Blogginnlegg om inbound marketing
Slik lykkes norske ledere med inbound marketing
I en verden der endring er det eneste konstante, står du som leder ved et veiskille. Skal du tråkke den samme stien eller skal du våge deg ut på nye eventyr?
Slik styrer du kundenes kjøpsprosess
Har du ambisjoner om å bli en markedsleder, bør du konsentrere deg om å forstå hvordan kundene foretar kjøpsbeslutninger. I et hav av leverandørmuligheter, må du gjøre kundenes kjøpssituasjon enklere. Det vil sette deg i førersetet i forhold til ...
Seks givende år med inbound
Da MarkedsPartner gikk «all in» på inbound marketing og salg i 2014, begynte vi på en vekstreise vi aldri har angret på. I denne artikkelen deler jeg litt om hvilke resultater det har gitt oss, hva vi gjorde riktig, og hva vi gjorde galt.
Innholdet som styrker bedriftens kundereiser
Her i MarkedsPartner har vi utviklet et metodeverk for å analysere og planlegge forbedring av kundereiser i et ende til ende-perspektiv. Det gjør at vi bedre forstår B2B så vel som B2C-bedrifters interne prosesser, sett utenfra og inn. Ja, som om vi ...
Status: I et langvarig forhold med HubSpot
Vi har vært HubSpot-partnere en lang stund. Da vi høsten 2014 videreutviklet vår egen bruk av innholdsmarkedsføring og utarbeidet en inbound marketing strategi, ble vi også introdusert for vår kjære partner, HubSpot. Et forhold vi aldri har angret ...
Syv buzzord jeg ofte har hørt i styrerommet i 2019!
Hvilke nyord har du hørt i styrerommet i det siste? Min erfaring er at administrasjonen, styreleder og styremedlemmer introduserer og diskuterer saker ved bruk av «buzzord» i nær sagt hvert eneste møte. Hvilke ord har da vært de vanligste på ...
Kjære toppleder, du har akkurat gått glipp av den viktigste konferansen for deg i år!
En provoserende overskrift? Ja, men jeg tør påstå at den har en høy sannhetsgehalt. I hvert fall om du som toppleder er fokusert på å skape lønnsom vekst i ditt selskap.
CRM: – Tap av kunder er blodig alvor
Er du virkelig glad i kundene dine eller bare later du som? Om du mister 20% av kundene og firmaet «blør fra alle kroppens åpninger» - da må du sette inn seriøse helsetiltak. Ellers mister du jobben.