STEG FOR STEG: Hvordan endre en markedsplan

Av Kristofer Anker 9. juli 2020

Enhver markedsplan bør være et levende dokument som kan justeres kontinuerlig. Markedet kan plutselig endre seg, og både store og små situasjoner kan gjøre at deler av den originale markedsplanen må utgå. Det betyr ikke at du nødvendigvis må endre hele markedsplanen, med nye KPI-er og utskifting av langsiktige mål for bedriften. Men metoden for å nå disse målene, den bør du absolutt justere. 

Les mer ›

Temaer: markedsplan, Ny markedsplan, endre markedsplanen, justere markedsplanen, markedsplanlegging i krisetider

– Jeg ler godt når roboter leter etter sikkerhetshull på nettsidene våre

Av Tove Eggen 2. juli 2020

Hvert år deler CMS-giganten Umbraco ut anerkjennelser til systemutviklere rundt om i verden som har gjort seg fortjent til tittelen MVP. Forkortelsen står ikke for Most Valuable Programmer, Umbraco kaller det heller Most Valuable People. For Umbraco vet å heie på folk som ikke bare tilbyr Umbraco som publiseringssystem for sine kunder. Utviklere som bidrar til at kjernekoden konstant styrkes, at dokumentasjon forbedres, at det læres på forum, og at meetups arrangeres – anerkjennes. Dét stiller vi oss mer en gjerne bak.

Les mer ›

Temaer: umbraco, Umbraco nettside, Nytt CMS, Umbraco CMS, ny nettside

Er kundereisen din forberedt på Friksjonsfrie Freddy?

Av Stig Hammer 25. juni 2020

Jeg heter Stig Hammer, og det er jeg som er Friksjonsfrie Freddy. Det vil si, jeg er ikke den eneste – det er allerede mange av oss. Og enda flere skal vi bli. Som en del av «Friksjonsfrie Freddy»-gruppen faller jeg ikke bare av når jeg møter på hinder, altså friksjoner, i kjøpsreisen eller i kundereisen. Jeg blir oppriktig irritert. Og deler velvillig denne irritasjonen med de rundt meg.

Les mer ›

Temaer: Friksjonsfritt salg, digitalisering av kundereisen, kundereiser, Friksjonsfrie Freddy, Friksjoner i kundereisen

15 råd for friksjonsfrie kundereiser i koronaens tid

Av Tove Eggen 18. juni 2020

Hva får du når du intervjuer en trendforsker, en høyskolelektor i forbrukeradferd og en reklameveteran? Jo, du får 15 innsiktsfulle observasjoner, råd og strategier for hvordan forstå og nå nye og eksisterende kunder – post korona. For når forbrukervaner blir ekstra vanskelige å forutse, er det lett å bomme på sin egen målgruppe i kommunikasjon og tilbud. Da er det lurt å snakke med «erfarne fjellfolk», som Gunn-Helen Øye, Nina Vogt og Nils Petter Nordskar, som kan by på sine observasjoner om endringer i forbrukeradferd i koronaens tid.

Les mer ›

Temaer: kundereise, Covid-19, forbrukeradferd

Fordelene HubSpot gir din virksomhet i B2B og B2C

Av David Aleksandersen 11. juni 2020

HubSpot har vokst fra å være et salgs- og markedsføringssystem med fokus på Inbound Marketing, til et fullverdig system for oppfølging av salg, markedsføring, kundeservice og support – en kundedataplattform. I denne artikkelen tar jeg for meg fordeler med bruk av HubSpot for deg og din virksomhet – enten du jobber i B2B eller B2C.

Les mer ›

Temaer: B2B, HubSpot, B2C

Hvordan øke lønnsomheten ved å jobbe med kundereiser?

Av Tone Hammer 4. juni 2020

I mange bedrifter er det mer lønnsomt å forbedre kundereiser enn å hente nye kunder. Likevel tror jeg det er lite fokus på det, og mange tenker at kundereisen er slutt når kunden har fått det hun eller han har kjøpt. Det betyr tapte mulige inntekter. For å unngå det, bør du bli mer opptatt av kundereiser, og analysere hvert eneste steg på reisen.

Les mer ›

Temaer: kundetilfredshet, kundereise, kundereiser

— Nå er det essensielt å kommunisere at bedriften din er open for business

Av Tove Eggen 20. mai 2020

Når det har gått hull i båten, og vann siver inn er det kun én ting å gjøre; Fikse båten — øse ut vannet, finne hullet og tette det igjen. Bare da kan du løfte blikket, og legge en plan for hvordan du skal komme deg til havn.

Les mer ›

Temaer: merkevarebygging, hvordan markedsføre etter korona, smb

Bør podkasting inn i markedsstrategien din?

Av Erlend Førsund 14. mai 2020

Ny norsk rapport viser at podkasting er i ferd med å bli et massemedium. 1,6 millioner nordmenn lytter ukentlig, fem timer i snitt. «Podkasting er den nye blogginga», sa Seth Godin i 2018, en kanal for å dele ideer, vise lederskap og vinne tillit hos ditt publikum. I denne artikkelen ser vi nærmere på podkasting som norsk fenomen, hvilke sju podkast-formater som finnes og sju grunner til at du bør vurdere podkasting.

Les mer ›

Temaer: markedsstrategi, podkasting, podcast

5 taktiske råd for salg- og markedsføringen din under koronakrisen

Av Tønnes Sannem Heian 8. mai 2020

Mange virksomheter opplever i disse dager en betydelig reduksjon i salget og har som følge av fall i inntektsstrømmer eller likviditetsutfordringer fokus på andre deler av virksomheten enn markedsføringen. I dette blogginnlegget vil Tønnes Sannem Heian, daglig leder i MarkedsPartner, komme med fem anbefalinger til enkle taktiske tilpasninger du kan vurdere uten at det krever investeringer.

Les mer ›

Temaer: kommunikasjon, Covid-19, korona

Rett før «lock-down» jobbet vi med en software som forberedte oss på krisen

Av Tove Eggen 1. mai 2020

I månedene rett før «lock-down» hadde Frydenbø AS jobbet med en software som gjør det mulig å samle og bruke data på en effektiv måte, noe de har hatt stor nytte av nå. Når messer og fysiske kundemøter utgikk, kunne de derfor gå all-in for heldigitale løsninger. Mats Hjørnevik, markedssjef i Frydenbø Marine AS, deler sine erfaringer fra den krevende tiden som COVID-19 har ført med seg.

Les mer ›

Temaer: Covid-19, korona, digitalisering av kundereisen, hvordan markedsføre etter korona, segmentere og målrette

Om DigitalLeder.no

Digitalleder.no av MarkedsPartner AS er rettet mot toppledere som ønsker faglig innsikt, inspirasjon og svar på relevante problemstillinger innen strategisk ledelse, markedsføring og salg.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle

Søk i bloggen