Tilpass chat-løsningen din med chatflows fra HubSpot

Av Ann Helen Fossheim 18. oktober 2019

Tid: 30-60 minutter
Vanskelighetsgrad: 3 av 5
Ved hjelp av chatflows kan du bygge din egen live chat. Du får mulighet til å tilpasse automatiske meldinger, velge hvem som får tilgang til å se og bruke live chat, og du får velge når og hvor live chat skal være tilgjengelig. Tilpassede chat-løsninger kan, hvis det gjøres riktig, gi besøkende en bedre opplevelse på dine nettsider og føre til flere fornøyde kunder på sikt.
Les mer ›

Temaer: leadsgenerering, HubSpot, live chat

Øk antall konverteringer med Live Chat

Av Ann Helen Fossheim 4. oktober 2019

Tid: 1 time
Vanskelighetsgrad: 4 av 5
Vi ønsker svar på spørsmålene våre raskere enn noen gang før og vi vil at det skal være så enkelt og effektivt som mulig. Mange bruker allerede chat-løsninger i applikasjoner som SnapChat, Facebook Messenger og Instagram hver dag. Vi har blitt vant til denne formen for kommunikasjon og det oppleves som trygt og effektivt. Med en chat-løsning er terskelen for å kontakte deg og din bedrift lavere, noen som kan resultere i flere leads og salg.
Les mer ›

Temaer: leadsgenerering, HubSpot, live chat

Få flere leads ved å arrangere og gjennomføre et webinar

Av Maria Pettersson 27. september 2019

Tid: 30-60 minutter
Vanskelighetsgrad: 3 av 5

Et webinar gir deg muligheten til å bygge relasjoner og dele kompetanse med potensielle kunder. Tanken på å gjennomføre ditt første webinar kan være overveldende, men med den rette webinar-programvaren og nøye planlegging vil du være godt rustet for oppgaven. I denne oppskriften lærer du hvordan man arrangerer og gjennomfører et webinar ved bruk av GoToWebinar og HubSpot. 

Les mer ›

Temaer: leadsgenerering, HubSpot, økt konvertering, webinar, GoToWebinar

Slik lager du tilpassede intensjonsmålgrupper i Google Ads

Av Mathias Hansen 13. september 2019

Tid: 30 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

For å finne de rette målgruppene for dine annonser i Google sitt display nettverk kan du velge å benytte deg av Google sine predefinerte målgrupper, eller du kan bygge dine egne målgrupper og det som heter «tilpassede intensjonsmålgrupper». Tilpassede intensjonsmålgrupper lar deg nå ut til din ideelle målgruppe ved å segmentere annonsegruppene ut i fra søkeord og landingssidene du vil målrette deg mot. I denne oppskriften vil jeg vise deg hvordan du kan bygge en slik målgruppe.

Les mer ›

Temaer: Google Adwords, Google

Slik får du økt trafikk med betalt Instagram-annonsering

Av Hanne Sofie Hammer 30. august 2019

Tid: 1 time
Vanskelighetsgrad: 3 av 5

Vi har passert 2,3 millioner Instagram-brukere i Norge. Ipsos Norge anslår at hele 75% av dem mellom 18-39 år besøker Instagram daglig. Med andre ord er Instagram en attraktiv kanal å markedsføre i, spesielt for å nå unge forbrukere. I denne oppskriften viser jeg deg hvordan du genererer trafikk til nettstedet ditt fra annonser på Instagram. 

Les mer ›

Temaer: Instagram, økt trafikk

Slik blir du mer relevant med lister i HubSpot

Av Anders Sollie Hoff 16. august 2019

Tid: 30-60 minutter
Vanskelighetsgrad: 3 av 5

Lister er et kraftig verktøy i HubSpot. Funksjonen lar deg segmentere på detaljnivå som igjen kan brukes til å behandle leads og drive målrettet e-postmarkedsføring.

Les mer ›

Temaer: digital markedsføring, HubSpot, økt konvertering, Segmentering

Slik kan du promotere innhold gjennom en kunde på Instagram

Av Line Glimsdal 2. august 2019

Tid: 30 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5
 
For kort tid siden lanserte Instagram muligheten til å sponse andres organiske poster på Instagram gjennom Facebook Ads Manager. Dette gjør det enklere for deg som leverandør å styre annonseringen selv og øke troverdighet for produkter og tjenester gjennom kundene dine. I denne oppskriften forteller jeg deg hvordan du kan sponse andres poster på Instagram.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, annonsering, Instagram

Hvordan samle inn kontakter via LinkedIn Lead Gen Forms

Av Line Glimsdal 19. juli 2019

Tid: 30 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

På samme måte som Facebook bruker Lead Ads, bruker LinkedIn noe som heter Lead Gen Forms til å samle inn kontakter. Dette fungerer på samme måte, ved å sende inn et skjema til plattformen. I denne artikkelen forteller jeg deg hvordan du kan sette opp dine egne skjemaer på LinkedIn.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, annonsering, LinkedIn

Hvordan sette opp en kampanje i Google Display nettverket

Av Mathias Hansen 5. juli 2019

Tid: 30 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Kampanjer i GDN (Google Display Network) kan være et godt alternativ til, eller komplementere kampanjer i Google sitt søkenettverk. Annonsering i GDN gir deg muligheten til å være synlig på millioner av nettsider og er dermed en god måte å skape synlighet rundt dine produkter, tjenester og din bedrift. I denne oppskriften viser jeg hvordan du kan sette opp en kampanje i Google Ads rettet mot GDN.

Les mer ›

Temaer: Google Adwords, Google, øke trafikk

Bruk Hotjar til å forbedre bedriftens nettside

Av Maria Pettersson 21. juni 2019

Tid: Kontinuerlig arbeid
Vanskelighetsgrad: 3 av 5

Hotjar hjelper deg som markedsfører å få unik og verdifull informasjon om styrker og svakheter ved nettsiden din. Verktøyet gir deg innsikt i hvordan de besøkende faktisk bruker nettstedet. Dette er uvurderlig når du ønsker å forbedre brukeropplevelsen, øke konverteringer eller effektivisere bedriftens nettside.

Les mer ›

Temaer: leadsgenerering, økt konvertering, hotjar, brukeropplevelse

Om Vekstoppskrifter.no

Vekstoppskrifter.no av MarkedsPartner AS leverer raske og enkle tips, fremgangsmåter og metoder for hvordan digitale markedsførere kan øke engasjement, trafikk, konverteringer og vekst på sine nettsteder.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no og digitalleder.no

Søk i bloggen