer. Men jeg vet godt at det ligger varme følelser bak svarene til kollegaene mine. Og det de sier, bekrefter at vi er i et forhold som vi ønsker at skal vare.

Det kan virke som om det var meant to be den augustdagen for flere år siden. Dagen da Erlend stormet inn på kontoret til Stig, over seg av begeistring, for å fortelle at HubSpot var en programvare, og ikke bare en god blogg. For det var jo slik vi oppdaget HubSpot; ved at vi selv søkte etter artikler som snakket om innholdsmarkedsføring og inbound marketing. Velvillig ga fra oss vår e-postadresse i bytte mot nyttig og inspirerende digitalt innhold, og således ble et registrert lead i HubSpots egen inbound strategi. Akkurat slik som du som leser dette er – eller nå blir – et lead i vår inbound strategi. Hvor meta er vel ikke det? Derfor var det nok ikke meant to be, men heller effektiv inbound strategi.

Hadde ikke avgjørelsen om å gå for HubSpot blitt tatt den gangen, er det ikke sikkert at vi hadde oppnådd den enorme vekstkurven som vi gjorde, og blitt det byrået vi er i dag: Estrategisk samarbeidspartner, både på digitale salgsprosesser og kundereiser.

Og at det funker? Det viser historien i denne artikkelen tydelig: Slik ser digitalisering av salgsprosessen ut i praksis. Hvor du kan følge en av våre nyeste kunders reise i vår HubSpot CRM, og hvordan kontaktkortet registrerte kunden fra ukjent lead, til registrert lead, til innholdskonsument til initiativtaker.

Nå gleder vi oss til å jobbe og utvikle oss videre med HubSpot som partnerSlik at jobben vi gjør for – og sammen med – kundene våre, hele tiden blir bedre.