Brian Halligan, CEO i HubSpot, i intervju med Stig Hammer fra MarkedsPartner

Det er ikke hver dag at CEO i HubSpot, Brian Halligan, setter seg ned for et 45 minutter langt intervju med en norsk HubSpot-partner. Men så har HubSpots forhold med MarkedsPartner også vart lengre enn de flestes. Fra én grunnlegger til en annen, snakker Stig Hammer med en særdeles engasjert Halligan (selv fra hjemmekontor, han også) om alt fra kundereiser, markedsføring og salg i 2021. Og ikke minst utveksler de nyttige og motiverende synspunkter og råd om hva som skal til for å takle overgangen in to the new normal.

– Før Covid-19 var det mulig å skjule dårlige kundereiser. Fokuset lå mest på kjøpsreisen; altså det som skjer før en forbruker blir kunde. Og ikke minst på å fremme seg selv, bedriften og produktene. Men sjelden på smidige løsninger gjennom hele kundereisen eller metoder for å forbedre møtepunkter som skuffer kunden, forklarer Halligan oss, lettere frustrert.

Så kom 2020 og "alt" gikk digitalt.

– 2020 var og er året som avslørte dårlige kundereiser, og Covid-19 ble definitivt en katalysator for bedrifter som har utsatt sin digitale transformasjon, fortsetter Halligan.

For det er klart; kjøper og selgers rolle har nærmest byttet plass. Og på toppen av dette lever vi en tid uten presedens når det kommer til behovet for digital utvikling.

– For å ikke bli utkonkurrert må du fokusere på kundeopplevelsen gjennom hele kundereisen, legger Halligan til, hakket mer forventningsfull nå.

Få med deg Stig Hammers komplette intervju med Brian Halligan, i tillegg til noen av de aller beste Norge har å by på når det kommer til fagkompetanse innen kundereiser, kundeadferd, salg og markedsføring på den heldigitale konferansen "Tilbake til en ny hverdag" den 30. oktober.

Se et lite utdrag fra det unike intervjuet med Brian Halligan, grunnlegger og CEO i HubSpot:

 

Meld deg på vår digitale konferanse her

ÉN DIGITAL KONFERANSE – 16 SPENNENDE FAGPERSONER

Da vi skulle sette sammen årets digitale konferanse fra MarkedsPartner var det viktig for oss å invitere forelesere og eksperter som kunne være like nyttige og motiverende for en bedriftseier og toppleder å høre på, som for en salgs- eller markedssjef.

Ikke bare er vi på vei tilbake til en ny hverdag, men forbrukeradferd og digitalisering har skutt fart, uten presedens.

I fjor hadde vi nesten 1000 deltakere til vår årlige digitale konferanse, utviklet for deg som ønsker å være ekstra godt forberedt på det kommende året.

I år er vi allerede godt over 1200 påmeldte, og vi legger økt fokus på kundereiser, markedsføring og salg i en ny hverdag.

Du kan se den digitale konferansen LIVE på nett den 30. oktober, eller som opptak i etterkant – helt gratis. Alle påmeldte mottar opptaket etter endt livesending.

Vi gleder oss til å kunne forberede oss til en ny hverdag, sammen – og digitalt.

Gå rett til påmeldingssiden.

Program

09:00-09:15

Åpning av den digitale konferansen med introduksjon

Erlend Førsund og Siri Enoksen, MarkedsPartner

09:15-09:55

Våre beste tips når du jobber med tekst og bilder i 2021

Geir Terje Ruud, NTB og Christine Calvert, Tekstdoktor 09:55-10:00

Raske råd fra Christoffer Bertilsson LinkedIn

10:00-10:40

Account Based Marketing (ABM)

Cara Ahern, Customer Success Manager, HubSpot

10:40-10:45  Raske råd fra Astrid Valen-Utvik Instagram

10:45-11:25

Våre beste tips for å lykkes med å konvertere fra fysisk til digitalt/hybrid arrangement
Christoffer Omberg, CEO & Co-Founder, Oslo Business Forum

11:25-11:30 Raske råd fra Thomas Moen Facebook

11:30-11:45

Pause

11:45-12:45

Panelintervju om Kundereiser

Magne Henriksen intervjuer Christian Engen, Glenn Wange, Halldor Örn Engilbertsson og Stig Hammer

12:45-13:25

Årets kundehelt i frontlinjen

Michael Siversen, Kundeservice, Altibox/Lyse Dialog AS

13:25-13:30 Raske råd fra Mussa Dagnew VG

13:30-14:25

Hvordan du kan ta dine digitale kanaler til neste nivå

Nina Furu, Webgruppen

14:25-14:30 Raske råd fra Silje Urke Antonsen Køyr

14:30-15:15

Fireside-chat med Brian Halligan

Brian Halligan fra HubSpot og Stig Hammer fra MarkedsPartner

15:15

Oppsummering fra studio

Erlend Førsund og Siri Enoksen fra MarkedsPartner

Meld deg på vår digitale konferanse her

Bli bedre kjent med noen av foredragsholderne

Brian Halligan – CEO HubSpot Portrettbilde_BrianHi-Res_Pic_square_svart_hvit-1

Anerkjent som "oppfinneren" av inbound marketing. Vi snakker med Brian Halligan om alt fra sin erfaring med å grunnlegge HubSpot og lidenskap for gode kundereiser, og ikke minst hans tanker om hva som blir viktig innen salg og markedsføring i den nye hverdagen.

Nina Furu – Kursleder i Webgruppen Nina Furu Webgruppen-1

Nina Furu er rå på formidling av best practice, funksjoner og trender innen digital markedsføring. I dette foredraget går hun detaljert og forklarende igjennom tiltak, metoder og programvarer som kan ta dine digitale kanaler til neste nivå. Konkrete råd du kommer til å ville prøve ut med en gang, enkelt og greit.

Geir Terje Ruud – Utviklingsdirektør i NTB respons.markedspartner.nohubfsPortrettbilde_GeirTerjeRuud

Som utviklingsdirektør i NTB har Geir Terje Ruud lang erfaring med – og sterke meninger om – bruken av tekst, bilder og formidling av nyheter. Også liker han å snakke. Masse. Og sånt blir det både morsomme og interessant samtaler ut av. Spesielt når han får snakke om bruken av tekst og bilde, og den nye hverdagen, med selveste tekstdoktor Christine Calvert.

Christine Calvert – Norges eneste tekstdoktor Christine Calvert Call Center-dagene portrett fotokred Aldona Pivoriene - Confex sorthvitt

Christine Calvert er godt kjent som Norges eneste tekstdoktor, og brenner for gode tekster som vekker oppmerksomhet og trekker leseren inn i innholdet. Ifølge Calvert gir tekst det lille ekstra til et godt bilde. Nettopp derfor møter hun Geir Terje Ruud, Utviklingsdirektør i NTB, til en spennende og morsom samtale om bruken av bilde og tekst.

Michael Sivertsen – Kundeservice i Altibox/Lyse Portrett_MichaelSivertsen_svart_hvit

Uansett om du selv benytter deg av Altibox eller Lyse, eller ei, er sjansen stor for at du har hørt om Michael. Kundeservice-fyren som har fått tilsynelatende frie tøyler fra sjefen til å være morsom, personlig og akkurat passe småfrekk i kommentarfeltet til bedriftens Facebook-sider. Ja, det har faktisk hatt så stor suksess at både kunder så vel som "bare" følgere ser ut til å glede seg til å at nettverket får problemer. "Michael er på jobb, da er det bare å benke seg for en kveld med latter. Selv om dekoderen står og blinker på tredje time. Helt herlig!". Det blir jo både blest og priser ut av sånt. Men har han frie tøyler? Og hvordan fikk han lov til dette? Dette og mer får du vite 30. oktober!

Halldor Örn Engilbertsson – Høyskolen Kristiania Portrett_HalldorÖrnEngilbertsson_square_svart_hvit

Halldor Örn Engilbertsson er lidenskapelig opptatt av fungerende kundereiser og hvor viktig det er å virkelig forstå kundeadferd og styre forventninger. Engilbertsson er på plass i panelintervjuet om nettopp kundereiser.

Christian Engen – Product development and Offering Management i Fortum portrettbilde_ChristianEngen_Fortum

Med en stilling innen product development and Offering Management i Fortum, anser Christian Engen seg selv som en tech-nerd som er lidenskapelig opptatt av førsteklasses kundeopplevelser og forretningsutvikling. Engen er med på panelintervjuet om kundereiser.

Stig Hammer – Grunnlegger og faglig leder for forretningsutvikling i MarkedsPartner Portrett_StigHammer_square_svart_hvit

Hvis han måtte velge én ting å ha full fokus på i 2021, så ville Stig Hammer ha valgt alt som har med kundereiser å gjøre. Uten å blunke.

Magne Henriksen – Leder for innholdsmarkedsføring i MarkedsPartner Portrett_MagneHenriksen_square_svart_hvit

I tillegg til å være leder for innholdsmarkedsføring her i MarkedsPartner, så er Magne Henriksen også en erfaren redaktør og journalist. Nettopp derfor er han rå på å stille de gode spørsmålene som får fram nyttige og relevante svar. I årets digitale konferanse intervjuer han flere av gjestene våre, og sørger for at du som følger konferansen får så mye igjen for tiden din som mulig.

Programlederne – Siri og Erlend fra MarkedsPartner Erlend og Siri 400x400

Digitalmarkedsfører Siri Enoksen og innholdsrådgiver Erlend Førsund fra MarkedsPartner er våre eminente programledere for dagen. Sammen skal de sørge for at de mange hundre som følger livesendingen 30. oktober har det de trenger. Har du et spørsmål om temaene det snakkes om, eller trenger du hjelp med noe, så er det bare å sende dem en melding i chatten. 

 

Meld deg på vår digitale konferanse her