Hvordan har koronasituasjonen påvirket rollen som markedssjef i Norsk Gjenvinning og Mills Proff Partner? Hva har de lært? Hva tar de med seg videre? Og hvilke tiltak og prosesser har vært ekstra viktig for dem i denne tiden?
April 2020 intervjuet vi blant annet markedsdirektør i Norsk Gjenvinning, Morten Frøid og marketingsjef i Mills Proff Partner, Hanne Tømte, for å benchmarke den umiddelbare korona-effekten på deres roller som markedsansvarlige. Vi snakket med dem igjen i september 2020 for å se om tilstanden og svarene hadde endret seg. Dette er tredje, og siste intervju i serien – takk for at vi fikk følge dere på denne unike reisen.
Les mer ›
Temaer:
Covid-19,
hvordan markedsføre etter korona
En god kronikk vil få fortjent spalteplass og høste lovord både hos kolleger, kunder og konkurrenter. Dette er oppskriften på hvordan du lykkes.
Les mer ›
Temaer:
markedsføring,
media,
Kronikk
Vanligvis er programvarer for CRM kategorisert som salgsverktøy, men i dag blir de også sett på som et kritisk forretningsverktøy. På denne bakgrunnen har HubSpot utviklet seg til en CRM-plattform som ivaretar kjerneprosesser i interaksjon med potensielle og eksisterende kunder. La oss ta en titt på hvordan HubSpot er bygget opp.
Les mer ›
Temaer:
CRM,
CRM-system,
HubSpot Norge
En kontinuerlig endring innen teknologi, markedsføringskanaler og forbrukeradferd setter nye krav til kompetansen til deg som jobber med markedsføring og salg. Trendene setter krav til økt profesjonalitet i rollen vår som markedssjef og gir oss et svimlende utvalg av muligheter i markedet. Til tider kan det være vanskelig å holde seg oppdatert i markedet som ellers vokser som ugress, og det kan være utfordrende å tilfredsstille kravene fra salgssjefen som henger på deg som nykokt spagetti på veggen. Men våkne markedsansvarlige tar likevel initiativ, reduserer trusler og utnytter mulighetene som finnes der ute.
Les mer ›
Temaer:
markedsstrategi,
digital markedsføring,
digital markedsstrategi,
justere markedsplanen
Da MarkedsPartner gikk «all in» på inbound marketing og salg i 2014, begynte vi på en vekstreise vi aldri har angret på. I denne artikkelen deler jeg litt om hvilke resultater det har gitt oss, hva vi gjorde riktig, og hva vi gjorde galt.
Les mer ›
Temaer:
inbound marketing,
innholdsstrategi,
inbound sales
Året som gikk endret mye av hvordan du som salgsleder både kan – og bør – samarbeide med ditt salgsteam. Dagens situasjon har gjort at stadig flere har hjemmekontor. Hvordan kan du som salgsleder best følge opp dine selgere i den situasjonen dere nå står i? I dette innlegget vil vi gi deg noen tips til hvordan du både kan effektivisere arbeidshverdagen, og sikre god oppfølging av salgsavdelingen i 2021.
Les mer ›
Temaer:
salgsprosess,
salgstips,
Salgskultur
Google vil blokkere tredjepartscookies i nettleseren Chrome fra 2022. Bruk av tredjepartscookies til markedsføringsmål har lenge blitt kritisert fordi det har vært vanskelig å be sluttbruker om et informert samtykke. Google har selv uttalt at de nå ønsker å blokkere tredjepartscookies for å blant annet forbedre personvernet på nett. Men hva betyr egentlig dette for deg og din bedrift?
Les mer ›
Temaer:
tredjepartscookies
Hvilken rolle bør salgsavdelingen ta i digitaliseringen av selskapet? Og ikke minst, hvordan kan du som toppleder spille salg enda bedre? I dette innlegget ser vi nærmere på hvorfor du bør investere i en datadrevet salgskultur, og hvordan best utnytte atferdsbasert innsikt.
Les mer ›
Temaer:
salg,
salgsprosess,
kjøpsprosess,
Salgskultur,
Datadrevet kundereise,
Datadrevet salg
Det har aldri vært mer spennende å være markedsfører. I fjor ble mange bedrifter tvangs-digitalisert over natta. Vi har gjort erfaringer og fremskritt som ellers ville tatt 10-15 år. Med det som utgangspunkt har jeg løftet frem fire trender jeg tror vil stjele nattesøvnen fra mang en markedssjef.
Les mer ›
Temaer:
markedsføring,
content marketing,
ROI,
innholdsmarkedsføring,
marketing automation,
teknologi,
kundereiser
HubSpot er langt mer enn et CRM-system. I denne artikkelen har jeg tatt for meg noen eksempler på hvordan plattformen kan brukes i B2B-arbeidet, innenfor markedsføring, salg og service.
Les mer ›
Temaer:
HubSpot,
hubspot service hub,
Hvorfor HubSpot,
hubspot marketing hub,
hubspot sales hub,
verktøy hubspot