For ledere om strategi, markedsføring og salg

En blogg fra Markedspartner

7 grunner til at ledere bør skrive mer

Ledere bør skrive mer. Ikke bare utvikler du deg som menneske og leder, men ved å formidle dine ideer og din visjon skaper du attraktive muligheter for virksomheten din på flere plan. Her er sju grunner til at du bør komme i gang.

Hvordan innføre en Blue Ocean-strategi

I 2005 ble boken Blue Ocean Strategy: How to Create Uncontested Market Space and Make the Competition Irrelevant lansert. Boken skapte en liten revolusjon innen strategifaget og er solgt i mer enn 4 millioner eksemplarer. Hovedårsaken var nok den ...

Norske ledere har tatt de digitale utfordringene på alvor

Etter at Dagens Næringsliv i 2017 publiserte undersøkelsen Status Norge, som viste at norske næringslivsledere lå etter med tanke på digital utvikling, viser en ny undersøkelse nå at lederne har tatt tak i sine utfordringer. Vi gir deg tilgang til ...

Slik tiltrekker du topptalenter gjennom kjente markedsføringsprinsipper og teknologi

Dagens arbeidsmarked preges av lav arbeidsledighet og høy sysselsettingsgrad. Nordmenn tar stadig høyere utdanning, og arbeidstakere bytter selskaper og sektorer oftere enn før. Samfunnsendring skjer stadig raskere, med digitalisering i front – ...

Hvorfor er digitale plattformer så verdifulle?

I 2007 hadde Nokia, LG, Samsung, Motorola, Blackberry og Sony Ericsson 90 % av det globale overskuddet blant mobiltelefonprodusentene. Apple var usynlige. I 2018 hadde Apple om lag 60 % av overskuddet, og de tidligere dominerende aktørene var ...

Hva ledere bør vite om digitalisering og risiko

Digitalisering. Ordet er på alles lepper om dagen og skaper assosiasjoner til gull og grønne skoger for virksomhetene som klarer å omstille seg til «det digitale skiftet». Det snakkes imidlertid lite om ulempene. I denne artikkelen introduserer jeg ...

Hvilke nye jobber vil skapes av kunstig intelligens (AI)?

Vil kunstig intelligens (AI) gi færre eller flere jobber i fremtiden? Ekspertene mener flere. Her er tre av dem.

Hva er blue ocean, og hvorfor bør du vurdere denne strategien?

Boken "Blue Ocean Strategy" tok næringslivet med storm i 2003 med oppskriften til hvordan bedrifter kan skape konkurransefrie markeder og gjøre konkurrentene irrelevante. Utgitt på Harvard Business Review, har boken solgt over 3,5 millioner i ...

Hvorfor CRM-prosjekter feiler og hvordan lykkes bedre?

Hvorfor mislykkes så mange CRM-prosjekter, hvordan lager du en CRM-strategi som sikrer at dere når målene deres, og hvordan sikrer du at implementeringen blir vellykket? Det er spørsmål jeg svarer på i denne artikkelen, som også gir deg noen ...

Hvordan skape lønnsom og varig endring for salgsorganisasjonen

Det kan være mange årsaker til at det er nødvendig å foreta endringer i egen salgsorganisasjon. Ofte begynner man endringsprosessen fra et perspektiv om at noe ikke fungerer optimalt og vel så ofte blir endringen kortvarig før organisasjonen faller ...

Se flere av våre blogger