Fremtidens hjemmekontor

Av Frode Ødmann Andersen 16. september 2021

Da pandemien traff oss i mars i fjor var det mange som rynket på nesa da de hørte ordet hjemmekontor. Nå, over et år senere, er det mange som har fått øynene opp for denne måten å arbeide på. Jeg har sett begge endene av skalaen og fått tilbakemeldinger fra folk som hater – og folk som elsker hjemmekontor.

Les mer ›

Temaer: HR, hjemmekontor

Slik styrer du kundenes kjøpsprosess

Av Lars Hansen 9. september 2021

Har du ambisjoner om å bli en markedsleder, bør du konsentrere deg om å forstå hvordan kundene foretar kjøpsbeslutninger. I et hav av leverandørmuligheter, må du gjøre kundenes kjøpssituasjon enklere. Det vil sette deg i førersetet i forhold til konkurrentene dine.

Les mer ›

Temaer: inbound marketing, kjøpsprosess, digitalisering

Hva skiller digitale kundereiser fra tradisjonelle kundereiser?

Av Hans Viken Sunde 2. september 2021

Denne uka har jeg hatt flere møter både med kunder og potensielle kunder der det samme spørsmålet dukker opp. Hva er egentlig verdien av det «digitale» i «digitale kundeiser»? Det «digitale» i kundereiser handler om to sentrale elementer: Hvordan de digitale kanalene dine er satt opp og fungerer, og hvilken strukturert innsikt du samler og bruker om kundene. I dette innlegget skal jeg komme med noen eksempler på begge deler, som forhåpentligvis kan klargjøre hva dette innebærer. 

Les mer ›

Temaer: digital markedsføring, digitalisering av kundereisen, kundereisen, data, Datadrevet kundereise

Følger pipelinen i CRM-systemet den faktiske salgsprosessen?

Av Kristofer Anker 26. august 2021

Når salgsprosessen skal digitaliseres er opprettelsen av en pipeline i CRM en viktig faktor. I dette innlegget viser jeg deg hvordan du bør kartlegge din egen salgsprosess og tilpasse den til en pipeline i CRM.

Les mer ›

Temaer: CRM, salgsprosess, effektivisering av salgsprosessen, HubSpot CRM

Slik utarbeider du det beste markedsføringsbudsjettet

Av Linda Harlem 19. august 2021

Nå er det den tiden på året igjen – planer og budsjett for neste år står på agendaen. Det er nå du må sjekke dashbordet for å se om fart, høyde og retning utvikler seg i henhold til plan. Uansett fartstid i stillingen anbefaler jeg å ta et steg tilbake, og bruke overskuddet og klarheten fra ferien til å reflektere over veien videre sammen med avdelingen din. Benytt anledningen til å minne alle om selskapets strategi og forretningsmål, og la det danne et bakteppe for den nye planen som legges.

Les mer ›

Temaer: marketing budget, markedsføringsbudsjett

De viktigste grunnene til å velge HubSpot CRM

Av Tønnes Sannem Heian 12. august 2021


Et CRM er i mange bedrifter det forretningssystemet som har flest brukere, er mest avgjørende for salgsarbeidet og har flest forgreininger inn i bedriftens ulike kontaktpunkter med marked og kunder. Det er en ansvarsfull beslutning å velge det systemet som skal være den teknologiske bærebjelken og blodomløpet for virksomhetens forretningsprosesser i flere år fremover, og det kan være komplisert å sammenligne systemer. HubSpot har tatt CRM markedet med storm via SMB markedet, til de siste årene også for store virksomheter med komplekse behov. I dette innlegget har jeg trukket frem det jeg mener er de viktigste grunnene til HubSpot sin utrolige popularitet.

Les mer ›

Temaer: CRM, CRM-system, HubSpot Norge

Digitalisering av kundereisen

Av Siri Enoksen 29. juli 2021

De siste fire årene har OBOS vært på en spennende reise med digitalisering av kundereisen for å sikre seg økt  konkurransedyktighet i et boligmarked i sterk endring. Den reisen har ikke vært enkel.

Les mer ›

Temaer: digitalisering, digitalisering av kundereisen, kundereisen

Digital markedsføring: For store krav til kompetanse?

Av Espen Zachariassen 22. juli 2021

Krever virksomheter for mye av en kandidat når de satser på digital markedsføring og må rekruttere ny kompetanse? Temaet blir stadig diskutert, og én konklusjon er at dette feltet krever et spekter av kompetanse − men hos hvem?

Les mer ›

Temaer: digital markedsføring, kompetanse, krav

20 kriterier til CRM-systemet og leverandøren

Av Erlend Førsund 8. juli 2021

Er CRM-et ditt bra nok, eller bør du investere i noe nytt? Kanskje virksomheten din aldri har hatt et CRM-system. Kanskje dere har et CRM, men selgerne bruker det sjeldent eller aldri. Kanskje dere ikke har interne ressurser til å sette opp og drifte en ny løsning. Eller kanskje dere ikke har budsjett for å kjøpe et CRM akkurat nå.

Les mer ›

Temaer: CRM, CRM-system

Forhindrer gode kundereiser churn?

Av Siri Enoksen 1. juli 2021

Egmont Story House er Norges største utgiver av magasin, blader og digitale tjenester til voksne, barn og unge, med hele 60% av markedsandelene i Norge. Deres største utfordring i abonnement er churn. De fyller på med nye kunder, men det lekker ut nesten like mange som de henter inn. De har tidligere brukt mye tid på å skaffe seg nye kunder, men har ikke brukt like mye tid på å tette de hullene hvor kundene renner gjennom. Nå har de endelig funnet gullgruven! Her er hvordan Norges største utgiver av magasin og blader fant utveien for churn i abonnement.

Les mer ›

Temaer: kundereiser, Friksjoner i kundereisen, bedre kundereiser, churn

Om DigitalLeder.no

Digitalleder.no av MarkedsPartner AS er rettet mot toppledere som ønsker faglig innsikt, inspirasjon og svar på relevante problemstillinger innen strategisk ledelse, markedsføring og salg.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle

Søk i bloggen