Året som gikk endret mye av hvordan du som salgsleder både kan – og bør – samarbeide med ditt salgsteam. Dagens situasjon har gjort at stadig flere har hjemmekontor. Hvordan kan du som salgsleder best følge opp dine selgere i den situasjonen dere nå står i? I dette innlegget vil vi gi deg noen tips til hvordan du både kan effektivisere arbeidshverdagen, og sikre god oppfølging av salgsavdelingen i 2021.
3 tips til hvordan du som salgsleder kan gjøre hjemmekontor til en suksess
Av Kristofer Anker 4. mars 2021
Temaer: salgsprosess, salgstips, Salgskultur
Hvilken rolle bør salgsavdelingen ta i digitaliseringen av selskapet? Og ikke minst, hvordan kan du som toppleder spille salg enda bedre? I dette innlegget ser vi nærmere på hvorfor du bør investere i en datadrevet salgskultur, og hvordan best utnytte atferdsbasert innsikt.
Temaer: salg, salgsprosess, kjøpsprosess, Salgskultur, Datadrevet kundereise, Datadrevet salg
Her om dagen fikk jeg en henvendelse fra et godt kvalifisert lead som ønsket et møte om våre tjenester. For en salgssjef som meg er slike henvendelser magiske. Det er et bevis på hvor bra den digitale strategien vår fungerer her i MarkedsPartner, når jeg kan bli kontaktet av mer eller mindre ferdig kvalifiserte leads.
Dette er i tillegg en drømmecase, hvor leadet nå har blitt kunde. Så i denne artikkelen vil jeg gjerne vise deg hvordan vår digitale salgsprosess fungerte – for akkurat dette leadet. Jeg kan nærmest kalle den en blåkopi av hvordan digitalisering av salgsprosesser fungerer i praksis. Og stegene i denne digitale kjøpsprosessen, eller milepælene som jeg liker å kalle dem, så slik ut:
Temaer: salgsprosess, digitalt salg, salgsstrategi, digitalisering av kundereisen
De tradisjonelle salgsmetodene fungerer ikke lenger. I en økende digitalisert hverdag, befinner de potensielle kundene dine seg på helt andre arenaer enn de gjorde tidligere. Skal du klare å kapre nye kunder, er du nødt til å endre taktikk. Du må tenke inbound sales.
Temaer: salg, CRM, salgsprosess, inbound sales