For ledere om strategi, markedsføring og salg

En blogg fra Markedspartner

Ansvaret for datasikkerhet ligger nå også hos styret – ikke bare hos IT. Er du oppdatert?

1. januar i år trådte den nye sikkerhetsloven i kraft. Den utvider styrets ansvar for hvilke beslutninger som tas og konsekvensene av dem.

Hvilke bransjer er mest utsatt for disrupsjon – og hva slags strategi trenger du?

Disrupsjon treffer bransjer ulikt og hvilken type virksomhet du driver vil i høyeste grad påvirke hvilken strategi som best rigger dere for fremtiden. I dette blogginnlegget har jeg tatt for meg ulike disrupsjonsmodeller du som leder bør kjenne til.

Hvordan nå et globalt marked i en forskningsintensiv virksomhet

I denne artikkelen skal jeg gi deg et eksempel på hvordan en forskningsintensiv virksomhet kan benytte inbound marketing til å ekspandere internasjonalt, tiltrekke seg flere dyktige forskere og ikke minst nå frem til mange flere interessenter med de ...

Kommunikasjon for ledere: Hva skaper et førsteinntrykk?

Som leder er det viktig at du tenker på hvordan du påvirker andre mennesker – og hvordan andre påvirker deg. Har du noen gang reflektert over hvilket førsteinntrykk du etterlater? Har du prøvd å forbedre det? Her er mine 10 enkle, men effektive tips.

Hvordan moderne ledere skaper lønnsom vekst basert på ny teknologi

Lønnsom vekst kan realiseres på flere måter. Du kan treffe ekstremt godt med produktutvikling og raskt vinne markedsandeler – eller du kan øke produksjonskapasiteten. For eksempel ved å etablere en ny produksjonslinje med utstrakt bruk av roboter og ...

Fikk du en «hockeykølle» i julepresang fra styret – eller er 2019 året da du endelig hadde ryggrad til å begrave budsjettet?

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg motvillig har latt meg overtale til å gå med på et budsjett som grafisk fremstilt likner mer på en hockeykølle enn en videreføring av trenden vi gikk ut av forrige periode med.

Digitalisering: Fem moteord enhver CEO må kjenne til

Vet du hva API, SEO, IoT, AI og bots er? Hvis ikke, bør du lese denne artikkelen, for om fire til fem år vil du sannsynligvis ha benyttet alle disse teknologiene.

Slik måler du organisasjonens digitale modenhetsgrad

Digital endringsledelse starter med at du og ledergruppen blir bevisste på hvor digitalt moden virksomheten er i dag. Det handler om å stille de rette spørsmålene. I denne artikkelen deler jeg indikatorer formulert som spørsmål, som vil gi deg litt ...

Slik sikrer du høy avkastning på CRM-investeringen din

Når vi skal måle avkastning på investering for CRM-systemer er det forbedret bunnlinje vi ser etter. Dette kan skje ved god salgsvekst som opprettholder lønnsomhetsmarginen, eller i form av mer moderat salgsvekst med bruk av færre ressurser enn ...

Digital disrupsjon: Hvilke KPI-er bør styret og toppledelsen fokusere på?

Digital disrupsjon er når en liten og innovativ aktør snur et marked på hodet og plutselig blir en trussel for de etablerte aktørene. Hvordan gjør de det, og hvilke key performance indicators bør du fokusere på for å overleve og lykkes i et marked ...

Se flere av våre blogger