Slik får du økt trafikk med betalt Instagram-annonsering

Av Hanne Sofie Hammer 30. august 2019

Tid: 1 time
Vanskelighetsgrad: 3 av 5

Vi har passert 2,3 millioner Instagram-brukere i Norge. Ipsos Norge anslår at hele 75% av dem mellom 18-39 år besøker Instagram daglig. Med andre ord er Instagram en attraktiv kanal å markedsføre i, spesielt for å nå unge forbrukere. I denne oppskriften viser jeg deg hvordan du genererer trafikk til nettstedet ditt fra annonser på Instagram. 

Les mer ›

Temaer: Instagram, økt trafikk

Slik blir du mer relevant med lister i HubSpot

Av Anders Sollie Hoff 16. august 2019

Tid: 30-60 minutter
Vanskelighetsgrad: 3 av 5

Lister er et kraftig verktøy i HubSpot. Funksjonen lar deg segmentere på detaljnivå som igjen kan brukes til å behandle leads og drive målrettet e-postmarkedsføring.

Les mer ›

Temaer: digital markedsføring, HubSpot, økt konvertering, Segmentering

Slik kan du promotere innhold gjennom en kunde på Instagram

Av Line Glimsdal 2. august 2019

Tid: 30 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5
 
For kort tid siden lanserte Instagram muligheten til å sponse andres organiske poster på Instagram gjennom Facebook Ads Manager. Dette gjør det enklere for deg som leverandør å styre annonseringen selv og øke troverdighet for produkter og tjenester gjennom kundene dine. I denne oppskriften forteller jeg deg hvordan du kan sponse andres poster på Instagram.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, annonsering, Instagram

Hvordan samle inn kontakter via LinkedIn Lead Gen Forms

Av Line Glimsdal 19. juli 2019

Tid: 30 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

På samme måte som Facebook bruker Lead Ads, bruker LinkedIn noe som heter Lead Gen Forms til å samle inn kontakter. Dette fungerer på samme måte, ved å sende inn et skjema til plattformen. I denne artikkelen forteller jeg deg hvordan du kan sette opp dine egne skjemaer på LinkedIn.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, annonsering, LinkedIn

Hvordan sette opp en kampanje i Google Display nettverket

Av Mathias Hansen 5. juli 2019

Tid: 30 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Kampanjer i GDN (Google Display Network) kan være et godt alternativ til, eller komplementere kampanjer i Google sitt søkenettverk. Annonsering i GDN gir deg muligheten til å være synlig på millioner av nettsider og er dermed en god måte å skape synlighet rundt dine produkter, tjenester og din bedrift. I denne oppskriften viser jeg hvordan du kan sette opp en kampanje i Google Ads rettet mot GDN.

Les mer ›

Temaer: Google Adwords, Google, øke trafikk

Bruk Hotjar til å forbedre bedriftens nettside

Av Maria Pettersson 21. juni 2019

Tid: K ontinuerlig arbeid
Vanskelighetsgrad: 3 av 5

Hotjar hjelper deg som markedsfører å få unik og verdifull informasjon om styrker og svakheter ved nettsiden din. Verktøyet gir deg innsikt i hvordan de besøkende faktisk bruker nettstedet. Dette er uvurderlig når du ønsker å forbedre brukeropplevelsen, øke konverteringer eller effektivisere bedriftens nettside.

Les mer ›

Temaer: leadsgenerering, økt konvertering, hotjar, brukeropplevelse

Slik bruker du avstemninger på Twitter til å skape engasjement

Av Anders Sollie Hoff 14. juni 2019

Tid: 30 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Twitter gir deg muligheten til å forstå hva målgruppen din mener om gitte tema ved hjelp av polls (på norsk spørreundersøkelse/avstemming). Plattformen som også omtales som en mikrobloggetjeneste, lar deg følge personer og temaer ved bruk av hashtags.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Twitter, økt engasjement

De 3 mest effektive metodene for å generere leads på Facebook

Av Ann Helen Fossheim 31. mai 2019


 
Tid: 1-2 timer
Vanskelighetsgrad: 4 av 5

Vet du hvor dine potensielle kunder befinner seg? Facebook har over 2,2 billioner innlogginger i løpet av én måned. 1,45 billioner av disse logger seg inn hver dag. Sannsynligheten for at dine potensielle kunder logger seg inn på Facebook i løpet av en dag, en uke eller en måned er svært stor. I denne oppskriften viser jeg hvordan du kan tiltrekke deg potensielle kunder gjennom Facebook.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, annonsering, Facebook

Øk antall konverteringer med bruk av HubSpot Smart CTA

Av Maria Pettersson 17. mai 2019

Tid: 40-60 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

 

Smarte CTA-er er en svært effektiv metode for å personalisere et grafisk element eller en tekst til å treffe potensielle kunder med rett buskap, til rett tid. Det handler om å ta i bruk data til å levere utelukkende relevant, personlig og skreddersydd innhold til besøkende av nettstedet ditt. Her lærer du hvordan.

Les mer ›

Temaer: leadsgenerering, HubSpot, økt konvertering, CTA

Få flere kunder ved hjelp av Facebook Lead Ads

Av Maria Pettersson 3. mai 2019

Tid: 1 time
Vanskelighetsgrad: 3 av 5

Digital annonsering har etablert nye måter for bedrifter å nå og engasjere potensielle kunder på. Til tross for denne utviklingen er det to ting som ikke har endret seg: Verdien av leads med høy kvalitet, og utfordringen med å skaffe dem. Denne oppskriften forteller deg hvordan du kan konvertere Facebook-brukere til potensielle kunder ved hjelp av Lead Ads.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Facebook, leadsgenerering, betalt annonsering, få flere leads

Om Vekstoppskrifter.no

Vekstoppskrifter.no av MarkedsPartner AS leverer raske og enkle tips, fremgangsmåter og metoder for hvordan digitale markedsførere kan øke engasjement, trafikk, konverteringer og vekst på sine nettsteder.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no og digitalleder.no

Søk i bloggen