Snakk om samfunnsansvar - ikke bærekraft

Av Espen Nordal 2. desember 2021

–For fem år siden spurte jeg om hvorfor bærekraften gjemmer seg. Nå spør jeg om markedsførerne er i ferd med å ta livet av bærekraften. Ordene tilhører Petter Gulli, rådgiver i bærekraftskommunikasjon i byrået 12 Years. De falt på webinaret vårt "Ikke vær redd for 2022" nylig. Her får du flere av Petters betraktninger i webinaret.

Les mer ›

Temaer: bedrift, Bærekraft, samfunnsansvar

4 råd for å komme tidlig i kontakt med dine potensielle kunder

Av Tønnes Sannem Heian 18. november 2021

Selgere har gjennom alle tider ønsket å komme i kontakt med sine potensielle kunder så tidlig som mulig i kjøpsprosessen for å skape relasjoner, påvirke og øke sannsynligheten for at akkurat de skal bli valgt. I dette innlegget kommer jeg med mine beste råd til hvordan du når disse potensielle kundene så tidlig som mulig. 

Les mer ›

Temaer: salgsprosess, kjøpsprosess, kundereiser

Hva er egentlig forskjellen på kundens kjøpsprosess og din egen salgsprosess?

Av Lars Hansen 11. november 2021

Jeg har jobbet med salg og markedsføring stort sett hele mitt voksne liv. Det har ofte vært fokus på å fortelle om hvor unike og fantastiske produktene og tjenestene jeg skal selge er – istedenfor å høre på behovet til den som faktisk skal kjøpe. Det tok meg lang tid lang å bli bevisst en ganske enkel, men utrolig kraftfull metode for bedre nå frem med salgs- og markedsføringsbudskap. I dette blogginnlegget skal vi ta en nærmere titt på denne metoden.

Les mer ›

Temaer: salgsprosess, kjøpsprosess, Markedsføring 2021

Er du klar for det kommende året?

Av Helene Nissen 4. november 2021

27. oktober hadde vi en digital konferanse for deg som var klar for å legge 2021 bak deg – «Ikke vær redd for 2022». På konferansen ble det gitt råd om blant annet B2B-trender, bærekraft, Online Community, retorikk og SEO fra noen av Norges beste på temaene.
Les mer ›

Temaer: SEO 2021, Digital konferanse 2021, Bærekraft

Markedsplan vs. markedsstrategi

Av Helene Nissen 28. oktober 2021

Markedsplan og markedsstrategi er ord vi ofte hører fra både markedsførere og ledere. Det eneste problemet er at det ikke alltid er klart hva som er forskjellen, hvordan de skal se ut og hvilket formål hver av dem egentlig tjener. Vi har tatt en prat med en av forfatterne bak boken Markedsføringledelse, Even Johan Lanseng, for å se om vi kan bli noe klokere.

Les mer ›

Temaer: markedsstrategi, markedsplan, markedsplanlegging

Har du fått med deg årets digitale konferanse fra MarkedsPartner?

Av Helene Nissen 21. oktober 2021

Hvert år, rundt årets skumleste måned – oktober – arrangerer vi en digital konferanse for ledere, markedsførere og selgere. Har du husket å melde deg på i år?

Les mer ›

Temaer: søkemotoroptimalisering, Markedsføring 2021, Digital konferanse 2021, Bærekraft

4 punkter alle markedssjefer bør vektlegge i markedsplanen

Av Linda Harlem 14. oktober 2021

Hverdagen er endelig tilbake til normalen og planer for hvordan nye høyder skal nås i 2022 må utarbeides. En av de viktigste planene er markedsplanen, men hvilke områder bør vektlegges for at markedsplanen skal bli et så nyttig verktøy som mulig?

Les mer ›

Temaer: markedsstrategi, markedssjef, markedsplan

Slik får du idéer til å lage innhold langs kundereisen

Av Magne Henriksen 30. september 2021

Synes du også at det høres fint ut med godt innhold som tiltrekker seg kjøpeklare kunder, men at det ikke er helt enkelt å trylle det frem? Her er mine beste innspill til hvordan du kan lykkes.

Last ned gratis e-bok: Bygg bedre kundereiser 

Les mer ›

Temaer: kommunikasjon, innholdsstrategi, kundereisen

Fremtidens hjemmekontor

Av Frode Ødmann Andersen 16. september 2021

Da pandemien traff oss i mars i fjor var det mange som rynket på nesa da de hørte ordet hjemmekontor. Nå, over et år senere, er det mange som har fått øynene opp for denne måten å arbeide på. Jeg har sett begge endene av skalaen og fått tilbakemeldinger fra folk som hater – og folk som elsker hjemmekontor.

Les mer ›

Temaer: HR, hjemmekontor

Slik styrer du kundenes kjøpsprosess

Av Lars Hansen 9. september 2021

Har du ambisjoner om å bli en markedsleder, bør du konsentrere deg om å forstå hvordan kundene foretar kjøpsbeslutninger. I et hav av leverandørmuligheter, må du gjøre kundenes kjøpssituasjon enklere. Det vil sette deg i førersetet i forhold til konkurrentene dine.
Les mer ›

Temaer: inbound marketing, kjøpsprosess, digitalisering

Om DigitalLeder.no

Digitalleder.no av MarkedsPartner AS er rettet mot toppledere som ønsker faglig innsikt, inspirasjon og svar på relevante problemstillinger innen strategisk ledelse, markedsføring og salg.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle

Søk i bloggen