For ledere om strategi, markedsføring og salg

En blogg fra Markedspartner

Hvordan Porterbuddy bruker data som et konkurransefortrinn

I dette innlegget skal jeg dele mine tanker om hvordan du kan bruke data for å sikre en rå last mile opplevelse for økt konvertering og lojale kunder. Foretrekker du video kan du scrolle nederst på siden, der er det en video av meg som sier ca. det ...

Datafangst – det viktigste kapittelet i datastrategien din

Jeg har et mål med dette innlegget – å gjøre deg i stand til å ha en datafangststrategi som funker for deg og din bedrift. Det er en kunst å samle riktig data, som du faktisk får bruk for, uten å plage kundene dine. Det har blitt vanlig å si at data ...

Kundereiser – hva kan forskningen bidra med?

I 2022 har de fleste av oss hørt ordet kundereiser, men har du noen gang tenkt på kundereiser fra et forskningsperspektiv? Kan forskning bidra på et praktisk nivå? Svaret er ja, og i dette blogginnlegget skal jeg fortelle dere hvorfor. Jeg skal også ...

9 nivåer du må gjennom for bedre datakvalitet

I dette blogginnlegget skal jeg komme med 9 nivåer dere burde gå gjennom for å forbedre deres datakvalitet. Hvis du henger med helt til slutt skal jeg også dele en konkret formel som vil hjelpe dere å bruke data som en av deres aller største ...

Hvorfor svarer du ikke når kunden fyller ut skjema på hjemmesiden?

Se for deg en kunde som står en stund foran en sofa i en møbelbutikk. En oppgående selger ser kundeadferden og tar kontakt for å hjelpe. Hvis selger mot formodning ikke tar kontakt, men kunden selv går bort til kassen, gir han/hun et tydelig uttrykk ...

Gikk du glipp av Kundereisedagen? Nå kan du se opptaket! Del 2

Hvis du gikk glipp av Kundereisedagen 24. mars har jeg en god nyhet til deg – nå er opptaket klart! Vil du se alt vi hadde å by på med både startinnslag, programlederne i studio og pauseinnslag kan du se opptaket av hele dagen her. Vi har også delt ...

Gikk du glipp av Kundereisedagen? Nå kan du se opptaket!

Hvis du gikk glipp av Kundereisedagen 24. mars har jeg en god nyhet til deg – nå er opptaket klart! Vil du se alt vi hadde å by på med både startinnslag, programlederne i studio og pauseinnslag kan du se opptaket av hele dagen her. Vi har også delt ...

Slik forbedrer du dine kundereiser

I blogginnlegget jeg skrev forrige uke fortalte jeg om hvordan du kan forbedre kundereisene dine med data i kjernen. I dag skal jeg gå nærmere inn på hvordan du konkret burde gå frem.

Bedre kundereiser med data i kjernen

Mange bedrifter fortsetter i oppgåtte spor uten å reflektere så mye over kundereiser, forretningsmodeller og prosesser. For å komme deg videre og være innovativ må du «ut av boksen» og tenke friere rundt hvilke behov du egentlig løser for kundene ...

Digitalisering av salgsprosessen og vekstkartet for salg

Noe av det mest utfordrende for mange virksomheter er å sette salgsprosessen i system. I Markedspartner tar vi alltid utgangspunkt i metode først og har derfor utviklet et kundereisekart for de fem kundenære kjerneprosessene. Nå som Kundereisedagen ...

Se flere av våre blogger