Har du fått med deg årets digitale konferanse fra MarkedsPartner?

Av Helene Nissen 21. oktober 2021

Hvert år, rundt årets skumleste måned – oktober – arrangerer vi en digital konferanse for ledere, markedsførere og selgere. Har du husket å melde deg på i år?

Les mer ›

Temaer: søkemotoroptimalisering, Markedsføring 2021, Digital konferanse 2021, Bærekraft

4 punkter alle markedssjefer bør vektlegge i markedsplanen

Av Linda Harlem 14. oktober 2021

Hverdagen er endelig tilbake til normalen og planer for hvordan nye høyder skal nås i 2022 må utarbeides. En av de viktigste planene er markedsplanen, men hvilke områder bør vektlegges for at markedsplanen skal bli et så nyttig verktøy som mulig?

Les mer ›

Temaer: markedsstrategi, markedssjef, markedsplan

Slik får du idéer til å lage innhold langs kundereisen

Av Magne Henriksen 30. september 2021

Synes du også at det høres fint ut med godt innhold som tiltrekker seg kjøpeklare kunder, men at det ikke er helt enkelt å trylle det frem? Her er mine beste innspill til hvordan du kan lykkes.

Slik bygger du bedre kundereiser

Les mer ›

Temaer: kommunikasjon, innholdsstrategi, kundereisen

Fremtidens hjemmekontor

Av Frode Ødmann Andersen 16. september 2021

Da pandemien traff oss i mars i fjor var det mange som rynket på nesa da de hørte ordet hjemmekontor. Nå, over et år senere, er det mange som har fått øynene opp for denne måten å arbeide på. Jeg har sett begge endene av skalaen og fått tilbakemeldinger fra folk som hater – og folk som elsker hjemmekontor.

Les mer ›

Temaer: HR, hjemmekontor

Slik styrer du kundenes kjøpsprosess

Av Lars Hansen 9. september 2021

Har du ambisjoner om å bli en markedsleder, bør du konsentrere deg om å forstå hvordan kundene foretar kjøpsbeslutninger. I et hav av leverandørmuligheter, må du gjøre kundenes kjøpssituasjon enklere. Det vil sette deg i førersetet i forhold til konkurrentene dine.
Les mer ›

Temaer: inbound marketing, kjøpsprosess, digitalisering

Hva skiller digitale kundereiser fra tradisjonelle kundereiser?

Av Hans Viken Sunde 2. september 2021

Denne uka har jeg hatt flere møter både med kunder og potensielle kunder der det samme spørsmålet dukker opp. Hva er egentlig verdien av det «digitale» i «digitale kundeiser»? Det «digitale» i kundereiser handler om to sentrale elementer: Hvordan de digitale kanalene dine er satt opp og fungerer, og hvilken strukturert innsikt du samler og bruker om kundene. I dette innlegget skal jeg komme med noen eksempler på begge deler, som forhåpentligvis kan klargjøre hva dette innebærer. 

Les mer ›

Temaer: digital markedsføring, digitalisering av kundereisen, kundereisen, data, Datadrevet kundereise

Følger pipelinen i CRM-systemet den faktiske salgsprosessen?

Av Kristofer Anker 26. august 2021

Når salgsprosessen skal digitaliseres er opprettelsen av en pipeline i CRM en viktig faktor. I dette innlegget viser jeg deg hvordan du bør kartlegge din egen salgsprosess og tilpasse den til en pipeline i CRM.

Les mer ›

Temaer: CRM, salgsprosess, effektivisering av salgsprosessen, HubSpot CRM

Slik utarbeider du det beste markedsføringsbudsjettet

Av Linda Harlem 19. august 2021

Nå er det den tiden på året igjen – planer og budsjett for neste år står på agendaen. Det er nå du må sjekke dashbordet for å se om fart, høyde og retning utvikler seg i henhold til plan. Uansett fartstid i stillingen anbefaler jeg å ta et steg tilbake, og bruke overskuddet og klarheten fra ferien til å reflektere over veien videre sammen med avdelingen din. Benytt anledningen til å minne alle om selskapets strategi og forretningsmål, og la det danne et bakteppe for den nye planen som legges.

Les mer ›

Temaer: marketing budget, markedsføringsbudsjett

De viktigste grunnene til å velge HubSpot CRM

Av Tønnes Sannem Heian 12. august 2021

Et CRM er i mange bedrifter det forretningssystemet som har flest brukere, er mest avgjørende for salgsarbeidet og har flest forgreininger inn i bedriftens ulike kontaktpunkter med marked og kunder. Det er en ansvarsfull beslutning å velge det systemet som skal være den teknologiske bærebjelken og blodomløpet for virksomhetens forretningsprosesser i flere år fremover, og det kan være komplisert å sammenligne systemer. HubSpot har tatt CRM markedet med storm via SMB markedet, til de siste årene også for store virksomheter med komplekse behov. I dette innlegget har jeg trukket frem det jeg mener er de viktigste grunnene til HubSpot sin utrolige popularitet.

Les mer ›

Temaer: CRM, CRM-system, HubSpot Norge

Digitalisering av kundereisen

Av Siri Enoksen 29. juli 2021

De siste fire årene har OBOS vært på en spennende reise med digitalisering av kundereisen for å sikre seg økt  konkurransedyktighet i et boligmarked i sterk endring. Den reisen har ikke vært enkel.

Les mer ›

Temaer: digitalisering, digitalisering av kundereisen, kundereisen

Om DigitalLeder.no

Digitalleder.no av MarkedsPartner AS er rettet mot toppledere som ønsker faglig innsikt, inspirasjon og svar på relevante problemstillinger innen strategisk ledelse, markedsføring og salg.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle

Søk i bloggen