Det er ikke hver dag at CEO i HubSpot, Brian Halligan, setter seg ned for et 45 minutter langt intervju med en norsk HubSpot-partner. Men så har HubSpots forhold med MarkedsPartner også vart lengre enn de flestes. Fra én grunnlegger til en annen, snakker Stig Hammer med en særdeles engasjert Halligan (selv fra hjemmekontor, han også) om alt fra kundereiser, markedsføring og salg i 2021. Og ikke minst utveksler de nyttige og motiverende synspunkter og råd om hva som skal til for å takle overgangen in to the new normal.
– Før Covid-19 var det mulig å skjule dårlige kundereiser. Fokuset lå mest på kjøpsreisen; altså det som skjer før en forbruker blir kunde. Og ikke minst på å fremme seg selv, bedriften og produktene. Men sjelden på smidige løsninger gjennom hele kundereisen eller metoder for å forbedre møtepunkter som skuffer kunden, forklarer Halligan oss, lettere frustrert.
Så kom 2020 og "alt" gikk digitalt.
– 2020 var og er året som avslørte dårlige kundereiser, og Covid-19 ble definitivt en katalysator for bedrifter som har utsatt sin digitale transformasjon, fortsetter Halligan.
For det er klart; kjøper og selgers rolle har nærmest byttet plass. Og på toppen av dette lever vi en tid uten presedens når det kommer til behovet for digital utvikling.
– For å ikke bli utkonkurrert må du fokusere på kundeopplevelsen gjennom hele kundereisen, legger Halligan til, hakket mer forventningsfull nå.
Få med deg Stig Hammers komplette intervju med Brian Halligan, i tillegg til noen av de aller beste Norge har å by på når det kommer til fagkompetanse innen kundereiser, kundeadferd, salg og markedsføring på den heldigitale konferansen "Tilbake til en ny hverdag" den 30. oktober.
Se et lite utdrag fra det unike intervjuet med Brian Halligan, grunnlegger og CEO i HubSpot:
ÉN DIGITAL KONFERANSE – 16 SPENNENDE FAGPERSONER
Da vi skulle sette sammen årets digitale konferanse fra MarkedsPartner var det viktig for oss å invitere forelesere og eksperter som kunne være like nyttige og motiverende for en bedriftseier og toppleder å høre på, som for en salgs- eller markedssjef.
Ikke bare er vi på vei tilbake til en ny hverdag, men forbrukeradferd og digitalisering har skutt fart, uten presedens.
I fjor hadde vi nesten 1000 deltakere til vår årlige digitale konferanse, utviklet for deg som ønsker å være ekstra godt forberedt på det kommende året.
I år er vi allerede godt over 1200 påmeldte, og vi legger økt fokus på kundereiser, markedsføring og salg i en ny hverdag.
Du kan se den digitale konferansen LIVE på nett den 30. oktober, eller som opptak i etterkant – helt gratis. Alle påmeldte mottar opptaket etter endt livesending.
Vi gleder oss til å kunne forberede oss til en ny hverdag, sammen – og digitalt.
Program
09:00-09:15
Åpning av den digitale konferansen med introduksjon
Erlend Førsund og Siri Enoksen, MarkedsPartner
09:15-09:55
Våre beste tips når du jobber med tekst og bilder i 2021
Geir Terje Ruud, NTB og Christine Calvert, Tekstdoktor 09:55-10:00
Raske råd fra Christoffer Bertilsson LinkedIn
10:00-10:40
Account Based Marketing (ABM)
Cara Ahern, Customer Success Manager, HubSpot
10:40-10:45 Raske råd fra Astrid Valen-Utvik Instagram
10:45-11:25
Våre beste tips for å lykkes med å konvertere fra fysisk til digitalt/hybrid arrangement
Christoffer Omberg, CEO & Co-Founder, Oslo Business Forum
11:25-11:30 Raske råd fra Thomas Moen Facebook
11:30-11:45
Pause
11:45-12:45
Panelintervju om Kundereiser
Magne Henriksen intervjuer Christian Engen, Glenn Wange, Halldor Örn Engilbertsson og Stig Hammer
12:45-13:25
Årets kundehelt i frontlinjen
Michael Siversen, Kundeservice, Altibox/Lyse Dialog AS
13:25-13:30 Raske råd fra Mussa Dagnew VG
13:30-14:25
Hvordan du kan ta dine digitale kanaler til neste nivå
Nina Furu, Webgruppen
14:25-14:30 Raske råd fra Silje Urke Antonsen Køyr
14:30-15:15
Fireside-chat med Brian Halligan
Brian Halligan fra HubSpot og Stig Hammer fra MarkedsPartner
15:15
Oppsummering fra studio
Bli bedre kjent med noen av foredragsholderne
Brian Halligan – CEO HubSpot
Anerkjent som "oppfinneren" av inbound marketing. Vi snakker med Brian Halligan om alt fra sin erfaring med å grunnlegge HubSpot og lidenskap for gode kundereiser, og ikke minst hans tanker om hva som blir viktig innen salg og markedsføring i den nye hverdagen.
Nina Furu – Kursleder i Webgruppen
Geir Terje Ruud – Utviklingsdirektør i NTB
Som utviklingsdirektør i NTB har Geir Terje Ruud lang erfaring med – og sterke meninger om – bruken av tekst, bilder og formidling av nyheter. Også liker han å snakke. Masse. Og sånt blir det både morsomme og interessant samtaler ut av. Spesielt når han får snakke om bruken av tekst og bilde, og den nye hverdagen, med selveste tekstdoktor Christine Calvert.
Christine Calvert – Norges eneste tekstdoktor
Christine Calvert er godt kjent som Norges eneste tekstdoktor, og brenner for gode tekster som vekker oppmerksomhet og trekker leseren inn i innholdet. Ifølge Calvert gir tekst det lille ekstra til et godt bilde. Nettopp derfor møter hun Geir Terje Ruud, Utviklingsdirektør i NTB, til en spennende og morsom samtale om bruken av bilde og tekst.
Michael Sivertsen – Kundeservice i Altibox/Lyse
Uansett om du selv benytter deg av Altibox eller Lyse, eller ei, er sjansen stor for at du har hørt om Michael. Kundeservice-fyren som har fått tilsynelatende frie tøyler fra sjefen til å være morsom, personlig og akkurat passe småfrekk i kommentarfeltet til bedriftens Facebook-sider. Ja, det har faktisk hatt så stor suksess at både kunder så vel som "bare" følgere ser ut til å glede seg til å at nettverket får problemer. "Michael er på jobb, da er det bare å benke seg for en kveld med latter. Selv om dekoderen står og blinker på tredje time. Helt herlig!". Det blir jo både blest og priser ut av sånt. Men har han frie tøyler? Og hvordan fikk han lov til dette? Dette og mer får du vite 30. oktober!
Halldor Örn Engilbertsson – Høyskolen Kristiania
Halldor Örn Engilbertsson er lidenskapelig opptatt av fungerende kundereiser og hvor viktig det er å virkelig forstå kundeadferd og styre forventninger. Engilbertsson er på plass i panelintervjuet om nettopp kundereiser.
Christian Engen – Product development and Offering Management i Fortum
Med en stilling innen product development and Offering Management i Fortum, anser Christian Engen seg selv som en tech-nerd som er lidenskapelig opptatt av førsteklasses kundeopplevelser og forretningsutvikling. Engen er med på panelintervjuet om kundereiser.
Stig Hammer – Grunnlegger og faglig leder for forretningsutvikling i MarkedsPartner
Hvis han måtte velge én ting å ha full fokus på i 2021, så ville Stig Hammer ha valgt alt som har med kundereiser å gjøre. Uten å blunke.
Magne Henriksen – Leder for innholdsmarkedsføring i MarkedsPartner
I tillegg til å være leder for innholdsmarkedsføring her i MarkedsPartner, så er Magne Henriksen også en erfaren redaktør og journalist. Nettopp derfor er han rå på å stille de gode spørsmålene som får fram nyttige og relevante svar. I årets digitale konferanse intervjuer han flere av gjestene våre, og sørger for at du som følger konferansen får så mye igjen for tiden din som mulig.
Programlederne – Siri og Erlend fra MarkedsPartner
Digitalmarkedsfører Siri Enoksen og innholdsrådgiver Erlend Førsund fra MarkedsPartner er våre eminente programledere for dagen. Sammen skal de sørge for at de mange hundre som følger livesendingen 30. oktober har det de trenger. Har du et spørsmål om temaene det snakkes om, eller trenger du hjelp med noe, så er det bare å sende dem en melding i chatten.