Digitalisering av kundereisen

Av Siri Enoksen 29. juli 2021

De siste fire årene har OBOS vært på en spennende reise med digitalisering av kundereisen for å sikre seg økt  konkurransedyktighet i et boligmarked i sterk endring. Den reisen har ikke vært enkel.

Les mer ›

Temaer: digitalisering, digitalisering av kundereisen, kundereisen

Digital markedsføring: For store krav til kompetanse?

Av Espen Zachariassen 22. juli 2021

Krever virksomheter for mye av en kandidat når de satser på digital markedsføring og må rekruttere ny kompetanse? Temaet blir stadig diskutert, og én konklusjon er at dette feltet krever et spekter av kompetanse − men hos hvem?

Les mer ›

Temaer: digital markedsføring, kompetanse, krav

20 kriterier til CRM-systemet og leverandøren

Av Erlend Førsund 8. juli 2021

Er CRM-et ditt bra nok, eller bør du investere i noe nytt? Kanskje virksomheten din aldri har hatt et CRM-system. Kanskje dere har et CRM, men selgerne bruker det sjeldent eller aldri. Kanskje dere ikke har interne ressurser til å sette opp og drifte en ny løsning. Eller kanskje dere ikke har budsjett for å kjøpe et CRM akkurat nå.

Les mer ›

Temaer: CRM, CRM-system

Forhindrer gode kundereiser churn?

Av Siri Enoksen 1. juli 2021

Egmont Story House er Norges største utgiver av magasin, blader og digitale tjenester til voksne, barn og unge, med hele 60% av markedsandelene i Norge. Deres største utfordring i abonnement er churn. De fyller på med nye kunder, men det lekker ut nesten like mange som de henter inn. De har tidligere brukt mye tid på å skaffe seg nye kunder, men har ikke brukt like mye tid på å tette de hullene hvor kundene renner gjennom. Nå har de endelig funnet gullgruven! Her er hvordan Norges største utgiver av magasin og blader fant utveien for churn i abonnement.

Les mer ›

Temaer: kundereiser, Friksjoner i kundereisen, bedre kundereiser, churn

CRM i et kundereiseperspektiv

Av Erlend Førsund 24. juni 2021

Skal du ta markedsandeler, må du vinne én kunde om gangen. Skal du beholde markedsandeler, må du gi dem gode opplevelser gjennom hele kundereisen. Motoren i kundereisestrategien er CRM-systemet ditt.

Les mer ›

Temaer: CRM, kundereiser, bedre kundereiser, Datadrevet kundereise, HubSpot CRM

Hva er universell utforming på web og hvorfor må du forholde deg til det?

Av Elise Hofmo 17. juni 2021

Universell utforming av dine nettsider er ikke bare bra for businessen, det er også et lovkrav. Vi kan si at universell utforming er helt nødvendig for noen, men bra for oss alle.

Les mer ›

Temaer: webstrategi, webutvikling, websider, universell utforming, WCAG

Mine tips til hvordan du kan effektivisere salgsprosessen

Av Lars Hansen 10. juni 2021

Jeg har stadig møter med større selskaper hvor salgsavdelingen fortsatt jobber etter de samme metodene og prosessene som de har gjort de siste 10-15 årene. Dette innebærer ofte at kunnskap og informasjon om leads og kunder sitter i hodet til den enkelte selger. I tillegg har de gjerne informasjon i mailboksen, på mobilen og kanskje i en Excel-fil lagret lokalt. Bedriften har gjerne et CRM som fungerer som et oppslagsverk og som er lite brukervennlig, og det er ingen etablert kultur hvor det gjøres oppdateringer. Når datakvaliteten er dårlig, blir verdien dårlig, og da brukes det heller ikke av salg.

Les mer ›

Temaer: salgsprosess, salgstips, Datadrevet salg, salgsprosessen, effektivisering av salgsprosessen, salgsprosesser

Hvordan skremme bort kjøpeklare kunder i løpet av 5 dager

Av Hans Viken Sunde 3. juni 2021

I forrige uke avsluttet jeg et langvarig forhold til en leverandør jeg har brukt titusenvis av kroner på å handle hos, og som jeg sannsynligvis ville brukt titusener mer hos i årene som kommer. De vet det ikke enda, men jeg har handlet der for siste gang. Prisene er konkurransedyktige, produktene gode, og kundereisen så spektakulært provoserende at den bør modelleres av alle som har for mange kunder og ønsker seg lavere omsetning. Inspirert av dette har jeg samlet mine beste tips for deg som ønsker å mislykkes med digitale kundereiser.

Les mer ›

Temaer: kundetilfredshet, digitalisering av kundereisen, kundereiser, Friksjoner i kundereisen, kundeopplevelse, kundereisen

Kundecase: Slik økte vi Google-trafikken til kundens nettside med 313,72 prosent

Av Espen Nordal 27. mai 2021

Denne enkle, men målrettede taktikken førte til en varig økning i organisk trafikk til kundens nettsider. Og det utelukkende ved å utnytte allerede produsert innhold bedre.

Les mer ›

Temaer: øke trafikk, økt trafikk, republisering, Google-trafikk

Manglende innovasjon innen markedsføring og salg hemmer veksten din

Av Linda Harlem 20. mai 2021

Det finnes mange innovasjonsmuligheter innen markedsføring og salg. Utnytter du ikke disse mulighetene er konsekvensene manglende leadsgenerering og dårlige salgsresultater. I dette innlegget finner du 7 typiske utfordringer og argumenterer for at du bør utvide innovasjonsperspektivet til også å inkludere markedsføring og salg.  

Les mer ›

Temaer: markedsføring, salg, CRM, innovasjon

Om DigitalLeder.no

Digitalleder.no av MarkedsPartner AS er rettet mot toppledere som ønsker faglig innsikt, inspirasjon og svar på relevante problemstillinger innen strategisk ledelse, markedsføring og salg.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle

Søk i bloggen