Hva er god krisekommunikasjon?

Av Yngve Resell Mo 21. november 2018

En virksomhets evne til å kommunisere under en krise kan være forskjellen på å få kontroll på krisen og at situasjonen spinner fullstendig ut av kontroll. Gjesteblogger Yngve Resell Mo fra One Voice viser deg hva du må beherske, og hva du må ha forberedt, før du møter blitslampene og mikrofonene.

Les mer ›

Temaer: kommunikasjon

Fra tåkefyrste til visjonær leder

Av Erlend Førsund 7. november 2018

Hva gjør du når folk ikke vet hvor de har deg, og du selv ikke helt vet hva du vil? Sett deg ned og skriv. I prosessen kan det hende du finner deg selv. Det var strategien Knut Arild Hareide valgte, da han i høst tok et tydelig standpunkt og kvittet seg med et stempelet som politisk vinglepetter.

Les mer ›

Temaer: kommunikasjon, kommunikasjonsstrategi

Klar tale og tydelig kommunikasjon for ledere

Av Svein A. Halvorsen 31. oktober 2018

Når du skal skrive til, eller snakke med dine ansatte, kunder, samarbeidspartnere eller kolleger, er det utrolig viktig at du gjør deg forstått. Du tenker sikkert at du ikke hadde blitt leder om du ikke hadde evnen til å gjøre deg forstått? Men husk at det ikke alltid er slik at mottakeren av et budskap oppfatter akkurat det samme som avsenderen mener.

Les mer ›

Temaer: kommunikasjon, kommunikasjonsstrategi

Hva er en god kommunikasjonsstrategi?

Av Magne Henriksen 5. september 2018

Vi bombarderes av informasjon og alle, både mennesker og merkevarer, vil snakke til oss og med oss. Kampen om oppmerksomheten er knallhard og kun de sterkeste og flinkeste blir lagt merke til. Vil du bli bedre på kommunikasjon?

Les mer ›

Temaer: kommunikasjon, kommunikasjonsstrategi, markedsstrategi, merkevare

Derfor må endringskommunikasjonen være tydelig

Av Svein A. Halvorsen 22. august 2018

Det kreves lederstyrke, grunnlag og kunnskap for å beslutte endringer. Endringene i en bedrift blir oftest godt planlagt og tilrettelagt. Men en strategisk plan og gjennomføringsplan for kommunikasjon av endringene er i mange tilfeller fraværende eller tynn.

Les mer ›

Temaer: endringsledelse, kommunikasjon

7 grunner til at ledere bør skrive mer

Av Erlend Førsund 14. februar 2018

Ledere bør skrive mer. Ikke bare utvikler du deg som menneske og leder, men ved å formidle dine ideer og din visjon skaper du attraktive muligheter for virksomheten din på flere plan.

Les mer ›

Temaer: innhold, kommunikasjon

Kundeservice: Slik kommuniserer du med kundene i 2018

Av Beate Kopp Kleiven 20. desember 2017

Kundeservice er en av de viktigste prioritetene for toppledere i 2018. Mange kommer til å investere i teknologi som AI og chatbots for å effektivisere disse funksjonene, og mange kommer til å gjøre det feil. I dette innlegget ser vi nærmere på hvordan god kundekommunikasjon kan se ut i 2018, basert på endrede kommunikasjonsvaner og fremvekst av ny teknologi.

Les mer ›

Temaer: kommunikasjon, digitalisering

Her er de største manglene i din årsrapport

Av Tore Berntsen 13. september 2017

En gjennomgang av årsrapportene til 10 av de 50 største norske børsnoterte selskapene ga skuffende resultater i omtalen av digitalisering, kundereise og kjøpsreise. Hva sier dette om toppledelsens og styrets manglende engasjement?

Les mer ›

Temaer: kommunikasjonsstrategi, kommunikasjon, digitalisering

Om DigitalLeder.no

Digitalleder.no av MarkedsPartner AS er rettet mot toppledere som ønsker faglig innsikt, inspirasjon og svar på relevante problemstillinger innen strategisk ledelse, markedsføring og salg.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no og vekstoppskrifter.no

Anbefalt for deg

Søk i bloggen