9 nivåer du må gjennom for bedre datakvalitet

Av Linda Jensen 28. april 2022

I dette blogginnlegget skal jeg komme med 9 nivåer dere burde gå gjennom for å forbedre deres datakvalitet. Hvis du henger med helt til slutt skal jeg også dele en konkret formel som vil hjelpe dere å bruke data som en av deres aller største konkurransefordeler.

Les mer ›

Temaer: CRM-system, datakvalitet, styringsverktøy

Gikk du glipp av Kundereisedagen? Nå kan du se opptaket! Del 2

Av Helene Nissen 7. april 2022

Hvis du gikk glipp av Kundereisedagen 24. mars har jeg en god nyhet til deg – nå er opptaket klart! Vil du se alt vi hadde å by på med både startinnslag, programlederne i studio og pauseinnslag kan du se opptaket av hele dagen her. Vi har også delt opp foredragene i én og én video hvis du kun vil se de foredragene som er mest relevante for deg. I dette blogginnlegget kommer jeg med en liten oppsummering av de fire siste foredragene. Vil du lese oppsummering og se de tre første innslagene kan du sjekke ut blogginnlegget jeg skrev forrige uke. Hvis du syns de virker interessante, kan du spille av videoen for det aktuelle foredraget.

Les mer ›

Temaer: salgsprosess, CRM-system, Kundereisedagen

Gikk du glipp av Kundereisedagen? Nå kan du se opptaket!

Av Helene Nissen 31. mars 2022

Hvis du gikk glipp av Kundereisedagen 24. mars har jeg en god nyhet til deg – nå er opptaket klart! Vil du se alt vi hadde å by på med både startinnslag, programlederne i studio og pauseinnslag kan du se opptaket av hele dagen her. Vi har også delt opp foredragene i én og én video hvis du kun vil se de foredragene som er mest relevante for deg. I dette blogginnlegget kommer jeg med en liten oppsummering av de tre første foredragene. Hvis du syns de virker interessante, kan du spille av videoen for det aktuelle foredraget.

Les mer ›

Temaer: salgsprosess, CRM-system, Kundereisedagen

Hvorfor er datakvalitet så viktig i CRM

Av Stig Hammer 27. januar 2022

Datakvalitet i CRM-systemet ditt handler om å ha riktig informasjon om eksisterende og potensielle kunder både på bedrifts- og personnivå. I tillegg må du ha riktige data om kommunikasjonen som inngår i salgsprosessene, kundeserviceprosessene og eventuelle andre prosesser du gjennomfører i CRM-systemet ditt. Slik vi i MarkedsPartner jobber, inkluderer dette også markedsføring, leveranse og kundeoppfølging.

Les mer ›

Temaer: CRM, CRM-system, datakvalitet

De viktigste grunnene til å velge HubSpot CRM

Av Tønnes Sannem Heian 12. august 2021

Et CRM er i mange bedrifter det forretningssystemet som har flest brukere, er mest avgjørende for salgsarbeidet og har flest forgreininger inn i bedriftens ulike kontaktpunkter med marked og kunder. Det er en ansvarsfull beslutning å velge det systemet som skal være den teknologiske bærebjelken og blodomløpet for virksomhetens forretningsprosesser i flere år fremover, og det kan være komplisert å sammenligne systemer. HubSpot har tatt CRM markedet med storm via SMB markedet, til de siste årene også for store virksomheter med komplekse behov. I dette innlegget har jeg trukket frem det jeg mener er de viktigste grunnene til HubSpot sin utrolige popularitet.

Les mer ›

Temaer: CRM, CRM-system, HubSpot Norge

20 kriterier til CRM-systemet og leverandøren

Av Erlend Førsund 8. juli 2021

Er CRM-et ditt bra nok, eller bør du investere i noe nytt? Kanskje virksomheten din aldri har hatt et CRM-system. Kanskje dere har et CRM, men selgerne bruker det sjeldent eller aldri. Kanskje dere ikke har interne ressurser til å sette opp og drifte en ny løsning. Eller kanskje dere ikke har budsjett for å kjøpe et CRM akkurat nå.

Les mer ›

Temaer: CRM, CRM-system

Hvordan HubSpots CRM-plattform har blitt et kritisk forretningsverktøy

Av Kristofer Anker 1. april 2021

Vanligvis er programvarer for CRM kategorisert som salgsverktøy, men i dag blir de også sett på som et kritisk forretningsverktøy. På denne bakgrunnen har HubSpot utviklet seg til en CRM-plattform som ivaretar kjerneprosesser i interaksjon med potensielle og eksisterende kunder. La oss ta en titt på hvordan HubSpot er bygget opp. 

Les mer ›

Temaer: CRM, CRM-system, HubSpot Norge

Hva skal til for å vellykket innføre et nytt system i din bedrift?

Av David Aleksandersen 30. juli 2020

Som leder eller del av en ledergruppe har du ansvar for minst ett system, sannsynligvis flere. Min erfaring er at det nesten alltid er knyttet motstand og utfordringer til innføring av nye systemer og løsninger i en organisasjon. I denne artikkelen vil jeg presentere et enkelt grep som kan hjelpe deg å lykkes når det iverksettes et nytt system i din bedrift.

Les mer ›

Temaer: CRM, HubSpot, økonomisystem, CRM-system, Nytt CMS

Hvordan HubSpot som CRM-system kan øke lønnsomheten og gjøre lederens hverdag enklere

Av Hans Viken Sunde 13. februar 2020

Vi opplever stor pågang fra ledere som er interessert i å vite mer om HubSpot CRM om dagen. I denne artikkelen viser jeg hvordan HubSpot kan bidra til positiv effekt på topp- og bunnlinjen, og hvordan plattformen forenkler hverdagen til ledergruppen. Jeg gir også noen konkrete eksempler på fordeler for salgssjefen, markedsdirektøren, topplederen og økonomisjefen. 

Les mer ›

Temaer: CRM, HubSpot, CRM-system, lønnsomhet

Hvorfor CRM-prosjekter feiler og hvordan lykkes bedre?

Av Tore Berntsen 21. februar 2019

Hvorfor mislykkes så mange CRM-prosjekter, hvordan lager du en CRM-strategi som sikrer at dere når målene deres, og hvordan sikrer du at implementeringen blir vellykket? Det er spørsmål jeg svarer på i denne artikkelen, som også gir deg noen holdepunkter i valg av CRM-plattform, og en liten sammenligning av Salesforce, HubSpot og Microsoft Dynamics.

Les mer ›

Temaer: strategi, CRM, HubSpot, CRM-system, HubSpot CRM

Om DigitalLeder.no

Digitalleder.no av MarkedsPartner AS er rettet mot toppledere som ønsker faglig innsikt, inspirasjon og svar på relevante problemstillinger innen strategisk ledelse, markedsføring og salg.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no, hubspotbloggen.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle

Søk i bloggen