VIDEO: Hvordan komme i samsvar med GDPR i 2018
Som leder er du ansvarlig for at din virksomhet er i samsvar med EUs nye personvernlovgivning, GDPR, innen mai 2018. Arbeidet bør du starte nå, for tiden begynner å renne ut for de mange lederne (1 av 3) som ikke en gang vet hva GDPR står for, som ...
Digitalisering og innovasjon: Hva kan vi lære av historien?
Selv i en digital tidsalder kan det være smart å lære av historien. I dette innlegget ser vi nærmere på hva internasjonale forskningsstudier kan lære oss om innovasjonsprosjekter.
Årsbudsjettet: 8 tips til bedre salgsresultater i 2018
Som leder må du alltid ha to tanker i hodet samtidig. Hvordan kan du få effekt av salgstiltak samtidig som du foretar nødvendige plattforminvesteringer? I dette innlegget foreslår jeg salgstiltak som kan gi raske resultater og samtidig bygge opp ...
Budsjettprosessen 2018: Seks glimt inn i fremtiden
I dag kan du som leder se inn i fremtiden. Er det da klokt å legge budsjetter basert på fortiden? Her er 6 ting du bør vite før du går inn i neste budsjettmøte.
Hindrer IT-direktøren innovasjon innen marketing og salg?
Mange norske virksomheter overlater ansvaret for IT-investeringer til IT-direktøren. Mye tilsier at det bør endres. De som eier forretningsprosessene må sitte i førersetet.
Kjære toppleder, du har akkurat gått glipp av den viktigste konferansen for deg i år!
En provoserende overskrift? Ja, men jeg tør påstå at den har en høy sannhetsgehalt. I hvert fall om du som toppleder er fokusert på å skape lønnsom vekst i ditt selskap.
Her er de største manglene i din årsrapport
En gjennomgang av årsrapportene til 10 av de 50 største norske børsnoterte selskapene ga skuffende resultater i omtalen av digitalisering, kundereise og kjøpsreise. Hva sier dette om toppledelsens og styrets manglende engasjement?
Fremtidens markedsfører er en marketing intelligence-analytiker
Fremveksten av digital markedsføring gir uante muligheter, men endrer også rollene i din markedsavdeling. I dette innlegget lanserer jeg marketing intelligence-analytikeren. Dette kommer til å bli en av de aller viktigste rollene om du vil hente ut ...
Krever digitalisering endringer i ledergruppa, og må du skifte CMO?
Hvilke konsekvenser har digitaliseringen av selskapet for ledergruppa, og hvem bør ha ansvaret? Og hvordan når du frem til den stadig mer aktuelle kundegruppen av personer født etter 1980, den såkalte millenniumsgenerasjonen?
Endringsledelse: Tenk markedsføring og salg i et treårs-perspektiv
Hvordan toppledere kan tenke langsiktig om digital endringsledelse i en hverdag preget av store og hyppige endringer i markedet, hard og uforutsigbar konkurranse og med tøffe resultatkrav fra styret.