Facebook Collection Ads: Selg produkter og vis bruksområder i samme annonse

Av Christian Nordhelle 22. juni 2018

Facebook Collection Ad er et effektivt annonseformat for å vise frem produktene dine visuelt og samtidig vise hvilken situasjon de kan brukes i. I denne oppskriften viser jeg hvordan du setter opp en slik annonse.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, annonsering, Facebook, eCommerce, betalt annonsering

HubSpot Meetings: La potensielle kunder booke møter direkte i kalenderen din

Av Maria Pettersson 15. juni 2018

Tid: 30 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

I mange bransjer er et møte med bedriften siste del av kjøpsprosessen for potensielle kunder. Du må derfor sikre at de raskt og enkelt kan booke et møte med deg. I denne oppskriften viser jeg hvordan du gjør det mulig for dem å avtale et møte direkte i kalenderen din med HubSpot Meetings.

Les mer ›

Temaer: salg, tips, HubSpot

Markedsførerens guide til newsjacking

Av Rune André Reiakvam 8. juni 2018

Tid: 30-60 minutter
Vanskelighetsgrad: 3 av 5

Newsjacking handler om å dra fordel av en nyhet til å forsterke salgs- og markedsføringssuksessen din. Utnytter du en nyhet for å skrive en bloggartikkel, lansere en kampanje i sosiale medier eller få presseomtale, er du allerede en newsjacker. Er du ikke kjent med konseptet, gir denne oppskriften deg innsikten du behøver. 

Les mer ›

Temaer: innholdsstrategi, innholdsproduksjon

Annonsering på Snapchat: Slik øker du trafikken til nettstedet ditt

Av Maria Pettersson 1. juni 2018

Tid: 30-60 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Daglig er store deler av den norske befolkningen innom Snapchat-appen. I denne oppskriften viser jeg hvordan du kommer i gang med annonsering på Snapchat og benytter plattformen til å få flere besøkende til nettsiden din.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, betalt annonsering, Snapchat

Republiser gamle blogginnlegg og øk webtrafikken din

Av Cecilie Henriksen 25. mai 2018

Tid: 2 timer
Vanskelighetsgrad: 3 av 5

Blogging er en tidkrevende og kontinuerlig prosess. Hadde det ikke vært flott om du kunne øke trafikken til nettsidene dine med blogginnleggene som ble skrevet for flere år siden? I denne oppskriften viser jeg deg hvordan du gjør det.

Les mer ›

Temaer: tips, søkemotoroptimalisering, blogging, øke trafikk

Annonsering på Twitter: Slik får du flere besøkende på nettsiden din

Av Anders Sollie Hoff 18. mai 2018

Promoter tweetene dine til en bestemt målgruppe og led brukere til bedriftens nettside med annonsering på Twitter. I denne oppskriften viser jeg hvordan du enkelt kommer i gang.

Les mer ›

Temaer: Twitter, betalt annonsering

Gratis trafikk, leads og kunder med Google Min Bedrift

Av Hanne Sofie Hammer 11. mai 2018

Tid: 30 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Visste du at du kan markedsføre bedriften din helt gratis i Google? Ved å benytte deg av Google Min Bedrift, tidligere kjent som Google Steder, kan du enkelt fortelle folk om dine åpningstider, gi en enkel vei til ditt nettsted eller la folk ringe deg direkte fra Google-resultat. Tjenesten bringer utelukkende med seg fordeler i form av trafikk, leads og kunder - og det beste: det er helt gratis. 

Les mer ›

Temaer: annonsering, søkemotoroptimalisering, Google

Facebook: Skap et godt førsteinntrykk på bedriftssiden med «Our Story»

Av Maria Pettersson 4. mai 2018

Ønsker du å øke kvaliteten på bedriftens Facebook-side, bør du ta en titt på deres nye funksjon «Our story», som gir deg muligheten til å fortelle bedriftens historie og skape et godt førsteinntrykk hos potensielle kunder og interessenter som besøker siden for første gang.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Facebook

Få flere leads med skjemamur i videoene dine

Av Hanne Sofie Hammer 27. april 2018

Tid: 15 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

En av de mest effektive taktikkene for leadsgenerering i dag er «gating» av videoer. Ofte innebærer det at ikke-registrerte brukere kun får se innledningen til en video. For å fortsette avspillingen må vedkommende oppgi kontaktinformasjonen sin i et pop up-skjema. I stedet for en betalingsmur som man ofte kaller det i nettaviser, kan vi beskrive en slik metode for videoer med «skjemamur». Denne typen leadsgenerering egner seg best for B2B-markedsføring - kanskje med unntak av videoer med merkevarebyggende budskap.

Les mer ›

Temaer: video, leadsgenerering, få flere leads, økt konvertering, leads, webinar

Øk engasjementet med Facebook cover videos

Av Anders Sollie Hoff 20. april 2018

Tid: 5-10 minutter
Vanskelighetsgrad: 1

Facebook har rullet ut en ny funksjon kalt «Facebook cover videos». Nå kan du enkelt benytte en video som forsidebilde til bedriftens Facebook-profil. Målet med funksjonen er å engasjere besøkende på siden din i større grad enn tidligere. I denne oppskriften viser jeg deg hvordan. 

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, video, Facebook, økt engasjement

Om Vekstoppskrifter.no

Vekstoppskrifter.no av MarkedsPartner AS leverer raske og enkle tips, fremgangsmåter og metoder for hvordan digitale markedsførere kan øke engasjement, trafikk, konverteringer og vekst på sine nettsteder.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no og digitalleder.no

Anbefalt for deg

Søk i bloggen