Vi har passert 2,3 millioner Instagram-brukere i Norge. Ipsos Norge anslår at hele 75% av dem mellom 18-39 år besøker Instagram daglig. Med andre ord er Instagram en attraktiv kanal å markedsføre i, spesielt for å nå unge forbrukere. I denne oppskriften viser jeg deg hvordan du genererer trafikk til nettstedet ditt fra annonser på Instagram.
Temaer: annonsering, betalt annonsering, Instagram, økt trafikk, Instagram annonsering
Hvordan skrive en tittel folk klikker på? Det er et spørsmål mange webredaktører, tekstforfattere og copywritere har stilt seg selv. Det er ingen enkel sak, men det er vel verdt innsatsen å utforme en tittel leserne dine vil klikke på. Faktisk viser det seg at du kan øke klikkraten din med opptil 10 prosent bare ved å endre tittelen på artikkelen din. Her får du én metode for å skrive interessevekkende titler.
Temaer: tips, innhold, øke trafikk
Temaer: leadsgenerering, HubSpot, live chat
Hvert sekund gjøres det rundt 40 000 søk på Google, altså flere milliarder søk hver dag. Mange av disse søkene er ikke kun i Google Search, men også i Google Images. Tilbyr du tjenester innenfor blant annet håndverk, interiør eller kanskje hotellbransjen så vil svært mange av dine potensielle kunder søke etter bilder i Google Images før de tar en endelig avgjørelse. Følg denne oppskriften for tips til hvordan dine bilder kan optimaliseres for Google Images.
Temaer: SEO, Google Images
Blogging er en tidkrevende og kontinuerlig prosess. Hadde det ikke vært flott om du kunne øke trafikken til nettsidene dine med blogginnleggene som ble skrevet for flere år siden? I denne oppskriften viser jeg deg hvordan du gjør det.
Temaer: søkemotoroptimalisering, blogging, øke trafikk, republisering
Øk engasjement ved å inkludere et nytt innholdstilbud på takkesiden
Av Ann Helen Fossheim 9. juli 2021
Øk engasjementet hos dine kontakter ved å tilby et nytt innholdstilbud på takkesiden. Du har konvertert en besøkende til et lead (potensiell kunde), men hvordan kan du fortsette å engasjere og føre leadet videre ned i kjøpstrakten? I denne oppskriften viser jeg hvordan du kan øke engasjement med et nytt innholdstilbud på takkesiden.
Temaer: innhold, økt engasjement, innholdstilbud
I løpet av en dag sender vi svimlende 4,2 milliarder e-poster på verdensbasis. E-post er den mest benyttede kommunikasjonskanalen i næringslivet. Det utgjør et stort potensiale for å generere trafikk til egne sider. Jeg skal vise deg hvordan ved å benytte en CTA (call-to-action) i e-postsignaturen din. Her bruker jeg Outlook som eksempel.
Temaer: CTA, øke trafikk, e-post, e-postsignatur
Sliter du med at de besøkende i nettbutikken din forlater siden like før de skal betale og avslutte ordren? Du er ikke alene. Studier fra American Marketing Association viser at nesten 70% av handlekurvene til nettbutikker forlates før betaling. Denne oppskriften viser deg hvordan du ved enkle grep kan vekke interessen til de potensielle kjøperne på nytt. Ved hjelp av påminnelser på e-post kan du konvertere flere av de forlatte handlekurvene til salg.
Temaer: e-postmarkedsføring, Netthandel, økt konvertering, forlatt handlekurv
Det å inkludere linker i Instagram Stories er en godt taktikk for å generere trafikk, leads og salg direkte fra plattformen. Her får du en innføring i hvordan du gjør det.
Temaer: sosiale medier, Instagram, økt trafikk, del link på instagram stories, hvordan legge ut link på instagram