Digitalisering: Toppledere må forstå forskjellen på harde og myke trender

Av Stig Hammer 10. oktober 2019

Skal du som toppleder legge gode planer for fremtiden må du vite forskjellen mellom en hard og en myk (soft) trend. Den verdenskjente futuristen Daniel Burrus har forsket på dette i over tretti år- La oss se på det han har kommet frem til.

Les mer ›

Temaer: trender, digitalisering

Tillit er vår tids viktigste valuta

Av Magne Henriksen 26. september 2019

Du kan ikke kjøpe det, og du kan heller ikke få det gratis. Tillit er noe du må fortjene. Fortjener du det?

Les mer ›

Temaer: digitalisering, kunstig intelligens, tillit

Ønsker du at virksomheten din skal vokse bedre? Det kan kreve mot!

Av Tone Hammer 12. september 2019

Mens HubSpot-CEO Brian Halligan tok for seg fem kjennetegn ved bedrifter som blir vekstvinnere i sin bransje under årets INBOUND i Boston, valgte CTO og medgründer Dharmesh Shah å dele fem former for frykt som kan hindre virksomheter i å vokse. Kanskje kjenner du deg igjen i flere av dem?

Les mer ›

Temaer: HubSpot

«Experience disruptors»: En ny rase vekstvinnere

Av Erlend Førsund 9. september 2019

I sin årlige keynote på INBOUND-konferansen i Boston, tok HubSpot-CEO Brian Halligan for seg fem kjennetegn ved de bedriftene som blir vekstvinnere i sine bransjer. Har din virksomhet det som skal til?

Les mer ›

Temaer: disrupsjon

Tre former for digitalisering – hvilke er relevante for din bedrift?

Av Stig Hammer 29. august 2019

For en tid tilbake leste jeg på DN.no at kun én av fem norske bedrifter har en klar digital strategi. Det er urovekkende. Hvis du er blant dem som synes at begrepet digitalisering er noe tåkete, håper jeg at dette innlegget kan hjelpe deg med å sortere tankene. Digitalisering omfatter i vid forstand tre områder, som jeg vil ta for meg her.

Les mer ›

Temaer: strategi, teknologi, digitalisering

Utfordringen er ikke salg, men rekruttering. Hva gjør du?

Av Frode Ødmann Andersen 22. august 2019

Leads ruller inn, og e-poster med henvendelser fyller innboksen til deg og dine ansatte hver eneste dag. For mange toppledere høres dette ut som et drømmescenario. Men hva gjør du når du ser at det blir for mye å takle?

Les mer ›

Temaer: rekruttering, ledelse

Tre spørsmål til egen markedsføring og salg

Av Erlend Førsund 15. august 2019

Ønsker du som toppleder eller leder for markedsføring eller salg å få større utbytte av salgs- og markedsføringsarbeidet i din virksomhet? Forskning viser at en sterk integrasjon mellom markeds- og salgsavdelingen gir store synergier, men hva betyr det i praksis? Her er tre spørsmål du bør stille deg selv og ledergruppen.

Les mer ›

Temaer: endringsledelse, strategisk ledelse, digitalisering

Kultur spiser digitalisering til frokost

Av Knut Erik Kristiansen 8. august 2019

Med en rivende utvikling innen teknologi for flere og flere bedrifter trenger man en strategi for å digitalisere seg og automatisere ineffektive arbeidsprosesser. Hvordan kan vi komme raskt til mål uten å bruke for mye penger og ressurser? En forutsetning for en vellykket digitaliseringsprosess er en god bedriftskultur og evnen til å adoptere endring. Her er mine seks steg til suksess:

Les mer ›

Temaer: endringsledelse, god ledelse, digitalisering, bedriftskultur, kultur

Norske markedsdirektører: Analytiske evner viktigst for å skape vekst

Av Erlend Førsund 1. august 2019

Hva kjennetegner norske markedsdirektører? Hvem er de? Hva måles de på? Hvilke ferdigheter kreves for å lykkes? To Deloitte-rapporter utgitt i februar og mai 2018 presenterer interessante funn om markedsdirektørens rolle, både i norsk, nordisk og global kontekst, og i denne artikkelen deler jeg de mest interessante funnene.

Les mer ›

Temaer: markedsføring, markedsdirektør

Tre steg til å skape endring gjennom forankring

Av Sigrid Poppe 25. juli 2019

Det er mye som skal klaffe for at et prosjekt skal stå igjen med et ettermæle som vellykket. Det som kan virke som tilfeldigheter for noen, vil vise seg å være nøye planlagte detaljer i et større bilde. En faktor som for meg står igjen som et av de viktigste suksesskriteriene for å oppnå ønsket resultat i et prosjekt er forankring. I de prosjektene jeg har hatt ansvar for de siste årene, ser jeg nesten utelukkende at prosjekter som er godt forankret lykkes bedre enn andre.

Les mer ›

Temaer: prosjektledelse

Om DigitalLeder.no

Digitalleder.no av MarkedsPartner AS er rettet mot toppledere som ønsker faglig innsikt, inspirasjon og svar på relevante problemstillinger innen strategisk ledelse, markedsføring og salg.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no og vekstoppskrifter.no

Søk i bloggen