En av de beste måtene du kan bevise din verdi på er å skape fengslende kundecaser som skildrer den positive innvirkningen ditt produkt eller tjeneste har hatt på en av dine kunder. Kunders suksesshistorier har som et resultat blitt en av de mest populære formene for innholdsmarkedsføring blant B2B-markedsførere.
Les mer ›
Temaer:
tips,
content marketing,
innhold
I del tre av denne serien har vi fokus på video som virkemiddel i bunnen av kjøpstrakten. I beslutningsfasen dreier det seg om de små detaljene før et kjøp finner sted. I denne prosessen har en potensiell kjøper identifisert en løsning, og begynner nå å vurdere en liste på 2-3 mulige leverandører.
Les mer ›
Temaer:
inbound marketing,
video,
kjøpsprosess,
innhold
I forrige innlegg tok vi for oss hvordan du kan bruke video til å fange oppmerksomheten til potensielle kunder i erkjennelsesfasen. Nå skal vi se nærmere på midten av kjøpstrakten og hvilke typer video du kan benytte i denne fasen.
Les mer ›
Temaer:
inbound marketing,
video,
kjøpsprosess,
innhold
Bruk av video i markedsføringen din kan øke konverteringer med opptil 65 %. Men hvordan lager du de riktige videoene, og hvilken markedsføringsstrategi bør du implementere for å få mest mulig innvirkning? Svaret er enkelt: Fokuser på kundens kjøpsprosess.
Les mer ›
Temaer:
inbound marketing,
video,
kjøpsprosess,
innhold
Våren 2016 var moderne tids største idrettssensasjon et faktum. Leicester City Football Club vant verdens mest konkurranseutsatte liga, Premier League. Hvis Askeladden Leicester kan triumfere i milliardindustrien engelsk fotball, så kan du triumfere i din bransje.
Les mer ›
Temaer:
content marketing,
innhold
Jeg husker hvordan jeg og broren min som barn kunne sitte i flere minutter og vente på at en nettside skulle laste. Vi kjente hverken irritasjon eller sinne over den langtekkelige lasteprosessen, men vi tenkte oss gjerne om en ekstra gang før vi trykket på en ny link.
Les mer ›
Temaer:
tips,
innhold
Språket er et mektig verktøy. Men det krever at du bruker det riktig. For at du skal skille deg ut i mengden av digitalt innhold som produseres i dag, er du nødt til å skape engasjerende og overbevisende innhold. Heldigvis kan en 2000 år gammel kunst hjelpe deg med det.
Les mer ›
Temaer:
digital markedsføring,
innholdsmarkedsføring,
innhold,
innholdsproduksjon
Fortsatt finnes det bedriftsledere som rynker på nesa når de hører ordet "blogging". Skeptikere som henger igjen i myten om at blogger bare er dagbøker på nett for husmødre og unge håpefulle. Om du selv er i denne kategorien, eller om du er en markedsfører som sliter med å bli hørt av sjefen, så trenger du noen harde fakta om firmablogging. De får du her.
Les mer ›
Temaer:
blogging,
innhold,
blogg
”What are words” – du kjenner sikkert sangtittelen fra den amerikanske artisten Chris Medina. Hvilke ord er det som betyr noe for kundene dine? Hva slags blogginnhold gir deg leads og salg? Det viktigste av alt: Du må vise med handling at du gjør det du skriver.
Les mer ›
Temaer:
blogging,
leadsgenerering,
innhold
Å rette opp direkte feil i innholdet før publisering er en selvfølge, men det er vel så viktig å presentere innholdet på en bra måte. Feiler du på begge deler, er det som regel et resultat av slurv, manglende korrektur eller dårlig testing.
Les mer ›
Temaer:
tips,
innhold,
innholdsproduksjon
Vi er en stadig voksende fanskare av overbeviste inbound-markedsførere. Vi produserer godt innhold for kundene våre, og vi bruker innsikt og teknologi til å understøtte våre valg. Vi hjelper og veileder i stedet for å forstyrre og mase. Vi deler raust av våre erfaringer og skryter til og med av konkurrenten når det er høvelig. Kundene strømmer til våre digiale kanaler, og vi passer på å drive dem videre nedover i kjøpstrakten med stadig mer tilpasset innhold. Spørsmålet er om vi snakker altfor mye til den analytiske halvdelen av hjernen og glemmer den emosjonelle?
Les mer ›
Temaer:
markedsføring,
digital markedsføring,
inspirasjon,
reklame,
innhold
En kollega ringer deg for å fortelle at du må legge ut en nyhet raskt og at det helst skulle vært gjort i går. Du får ikke gjort noe med tiden som har gått, men du skal selvsagt klare å få ut nyheten raskt. Eller… gjør du?
Les mer ›
Temaer:
innhold,
websider
Har du en stab med talentfulle tekstforfattere og taleskrivere som håndterer alle dine behov for å uttrykke deg skriftlig? Da er dette blogginnlegget bortkastet lesing. For alle andre ledere som synes skrivearbeidet krever uforholdsmessig mye ressurser, eller som ønsker å utvikle skrivingen sin, har jeg samlet noen gode kilder til inspirasjon og læring.
Les mer ›
Temaer:
tips,
innhold
Sjekking er et vanskelig fag. Noen har naturlige ferdigheter og får napp nesten uansett hvilke omstendigheter som rår. Andre står forundret rundt og tenker at ”jammen jeg er jo mye kjekkere enn han”. Atter andre kjører bulldoser og nærmest tvinger det utvalgte objektet til å vise interesse.
Les mer ›
Temaer:
tips,
inspirasjon,
blogging,
innhold