Blogginnlegg om CRM
Derfor må toppledelsen bruke CRM
Når virksomheten innfører en ny CRM-løsning, gjør det at mange ansatte må jobbe på nye måter. Denne store endringen må toppledelsen ta på alvor, slik at både de og resten av organisasjonen får full verdi av investeringen.
Bates 5 råd for å bygge bedre kundereiser basert på data
For å lykkes med gode kundereiser, er det avgjørende å samle data fra alle kontaktpunkter med kundene. Det har boligbyggelaget Bate jobbet mye med det siste året.
Hvorfor du burde bygge rapporteringen din på CRM-data
Ved å bygge rapporteringen din på CRM-data kan du prestere bedre, justere raskere og samarbeide bedre på tvers av avdelinger. Kontinuerlig og oppdaterte rapportgrunnlag gir innsikt i teamets ytelse, og hvordan kunden påvirker lønnsomhet i selskapet ...
Tips for å få selgerne til å bruke CRM (og hvorfor det er viktig)
Vi i Markedspartner har utviklet en modell som gjør det enklere å få selgere til å bruke CRM i praksis. Den er utarbeidet basert på mange års erfaring med implementering av CRM. I dette blogginnlegget kommer jeg med en steg-for-steg-gjennomgang av ...
God datakvalitet er avgjørende for å lykkes med CRM
God datakvalitet er helt avgjørende for å oppnå maksimal verdi fra CRM-systemet. Det sikrer bedre beslutningsgrunnlag, økt effektivitet, bedre prosesser, redusert risiko, forbedret kundeopplevelse og overholdelse av lovmessige krav.
Disse rapportene og dashboardvisningene burde du bygge i ditt CRM-system
Tiden for å kopiere ut tall fra diverse systemer og lime inn i en rapport i PowerPoint eller Excel er forbi. Det går for tregt! Du må ta pulsen på utviklingen i eget selskap på daglig basis. For å lykkes med denne adferdsendringen, må blant annet ...
Slik skaper du langvarige kundeforhold ved å bruke CRM
Et CRM-system kan brukes til så mangt, blant annet til å effektivisere og forbedre kundeprosesser, forsterke relasjoner og få kontroll på hva som skjer med potensielle og eksisterende kunder. Det ligger jo egentlig litt i ordet Customer Relationship ...
4 eksempler på hvorfor salg, markedsføring og kundeservice bør dele kundeinformasjon
Deler avdelingene dine data på tvers av de kundenære kjerneprosessene? Det bør de. Ved å la salg, markedsføring og kundeservice ha tilgang til hverandres data kan dere blant annet se hvem kundene har vært i kontakt med tidligere, automatisere ...
Hvorfor er datakvalitet så viktig i CRM
Datakvalitet i CRM-systemet ditt handler om å ha riktig informasjon om eksisterende og potensielle kunder både på bedrifts- og personnivå. I tillegg må du ha riktige data om kommunikasjonen som inngår i salgsprosessene, kundeserviceprosessene og ...
Følger pipelinen i CRM-systemet den faktiske salgsprosessen?
Når salgsprosessen skal digitaliseres er opprettelsen av en pipeline i CRM en viktig faktor. I dette innlegget viser jeg deg hvordan du bør kartlegge din egen salgsprosess og tilpasse den til en pipeline i CRM.