Bruk landingssider på messer for å øke antall e-postabonnenter

Av Nadia C. Aurdal 20. oktober 2017

Tid: 1 time
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

E-postlistene våre reduseres jevnlig og vi må hele tiden finne nye måter å øke antall abonnenter på. Her viser jeg deg en enkel metode for hvordan du kan skaffe til veie flere e-postabonnenter ved å bruke landingssider på messer – en ofte oversett mulighet. For denne oppskriften vil jeg bruke HubSpot, men dette kan enkelt gjøres i andre publiseringsverktøy også.

Les mer ›

Temaer: øke antall e-postmottakere, få flere leads, landingsside

Driv trafikk til nettsidene dine med linker i Instagram Stories

Av Geir Andreas Vigre Kirkeberg 17. oktober 2017

Tid: 5-15 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Sommeren 2017 kom Instagram med en oppdatering som lar bedrifter legge til linker i sine Instagram Stories. Oppdateringen er av stor verdi for bedrifter som ønsker å generere trafikk, leads og salg direkte fra plattformen. Her får du en innføring i hvordan du gjør det.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Instagram, økt trafikk

Slik får du økt salg i nettbutikken med remarketing i søkeannonser

Av Cecilie Henriksen 13. oktober 2017

Tid: 1 timer
Vanskelighetsgrad: 5 av 5

Forlater folk nettsidene dine før de har kjøpt noe? Remarketinglister i søkeannonser er et ypperlig verktøy for å tilpasse Google AdWords-annonsene dine mot de som tidligere har vist interesse for produktene dine. I denne oppskriften viser jeg deg hvordan du bruker remarketinglistene til å øke nettsalget ditt.

Les mer ›

Temaer: Google Adwords, retargeting, betalt annonsering, økt konvertering

Skap engasjement ved å holde Instagram takeovers

Av Maria Pettersson 10. oktober 2017

Tid: 1 dag
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

I denne oppskriften viser jeg hvordan du lykkes med å holde en Instagram takeover. Dette er en form for influencer marketing. En takeover kan ha kortsiktige mål, men likevel gi langsiktig effekt i form av økt engasjement og merkekjennskap til bedriften din.  

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Instagram, økt engasjement, influencer marketing

Øk trafikken til nettsiden ved å velge riktig søkeord i HubSpot

Av Hanne Sofie Hammer 6. oktober 2017

Tid: 1 time
Vanskelighetsgrad: 3 av 5

Ikke undervurder verdien av en grundig søkeordsanalyse. Velger du riktige søkeord vil du rangere høyere i søkemotorenes resultatsider (SERPs) og dermed generere mer organisk trafikk. I denne oppskriften lærer jeg deg hvordan du velger riktige søkeord i HubSpot. 
Les mer ›

Temaer: HubSpot, søkemotor, økt trafikk

Få økt trafikk til nettstedet ditt med sitelinks i Google AdWords

Av Cecilie Henriksen 3. oktober 2017

Tid: 40-60 minutter
Vanskelighetsgrad: 3 av 5

Sliter du med for få klikk på Google AdWords-annonsene dine? En måte å få flere til å klikke på Google AdWords-annonsene dine er å bruke annonseutvidelsen for sitelinks. Dette gjør at du kan vise søkere flere linker til bestemte sider på nettstedet ditt, under annonseteksten. I denne oppskriften viser jeg deg hvordan.

Les mer ›

Temaer: Google Adwords, betalt annonsering, øke trafikk

Slik skaper du engasjement ved å opprette grupper på LinkedIn

Av Nadia C. Aurdal 29. september 2017

Tid: 1 time
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

De fleste av oss har innsett at kjøpsreisen har endret seg drastisk de siste årene. Kjøpsreisen begynner på nett. Vi søker etter informasjon og anbefalinger, leser produktanmeldelser og sammenligner leverandører før vi tar en avgjørelse. Vår jobb som markedsførere er derfor å være synlige, relevante, nyttige og hjelpsomme langs hele kjøpsreisen. En måte vi kan skape engasjement på er å opprette nettsamfunn for å dele faglig innhold av verdi. Her viser jeg deg hvordan ved å opprette en gruppe på LinkedIn.

Les mer ›

Temaer: LinkedIn, økt engasjement

Engasjer Snapchat-brukere med eget geofilter

Av Wibeke Degerdal Gulliksen 26. september 2017

Tid: 30 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Lag et filter for merkevaren din som engasjerer Snapchat-brukere. Filteret er geografisk betinget og kan brukes på bestemte steder og events. Denne oppskriften forteller deg hvordan du lager og laster opp ditt eget filter.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Snapchat

Snapchat-konto for bedrifter: Slik engasjerer du målgruppen

Av Anders Sollie Hoff 22. september 2017

Tid: 1 dag
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Er det verdt tiden din å opprette en Snapchat-konto for bedriften? Det kan være vanskelig å se for seg umiddelbar nytte av en tilstedeværelse på Snapchat, men det betyr ikke at du bør overse plattformen med over 150 millioner aktive brukere. Her viser jeg hvordan du kan bruke Snapchat til å styrke og engasjere merkevaren med målgruppen din.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Snapchat, økt engasjement

Øk antall e-postabonnenter med pop-up tilbud

Av Hanne Sofie Hammer 19. september 2017

Tid: 1 time
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

I denne oppskriften viser jeg deg hvordan du kan få flere abonnenter til nyhetsbrevet ditt ved hjelp av pop-ups. Pop-ups kan virke irriterende for mange, men sannheten er at de virker. Denne oppskriften passer best for nettbutikker som sender ut aktuelle tilbud og nyheter på e-post til kontaktene sine, men kan helt fint brukes av andre også.

Les mer ›

Temaer: Netthandel, øke antall e-postmottakere, nyhetsbrev

Om Vekstoppskrifter.no

Vekstoppskrifter.no av MarkedsPartner AS leverer raske og enkle tips, fremgangsmåter og metoder for hvordan digitale markedsførere kan øke engasjement, trafikk, konverteringer og vekst på sine nettsteder.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no og digitalleder.no

Siste innlegg

Søk i bloggen