Kunstig intelligens gir helt nye muligheter for innholdsanalyse

Av Ken Gjøran Leren 1. juni 2023

Ved hjelp av kunstig intelligens kan store mengder innhold på blogg og nettsider analyseres på helt nye måter.  

Les mer ›

Temaer: kunstig intelligens, ChatGPT, innholdsanalyse

Ni grunner til at CRM-prosjekter ofte feiler (og hva du kan gjøre for å forhindre det)

Av Hans Viken Sunde 25. mai 2023

Mange kvier seg for å bytte CRM, særlig i større selskaper. Det kan virke som en uoverkommelig oppgave. Det trenger det ikke være, så lenge du gjør ting riktig.  

Les mer ›

Temaer: CRM-system, webinar

Rekrutteringsstrategi: Hvordan lage en kandidat-persona?

Av Frode Ødmann Andersen 18. mai 2023

En feilansettelse koster virksomheten over 500 000 kroner, og 1 av 10 slår faktisk feil. Hvordan sikrer du at du rekrutterer kandidater som passer inn i din organisasjonskultur og har forutsetningene for å lykkes? En god start kan være å lage en kandidat-persona.

Les mer ›

Temaer: rekruttering, personas, rekrutteringsstrategi, kandidat-persona

Slik vil selgerrollen endre seg i årene som kommer

Av Anders Sollie Hoff 11. mai 2023

Data er nøkkelen til gode kundereiser også ved fysisk salg.  

Les mer ›

Temaer: bedre kundereiser, Datadrevet kundereise, selgerrollen

Har dere retningslinjer for bruk av kunstig intelligens i jobben?

Av Ken Gjøran Leren 27. april 2023

Mulighetene ved bruk av kunstig intelligens har eksplodert de siste månedene. Derfor bør du få på plass retningslinjer.

Les mer ›

Temaer: kunstig intelligens, AI

Markedsplan vs. markedsstrategi

Av Helene Nissen 30. mars 2023

Markedsplan og markedsstrategi er ord vi ofte hører fra både markedsførere og ledere. Det eneste problemet er at det ikke alltid er klart hva som er forskjellen, hvordan de skal se ut og hvilket formål hver av dem egentlig tjener. Vi har tatt en prat med en av forfatterne bak boken Markedsføringledelse, Even Johan Lanseng, for å se om vi kan bli noe klokere.

Les mer ›

Temaer: markedsstrategi, markedsplan, markedsplanlegging

God datakvalitet er avgjørende for å lykkes med CRM

Av Jeanette Stenseng 16. mars 2023

God datakvalitet er helt avgjørende for å oppnå maksimal verdi fra CRM-systemet. Det sikrer bedre beslutningsgrunnlag, økt effektivitet, bedre prosesser, redusert risiko, forbedret kundeopplevelse og overholdelse av lovmessige krav. 

Les mer ›

Temaer: CRM, datakvalitet, automatisering

Disse rapportene og dashboardvisningene burde du bygge i ditt CRM-system

Av Thomas Gustavson 23. februar 2023

Tiden for å kopiere ut tall fra diverse systemer og lime inn i en rapport i PowerPoint eller Excel er forbi. Det går for tregt! Du må ta pulsen på utviklingen i eget selskap på daglig basis. For å lykkes med denne adferdsendringen, må blant annet avstanden mellom ledelsen og aktiviteter i kundefront kortes ned. Gjøres det på en transparent måte med involvering fra alle roller i selskapet, er rapporter og dashboards gode verktøy for å forstå hvilke endringer som gir ønsket resultat  

Les mer ›

Temaer: CRM, endringsledelse, dashboard

Slik skaper du langvarige kundeforhold ved å bruke CRM

Av Jeanette Stenseng 9. februar 2023

Et CRM-system kan brukes til så mangt, blant annet til å effektivisere og forbedre kundeprosesser, forsterke relasjoner og få kontroll på hva som skjer med potensielle og eksisterende kunder. Det ligger jo egentlig litt i ordet Customer Relationship Managament, men har du tenkt på hvordan du håndterer kundeforholdene dine? Her er mine beste tips til hvordan du kan skape sterke kunderelasjoner som varer og varer.

Les mer ›

Temaer: CRM, Bedre kundeservice, Kundeforhold

Slik ser digitalisering av salgsprosessen ut i praksis

Av Lars Hansen 2. februar 2023

I september 2020 fikk jeg en henvendelse fra et godt kvalifisert lead som ønsket et møte om våre tjenester. Selv om det er en liten stund siden nå er det et perfekt eksempel på hvordan den digitale salgsprosessen fungerer i praksis, så jeg tenkte å vise steg for steg i denne artikkelen akkurat hva som skjedde. For en salgssjef som meg er slike henvendelser magiske. Det er et bevis på at den digitale strategien vår fungerer og hvor viktig det er å fange riktig data. 

Les mer ›

Temaer: salgsprosess, digitalt salg, salgsstrategi, digitalisering av kundereisen, streamlining the sales process, salgsprosessen, effektivisering av salgsprosessen, salgsprosesser

Om DigitalLeder.no

Digitalleder.no av MarkedsPartner AS er rettet mot toppledere som ønsker faglig innsikt, inspirasjon og svar på relevante problemstillinger innen strategisk ledelse, markedsføring og salg.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no, hubspotbloggen.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle

Søk i bloggen