For ledere om strategi, markedsføring og salg

En blogg fra Markedspartner

Er du klar for det kommende året?

27. oktober hadde vi en digital konferanse for deg som var klar for å legge 2021 bak deg – «Ikke vær redd for 2022». På konferansen ble det gitt råd om blant annet B2B-trender, bærekraft, Online Community, retorikk og SEO fra noen av Norges beste på ...

Har du fått med deg årets digitale konferanse fra MarkedsPartner?

Hvert år, rundt årets skumleste måned – oktober – arrangerer vi en digital konferanse for ledere, markedsførere og selgere. Har du husket å melde deg på i år?

4 punkter alle markedssjefer bør vektlegge i markedsplanen

Hverdagen er endelig tilbake til normalen og planer for hvordan nye høyder skal nås i 2022 må utarbeides. En av de viktigste planene er markedsplanen, men hvilke områder bør vektlegges for at markedsplanen skal bli et så nyttig verktøy som mulig?

Slik får du idéer til å lage innhold langs kundereisen

Synes du også at det høres fint ut med godt innhold som tiltrekker seg kjøpeklare kunder, men at det ikke er helt enkelt å trylle det frem? Her er mine beste innspill til hvordan du kan lykkes.

Fremtidens hjemmekontor

Da pandemien traff oss i mars i fjor var det mange som rynket på nesa da de hørte ordet hjemmekontor. Nå, over et år senere, er det mange som har fått øynene opp for denne måten å arbeide på. Jeg har sett begge endene av skalaen og fått ...

Slik styrer du kundenes kjøpsprosess

Har du ambisjoner om å bli en markedsleder, bør du konsentrere deg om å forstå hvordan kundene foretar kjøpsbeslutninger. I et hav av leverandørmuligheter, må du gjøre kundenes kjøpssituasjon enklere. Det vil sette deg i førersetet i forhold til ...

Hva skiller digitale kundereiser fra tradisjonelle kundereiser?

Denne uka har jeg hatt flere møter både med kunder og potensielle kunder der det samme spørsmålet dukker opp. Hva er egentlig verdien av det «digitale» i «digitale kundeiser»? Det «digitale» i kundereiser handler om to sentrale elementer: Hvordan de ...

Følger pipelinen i CRM-systemet den faktiske salgsprosessen?

Når salgsprosessen skal digitaliseres er opprettelsen av en pipeline i CRM en viktig faktor. I dette innlegget viser jeg deg hvordan du bør kartlegge din egen salgsprosess og tilpasse den til en pipeline i CRM.

Slik utarbeider du det beste markedsføringsbudsjettet

Nå er det den tiden på året igjen – planer og budsjett for neste år står på agendaen. Det er nå du må sjekke dashbordet for å se om fart, høyde og retning utvikler seg i henhold til plan. Uansett fartstid i stillingen anbefaler jeg å ta et steg ...

De viktigste grunnene til å velge HubSpot CRM

Et CRM er i mange bedrifter det forretningssystemet som har flest brukere, er mest avgjørende for salgsarbeidet og har flest forgreininger inn i bedriftens ulike kontaktpunkter med marked og kunder. Det er en ansvarsfull beslutning å velge det ...

Se flere av våre blogger