For ledere om strategi, markedsføring og salg

En blogg fra Markedspartner

«Ball watching»: Når teknologien tar fokuset bort fra strategien

I fotball har vi utrykket «ball watching», som betyr at man er så fokusert på ballen at man ikke ser hvor med- og motspillerne befinner seg. Dette resulterer ikke så sjelden at man slipper inn mål eller går glipp av en målsjanse. Jeg synes dette er ...

Hva jeg lærte av å bruke millioner på digital markedsføring

Det skulle ta et halvt år i ny jobb før jeg møtte meg selv i døra. Jeg har tidligere stått i spissen for flere endringsprosjekter innenfor merkevareposisjonering og utvikling av strategier for digitale flater. De feilene og suksessene jeg har hatt, ...

VIDEO: Hvordan komme i samsvar med GDPR i 2018

Som leder er du ansvarlig for at din virksomhet er i samsvar med EUs nye personvernlovgivning, GDPR, innen mai 2018. Arbeidet bør du starte nå, for tiden begynner å renne ut for de mange lederne (1 av 3) som ikke en gang vet hva GDPR står for, som ...

Digitalisering og innovasjon: Hva kan vi lære av historien?

Selv i en digital tidsalder kan det være smart å lære av historien. I dette innlegget ser vi nærmere på hva internasjonale forskningsstudier kan lære oss om innovasjonsprosjekter.

Årsbudsjettet: 8 tips til bedre salgsresultater i 2018

Som leder må du alltid ha to tanker i hodet samtidig. Hvordan kan du få effekt av salgstiltak samtidig som du foretar nødvendige plattforminvesteringer? I dette innlegget foreslår jeg salgstiltak som kan gi raske resultater og samtidig bygge opp ...

Budsjettprosessen 2018: Seks glimt inn i fremtiden

I dag kan du som leder se inn i fremtiden. Er det da klokt å legge budsjetter basert på fortiden? Her er 6 ting du bør vite før du går inn i neste budsjettmøte.

Hindrer IT-direktøren innovasjon innen marketing og salg?

Mange norske virksomheter overlater ansvaret for IT-investeringer til IT-direktøren. Mye tilsier at det bør endres. De som eier forretningsprosessene må sitte i førersetet.

Kjære toppleder, du har akkurat gått glipp av den viktigste konferansen for deg i år!

En provoserende overskrift? Ja, men jeg tør påstå at den har en høy sannhetsgehalt. I hvert fall om du som toppleder er fokusert på å skape lønnsom vekst i ditt selskap.

Her er de største manglene i din årsrapport

En gjennomgang av årsrapportene til 10 av de 50 største norske børsnoterte selskapene ga skuffende resultater i omtalen av digitalisering, kundereise og kjøpsreise. Hva sier dette om toppledelsens og styrets manglende engasjement?

Fremtidens markedsfører er en marketing intelligence-analytiker

Fremveksten av digital markedsføring gir uante muligheter, men endrer også rollene i din markedsavdeling. I dette innlegget lanserer jeg marketing intelligence-analytikeren. Dette kommer til å bli en av de aller viktigste rollene om du vil hente ut ...

Se flere av våre blogger