Kontinuitet i krisetid: Slik sikrer du driften av virksomheten

Av Frode Lien Otnes 26. mars 2020

Krisen vi nå befinner oss i er trolig i en tidlig fase. Den dårlige nyheten er at det kommer til å bli verre. Den gode nyheten er at hvis du ennå ikke har lagt planer for beredskap og krisehåndtering, har du mulighet til å gjøre det nå, og dermed øke sjansen for å sikre driften i virksomheten. I denne artikkelen gir jeg deg råd om hvordan du skal ta tak i dette arbeidet.

Les mer ›

Temaer: kommunikasjonsstrategi, kommunikasjon, markedskommunikasjon

Slik lager du en god kommunikasjonsstrategi?

Av Magne Henriksen 4. mars 2020

Vi bombarderes av informasjon og alle, både mennesker og merkevarer, vil snakke til oss og med oss. Kampen om oppmerksomheten er knallhard og kun de sterkeste og flinkeste blir lagt merke til. I denne artikkelen får du en oppskrift og sjekkliste på hvordan du legger en god plan for å kommunisere.

Les mer ›

Temaer: markedsstrategi, kommunikasjonsstrategi, kommunikasjon, merkevare

Kommunikasjonsstrategi: Er åpenhet og transparens alltid så lurt?

Av Magne Henriksen 20. juni 2019

Transparens og forretning står ofte i direkte kontrast til hverandre. Du kan ikke være åpen om alt. Du må ha en styrt kommunikasjon, men den må være preget av tillit og lojalitet. Du må selv bestemme hva offentligheten får vite – alt annet er naivt nonsens. 

Les mer ›

Temaer: kommunikasjonsstrategi

Fra tåkefyrste til visjonær leder

Av Erlend Førsund 7. november 2018

Hva gjør du når folk ikke vet hvor de har deg, og du selv ikke helt vet hva du vil? Sett deg ned og skriv. I prosessen kan det hende du finner deg selv. Det var strategien Knut Arild Hareide valgte, da han i høst tok et tydelig standpunkt og kvittet seg med et stempelet som politisk vinglepetter.

Les mer ›

Temaer: kommunikasjonsstrategi, kommunikasjon

Klar tale og tydelig kommunikasjon for ledere

Av Svein A. Halvorsen 31. oktober 2018

Når du skal skrive til, eller snakke med dine ansatte, kunder, samarbeidspartnere eller kolleger, er det utrolig viktig at du gjør deg forstått. Du tenker sikkert at du ikke hadde blitt leder om du ikke hadde evnen til å gjøre deg forstått? Men husk at det ikke alltid er slik at mottakeren av et budskap oppfatter akkurat det samme som avsenderen mener.

Les mer ›

Temaer: kommunikasjonsstrategi, kommunikasjon

Her er de største manglene i din årsrapport

Av Tore Berntsen 13. september 2017

En gjennomgang av årsrapportene til 10 av de 50 største norske børsnoterte selskapene ga skuffende resultater i omtalen av digitalisering, kundereise og kjøpsreise. Hva sier dette om toppledelsens og styrets manglende engasjement?

Les mer ›

Temaer: kommunikasjonsstrategi, kommunikasjon, digitalisering

Om DigitalLeder.no

Digitalleder.no av MarkedsPartner AS er rettet mot toppledere som ønsker faglig innsikt, inspirasjon og svar på relevante problemstillinger innen strategisk ledelse, markedsføring og salg.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no og vekstoppskrifter.no

Søk i bloggen