Blogginnlegg om salgsstrategi
Slik ser digitalisering av salgsprosessen ut i praksis
I september 2020 fikk jeg en henvendelse fra et godt kvalifisert lead som ønsket et møte om våre tjenester. Selv om det er en liten stund siden nå er det et perfekt eksempel på hvordan den digitale salgsprosessen fungerer i praksis, så jeg tenkte å ...
VIDEO: Den moderne salgsdirektørens verktøykasse for en mer effektiv salgsorganisasjon
Salgs- og markedssjef i MarkedsPartner, Lars Hansen, delte på Inbound-dagen 2019 ni tips til hvordan bedrifter kan effektivisere sine salgsorganisasjoner. Her kan du se hele foredraget hans.
Hva er blue ocean, og hvorfor bør du vurdere denne strategien?
Boken "Blue Ocean Strategy" tok næringslivet med storm i 2003 med oppskriften til hvordan bedrifter kan skape konkurransefrie markeder og gjøre konkurrentene irrelevante. Utgitt på Harvard Business Review, har boken solgt over 3,5 millioner i ...
Hvordan skape lønnsom og varig endring for salgsorganisasjonen
Det kan være mange årsaker til at det er nødvendig å foreta endringer i egen salgsorganisasjon. Ofte begynner man endringsprosessen fra et perspektiv om at noe ikke fungerer optimalt og vel så ofte blir endringen kortvarig før organisasjonen faller ...
Hvorfor gidder jeg ta kalde møter egentlig?
I dag skjedde det for andre gang siden jeg startet med inbound-salg. Et stort selskap sendte en møteforespørsel via websiden vår. Jeg lot meg smigre og booket møtet. 6 timer senere sitter jeg i bilen og spør meg selv «hvor var det dette gikk galt?» ...
Hvilke konsekvenser får abonnementsmodeller for dine selgere?
Abonnementsmodeller isolert sett er ikke noe nytt. Vi har kunnet abonnere på aviser i over hundre år. Det som er nytt er at modellen har fått et solid fotfeste i bedriftsmarkedet og ikke minst innen digitale forretningsmodeller.
CRM: Har du rett strategi for å opprettholde bedriftens kunderelasjoner?
Mange selskaper bruker store ressurser på å skaffe kunder. Derfor er også kostnader ved å skaffe en ny kunde (CAC – Customer Acquisition Cost) blitt et nøkkeltall flere selskaper benytter i sin CRM-strategi. Slik jeg ser CRM, er det du gjør etter at ...
Endringsledelse: Tenk markedsføring og salg i et treårs-perspektiv
Hvordan toppledere kan tenke langsiktig om digital endringsledelse i en hverdag preget av store og hyppige endringer i markedet, hard og uforutsigbar konkurranse og med tøffe resultatkrav fra styret.