Digitalisering: Toppledere må forstå forskjellen på harde og myke trender
Skal du som toppleder legge gode planer for fremtiden må du vite forskjellen mellom en hard og en myk (soft) trend. Den verdenskjente futuristen Daniel Burrus har forsket på dette i over tretti år- La oss se på det han har kommet frem til.
Tillit er vår tids viktigste valuta
Du kan ikke kjøpe det, og du kan heller ikke få det gratis. Tillit er noe du må fortjene. Fortjener du det?
Ønsker du at virksomheten din skal vokse bedre? Det kan kreve mot!
Mens HubSpot-CEO Brian Halligan tok for seg fem kjennetegn ved bedrifter som blir vekstvinnere i sin bransje under årets INBOUND i Boston, valgte CTO og medgründer Dharmesh Shah å dele fem former for frykt som kan hindre virksomheter i å vokse. ...
«Experience disruptors»: En ny rase vekstvinnere
I sin årlige keynote på INBOUND-konferansen i Boston, tok HubSpot-CEO Brian Halligan for seg fem kjennetegn ved de bedriftene som blir vekstvinnere i sine bransjer. Har din virksomhet det som skal til?
Tre former for digitalisering – hvilke er relevante for din bedrift?
For en tid tilbake leste jeg på DN.no at kun én av fem norske bedrifter har en klar digital strategi. Det er urovekkende. Hvis du er blant dem som synes at begrepet digitalisering er noe tåkete, håper jeg at dette innlegget kan hjelpe deg med å ...
Utfordringen er ikke salg, men rekruttering. Hva gjør du?
Leads ruller inn, og e-poster med henvendelser fyller innboksen til deg og dine ansatte hver eneste dag. For mange toppledere høres dette ut som et drømmescenario. Men hva gjør du når du ser at det blir for mye å takle?
Tre spørsmål til egen markedsføring og salg
Ønsker du som toppleder eller leder for markedsføring eller salg å få større utbytte av salgs- og markedsføringsarbeidet i din virksomhet? Forskning viser at en sterk integrasjon mellom markeds- og salgsavdelingen gir store synergier, men hva betyr ...
Kultur spiser digitalisering til frokost
Med en rivende utvikling innen teknologi for flere og flere bedrifter trenger man en strategi for å digitalisere seg og automatisere ineffektive arbeidsprosesser. Hvordan kan vi komme raskt til mål uten å bruke for mye penger og ressurser? En ...
Norske markedsdirektører: Analytiske evner viktigst for å skape vekst
Hva kjennetegner norske markedsdirektører? Hvem er de? Hva måles de på? Hvilke ferdigheter kreves for å lykkes? To Deloitte-rapporter utgitt i februar og mai 2018 presenterer interessante funn om markedsdirektørens rolle, både i norsk, nordisk og ...
Data kan gi deg konkurransefortrinnet du ser etter
Det sies at data er den nye oljen – men, den må analyseres for å gi verdi. Da jeg begynte med dataanalyse på 90-tallet, delte vi et felles beist av en pc for å kjøre tunge analyser. I dag gjør vi det samme i en nettleser på mobilen og får langt mer ...