For ledere om strategi, markedsføring og salg

En blogg fra Markedspartner

Norske markedsdirektører: Analytiske evner viktigst for å skape vekst

Hva kjennetegner norske markedsdirektører? Hvem er de? Hva måles de på? Hvilke ferdigheter kreves for å lykkes? To Deloitte-rapporter utgitt i februar og mai 2018 presenterer interessante funn om markedsdirektørens rolle, både i norsk, nordisk og ...

Data kan gi deg konkurransefortrinnet du ser etter

Det sies at data er den nye oljen – men, den må analyseres for å gi verdi. Da jeg begynte med dataanalyse på 90-tallet, delte vi et felles beist av en pc for å kjøre tunge analyser. I dag gjør vi det samme i en nettleser på mobilen og får langt mer ...

Paneldebatt: Eie eller leie? Hvor og hvordan får du oppmerksomhet i markedet?

Hvor bør man legge markedsføringskronene? I annonser eller eget innhold i egne kanaler? Britt Skjeppestad fra Mediacom, Rune Paulseth fra Facebook, Stig Hammer fra MarkedsPartner og Even Westerveld fra DNB diskuterte dette spennende temaet i en ...

VIDEO: Den moderne salgsdirektørens verktøykasse for en mer effektiv salgsorganisasjon

Salgs- og markedssjef i MarkedsPartner, Lars Hansen, delte på Inbound-dagen 2019 ni tips til hvordan bedrifter kan effektivisere sine salgsorganisasjoner. Her kan du se hele foredraget hans.

Gratulerer med fullført mentor-program - til oss alle tre!

Er du en god mentor for de ansatte i ditt selskap, og har du selv en eller flere mentorer som gjør deg til en bedre leder? I dagens omskiftende landskap bør alle ha en mentor de kan stole på og som bygger dem opp.

Kommunikasjonsstrategi: Er åpenhet og transparens alltid så lurt?

Transparens og forretning står ofte i direkte kontrast til hverandre. Du kan ikke være åpen om alt. Du må ha en styrt kommunikasjon, men den må være preget av tillit og lojalitet. Du må selv bestemme hva offentligheten får vite – alt annet er naivt ...

Webetikk: Bør du overlate kundeservicen til en chatbot?

Hva tenker du når du hører begrepet webetikk? Kanskje du tenker at det handler om etiske retningslinjer til bruk av web-basert materiale. Begrepet er historisk sett begrenset til hvordan vi mennesker behandler hverandre på webben. Men nå lever vi i ...

Hva er bærekraftig ledelse?

«Vet du hva det merket betyr», spurte en kunde meg en gang i fjor og pekte på jakkemerket til en som deltok i passiaren. Jeg måtte melde pass. Gjenkjenner du emblemet på bildet i dette blogginnlegget, så er du kanskje allerede godt kjent med ...

Hvorfor toppledere bør bry seg om CRO

Flesteparten av oss blir begeistret av ordet innovasjon. Om du tar en runde rundt bordet på neste ledermøte og spør hvem de mest innovative organisasjonene i verden er, vil de fleste svare enten Google, Apple, Facebook eller Amazon. Men vet du hva ...

Kundeservice: Slik kommuniserer du med kundene i 2019

Kundeservice er en av de viktigste prioritetene for toppledere i 2019. Mange kommer til å investere i teknologi som AI og chatbots for å effektivisere disse funksjonene, og mange kommer til å gjøre det feil. I dette innlegget ser vi nærmere på ...

Se flere av våre blogger