For ledere om strategi, markedsføring og salg

En blogg fra Markedspartner

Blogginnlegg om teknologi

Hvordan snakke så datamaskinen din forstår deg

Kunstig intelligens og spesielt ChatGPT er i vinden som aldri før, men kunstig intelligens er jo egentlig ikke noe nytt. Vi har hatt Siri, Google Home, selvkjørende biler og mye annet opp gjennom årene. Det som har skjedd nå er at generativ AI har ...

Dette holder markedssjefen våken i 2021

Det har aldri vært mer spennende å være markedsfører. I fjor ble mange bedrifter tvangs-digitalisert over natta. Vi har gjort erfaringer og fremskritt som ellers ville tatt 10-15 år. Med det som utgangspunkt har jeg løftet frem fire trender jeg tror ...

10 teknologitrender for 2020 (Del 1)

Å holde seg oppdatert som leder er krevende – og en raskt akselererende teknologiutvikling har ikke gjort det mindre utfordrende. Dette er den første av to artikler hvor vi ser på de ti viktigste teknologiske trendene for 2020.

Tre former for digitalisering – hvilke er relevante for din bedrift?

For en tid tilbake leste jeg på DN.no at kun én av fem norske bedrifter har en klar digital strategi. Det er urovekkende. Hvis du er blant dem som synes at begrepet digitalisering er noe tåkete, håper jeg at dette innlegget kan hjelpe deg med å ...

Hvordan moderne ledere skaper lønnsom vekst basert på ny teknologi

Lønnsom vekst kan realiseres på flere måter. Du kan treffe ekstremt godt med produktutvikling og raskt vinne markedsandeler – eller du kan øke produksjonskapasiteten. For eksempel ved å etablere en ny produksjonslinje med utstrakt bruk av roboter og ...

Digitalisering: Fem moteord enhver CEO må kjenne til

Vet du hva API, SEO, IoT, AI og bots er? Hvis ikke, bør du lese denne artikkelen, for om fire til fem år vil du sannsynligvis ha benyttet alle disse teknologiene.

Hvordan vil dagens jobber påvirkes av automatisering?

Det er skrevet mye nyttig om automatisering og bruk av kunstig intelligens den siste tiden. Det er en blanding av et trusselbilde og et mulighetsbilde. En vanlig oppfatning er at lavstatusyrker vil forsvinne mens høystatusyrker som rådgiver, advokat ...

Hvordan kunstig intelligens kan skape gevinster i marketing og salg

Bedrifter verden over benytter i dag kunstig intelligens (AI) til å forbedre markedsføring, salg og kundeservice. I dette innlegget får du en introduksjon til de ulike typene AI som finnes og råd til hvordan du kan implementere AI i egen virksomhet.

Kommentar: Bekymringsverdig rapport i DN om topplederes fokus

Dagens Næringsliv (fremragende avis forresten) publiserer i dag en artikkel basert på en undersøkelse gjennomført av PwC, hvor toppledere har blitt bedt om å vurdere en rekke trusler i forhold til organisasjonens vekstpotensial. Toppledere frykter ...

«Ball watching»: Når teknologien tar fokuset bort fra strategien

I fotball har vi utrykket «ball watching», som betyr at man er så fokusert på ballen at man ikke ser hvor med- og motspillerne befinner seg. Dette resulterer ikke så sjelden at man slipper inn mål eller går glipp av en målsjanse. Jeg synes dette er ...

Se flere av våre blogger