Temaer: inbound marketing, kjøpsprosess, digitalisering
De siste fire årene har OBOS vært på en spennende reise med digitalisering av kundereisen for å sikre seg økt konkurransedyktighet i et boligmarked i sterk endring. Den reisen har ikke vært enkel.
Temaer: digitalisering, digitalisering av kundereisen, kundereisen
«Adapt or die» – Digital transformasjon i eksponentiell hastighet
Av Hans-Petter Nygård-Hansen 2. april 2020
I 2019 var det mange buzzord vi var leie av. Digital transformasjon, disrupsjon, big data og GDPR var fire av dem. Bærekraft et femte. Nå er «alt vi kjenner» i ferd med å bli disruptet og digital transformasjon i et eksponentielt tempo er det eneste lyset i mørket.
Temaer: strategi, digital markedsstrategi, digitalisering
Å begynne med en ny programvare er spennende for noen, men overveldende for de fleste. Allikevel kommer vi ikke unna den teknologiske utviklingen som raser avgårde. VP Principal Analyst hos Forrester, Nigel Fenwick, fremmer 2020 som året for digitale produkter og det etter at vi avsluttet forrige tiår med hovedfokus på kundeservice og kundereisen. Da er det et lite tankekors at Emilie Hersh sier at så mange som 70% av de digitale transformasjonene feiler.
Temaer: IT, digitalisering, prosjektledelse, brukeradopsjon
Hvordan kan ny teknologi hjelpe oss til å samle, analysere og bruke data til å bygge personaliserte «kundereiser», som styrker merkevaren vår, øker salget og skaper sterke relasjoner til våre kunder? Ny teknologi gir nemlig krav til omstilling, og som ledere er vi nødt til å forholde oss til digitaliseringen og dennes mulighetsrom for å skape suksess og vekst i våre bedrifter.
Temaer: big data, digitalisering, kunstig intelligens, maskinlæring
Å holde seg oppdatert som leder er krevende – og en raskt akselererende teknologiutvikling har ikke gjort det mindre utfordrende. Dette er den andre av to artikler hvor vi ser på de resterende fem teknologiske trendene for 2020 og årene som kommer.
Temaer: digitalisering, kunstig intelligens, blockchain, autonomisering
Digitalisering: Toppledere må forstå forskjellen på harde og myke trender
Av Stig Hammer 10. oktober 2019
Skal du som toppleder legge gode planer for fremtiden må du vite forskjellen mellom en hard og en myk (soft) trend. Den verdenskjente futuristen Daniel Burrus har forsket på dette i over tretti år- La oss se på det han har kommet frem til.
Temaer: trender, digitalisering
Du kan ikke kjøpe det, og du kan heller ikke få det gratis. Tillit er noe du må fortjene. Fortjener du det?
Temaer: digitalisering, kunstig intelligens, tillit
For en tid tilbake leste jeg på DN.no at kun én av fem norske bedrifter har en klar digital strategi. Det er urovekkende. Hvis du er blant dem som synes at begrepet digitalisering er noe tåkete, håper jeg at dette innlegget kan hjelpe deg med å sortere tankene. Digitalisering omfatter i vid forstand tre områder, som jeg vil ta for meg her.
Temaer: strategi, teknologi, digitalisering
Ønsker du som toppleder eller leder for markedsføring eller salg å få større utbytte av salgs- og markedsføringsarbeidet i din virksomhet? Forskning viser at en sterk integrasjon mellom markeds- og salgsavdelingen gir store synergier, men hva betyr det i praksis? Her er tre spørsmål du bør stille deg selv og ledergruppen.
Temaer: endringsledelse, strategisk ledelse, digitalisering