Blogginnlegg om kundereise

Bedre kundereiser med data i kjernen

Mange bedrifter fortsetter i oppgåtte spor uten å reflektere så mye over kundereiser, forretningsmodeller og prosesser. For å komme deg videre og være innovativ må du «ut av boksen» og tenke friere rundt hvilke behov du egentlig løser for kundene ...

Kundereiser med friksjon fører til misførnøyde kunder og tap av salg

Nylig gikk jeg gjennom en kundereise som hadde nok friksjon til å gjøre selv den mest tålmodige mann frustrert. Kjøpsprosessen stod til bestått, men kjerneprosessen leveranse og bruk stod til stryk. Forbedringsmulighetene var både enkle og åpenbare. ...

5 råd for markedsføring, salg og kundereiser i 2021

At vi skulle få nesten 2000 påmeldte til årets digitale heldagskonferanse "Tilbake til en ny hverdag" kunne vi ikke forutse. Vi drømte om det. Vi jobbet hardt for det. Og vi planla og målrettet arrangementet med hodet såvel som med hjertet. Og med ...

Har du ende-til-ende-fokus på kundereiser?

Se for deg at en ny strømlinje på 100 master med 50 meter mellomrom skal bygges. 99 av mastene ble de vakreste, mest stabile og imponerende mastene noen har sett. Mens én ble en tømmerstokk uten strømledninger. Karakteren på et slikt prosjekt blir ...

De to mest oversette kundereisene: Anbefaling og Forventning

En overordnet kundereise består av mange korte eller lange kundereiser, og er på ingen måte lik for alle kunder. Men bedriftens kundereisekartlegging bør fortsatt segmenteres på identifiserte møtepunkter som bidrar til smerte så vel som begeistring ...

Gode metoder for å jobbe med kundereiser

Kundereiser er rammeverket vi benytter for å forstå og jobbe med våre kunders møte med våre produkter, våre ansatte og vår kommunikasjon. Kundereisen omfatter hele livsløpet fra markedsføring, kjøp, bruk og eventuell oppfølging av kundene. I ulike ...

Hvem har ansvar for å jobbe med kundereiser?

Du som leser dette, har allerede skjønt hvor viktig det er å jobbe med kundereiser. Du vet at, til forskjell fra kjøpsreisen, så varer kundereisen så lenge kunden benytter produktet. Det faktum at bedriften ikke bare har én kundereise, men flere ...

15 råd for friksjonsfrie kundereiser i koronaens tid

Hva får du når du intervjuer en trendforsker, en høyskolelektor i forbrukeradferd og en reklameveteran? Jo, du får 15 innsiktsfulle observasjoner, råd og strategier for hvordan forstå og nå nye og eksisterende kunder – post korona. For når ...

Hvordan øke lønnsomheten ved å jobbe med kundereiser?

I mange bedrifter er det mer lønnsomt å forbedre kundereiser enn å hente nye kunder. Likevel tror jeg det er lite fokus på det, og mange tenker at kundereisen er slutt når kunden har fått det hun eller han har kjøpt. Det betyr tapte mulige ...

Se flere av våre blogger