Blogginnlegg om kundereisen
Hvorfor svarer du ikke når kunden fyller ut skjema på hjemmesiden?
Se for deg en kunde som står en stund foran en sofa i en møbelbutikk. En oppgående selger ser kundeadferden og tar kontakt for å hjelpe. Hvis selger mot formodning ikke tar kontakt, men kunden selv går bort til kassen, gir han/hun et tydelig uttrykk ...
Slik får du idéer til å lage innhold langs kundereisen
Synes du også at det høres fint ut med godt innhold som tiltrekker seg kjøpeklare kunder, men at det ikke er helt enkelt å trylle det frem? Her er mine beste innspill til hvordan du kan lykkes.
Hva skiller digitale kundereiser fra tradisjonelle kundereiser?
Denne uka har jeg hatt flere møter både med kunder og potensielle kunder der det samme spørsmålet dukker opp. Hva er egentlig verdien av det «digitale» i «digitale kundeiser»? Det «digitale» i kundereiser handler om to sentrale elementer: Hvordan de ...
Digitalisering av kundereisen
De siste fire årene har OBOS vært på en spennende reise med digitalisering av kundereisen for å sikre seg økt konkurransedyktighet i et boligmarked i sterk endring. Den reisen har ikke vært enkel.
Hvordan skremme bort kjøpeklare kunder i løpet av 5 dager
I forrige uke avsluttet jeg et langvarig forhold til en leverandør jeg har brukt titusenvis av kroner på å handle hos, og som jeg sannsynligvis ville brukt titusener mer hos i årene som kommer. De vet det ikke enda, men jeg har handlet der for siste ...
Har du ende-til-ende-fokus på kundereiser?
Se for deg at en ny strømlinje på 100 master med 50 meter mellomrom skal bygges. 99 av mastene ble de vakreste, mest stabile og imponerende mastene noen har sett. Mens én ble en tømmerstokk uten strømledninger. Karakteren på et slikt prosjekt blir ...
De to mest oversette kundereisene: Anbefaling og Forventning
En overordnet kundereise består av mange korte eller lange kundereiser, og er på ingen måte lik for alle kunder. Men bedriftens kundereisekartlegging bør fortsatt segmenteres på identifiserte møtepunkter som bidrar til smerte så vel som begeistring ...
Gode metoder for å jobbe med kundereiser
Kundereiser er rammeverket vi benytter for å forstå og jobbe med våre kunders møte med våre produkter, våre ansatte og vår kommunikasjon. Kundereisen omfatter hele livsløpet fra markedsføring, kjøp, bruk og eventuell oppfølging av kundene. I ulike ...
Hvem har ansvar for å jobbe med kundereiser?
Du som leser dette, har allerede skjønt hvor viktig det er å jobbe med kundereiser. Du vet at, til forskjell fra kjøpsreisen, så varer kundereisen så lenge kunden benytter produktet. Det faktum at bedriften ikke bare har én kundereise, men flere ...