Er ditt selskap klar for den digitale fremtiden?
Dessverre går mange ledere glipp av hovedpoenget med digitalisering. Vi blir for opphengt i teknologisiden. Vi leser om kunstig intelligens, Internet of Things, roboter og Big Data. Har du for skarpt fokus på teknologi, kan du gå glipp av det ...
Hvordan kunstig intelligens kan skape gevinster i marketing og salg
Bedrifter verden over benytter i dag kunstig intelligens (AI) til å forbedre markedsføring, salg og kundeservice. I dette innlegget får du en introduksjon til de ulike typene AI som finnes og råd til hvordan du kan implementere AI i egen virksomhet.
Hvordan lykkes med digital endringsledelse i 2018
Dagene da du kun leste om digital disrupsjon og digitalisering er forbi. Nå skjer det nemlig. Teknologien er moden, og mange bransjer er allerede utsatt for digital disrupsjon. Dessverre går mange glipp av hovedpoenget med digitalisering. Vi blir ...
Bør Content Manager inn i ledergruppen?
Innhold har blitt en så sentral del av enhver virksomhets markedsføring, og så viktig for bedriftens tankelederposisjon i markedet, at ansvaret for å forvalte det må løftes fra å være en operativ funksjon til å bli et strategisk ansvarsområde.
Kommentar: Bekymringsverdig rapport i DN om topplederes fokus
Dagens Næringsliv (fremragende avis forresten) publiserer i dag en artikkel basert på en undersøkelse gjennomført av PwC, hvor toppledere har blitt bedt om å vurdere en rekke trusler i forhold til organisasjonens vekstpotensial. Toppledere frykter ...
Bør du outsource marketing?
De fleste av oss benytter outsourcing i dag. Har du tenkt over at du kan outsource strategisk viktige oppgaver, men samtidig beholde kontroll over resultatene? I dette innlegget tar jeg for meg fordeler og ulemper ved outsourcing og ser på ulike ...
Ledere må skape samhandling mellom marked og salg
Jeg snakker daglig med ledere i store og mellomstore organisasjoner som ønsker å forbedre salgsresultatene sine. Før vi kan stille en diagnose og foreslå tiltak, ser vi på hvordan de praktiserer salgs- og markedsarbeidet sitt. I 9 av 10 tilfeller er ...
De 10 mest populære lederartiklene i 2017
I denne artikkelen har vi samlet de ti artiklene som trigget ledere mest på Digitalleder.no i 2017.
Kunstig intelligens og kommersiell tillit
«Å satse på kunstig intelligens er et strategisk valg drevet frem enten av kravet til en teknologisk vei ut av en konkurransemessig blindgate, eller en naturlig prosess mot større grad av integrasjon. Det er det interne fokus. Utfordringen er å ikke ...
Hvordan holde seg oppdatert som toppleder?
Som toppleder er du avhengig av å holde deg oppdatert. Det gjør deg faglig og mentalt bedre rustet til å lede virksomheten din inn i fremtiden. Men selv om du står fritt til å disponere din egen tid, er det et konstant underskudd på tid. Rollen din ...