Innholdet som styrker bedriftens kundereiser

Av Tove Eggen 7. januar 2021

Her i MarkedsPartner har vi utviklet et metodeverk for å analysere og planlegge forbedring av kundereiser i et ende til ende-perspektiv. Det gjør at vi bedre forstår B2B så vel som B2C-bedrifters interne prosesser, sett utenfra og inn. Ja, som om vi selv var våre kunders kunder. Målet er å skape gode, friksjonsfrie kundereiser. Fokusert i fem kjerneprosesser, i og rundt salg. Identifisering og implementering av korrekt innhold, for korrekt persona, til korrekt tid, er en viktig del av denne jobben. Bare da kan vi ta steget videre fra å hjelpe nye kunder med innhold som utløser kjøp, til å gjennomsyre hele kundeforholdet med innhold som løfter fram den gode kundeopplevelsen, lojalitet og gjenkjøp. De fem kjerneprosessene vi kartlegger i vårt metodeverk for bedre kundereiser er:

Les mer ›

Temaer: inbound marketing, Kundereiser 2021, Innhold i kundereisen

Status: I et langvarig forhold med HubSpot

Av Tone Hammer 31. desember 2020

Vhar vært HubSpot-partnere en lang stund. Da vi høsten 2014 videreutviklet vår egen bruk av innholdsmarkedsføring og utarbeidet en inbound marketing strategi, ble vi også introdusert for vår kjære partner, HubSpot. Et forhold vi aldri har angret på at vi innledet. Og nå, som nyutnevnt Elite-partner – én av 14 i verden og eneste med hovedkvarter i Norge – kjenner vi litt ekstra på den nyforelskelsen igjen. Nysgjerrig på hva forholdet har lært oss og hvorfor vi fortsatt lar oss begeistre av HubSpot, etter nesten 6 år? Fint! Jeg har nemlig spurt gode kollegaer fra salg, marked, forretningsrådgivning og innhold om hvilke erfaringer de har gjort seg så langt. Hva har vært den største overraskelsen i forholdet med HubSpot? Og har det drysset uventede gevinster? Her kommer nyttige betroelser fra folka som daglig logger seg inn i HubSpot, både på vegne av oss selv og for våre kunder.

Les mer ›

Temaer: inbound marketing, HubSpot Nyheter, HubSpot Norge

Syv buzzord jeg ofte har hørt i styrerommet i 2019!

Av Per Jørgen Foss 24. oktober 2019

Hvilke nyord har du hørt i styrerommet i det siste? Min erfaring er at administrasjonen, styreleder og styremedlemmer introduserer og diskuterer saker ved bruk av «buzzord» i nær sagt hvert eneste møte. Hvilke ord har da vært de vanligste på agendaen det siste året? Det finnes ingen vitenskapelig oversikt over dette, men jeg tror jeg treffer ganske godt med denne listen.

Les mer ›

Temaer: inbound marketing, salg, GDPR

Kjære toppleder, du har akkurat gått glipp av den viktigste konferansen for deg i år!

Av Tore Berntsen 27. september 2017

En provoserende overskrift? Ja, men jeg tør påstå at den har en høy sannhetsgehalt. I hvert fall om du som toppleder er fokusert på å skape lønnsom vekst i ditt selskap.

Les mer ›

Temaer: inbound marketing, ledelse

CRM: – Tap av kunder er blodig alvor

Av Gorm Kunøe 22. mars 2017

Er du virkelig glad i kundene dine eller bare later du som? Om du mister 20% av kundene og firmaet «blør fra alle kroppens åpninger» - da må du sette inn seriøse helsetiltak. Ellers mister du jobben. 

Les mer ›

Temaer: inbound marketing, strategi, CRM

Slik styrer du kundenes kjøpsprosess

Av Tore Berntsen 15. mars 2017

Har du ambisjoner om å bli en markedsleder, bør du konsentrere deg om å forstå hvordan kundene foretar kjøpsbeslutninger. I et hav av leverandørmuligheter, må du gjøre kundenes kjøpssituasjon enklere. Det vil sette deg i førersetet i forhold til konkurrentene dine.

Les mer ›

Temaer: inbound marketing, kjøpsprosess, digitalisering

Om DigitalLeder.no

Digitalleder.no av MarkedsPartner AS er rettet mot toppledere som ønsker faglig innsikt, inspirasjon og svar på relevante problemstillinger innen strategisk ledelse, markedsføring og salg.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle

Søk i bloggen