God datakvalitet er avgjørende for å lykkes med CRM

Av Jeanette Stenseng 16. mars 2023

God datakvalitet er helt avgjørende for å oppnå maksimal verdi fra CRM-systemet. Det sikrer bedre beslutningsgrunnlag, økt effektivitet, bedre prosesser, redusert risiko, forbedret kundeopplevelse og overholdelse av lovmessige krav. 

Les mer ›

Temaer: CRM, datakvalitet, automatisering

Fem tips som vil gjøre din bedrift bedre rustet for 2023

Av Stig Hammer 5. januar 2023

De beste blir stadig bedre. Nye utfordrere og ny teknologi kommer. Tidene er tøffe og endres fort. Derfor må du bli bedre i 2023 enn du var i 2022.  

Les mer ›

Temaer: bedre kundereiser, datakvalitet, nytt år

Datafangst – det viktigste kapittelet i datastrategien din

Av Marianne Gjessing 26. mai 2022

Jeg har et mål med dette innlegget – å gjøre deg i stand til å ha en datafangststrategi som funker for deg og din bedrift. Det er en kunst å samle riktig data, som du faktisk får bruk for, uten å plage kundene dine. Det har blitt vanlig å si at data er det nye gullet, men hvis det bare ligger der er det ikke mer enn gråstein. Derfor er det nok mange som tenker jo mer data, jo bedre. Men det finnes ingen one size fits all, alt kommer an på strategi og hva kundene dine vil ha. Det er allikevel de samme feilene som ofte går igjen.

Jeg har derfor laget 3 bud som vil gjøre din datafangst enklere:

- Du må vite hvilke data du har 

- Du må ikke plage kunden når du samler data

- Du må vite hva du skal med dataene før du samler den

Les mer ›

Temaer: datakvalitet, datafangst, datastrategi

9 nivåer du må gjennom for bedre datakvalitet

Av Linda Jensen 28. april 2022

I dette blogginnlegget skal jeg komme med 9 nivåer dere burde gå gjennom for å forbedre deres datakvalitet. Hvis du henger med helt til slutt skal jeg også dele en konkret formel som vil hjelpe dere å bruke data som en av deres aller største konkurransefordeler.

Les mer ›

Temaer: CRM-system, datakvalitet, styringsverktøy

4 eksempler på hvorfor salg, markedsføring og kundeservice bør dele kundeinformasjon

Av Anders Sollie Hoff 3. februar 2022

Deler avdelingene dine data på tvers av de kundenære kjerneprosessene? Det bør de. Ved å la salg, markedsføring og kundeservice ha tilgang til hverandres data kan dere blant annet se hvem kundene har vært i kontakt med tidligere, automatisere prosesser, redusere henvendelser til kundeservice og lære mer om kundene deres.

Les mer ›

Temaer: CRM, HubSpot CRM, datakvalitet

Hvorfor er datakvalitet så viktig i CRM

Av Stig Hammer 27. januar 2022

Datakvalitet i CRM-systemet ditt handler om å ha riktig informasjon om eksisterende og potensielle kunder både på bedrifts- og personnivå. I tillegg må du ha riktige data om kommunikasjonen som inngår i salgsprosessene, kundeserviceprosessene og eventuelle andre prosesser du gjennomfører i CRM-systemet ditt. Slik vi i MarkedsPartner jobber, inkluderer dette også markedsføring, leveranse og kundeoppfølging.

Les mer ›

Temaer: CRM, CRM-system, datakvalitet

Om DigitalLeder.no

Digitalleder.no av MarkedsPartner AS er rettet mot toppledere som ønsker faglig innsikt, inspirasjon og svar på relevante problemstillinger innen strategisk ledelse, markedsføring og salg.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no, hubspotbloggen.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle

Søk i bloggen