Gikk du glipp av Kundereisedagen? Nå kan du se opptaket! Del 2

Av Helene Nissen 7. april 2022

Hvis du gikk glipp av Kundereisedagen 24. mars har jeg en god nyhet til deg – nå er opptaket klart! Vil du se alt vi hadde å by på med både startinnslag, programlederne i studio og pauseinnslag kan du se opptaket av hele dagen her. Vi har også delt opp foredragene i én og én video hvis du kun vil se de foredragene som er mest relevante for deg. I dette blogginnlegget kommer jeg med en liten oppsummering av de fire siste foredragene. Vil du lese oppsummering og se de tre første innslagene kan du sjekke ut blogginnlegget jeg skrev forrige uke. Hvis du syns de virker interessante, kan du spille av videoen for det aktuelle foredraget.

Les mer ›

Temaer: salgsprosess, CRM-system, Kundereisedagen

Gikk du glipp av Kundereisedagen? Nå kan du se opptaket!

Av Helene Nissen 31. mars 2022

Hvis du gikk glipp av Kundereisedagen 24. mars har jeg en god nyhet til deg – nå er opptaket klart! Vil du se alt vi hadde å by på med både startinnslag, programlederne i studio og pauseinnslag kan du se opptaket av hele dagen her. Vi har også delt opp foredragene i én og én video hvis du kun vil se de foredragene som er mest relevante for deg. I dette blogginnlegget kommer jeg med en liten oppsummering av de tre første foredragene. Hvis du syns de virker interessante, kan du spille av videoen for det aktuelle foredraget.

Les mer ›

Temaer: salgsprosess, CRM-system, Kundereisedagen

Digitalisering av salgsprosessen og vekstkartet for salg

Av Linda Harlem 3. mars 2022

Noe av det mest utfordrende for mange virksomheter er å sette salgsprosessen i system. I Markedspartner tar vi alltid utgangspunkt i metode først og har derfor utviklet et kundereisekart for de fem kundenære kjerneprosessene. Nå som Kundereisedagen 2022 nærmer seg med stormskritt tenkte jeg å oppsummere litt fra et av webinarene vi hadde i fjor: Digitalisering av salgsprosessen og vekstkartet for salg.

Les mer ›

Temaer: salgsprosess, effektivisering av salgsprosessen, Kundereisedagen 2022

4 råd for å komme tidlig i kontakt med dine potensielle kunder

Av Tønnes Sannem Heian 18. november 2021

Selgere har gjennom alle tider ønsket å komme i kontakt med sine potensielle kunder så tidlig som mulig i kjøpsprosessen for å skape relasjoner, påvirke og øke sannsynligheten for at akkurat de skal bli valgt. I dette innlegget kommer jeg med mine beste råd til hvordan du når disse potensielle kundene så tidlig som mulig. 

Les mer ›

Temaer: salgsprosess, kjøpsprosess, kundereiser

Hva er egentlig forskjellen på kundens kjøpsprosess og din egen salgsprosess?

Av Lars Hansen 11. november 2021

Jeg har jobbet med salg og markedsføring stort sett hele mitt voksne liv. Det har ofte vært fokus på å fortelle om hvor unike og fantastiske produktene og tjenestene jeg skal selge er – istedenfor å høre på behovet til den som faktisk skal kjøpe. Det tok meg lang tid lang å bli bevisst en ganske enkel, men utrolig kraftfull metode for bedre nå frem med salgs- og markedsføringsbudskap. I dette blogginnlegget skal vi ta en nærmere titt på denne metoden.

Les mer ›

Temaer: salgsprosess, kjøpsprosess, Markedsføring 2021

Følger pipelinen i CRM-systemet den faktiske salgsprosessen?

Av Kristofer Anker 26. august 2021

Når salgsprosessen skal digitaliseres er opprettelsen av en pipeline i CRM en viktig faktor. I dette innlegget viser jeg deg hvordan du bør kartlegge din egen salgsprosess og tilpasse den til en pipeline i CRM.

Les mer ›

Temaer: CRM, salgsprosess, effektivisering av salgsprosessen, HubSpot CRM

Mine tips til hvordan du kan effektivisere salgsprosessen

Av Lars Hansen 10. juni 2021

Jeg har stadig møter med større selskaper hvor salgsavdelingen fortsatt jobber etter de samme metodene og prosessene som de har gjort de siste 10-15 årene. Dette innebærer ofte at kunnskap og informasjon om leads og kunder sitter i hodet til den enkelte selger. I tillegg har de gjerne informasjon i mailboksen, på mobilen og kanskje i en Excel-fil lagret lokalt. Bedriften har gjerne et CRM som fungerer som et oppslagsverk og som er lite brukervennlig, og det er ingen etablert kultur hvor det gjøres oppdateringer. Når datakvaliteten er dårlig, blir verdien dårlig, og da brukes det heller ikke av salg.

Les mer ›

Temaer: salgsprosess, salgstips, Datadrevet salg, salgsprosessen, effektivisering av salgsprosessen, salgsprosesser

3 tips til hvordan du som salgsleder kan gjøre hjemmekontor til en suksess

Av Kristofer Anker 4. mars 2021

Året som gikk endret mye av hvordan du som salgsleder både kan – og bør – samarbeide med ditt salgsteam. Dagens situasjon har gjort at stadig flere har hjemmekontor. Hvordan kan du som salgsleder best følge opp dine selgere i den situasjonen dere nå står i? I dette innlegget vil vi gi deg noen tips til hvordan du både kan effektivisere arbeidshverdagen, og sikre god oppfølging av salgsavdelingen i 2021.

Les mer ›

Temaer: salgsprosess, salgstips, Salgskultur

Hvorfor du bør investere i en datadrevet salgskultur

Av Kristofer Anker 11. februar 2021

Hvilken rolle bør salgsavdelingen ta i digitaliseringen av selskapet? Og ikke minst, hvordan kan du som toppleder spille salg enda bedre? I dette innlegget ser vi nærmere på hvorfor du bør investere i en datadrevet salgskultur, og hvordan best utnytte atferdsbasert innsikt.

Les mer ›

Temaer: salg, salgsprosess, kjøpsprosess, Salgskultur, Datadrevet kundereise, Datadrevet salg

Slik ser digitalisering av salgsprosessen ut i praksis

Av Lars Hansen 17. desember 2020

Her om dagen fikk jeg en henvendelse fra et godt kvalifisert lead som ønsket et møte om våre tjenester. For en salgssjef som meg er slike henvendelser magiske. Det er et bevis på hvor bra den digitale strategien vår fungerer her i MarkedsPartner, når jeg kan bli kontaktet av mer eller mindre ferdig kvalifiserte leads.

Dette er i tillegg en drømmecase, hvor leadet nå har blitt kunde. Så i denne artikkelen vil jeg gjerne vise deg hvordan vår digitale salgsprosess fungerte – for akkurat dette leadet. Jeg kan nærmest kalle den en blåkopi av hvordan digitalisering av salgsprosesser fungerer i praksis. Og stegene i denne digitale kjøpsprosessen, eller milepælene som jeg liker å kalle dem, så slik ut:

Les mer ›

Temaer: salgsprosess, digitalt salg, salgsstrategi, digitalisering av kundereisen, streamlining the sales process, salgsprosessen, effektivisering av salgsprosessen, salgsprosesser

Om DigitalLeder.no

Digitalleder.no av MarkedsPartner AS er rettet mot toppledere som ønsker faglig innsikt, inspirasjon og svar på relevante problemstillinger innen strategisk ledelse, markedsføring og salg.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no, hubspotbloggen.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle

Søk i bloggen