Republiser gamle blogginnlegg og øk webtrafikken din

Av Siri Enoksen 23. juli 2021

Tid: 2 timer
Vanskelighetsgrad: 3 av 5

Blogging er en tidkrevende og kontinuerlig prosess. Hadde det ikke vært flott om du kunne øke trafikken til nettsidene dine med blogginnleggene som ble skrevet for flere år siden? I denne oppskriften viser jeg deg hvordan du gjør det.

Les mer ›

Temaer: søkemotoroptimalisering, blogging, øke trafikk, republisering

Øk engasjement ved å inkludere et nytt innholdstilbud på takkesiden

Av Ann Helen Fossheim 9. juli 2021

Tid: 30 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Øk engasjementet hos dine kontakter ved å tilby et nytt innholdstilbud på takkesiden. Du har konvertert en besøkende til et lead (potensiell kunde), men hvordan kan du fortsette å engasjere og føre leadet videre ned i kjøpstrakten? I denne oppskriften viser jeg hvordan du kan øke engasjement med et nytt innholdstilbud på takkesiden.

Les mer ›

Temaer: innhold, økt engasjement, innholdstilbud

Bruk CTA i e-postsignaturen din for å generere trafikk

Av Siri Enoksen 10. juni 2021

Tid: 15 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

I løpet av en dag sender vi svimlende 4,04 milliarder e-poster på verdensbasis. E-post er den mest benyttede kommunikasjonskanalen i næringslivet. Det utgjør et stort potensiale for å generere trafikk til egne sider. Jeg skal vise deg hvordan ved å benytte en CTA (call-to-action) i e-postsignaturen din. Her bruker jeg Outlook som eksempel.
Les mer ›

Temaer: CTA, øke trafikk, e-post, e-postsignatur

YouTube SEO: Hvordan få videoen synlig på Google søk

Av Siri Enoksen 28. mai 2021

Tid: 30 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5
 
Ifølge The Wall Street Journal vil Google rangerer videoer som er publisert på YouTube høyere enn videoer på andre video plattformer. Derfor lønner det seg å legge video ut på YouTube for å øke muligheten til å bli funnet via organisk søk.
Les mer ›

Temaer: SEO, video, Google, YouTube

Øk antall ordre i nettbutikken ved å påminne om forlatt handlekurv

Av Siri Enoksen 14. mai 2021

Tid: 1 time
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Sliter du med at de besøkende i nettbutikken din forlater siden like før de skal betale og avslutte ordren? Du er ikke alene. Studier fra American Marketing Association viser at nesten 70% av handlekurvene til nettbutikker forlates før betaling. Denne oppskriften viser deg hvordan du ved enkle grep kan vekke interessen til de potensielle kjøperne på nytt. Ved hjelp av påminnelser på e-post kan du konvertere flere av de forlatte handlekurvene til salg.

Les mer ›

Temaer: e-postmarkedsføring, Netthandel, økt konvertering, forlatt handlekurv

Slik får du økt trafikk med betalt Instagram-annonsering

Av Line Glimsdal 30. april 2021

Tid: 1 time
Vanskelighetsgrad: 3 av 5

Vi har passert 2,3 millioner Instagram-brukere i Norge. Ipsos Norge anslår at hele 75% av dem mellom 18-39 år besøker Instagram daglig. Med andre ord er Instagram en attraktiv kanal å markedsføre i, spesielt for å nå unge forbrukere. I denne oppskriften viser jeg deg hvordan du genererer trafikk til nettstedet ditt fra annonser på Instagram. 

Les mer ›

Temaer: annonsering, betalt annonsering, Instagram, økt trafikk, Instagram annonsering

Driv trafikk til nettsidene dine med linker i Instagram Stories

Av Line Glimsdal 16. april 2021

Tid: 5-15 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Det å inkludere linker i Instagram Stories er en godt taktikk for å generere trafikk, leads og salg direkte fra plattformen. Her får du en innføring i hvordan du gjør det.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Instagram, økt trafikk, del link på instagram stories, hvordan legge ut link på instagram

Få flere følgere på YouTube med abonner-knapp i videoer

Av Christoffer Urdal Pedersen 2. april 2021

Tid: 10 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Med enkle justeringer på YouTube-videoene dine, kan du føre seere til andre videoer, spillelister eller kanaler på YouTube. Du kan også spørre folk om de vil følge kanalen din, og det er nettopp dette oppskriften tar utgangspunkt i. På denne måten kan du engasjere seerne dine med flere av videoene dine, og de får varsel på YouTube neste gang du publiserer en ny video.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, video, YouTube

Få flere e-postabonnenter med konkurranser på Facebook

Av Line Glimsdal 19. mars 2021

Tid: 3-4 timer
Vanskelighetsgrad: 3 av 5

Å holde konkurranser på Facebook er en flott måte å jobbe mot sine mål i sosiale medier. Konkurransens art kan tilpasses de målene du har satt deg. I denne oppskriften viser jeg hvordan du enkelt kan lage en Facebook-konkurranse og få flere potensielle kunder.

Les mer ›

Temaer: Facebook, øke antall e-postmottakere, økt engasjement, få flere leads, konkurranser på Facebook

Snapchat-konto for bedrifter: Slik engasjerer du målgruppen

Av Anders Sollie Hoff 26. februar 2021

Tid: 1 dag
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Er det verdt tiden din å opprette en Snapchat-konto for bedriften? Det kan være vanskelig å se for seg umiddelbar nytte av en tilstedeværelse på Snapchat, men det betyr ikke at du bør overse plattformen med over 190 millioner aktive brukere. Her viser jeg hvordan du kan bruke Snapchat til å styrke og engasjere merkevaren med målgruppen din.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Snapchat, økt engasjement

Om Vekstoppskrifter.no

Vekstoppskrifter.no av MarkedsPartner AS leverer raske og enkle tips, fremgangsmåter og metoder for hvordan digitale markedsførere kan øke engasjement, trafikk, konverteringer og vekst på sine nettsteder.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no og digitalleder.no

Søk i bloggen