Strategi: Fra formulering til implementering

Av Frode Ødmann Andersen 30. juni 2022

Din viktigste oppgave som leder er å lede virksomhetens strategiske utvikling og sikre konkurranseevnen på sikt. Strategiutvikling er tett forbundet med implementering av strategi, som i hovedsak dreier seg om å føre strategiske beslutninger ut i livet og oppnå – eller overgå forventede forretningsresultater.

Les mer ›

Temaer: strategi

Hvordan Porterbuddy bruker data som et konkurransefortrinn

Av Kjetil Sundby 16. juni 2022

I dette innlegget skal jeg dele mine tanker om hvordan du kan bruke data for å sikre en rå last mile opplevelse for økt konvertering og lojale kunder. Foretrekker du video kan du scrolle nederst på siden, der er det en video av meg som sier ca. det samme som kommer her. 

Les mer ›

Temaer: økt konvertering, data, last mile

Datafangst – det viktigste kapittelet i datastrategien din

Av Marianne Gjessing 26. mai 2022

Jeg har et mål med dette innlegget – å gjøre deg i stand til å ha en datafangststrategi som funker for deg og din bedrift. Det er en kunst å samle riktig data, som du faktisk får bruk for, uten å plage kundene dine. Det har blitt vanlig å si at data er det nye gullet, men hvis det bare ligger der er det ikke mer enn gråstein. Derfor er det nok mange som tenker jo mer data, jo bedre. Men det finnes ingen one size fits all, alt kommer an på strategi og hva kundene dine vil ha. Det er allikevel de samme feilene som ofte går igjen.

Jeg har derfor laget 3 bud som vil gjøre din datafangst enklere:

- Du må vite hvilke data du har 

- Du må ikke plage kunden når du samler data

- Du må vite hva du skal med dataene før du samler den

Les mer ›

Temaer: datakvalitet, datafangst, datastrategi

Kundereiser – hva kan forskningen bidra med?

Av Ragnhild Halvorsrud 5. mai 2022

I 2022 har de fleste av oss hørt ordet kundereiser, men har du noen gang tenkt på kundereiser fra et forskningsperspektiv? Kan forskning bidra på et praktisk nivå? Svaret er ja, og i dette blogginnlegget skal jeg fortelle dere hvorfor. Jeg skal også fortelle litt om kundeopplevelse og gi noen enkle knep du kan bruke i din bedrift.

Les mer ›

Temaer: kundereiser, forbedring av kundereisen, forskning

9 nivåer du må gjennom for bedre datakvalitet

Av Linda Jensen 28. april 2022

I dette blogginnlegget skal jeg komme med 9 nivåer dere burde gå gjennom for å forbedre deres datakvalitet. Hvis du henger med helt til slutt skal jeg også dele en konkret formel som vil hjelpe dere å bruke data som en av deres aller største konkurransefordeler.

Les mer ›

Temaer: CRM-system, datakvalitet, styringsverktøy

Hvorfor svarer du ikke når kunden fyller ut skjema på hjemmesiden?

Av Stig Hammer 22. april 2022

Se for deg en kunde som står en stund foran en sofa i en møbelbutikk. En oppgående selger ser kundeadferden og tar kontakt for å hjelpe. Hvis selger mot formodning ikke tar kontakt, men kunden selv går bort til kassen, gir han/hun et tydelig uttrykk for interesse. Rask og hjelpende kundebehandling er nå viktig. Du ekspederer, og etter noen avklarende svar får du solgt sofaen. En klassisk kjøpsreise i butikk.

Les mer ›

Temaer: kundereisen, Bedre kundeservice, skjemautfylling

Gikk du glipp av Kundereisedagen? Nå kan du se opptaket! Del 2

Av Helene Nissen 7. april 2022

Hvis du gikk glipp av Kundereisedagen 24. mars har jeg en god nyhet til deg – nå er opptaket klart! Vil du se alt vi hadde å by på med både startinnslag, programlederne i studio og pauseinnslag kan du se opptaket av hele dagen her. Vi har også delt opp foredragene i én og én video hvis du kun vil se de foredragene som er mest relevante for deg. I dette blogginnlegget kommer jeg med en liten oppsummering av de fire siste foredragene. Vil du lese oppsummering og se de tre første innslagene kan du sjekke ut blogginnlegget jeg skrev forrige uke. Hvis du syns de virker interessante, kan du spille av videoen for det aktuelle foredraget.

Les mer ›

Temaer: salgsprosess, CRM-system, Kundereisedagen

Gikk du glipp av Kundereisedagen? Nå kan du se opptaket!

Av Helene Nissen 31. mars 2022

Hvis du gikk glipp av Kundereisedagen 24. mars har jeg en god nyhet til deg – nå er opptaket klart! Vil du se alt vi hadde å by på med både startinnslag, programlederne i studio og pauseinnslag kan du se opptaket av hele dagen her. Vi har også delt opp foredragene i én og én video hvis du kun vil se de foredragene som er mest relevante for deg. I dette blogginnlegget kommer jeg med en liten oppsummering av de tre første foredragene. Hvis du syns de virker interessante, kan du spille av videoen for det aktuelle foredraget.

Les mer ›

Temaer: salgsprosess, CRM-system, Kundereisedagen

Slik forbedrer du dine kundereiser

Av Stig Hammer 17. mars 2022

I blogginnlegget jeg skrev forrige uke fortalte jeg om hvordan du kan forbedre kundereisene dine med data i kjernen. I dag skal jeg gå nærmere inn på hvordan du konkret burde gå frem. 

Les mer ›

Temaer: Kundereisedagen 2022, forbedring av kundereisen, fornøyde kunder

Bedre kundereiser med data i kjernen

Av Stig Hammer 10. mars 2022

Mange bedrifter fortsetter i oppgåtte spor uten å reflektere så mye over kundereiser, forretningsmodeller og prosesser. For å komme deg videre og være innovativ må du «ut av boksen» og tenke friere rundt hvilke behov du egentlig løser for kundene dine, og om det «oppdraget» kunden gir din bedrift kan løses på en annen – bedre – måte med den digitale verktøykassen vi har tilgjengelig i dag. Tenk data, trådløs kommunikasjon, lokasjonstjenester, skybaserte verktøy, kunstig intelligens, etc - vi har uendelige muligheter i dag vi ikke hadde før.

Les mer ›

Temaer: kundereise, digitalisering av kundereisen, Kundereisedagen 2022

Om DigitalLeder.no

Digitalleder.no av MarkedsPartner AS er rettet mot toppledere som ønsker faglig innsikt, inspirasjon og svar på relevante problemstillinger innen strategisk ledelse, markedsføring og salg.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no, hubspotbloggen.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle

Søk i bloggen