Slik styrer du kundenes kjøpsprosess

Av Lars Hansen 9. september 2021

Har du ambisjoner om å bli en markedsleder, bør du konsentrere deg om å forstå hvordan kundene foretar kjøpsbeslutninger. I et hav av leverandørmuligheter, må du gjøre kundenes kjøpssituasjon enklere. Det vil sette deg i førersetet i forhold til konkurrentene dine.
Les mer ›

Temaer: inbound marketing, kjøpsprosess, digitalisering

Digitalisering av kundereisen

Av Siri Enoksen 29. juli 2021

De siste fire årene har OBOS vært på en spennende reise med digitalisering av kundereisen for å sikre seg økt  konkurransedyktighet i et boligmarked i sterk endring. Den reisen har ikke vært enkel.

Les mer ›

Temaer: digitalisering, digitalisering av kundereisen, kundereisen

«Adapt or die» – Digital transformasjon i eksponentiell hastighet

Av Hans-Petter Nygård-Hansen 2. april 2020

I 2019 var det mange buzzord vi var leie av. Digital transformasjon, disrupsjon, big data og GDPR var fire av dem. Bærekraft et femte. Nå er «alt vi kjenner» i ferd med å bli disruptet og digital transformasjon i et eksponentielt tempo er det eneste lyset i mørket.

Les mer ›

Temaer: strategi, digital markedsstrategi, digitalisering

Brukeradopsjon: Hvordan få ansatte til å bruke ny programvare

Av Beate Kopp Kleiven 23. januar 2020

Å begynne med en ny programvare er spennende for noen, men overveldende for de fleste. Allikevel kommer vi ikke unna den teknologiske utviklingen som raser avgårde. VP Principal Analyst hos Forrester, Nigel Fenwick, fremmer 2020 som året for digitale produkter og det etter at vi avsluttet forrige tiår med hovedfokus på kundeservice og kundereisen. Da er det et lite tankekors at Emilie Hersh sier at så mange som 70% av de digitale transformasjonene feiler.

Les mer ›

Temaer: IT, digitalisering, prosjektledelse, brukeradopsjon

Hvordan bruke ny teknologi til å skape vekst?

Av David Aleksandersen 9. januar 2020

Hvordan kan ny teknologi hjelpe oss til å samle, analysere og bruke data til å bygge personaliserte «kundereiser», som styrker merkevaren vår, øker salget og skaper sterke relasjoner til våre kunder? Ny teknologi gir nemlig krav til omstilling, og som ledere er vi nødt til å forholde oss til digitaliseringen og dennes mulighetsrom for å skape suksess og vekst i våre bedrifter.

Les mer ›

Temaer: big data, digitalisering, kunstig intelligens, maskinlæring

10 teknologitrender for 2020 (Del 2)

Av David Aleksandersen 12. desember 2019

Å holde seg oppdatert som leder er krevende – og en raskt akselererende teknologiutvikling har ikke gjort det mindre utfordrende. Dette er den andre av to artikler hvor vi ser på de resterende fem teknologiske trendene for 2020 og årene som kommer.

Les mer ›

Temaer: digitalisering, kunstig intelligens, blockchain, autonomisering

Digitalisering: Toppledere må forstå forskjellen på harde og myke trender

Av Stig Hammer 10. oktober 2019

Skal du som toppleder legge gode planer for fremtiden må du vite forskjellen mellom en hard og en myk (soft) trend. Den verdenskjente futuristen Daniel Burrus har forsket på dette i over tretti år- La oss se på det han har kommet frem til.

Les mer ›

Temaer: trender, digitalisering

Tillit er vår tids viktigste valuta

Av Magne Henriksen 26. september 2019

Du kan ikke kjøpe det, og du kan heller ikke få det gratis. Tillit er noe du må fortjene. Fortjener du det?

Les mer ›

Temaer: digitalisering, kunstig intelligens, tillit

Tre former for digitalisering – hvilke er relevante for din bedrift?

Av Stig Hammer 29. august 2019

For en tid tilbake leste jeg på DN.no at kun én av fem norske bedrifter har en klar digital strategi. Det er urovekkende. Hvis du er blant dem som synes at begrepet digitalisering er noe tåkete, håper jeg at dette innlegget kan hjelpe deg med å sortere tankene. Digitalisering omfatter i vid forstand tre områder, som jeg vil ta for meg her.

Les mer ›

Temaer: strategi, teknologi, digitalisering

Tre spørsmål til egen markedsføring og salg

Av Erlend Førsund 15. august 2019

Ønsker du som toppleder eller leder for markedsføring eller salg å få større utbytte av salgs- og markedsføringsarbeidet i din virksomhet? Forskning viser at en sterk integrasjon mellom markeds- og salgsavdelingen gir store synergier, men hva betyr det i praksis? Her er tre spørsmål du bør stille deg selv og ledergruppen.

Les mer ›

Temaer: endringsledelse, strategisk ledelse, digitalisering

Om DigitalLeder.no

Digitalleder.no av MarkedsPartner AS er rettet mot toppledere som ønsker faglig innsikt, inspirasjon og svar på relevante problemstillinger innen strategisk ledelse, markedsføring og salg.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no, hubspotbloggen.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle

Søk i bloggen