Manglende innovasjon innen markedsføring og salg hemmer veksten din

Av Linda Harlem 20. mai 2021

Det finnes mange innovasjonsmuligheter innen markedsføring og salg. Utnytter du ikke disse mulighetene er konsekvensene manglende leadsgenerering og dårlige salgsresultater. I dette innlegget finner du 7 typiske utfordringer og argumenterer for at du bør utvide innovasjonsperspektivet til også å inkludere markedsføring og salg.  

Les mer ›

Temaer: markedsføring, salg, CRM, innovasjon

Hvorfor du bør investere i en datadrevet salgskultur

Av Kristofer Anker 11. februar 2021

Hvilken rolle bør salgsavdelingen ta i digitaliseringen av selskapet? Og ikke minst, hvordan kan du som toppleder spille salg enda bedre? I dette innlegget ser vi nærmere på hvorfor du bør investere i en datadrevet salgskultur, og hvordan best utnytte atferdsbasert innsikt.

Les mer ›

Temaer: salg, salgsprosess, kjøpsprosess, Salgskultur, Datadrevet kundereise, Datadrevet salg

Bedrifter må tilpasse seg den nye hverdagen

Av Tone Hammer 12. november 2020

Kundeatferden har vært i konstant endring de siste årene, men Koronaen har forsterket endringene. Det må alle virksomheter ta inn over seg. Også de som så langt har overlevd til tross for at de har fortsatt i gamle spor.

På MarkedsPartners digitale konferanse Tilbake til en ny hverdag, snakket Stig Hammer med Brian Halligan, HubSpotgründer og mannen bak begrepet Inbound Marketing, om blant annet hvordan de som vil lykkes framover, må tilpasse seg.

Les mer ›

Temaer: salg, salgsledelse, Covid-19, korona, bedre kundereiser

Syv buzzord jeg ofte har hørt i styrerommet i 2019!

Av Per Jørgen Foss 24. oktober 2019

Hvilke nyord har du hørt i styrerommet i det siste? Min erfaring er at administrasjonen, styreleder og styremedlemmer introduserer og diskuterer saker ved bruk av «buzzord» i nær sagt hvert eneste møte. Hvilke ord har da vært de vanligste på agendaen det siste året? Det finnes ingen vitenskapelig oversikt over dette, men jeg tror jeg treffer ganske godt med denne listen.

Les mer ›

Temaer: inbound marketing, salg, GDPR

Salgssjef: Hvordan motivere selgerne dine?

Av Tore Berntsen 25. april 2019

Salgssjefer er opptatt av å finne gode måter å motivere salgskorpset på. Ofte gjøres det ved hjelp av følgende incentiver:
Les mer ›

Temaer: salg, salgsledelse

Hindrer IT-direktøren innovasjon innen marketing og salg?

Av Tore Berntsen 4. oktober 2017

Mange norske virksomheter overlater ansvaret for IT-investeringer til IT-direktøren. Mye tilsier at det bør endres. De som eier forretningsprosessene må sitte i førersetet.

Les mer ›

Temaer: salg, digital markedsføring, ledelse, innovasjon

Kan du tegne forsikring mot sviktende salgsresultater?

Av Tore Berntsen 28. juni 2017

Forsikringskonseptet har eksistert så lenge det har gått mennesker på jorden – enten det dreide seg om å jakte i flokk for å unngå å bli drept som den eneste mammutjegeren, eller om du fordelte lasten din på flere skipsforsendelser for å unngå at alt gikk tapt i samme storm. Konseptet er veldig enkelt –  jo bedre sikkerhet du ønsker, desto mer må du betale. Som bileier velger du mellom ansvarsforsikring, delkasko og full kasko. Hva om du kunne bruke samme konsept når det gjelder salg? Er det mulig å tegne en forsikring mot sviktende salgsresultater? Og hva innebærer i så fall det?

Les mer ›

Temaer: salg, digital markedsstrategi, ledelse

Inbound sales: En målrettet og effektiv salgsprosess

Av Lars Hansen 19. april 2017

De tradisjonelle salgsmetodene fungerer ikke lenger. I en økende digitalisert hverdag, befinner de potensielle kundene dine seg på helt andre arenaer enn de gjorde tidligere. Skal du klare å kapre nye kunder, er du nødt til å endre taktikk. Du må tenke inbound sales.

Les mer ›

Temaer: salg, CRM, salgsprosess, inbound sales, salgsprosessen, effektivisering av salgsprosessen, salgsprosesser

Om DigitalLeder.no

Digitalleder.no av MarkedsPartner AS er rettet mot toppledere som ønsker faglig innsikt, inspirasjon og svar på relevante problemstillinger innen strategisk ledelse, markedsføring og salg.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no, hubspotbloggen.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle

Søk i bloggen