5 taktiske råd for salg- og markedsføringen din under koronakrisen

Av Tønnes Sannem Heian 8. mai 2020

Mange virksomheter opplever i disse dager en betydelig reduksjon i salget og har som følge av fall i inntektsstrømmer eller likviditetsutfordringer fokus på andre deler av virksomheten enn markedsføringen. I dette blogginnlegget vil Tønnes Sannem Heian, daglig leder i MarkedsPartner, komme med fem anbefalinger til enkle taktiske tilpasninger du kan vurdere uten at det krever investeringer.

Les mer ›

Temaer: kommunikasjon, Covid-19, korona

Kontinuitet i krisetid: Slik sikrer du driften av virksomheten

Av Frode Lien Otnes 26. mars 2020

Krisen vi nå befinner oss i er trolig i en tidlig fase. Den dårlige nyheten er at det kommer til å bli verre. Den gode nyheten er at hvis du ennå ikke har lagt planer for beredskap og krisehåndtering, har du mulighet til å gjøre det nå, og dermed øke sjansen for å sikre driften i virksomheten. I denne artikkelen gir jeg deg råd om hvordan du skal ta tak i dette arbeidet.

Les mer ›

Temaer: kommunikasjonsstrategi, kommunikasjon, markedskommunikasjon

Slik lager du en god kommunikasjonsstrategi?

Av Magne Henriksen 4. mars 2020

Vi bombarderes av informasjon og alle, både mennesker og merkevarer, vil snakke til oss og med oss. Kampen om oppmerksomheten er knallhard og kun de sterkeste og flinkeste blir lagt merke til. I denne artikkelen får du en oppskrift og sjekkliste på hvordan du legger en god plan for å kommunisere.

Les mer ›

Temaer: markedsstrategi, kommunikasjonsstrategi, kommunikasjon, merkevare

Kundeservice: Slik kommuniserer du med kundene i 2019

Av Beate Kopp Kleiven 23. mai 2019

Kundeservice er en av de viktigste prioritetene for toppledere i 2019. Mange kommer til å investere i teknologi som AI og chatbots for å effektivisere disse funksjonene, og mange kommer til å gjøre det feil. I dette innlegget ser vi nærmere på hvordan god kundekommunikasjon kan se ut i 2019, basert på endrede kommunikasjonsvaner og fremvekst av ny teknologi.

Les mer ›

Temaer: kommunikasjon, digitalisering

7 grunner til at ledere bør skrive mer

Av Erlend Førsund 18. april 2019

Ledere bør skrive mer. Ikke bare utvikler du deg som menneske og leder, men ved å formidle dine ideer og din visjon skaper du attraktive muligheter for virksomheten din på flere plan. Her er sju grunner til at du bør komme i gang.

Les mer ›

Temaer: kommunikasjon, innhold, skriving

Kommunikasjon for ledere: Hva skaper et førsteinntrykk?

Av Christine Calvert 17. januar 2019

Som leder er det viktig at du tenker på hvordan du påvirker andre mennesker – og hvordan andre påvirker deg. Har du noen gang reflektert over hvilket førsteinntrykk du etterlater? Har du prøvd å forbedre det? Her er mine 10 enkle, men effektive tips.

Les mer ›

Temaer: kommunikasjon

Hva er god krisekommunikasjon?

Av Yngve Resell Mo 21. november 2018

En virksomhets evne til å kommunisere under en krise kan være forskjellen på å få kontroll på krisen og at situasjonen spinner fullstendig ut av kontroll. Gjesteblogger Yngve Resell Mo fra One Voice viser deg hva du må beherske, og hva du må ha forberedt, før du møter blitslampene og mikrofonene.

Les mer ›

Temaer: kommunikasjon

Fra tåkefyrste til visjonær leder

Av Erlend Førsund 7. november 2018

Hva gjør du når folk ikke vet hvor de har deg, og du selv ikke helt vet hva du vil? Sett deg ned og skriv. I prosessen kan det hende du finner deg selv. Det var strategien Knut Arild Hareide valgte, da han i høst tok et tydelig standpunkt og kvittet seg med et stempelet som politisk vinglepetter.

Les mer ›

Temaer: kommunikasjonsstrategi, kommunikasjon

Klar tale og tydelig kommunikasjon for ledere

Av Svein A. Halvorsen 31. oktober 2018

Når du skal skrive til, eller snakke med dine ansatte, kunder, samarbeidspartnere eller kolleger, er det utrolig viktig at du gjør deg forstått. Du tenker sikkert at du ikke hadde blitt leder om du ikke hadde evnen til å gjøre deg forstått? Men husk at det ikke alltid er slik at mottakeren av et budskap oppfatter akkurat det samme som avsenderen mener.

Les mer ›

Temaer: kommunikasjonsstrategi, kommunikasjon

Derfor må endringskommunikasjonen være tydelig

Av Svein A. Halvorsen 22. august 2018

Det kreves lederstyrke, grunnlag og kunnskap for å beslutte endringer. Endringene i en bedrift blir oftest godt planlagt og tilrettelagt. Men en strategisk plan og gjennomføringsplan for kommunikasjon av endringene er i mange tilfeller fraværende eller tynn.

Les mer ›

Temaer: kommunikasjon, endringsledelse

Om DigitalLeder.no

Digitalleder.no av MarkedsPartner AS er rettet mot toppledere som ønsker faglig innsikt, inspirasjon og svar på relevante problemstillinger innen strategisk ledelse, markedsføring og salg.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle

Søk i bloggen