Klar tale og tydelig kommunikasjon for ledere

Av Tove Eggen 20. januar 2022

Når du skal skrive til, eller snakke med dine ansatte, kunder, samarbeidspartnere eller kolleger, er det utrolig viktig at du gjør deg forstått. Du tenker sikkert at du ikke hadde blitt leder om du ikke hadde evnen til å gjøre deg forstått? Men husk at det ikke alltid er slik at mottakeren av et budskap oppfatter akkurat det samme som avsenderen mener.

Les mer ›

Temaer: kommunikasjonsstrategi, kommunikasjon

Kundereiser med friksjon fører til misførnøyde kunder og tap av salg

Av Ole Henrik Sæve 13. januar 2022

Nylig gikk jeg gjennom en kundereise som hadde nok friksjon til å gjøre selv den mest tålmodige mann frustrert. Kjøpsprosessen stod til bestått, men kjerneprosessen leveranse og bruk stod til stryk. Forbedringsmulighetene var både enkle og åpenbare. Med kun fire e-poster ville jeg blitt mer fornøyd, betalt for oppgraderinger og gjort gjenkjøp.

I dette blogginnlegget forklarer jeg viktigheten av å tenke helhetlig rundt kundereiser, eksemplifisert gjennom kjøp av boblebad på hytta.

Les mer ›

Temaer: kundereise, Friksjoner i kundereisen, bedre kundereiser

Retorikk - kunsten å overbevise

Av Helene Nissen 6. januar 2022

På vår digitale konferanse «ikke vær redd for 2022» var vi så heldig og få besøk av en ekte retorisk ordsmed, Ida Seljeseth. Ida har en doktorgrad i retorikk og kunne fortelle oss at retorikk er en godtepose for oss som ønsker å kommunisere strategisk.

Les mer ›

Temaer: ledelse, strategisk ledelse, retorikk

Blogginnleggene dere likte best i 2021

Av Helene Nissen 23. desember 2021

Nå som året er på hell er tiden kommet for refleksjon og tilbakeblikk på året som har gått. Det er nettopp det jeg har gjort med blogginnleggene vi har publisert det siste året - tatt et tilbakeblikk. Hvilke blogginnlegg har vært mest populære og engasjert mest? Her finner du mye godt lesestoff som kan komme til nytte i en rolig romjulstid, eller på nyåret når du er tilbake i kontorstolen. 

Les mer ›

Temaer: blogging, ledelse

Viktige B2B trender for 2022 og det neste tiåret

Av Tina Rødahl 17. desember 2021

På den digitale konferansen "Ikke vær redd for 2022" holdt jeg et foredrag om de viktigste B2B-trendene for 2022 og det neste tiåret. Trendene er tydelige for de B2B merkevarene som ønsker å skape langsiktig vekst. De må jobbe med bærekraftig merkevareposisjonering, ha en god og langsiktig innholdsplan samt segmentere bredt. I dette innlegget skal jeg gå nærmere inn på det jeg mener er tre tydelige trender.

Les mer ›

Snakk om samfunnsansvar - ikke bærekraft

Av Espen Nordal 2. desember 2021

–For fem år siden spurte jeg om hvorfor bærekraften gjemmer seg. Nå spør jeg om markedsførerne er i ferd med å ta livet av bærekraften. Ordene tilhører Petter Gulli, rådgiver i bærekraftskommunikasjon i byrået 12 Years. De falt på webinaret vårt "Ikke vær redd for 2022" nylig. Her får du flere av Petters betraktninger i webinaret.

Les mer ›

Temaer: bedrift, Bærekraft, samfunnsansvar

4 råd for å komme tidlig i kontakt med dine potensielle kunder

Av Tønnes Sannem Heian 18. november 2021

Selgere har gjennom alle tider ønsket å komme i kontakt med sine potensielle kunder så tidlig som mulig i kjøpsprosessen for å skape relasjoner, påvirke og øke sannsynligheten for at akkurat de skal bli valgt. I dette innlegget kommer jeg med mine beste råd til hvordan du når disse potensielle kundene så tidlig som mulig. 

Les mer ›

Temaer: salgsprosess, kjøpsprosess, kundereiser

Hva er egentlig forskjellen på kundens kjøpsprosess og din egen salgsprosess?

Av Lars Hansen 11. november 2021

Jeg har jobbet med salg og markedsføring stort sett hele mitt voksne liv. Det har ofte vært fokus på å fortelle om hvor unike og fantastiske produktene og tjenestene jeg skal selge er – istedenfor å høre på behovet til den som faktisk skal kjøpe. Det tok meg lang tid lang å bli bevisst en ganske enkel, men utrolig kraftfull metode for bedre nå frem med salgs- og markedsføringsbudskap. I dette blogginnlegget skal vi ta en nærmere titt på denne metoden.

Les mer ›

Temaer: salgsprosess, kjøpsprosess, Markedsføring 2021

Er du klar for det kommende året?

Av Helene Nissen 4. november 2021

27. oktober hadde vi en digital konferanse for deg som var klar for å legge 2021 bak deg – «Ikke vær redd for 2022». På konferansen ble det gitt råd om blant annet B2B-trender, bærekraft, Online Community, retorikk og SEO fra noen av Norges beste på temaene.
Les mer ›

Temaer: SEO 2021, Digital konferanse 2021, Bærekraft

Markedsplan vs. markedsstrategi

Av Helene Nissen 28. oktober 2021

Markedsplan og markedsstrategi er ord vi ofte hører fra både markedsførere og ledere. Det eneste problemet er at det ikke alltid er klart hva som er forskjellen, hvordan de skal se ut og hvilket formål hver av dem egentlig tjener. Vi har tatt en prat med en av forfatterne bak boken Markedsføringledelse, Even Johan Lanseng, for å se om vi kan bli noe klokere.

Les mer ›

Temaer: markedsstrategi, markedsplan, markedsplanlegging

Om DigitalLeder.no

Digitalleder.no av MarkedsPartner AS er rettet mot toppledere som ønsker faglig innsikt, inspirasjon og svar på relevante problemstillinger innen strategisk ledelse, markedsføring og salg.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle

Søk i bloggen