Kundereiser med friksjon fører til misførnøyde kunder og tap av salg
Nylig gikk jeg gjennom en kundereise som hadde nok friksjon til å gjøre selv den mest tålmodige mann frustrert. Kjøpsprosessen stod til bestått, men kjerneprosessen leveranse og bruk stod til stryk. Forbedringsmulighetene var både enkle og åpenbare. ...
Retorikk - kunsten å overbevise
På vår digitale konferanse «ikke vær redd for 2022» var vi så heldig og få besøk av en ekte retorisk ordsmed, Ida Seljeseth. Ida har en doktorgrad i retorikk og kunne fortelle oss at retorikk er en godtepose for oss som ønsker å kommunisere ...
Blogginnleggene dere likte best i 2021
Nå som året er på hell er tiden kommet for refleksjon og tilbakeblikk på året som har gått. Det er nettopp det jeg har gjort med blogginnleggene vi har publisert det siste året - tatt et tilbakeblikk. Hvilke blogginnlegg har vært mest populære og ...
Viktige B2B trender for 2022 og det neste tiåret
På den digitale konferansen "Ikke vær redd for 2022" holdt jeg et foredrag om de viktigste B2B-trendene for 2022 og det neste tiåret. Trendene er tydelige for de B2B merkevarene som ønsker å skape langsiktig vekst. De må jobbe med bærekraftig ...
Snakk om samfunnsansvar - ikke bærekraft
–For fem år siden spurte jeg om hvorfor bærekraften gjemmer seg. Nå spør jeg om markedsførerne er i ferd med å ta livet av bærekraften. Ordene tilhører Petter Gulli, rådgiver i bærekraftskommunikasjon i byrået 12 Years. De falt på webinaret vårt ...
4 råd for å komme tidlig i kontakt med dine potensielle kunder
Selgere har gjennom alle tider ønsket å komme i kontakt med sine potensielle kunder så tidlig som mulig i kjøpsprosessen for å skape relasjoner, påvirke og øke sannsynligheten for at akkurat de skal bli valgt. I dette innlegget kommer jeg med mine ...
Hva er egentlig forskjellen på kundens kjøpsprosess og din egen salgsprosess?
Jeg har jobbet med salg og markedsføring stort sett hele mitt voksne liv. Det har ofte vært fokus på å fortelle om hvor unike og fantastiske produktene og tjenestene jeg skal selge er – istedenfor å høre på behovet til den som faktisk skal kjøpe. ...
Er du klar for det kommende året?
27. oktober hadde vi en digital konferanse for deg som var klar for å legge 2021 bak deg – «Ikke vær redd for 2022». På konferansen ble det gitt råd om blant annet B2B-trender, bærekraft, Online Community, retorikk og SEO fra noen av Norges beste på ...
Har du fått med deg årets digitale konferanse fra MarkedsPartner?
Hvert år, rundt årets skumleste måned – oktober – arrangerer vi en digital konferanse for ledere, markedsførere og selgere. Har du husket å melde deg på i år?
4 punkter alle markedssjefer bør vektlegge i markedsplanen
Hverdagen er endelig tilbake til normalen og planer for hvordan nye høyder skal nås i 2022 må utarbeides. En av de viktigste planene er markedsplanen, men hvilke områder bør vektlegges for at markedsplanen skal bli et så nyttig verktøy som mulig?