Ett år med covid-19: Hva gjør markedssjefene i Norsk Gjenvinning og Mills Proff Partner nå?

Av Tove Eggen 15. april 2021

Hvordan har koronasituasjonen påvirket rollen som markedssjef i Norsk Gjenvinning og Mills Proff Partner? Hva har de lært? Hva tar de med seg videre? Og hvilke tiltak og prosesser har vært ekstra viktig for dem i denne tiden?

April 2020 intervjuet vi blant annet markedsdirektør i Norsk Gjenvinning, Morten Frøid og marketingsjef i Mills Proff Partner, Hanne Tømte, for å benchmarke den umiddelbare korona-effekten på deres roller som markedsansvarlige. Vi snakket med dem igjen i september 2020 for å se om tilstanden og svarene hadde endret seg. Dette er tredje, og siste intervju i serien – takk for at vi fikk følge dere på denne unike reisen.

Les mer ›

Temaer: Covid-19, hvordan markedsføre etter korona

Til lederen: Slik skriver du kronikker som får spalteplass

Av Magne Henriksen 8. april 2021

En god kronikk vil få fortjent spalteplass og høste lovord både hos kolleger, kunder og konkurrenter. Dette er oppskriften på hvordan du lykkes.

Les mer ›

Temaer: markedsføring, media, Kronikk

Hvordan HubSpots CRM-plattform har blitt et kritisk forretningsverktøy

Av Kristofer Anker 1. april 2021

Vanligvis er programvarer for CRM kategorisert som salgsverktøy, men i dag blir de også sett på som et kritisk forretningsverktøy. På denne bakgrunnen har HubSpot utviklet seg til en CRM-plattform som ivaretar kjerneprosesser i interaksjon med potensielle og eksisterende kunder. La oss ta en titt på hvordan HubSpot er bygget opp.

Les mer ›

Temaer: CRM, CRM-system, HubSpot Norge

Fra en markedssjef til en annen: 5 tips for å holde deg oppdatert

Av Linda Harlem 25. mars 2021

En kontinuerlig endring innen teknologi, markedsføringskanaler og forbrukeradferd setter nye krav til kompetansen til deg som jobber med markedsføring og salg. Trendene setter krav til økt profesjonalitet i rollen vår som markedssjef og gir oss et svimlende utvalg av muligheter i markedet. Til tider kan det være vanskelig å holde seg oppdatert i markedet som ellers vokser som ugress, og det kan være utfordrende å tilfredsstille kravene fra salgssjefen som henger på deg som nykokt spagetti på veggen. Men våkne markedsansvarlige tar likevel initiativ, reduserer trusler og utnytter mulighetene som finnes der ute. 

Les mer ›

Temaer: markedsstrategi, digital markedsføring, digital markedsstrategi, justere markedsplanen

Seks givende år med inbound

Av Erlend Førsund 18. mars 2021

Da MarkedsPartner gikk «all in» på inbound marketing og salg i 2014, begynte vi på en vekstreise vi aldri har angret på. I denne artikkelen deler jeg litt om hvilke resultater det har gitt oss, hva vi gjorde riktig, og hva vi gjorde galt.

Les mer ›

Temaer: inbound marketing, innholdsstrategi, inbound sales

3 tips til hvordan du som salgsleder kan gjøre hjemmekontor til en suksess

Av Kristofer Anker 4. mars 2021

Året som gikk endret mye av hvordan du som salgsleder både kan – og bør – samarbeide med ditt salgsteam. Dagens situasjon har gjort at stadig flere har hjemmekontor. Hvordan kan du som salgsleder best følge opp dine selgere i den situasjonen dere nå står i? I dette innlegget vil vi gi deg noen tips til hvordan du både kan effektivisere arbeidshverdagen, og sikre god oppfølging av salgsavdelingen i 2021.

Les mer ›

Temaer: salgsprosess, salgstips, Salgskultur

Hva betyr det at Google Chrome faser ut støtte for tredjepartcookies?

Av Vebjørn Søndersrød 25. februar 2021

Google vil blokkere tredjepartscookies i nettleseren Chrome fra 2022. Bruk av tredjepartscookies til markedsføringsmål har lenge blitt kritisert fordi det har vært vanskelig å be sluttbruker om et informert samtykke. Google har selv uttalt at de nå ønsker å blokkere tredjepartscookies for å blant annet forbedre personvernet på nett. Men hva betyr egentlig dette for deg og din bedrift?

Les mer ›

Temaer: tredjepartscookies

Hvorfor du bør investere i en datadrevet salgskultur

Av Kristofer Anker 11. februar 2021

Hvilken rolle bør salgsavdelingen ta i digitaliseringen av selskapet? Og ikke minst, hvordan kan du som toppleder spille salg enda bedre? I dette innlegget ser vi nærmere på hvorfor du bør investere i en datadrevet salgskultur, og hvordan best utnytte atferdsbasert innsikt.

Les mer ›

Temaer: salg, salgsprosess, kjøpsprosess, Salgskultur, Datadrevet kundereise, Datadrevet salg

Dette holder markedssjefen våken i 2021

Av Erlend Førsund 4. februar 2021

Det har aldri vært mer spennende å være markedsfører. I fjor ble mange bedrifter tvangs-digitalisert over natta. Vi har gjort erfaringer og fremskritt som ellers ville tatt 10-15 år. Med det som utgangspunkt har jeg løftet frem fire trender jeg tror vil stjele nattesøvnen fra mang en markedssjef.

Les mer ›

Temaer: markedsføring, content marketing, ROI, innholdsmarkedsføring, marketing automation, teknologi, kundereiser

Nyttige verktøy i HubSpot for B2B-bedrifter

Av Linda Harlem 28. januar 2021

HubSpot er langt mer enn et CRM-system. I denne artikkelen har jeg tatt for meg noen eksempler på hvordan plattformen kan brukes i B2B-arbeidet, innenfor markedsføring, salg og service.

Les mer ›

Temaer: HubSpot, hubspot service hub, Hvorfor HubSpot, hubspot marketing hub, hubspot sales hub, verktøy hubspot

Om DigitalLeder.no

Digitalleder.no av MarkedsPartner AS er rettet mot toppledere som ønsker faglig innsikt, inspirasjon og svar på relevante problemstillinger innen strategisk ledelse, markedsføring og salg.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle

Søk i bloggen