Forenklet dataanalyse med ChatGPT
For oss som jobber med markedsføring og salg er det avgjørende å raskt kunne analysere og visualisere data. Med fremveksten av AI, spesielt verktøy som ChatGPT, har det åpnet seg en ny mulighet for dataanalyse – nemlig å kunne «snakke» til dataene ...
Slik rigger dere salgsavdelingen for å lykkes i 2025
Jeg har ofte samtaler med bedrifter som fortsatt har organisert salgsavdelingen sin på samme måte den var for 10 år siden, og hvor selgerne naturlig nok jobber som de gjorde for 10 år siden. Dette er ikke bærekraftig over tid og vil føre til at ...
Slik forbereder du deg på AI-søk
OpenAI, selskapet bak ChatGPT, har i sommer lansert en egen søkemotor som fundamentalt kan endre måten vi søker på nettet. Den heter SearchGPT, og testes nå av reelle brukere. Dette kan få store implikasjoner for digital markedsføring og ...
Slik kan generativ AI gi reell forretningsverdi
Mange har effektivisert hverdagen ved å ta i bruk generativ AI. Men først når du kobler AI på forretningsprosesser som salg og kundeservice kan du høste de største gevinstene.
Apple Intelligence endrer forventingene til kundeopplevelser
Apple Intelligence er Apples nye sett med AI-funksjoner som vil bli integrert i iPhone, iPad og Mac. Denne teknologien er designet for å tilby kraftig, intuitiv og integrert assistanse samtidig som den opprettholder brukernes personvern. Jeg tror at ...
Derfor må toppledelsen bruke CRM
Når virksomheten innfører en ny CRM-løsning, gjør det at mange ansatte må jobbe på nye måter. Denne store endringen må toppledelsen ta på alvor, slik at både de og resten av organisasjonen får full verdi av investeringen.
Vil nettsider eksistere i framtiden?
I en stadig mer digitalisert verden er det naturlig å spørre seg om nettsider slik vi kjenner dem i dag, vil fortsette å eksistere. Med teknologiske fremskritt som kunstig intelligens og økt bruk av API-er, er det mange som spekulerer i om nettsider ...
Nå endres forventningene til kundeservice radikalt
Stenger kundeservicen til bedriften din klokken 16? Må kundene dine vente i telefonkø? Må de via en telefonsvarer med tastevalg for å bli satt videre til riktig avdeling eller person? Er det store begrensninger i hva førstelinje kan besvare av ...
Samler dere riktig data i markedsføringen?
Hvordan dere samler inn data i markedsføringen er avgjørende for å sikre at dere oppnår det dere skal – og at det kan måles.
Dette må du tenke på for at din innholdsstrategi skal ha god effekt
En innholdsstrategi er en tilnærming for å skape og forvalte innhold som støtter bestemte forretningsmål. Men, hvordan kan du sørge for at innholdsstrategien din får maks effekt?