For ledere om strategi, markedsføring og salg

En blogg fra Markedspartner

Hva er god krisekommunikasjon?

En virksomhets evne til å kommunisere under en krise kan være forskjellen på å få kontroll på krisen og at situasjonen spinner fullstendig ut av kontroll. Gjesteblogger Yngve Resell Mo fra One Voice viser deg hva du må beherske, og hva du må ha ...

Er sosiale medier en viktig arena for toppledere?

Mange toppledere vegrer seg for å engasjere seg i sosiale medier. Dette til tross for at digitalt synlige ledere bidrar til en rekke fordeler for organisasjonen de representerer. Hvorfor er toppledere så lavt representert i sosiale nettverk, hvilke ...

Fra tåkefyrste til visjonær leder

Hva gjør du når folk ikke vet hvor de har deg, og du selv ikke helt vet hva du vil? Sett deg ned og skriv. I prosessen kan det hende du finner deg selv. Det var strategien Knut Arild Hareide valgte, da han i høst tok et tydelig standpunkt og kvittet ...

Hva er disruptiv innovasjon?

Allerede i 1995 skrev Clayton Christensen en banebrytende artikkel om disruptive innovation. Siden den gang har mange ledere misforstått teorien. Begrepet blir brukt for ofte og om alle typer betydningsfull innovasjon. En del oppfatter også ...

Hvordan vil dagens jobber påvirkes av automatisering?

Det er skrevet mye nyttig om automatisering og bruk av kunstig intelligens den siste tiden. Det er en blanding av et trusselbilde og et mulighetsbilde. En vanlig oppfatning er at lavstatusyrker vil forsvinne mens høystatusyrker som rådgiver, advokat ...

Hva er egentlig en forretningsmodell?

Det eksisterer en rekke forskjellige perspektiver på hva en forretningsmodell er, og mange forveksler begrepet med strategi. I dette innlegget skal jeg gi dere en definisjon og presentere kriterier for en robust forretningsmodell.

Hvorfor gidder jeg ta kalde møter egentlig?

I dag skjedde det for andre gang siden jeg startet med inbound-salg. Et stort selskap sendte en møteforespørsel via websiden vår. Jeg lot meg smigre og booket møtet. 6 timer senere sitter jeg i bilen og spør meg selv «hvor var det dette gikk galt?» ...

Hvilke konsekvenser får abonnementsmodeller for dine selgere?

Abonnementsmodeller isolert sett er ikke noe nytt. Vi har kunnet abonnere på aviser i over hundre år. Det som er nytt er at modellen har fått et solid fotfeste i bedriftsmarkedet og ikke minst innen digitale forretningsmodeller.

CRM: Har du rett strategi for å opprettholde bedriftens kunderelasjoner?

Mange selskaper bruker store ressurser på å skaffe kunder. Derfor er også kostnader ved å skaffe en ny kunde (CAC – Customer Acquisition Cost) blitt et nøkkeltall flere selskaper benytter i sin CRM-strategi. Slik jeg ser CRM, er det du gjør etter at ...

Dette krever «generasjon prestasjon» av sine ledere

Generasjon prestasjon. Selvsentrerte, vanskelige å håndtere, bortskjemte, ambisiøse, kunnskapsrike. Oppfatningene om tjueåringene i dagens næringsliv er delte. Det er kanskje ikke så rart, det er tross alt mennesker vi snakker om. Men vi kan ikke se ...

Se flere av våre blogger