Øk antall konverteringer med Live Chat

Av Ann Helen Fossheim 20. august 2021

Tid: 1 time
Vanskelighetsgrad: 4 av 5
Vi ønsker svar på spørsmålene våre raskere enn noen gang før og vi vil at det skal være så enkelt og effektivt som mulig. Mange bruker allerede chat-løsninger i applikasjoner som SnapChat, Facebook Messenger og Instagram hver dag. Vi har blitt vant til denne formen for kommunikasjon og det oppleves som trygt og effektivt. Med en chat-løsning er terskelen for å kontakte deg og din bedrift lavere, noe som kan resultere i flere leads og salg.
Les mer ›

Temaer: leadsgenerering, HubSpot, live chat

Øk antall konverteringer gjennom Google Images

Av Ann Helen Fossheim 6. august 2021

Tid: Kontinuerlig arbeid
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Hvert sekund gjøres det rundt 40 000 søk på Google, altså flere milliarder søk hver dag. Mange av disse søkene er ikke kun i Google Search, men også i Google Images. Tilbyr du tjenester innenfor blant annet håndverk, interiør eller kanskje hotellbransjen så vil svært mange av dine potensielle kunder søke etter bilder i Google Images før de tar en endelig avgjørelse. Følg denne oppskriften for tips til hvordan dine bilder kan optimaliseres for Google Images.

Les mer ›

Temaer: SEO, Google Images

Republiser gamle blogginnlegg og øk webtrafikken din

Av Siri Enoksen 23. juli 2021

Tid: 2 timer
Vanskelighetsgrad: 3 av 5

Blogging er en tidkrevende og kontinuerlig prosess. Hadde det ikke vært flott om du kunne øke trafikken til nettsidene dine med blogginnleggene som ble skrevet for flere år siden? I denne oppskriften viser jeg deg hvordan du gjør det.

Les mer ›

Temaer: søkemotoroptimalisering, blogging, øke trafikk, republisering

Øk engasjement ved å inkludere et nytt innholdstilbud på takkesiden

Av Ann Helen Fossheim 9. juli 2021

Tid: 30 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Øk engasjementet hos dine kontakter ved å tilby et nytt innholdstilbud på takkesiden. Du har konvertert en besøkende til et lead (potensiell kunde), men hvordan kan du fortsette å engasjere og føre leadet videre ned i kjøpstrakten? I denne oppskriften viser jeg hvordan du kan øke engasjement med et nytt innholdstilbud på takkesiden.

Les mer ›

Temaer: innhold, økt engasjement, innholdstilbud

Bruk CTA i e-postsignaturen din for å generere trafikk

Av Siri Enoksen 10. juni 2021

Tid: 15 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

I løpet av en dag sender vi svimlende 4,04 milliarder e-poster på verdensbasis. E-post er den mest benyttede kommunikasjonskanalen i næringslivet. Det utgjør et stort potensiale for å generere trafikk til egne sider. Jeg skal vise deg hvordan ved å benytte en CTA (call-to-action) i e-postsignaturen din. Her bruker jeg Outlook som eksempel.
Les mer ›

Temaer: CTA, øke trafikk, e-post, e-postsignatur

YouTube SEO: Hvordan få videoen synlig på Google søk

Av Siri Enoksen 28. mai 2021

Tid: 30 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5
 
Ifølge The Wall Street Journal vil Google rangerer videoer som er publisert på YouTube høyere enn videoer på andre video plattformer. Derfor lønner det seg å legge video ut på YouTube for å øke muligheten til å bli funnet via organisk søk.
Les mer ›

Temaer: SEO, video, Google, YouTube

Øk antall ordre i nettbutikken ved å påminne om forlatt handlekurv

Av Siri Enoksen 14. mai 2021

Tid: 1 time
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Sliter du med at de besøkende i nettbutikken din forlater siden like før de skal betale og avslutte ordren? Du er ikke alene. Studier fra American Marketing Association viser at nesten 70% av handlekurvene til nettbutikker forlates før betaling. Denne oppskriften viser deg hvordan du ved enkle grep kan vekke interessen til de potensielle kjøperne på nytt. Ved hjelp av påminnelser på e-post kan du konvertere flere av de forlatte handlekurvene til salg.

Les mer ›

Temaer: e-postmarkedsføring, Netthandel, økt konvertering, forlatt handlekurv

Slik får du økt trafikk med betalt Instagram-annonsering

Av Line Glimsdal 30. april 2021

Tid: 1 time
Vanskelighetsgrad: 3 av 5

Vi har passert 2,3 millioner Instagram-brukere i Norge. Ipsos Norge anslår at hele 75% av dem mellom 18-39 år besøker Instagram daglig. Med andre ord er Instagram en attraktiv kanal å markedsføre i, spesielt for å nå unge forbrukere. I denne oppskriften viser jeg deg hvordan du genererer trafikk til nettstedet ditt fra annonser på Instagram. 

Les mer ›

Temaer: annonsering, betalt annonsering, Instagram, økt trafikk, Instagram annonsering

Driv trafikk til nettsidene dine med linker i Instagram Stories

Av Line Glimsdal 16. april 2021

Tid: 5-15 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Det å inkludere linker i Instagram Stories er en godt taktikk for å generere trafikk, leads og salg direkte fra plattformen. Her får du en innføring i hvordan du gjør det.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Instagram, økt trafikk, del link på instagram stories, hvordan legge ut link på instagram

Få flere følgere på YouTube med abonner-knapp i videoer

Av Christoffer Urdal Pedersen 2. april 2021

Tid: 10 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Med enkle justeringer på YouTube-videoene dine, kan du føre seere til andre videoer, spillelister eller kanaler på YouTube. Du kan også spørre folk om de vil følge kanalen din, og det er nettopp dette oppskriften tar utgangspunkt i. På denne måten kan du engasjere seerne dine med flere av videoene dine, og de får varsel på YouTube neste gang du publiserer en ny video.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, video, YouTube

Om Vekstoppskrifter.no

Vekstoppskrifter.no av MarkedsPartner AS leverer raske og enkle tips, fremgangsmåter og metoder for hvordan digitale markedsførere kan øke engasjement, trafikk, konverteringer og vekst på sine nettsteder.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no og digitalleder.no

Søk i bloggen