Engasjer Snapchat-brukere med eget geofilter

Av Wibeke Degerdal Gulliksen 19. oktober 2018

Tid: 30 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Lag et filter for merkevaren din som engasjerer Snapchat-brukere. Filteret er geografisk betinget og kan brukes på bestemte steder og events. Denne oppskriften forteller deg hvordan du lager og laster opp ditt eget filter.

Les mer ›

Temaer: Snapchat, sosiale medier

Driv trafikk til nettsidene dine med linker i Instagram Stories

Av Geir Andreas Vigre Kirkeberg 12. oktober 2018

Tid: 5-15 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Det å inkludere linker i Instagram Stories er en godt taktikk for å generere trafikk, leads og salg direkte fra plattformen. Her får du en innføring i hvordan du gjør det.

Les mer ›

Temaer: Instagram, sosiale medier, økt trafikk

Få flere følgere på Instagram med disse tipsene!

Av Anders Sollie Hoff 5. oktober 2018

Tid: 40-60 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Instagram har blitt en populær kanal for mange bedrifter. Plattformen som hovedsakelig brukes til å dele bilder og videoer fungerer også godt til å «folkeliggjøre» merkevarer. Denne oppskriften gir deg råd til hvordan du øker følgerskaren for din Instagram-konto.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Instagram, økt engasjement

Snapchat-konto for bedrifter: Slik engasjerer du målgruppen

Av Anders Sollie Hoff 28. september 2018

Tid: 1 dag
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Er det verdt tiden din å opprette en Snapchat-konto for bedriften? Det kan være vanskelig å se for seg umiddelbar nytte av en tilstedeværelse på Snapchat, men det betyr ikke at du bør overse plattformen med over 150 millioner aktive brukere. Her viser jeg hvordan du kan bruke Snapchat til å styrke og engasjere merkevaren med målgruppen din.

Les mer ›

Temaer: Snapchat, sosiale medier, økt engasjement

Økt engasjement med bildekonkurranser på Instagram

Av Hanne Sofie Hammer 21. september 2018

Tid: 3 timer
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

I denne oppskriften fokuserer jeg på Instagram og kanskje den mest populære bildekonkurranse-formen: bildeutfordring. I en bildeutfordring utfordrer du følgerne dine til å dele et bilde og tagge det med en spesifikk hashtag. Instagram lar brukerne poste bilder og legge til tekst, hvor de tagger andre Instagram-brukere, og legge til hashtags. En bildekonkurranse på Instagram er derfor en ypperlig måte å øke engasjementet og oppmerksomheten rundt merkevaren din.

Les mer ›

Temaer: økt engasjement, Instagram

Øk konverteringene på landingssiden din med Google optimize

Av Sten-Martin Andreassen 14. september 2018

Tid: 1-2 timer
Vanskelighetsgrad: 4 av 5

Med Google optimize kan du sette opp variasjoner av landingssidene dine. Setter du i tillegg opp en integrasjon til Google analytics kan du enkelt analysere hva som fungerer best for din målgruppe.

Les mer ›

Temaer: A/B-test, Google optimize, konvertering, CRO

Få flere leads med skjemamur i videoene dine

Av Maria Pettersson 7. september 2018

Tid: 15 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

En av de mest effektive taktikkene for leadsgenerering i dag er «gating» av videoer. Ofte innebærer det at ikke-registrerte brukere kun får se innledningen til en video. For å fortsette avspillingen må vedkommende oppgi kontaktinformasjonen sin i et pop up-skjema. I stedet for en betalingsmur som man ofte kaller det i nettaviser, kan vi beskrive en slik metode for videoer med «skjemamur». Denne typen leadsgenerering egner seg best for B2B-markedsføring - kanskje med unntak av videoer med merkevarebyggende budskap.

Les mer ›

Temaer: video, webinar, leads, få flere leads, økt konvertering, leadsgenerering

Øk den organiske klikkraten med Google seller rating

Av Cecilie Henriksen 31. august 2018

Tid: 40-60 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Selger du produkter eller tjenester på nett? Da bør du vurdere å ta i bruk Google seller rating. Ved å benytte selgervurderinger kan du øke sannsynligheten for at en potensiell kunde klikker på nettopp din bedrift når de gjør et Googlesøk. Lær hvordan du setter opp dette til din hjemmeside.

Les mer ›

Temaer: Google, øke trafikk, søkemotoroptimalisering

LinkedIn Pulse: Øk trafikken til egne nettsider

Av Maria Pettersson 24. august 2018

Tid: 15-30 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Gjennom nyhetsaggregatoren LinkedIn Pulse kan du øke trafikken til egne nettsider, skape nettverk og vise fram din ekspertise. I denne oppskrifter viser jeg hvordan du lykkes med å dele artikler via publiseringsplattformen.  

Les mer ›

Temaer: LinkedIn, sosiale medier, innhold, øke trafikk

Øk trafikken inn til nettsiden din gjennom gjesteblogging

Av Rune André Reiakvam 17. august 2018

Tid: 5-6 timer
Vanskelighetsgrad: 3 av 5

Sliter du med lave besøkstall på nettsiden eller bloggen din? Gjesteblogging kan være et effektivt botemiddel for det – så lenge du går frem på riktig måte. Mange har gjort det før deg med stort hell. Du kan gjøre det samme, bare følg den oppskriften her.

Les mer ›

Temaer: blogging, innholdsproduksjon, innholdsmarkedsføring, øke trafikk

Om Vekstoppskrifter.no

Vekstoppskrifter.no av MarkedsPartner AS leverer raske og enkle tips, fremgangsmåter og metoder for hvordan digitale markedsførere kan øke engasjement, trafikk, konverteringer og vekst på sine nettsteder.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no og digitalleder.no

Anbefalt for deg

Søk i bloggen