Slik skriver du en god kundereferanse

Av Maria Pettersson 26. oktober 2017 | 4 minutter lesetid

 

En av de beste måtene du kan bevise din verdi på er å skape fengslende kundecaser som skildrer den positive innvirkningen ditt produkt eller tjeneste har hatt på en av dine kunder. Kunders suksesshistorier har som et resultat blitt en av de mest populære formene for innholdsmarkedsføring blant B2B-markedsførere.   

Les mer ›

Temaer: tips, content marketing, innhold

Bruk av video i de ulike stadiene i kjøpsreisen: Del 3 av 3

Av Maria Pettersson 12. oktober 2017 | 5 minutter lesetid

 

I del tre av denne serien har vi fokus på video som virkemiddel i bunnen av kjøpstrakten. I beslutningsfasen dreier det seg om de små detaljene før et kjøp finner sted. I denne prosessen har en potensiell kjøper identifisert en løsning, og begynner nå å vurdere en liste på 2-3 mulige leverandører. 

Les mer ›

Temaer: inbound marketing, video, kjøpsprosess, innhold

Bruk av video i de ulike stadiene i kjøpsreisen: Del 2 av 3

Av Maria Pettersson 10. oktober 2017 | 3 minutter lesetid

 

I forrige innlegg tok vi for oss hvordan du kan bruke video til å fange oppmerksomheten til potensielle kunder i erkjennelsesfasen. Nå skal vi se nærmere på midten av kjøpstrakten og hvilke typer video du kan benytte i denne fasen. 

Les mer ›

Temaer: inbound marketing, video, kjøpsprosess, innhold

Bruk av video i de ulike stadiene i kjøpsreisen: Del 1 av 3

Av Maria Pettersson 5. oktober 2017 | 4 minutter lesetid

 

Bruk av video i markedsføringen din kan øke konverteringer med opptil 65 %. Men hvordan lager du de riktige videoene, og hvilken markedsføringsstrategi bør du implementere for å få mest mulig innvirkning? Svaret er enkelt: Fokuser på kundens kjøpsprosess.   

Les mer ›

Temaer: inbound marketing, video, kjøpsprosess, innhold

3 content marketing-lærdommer fra Leicesters suksess i Premier League

Av Fredrik Stang 3. august 2017 | 5 minutter lesetid

 

Våren 2016 var moderne tids største idrettssensasjon et faktum. Leicester City Football Club vant verdens mest konkurranseutsatte liga, Premier League. Hvis Askeladden Leicester kan triumfere i milliardindustrien engelsk fotball, så kan du triumfere i din bransje.

Les mer ›

Temaer: content marketing, innhold

Hvordan skrive innhold for mennesker med «gullfisk-hukommelse»?

Av Anneli Setalo 27. juli 2017 | 3 minutter lesetid

 

Jeg husker hvordan jeg og broren min som barn kunne sitte i flere minutter og vente på at en nettside skulle laste. Vi kjente hverken irritasjon eller sinne over den langtekkelige lasteprosessen, men vi tenkte oss gjerne om en ekstra gang før vi trykket på en ny link.

Les mer ›

Temaer: tips, innhold

Retorikk: Slik skriver du overbevisende digitalt innhold

Av Rune André Reiakvam 15. juni 2017 | 6 minutter lesetid

 

Språket er et mektig verktøy. Men det krever at du bruker det riktig. For at du skal skille deg ut i mengden av digitalt innhold som produseres i dag, er du nødt til å skape engasjerende og overbevisende innhold. Heldigvis kan en 2000 år gammel kunst hjelpe deg med det.

Les mer ›

Temaer: digital markedsføring, innholdsmarkedsføring, innhold, innholdsproduksjon

5 statistiske fakta om blogging enhver bedriftsleder bør vite om

Av Irene Fossen 9. mai 2017 | 5 minutter lesetid

 

Fortsatt finnes det bedriftsledere som rynker på nesa når de hører ordet "blogging". Skeptikere som henger igjen i myten om at blogger bare er dagbøker på nett for husmødre og unge håpefulle. Om du selv er i denne kategorien, eller om du er en markedsfører som sliter med å bli hørt av sjefen, så trenger du noen harde fakta om firmablogging. De får du her.

Les mer ›

Temaer: blogging, innhold, blogg

Ordene som bygger troverdighet og gir flere leads

Av Magne Henriksen 20. april 2017 | 3 minutter lesetid

 

”What are words” – du kjenner sikkert sangtittelen fra den amerikanske artisten Chris Medina. Hvilke ord er det som betyr noe for kundene dine? Hva slags blogginnhold gir deg leads og salg? Det viktigste av alt: Du må vise med handling at du gjør det du skriver. 

Les mer ›

Temaer: blogging, leadsgenerering, innhold

Dette må du tenke på når du produserer og publiserer innhold

Av Anett Gunnerud 14. mars 2017 | 3 minutter lesetid

 

Å rette opp direkte feil i innholdet før publisering er en selvfølge, men det er vel så viktig å presentere innholdet på en bra måte. Feiler du på begge deler, er det som regel et resultat av slurv, manglende korrektur eller dårlig testing.

Les mer ›

Temaer: tips, innhold, innholdsproduksjon

Hvorfor historiefortelling også fungerer i digital markedsføring

Av Espen Nordal 12. januar 2017 | 4 minutter lesetid

 

Vi er en stadig voksende fanskare av overbeviste inbound-markedsførere. Vi produserer godt innhold for kundene våre, og vi bruker innsikt og teknologi til å understøtte våre valg. Vi hjelper og veileder i stedet for å forstyrre og mase. Vi deler raust av våre erfaringer og skryter til og med av konkurrenten når det er høvelig. Kundene strømmer til våre digiale kanaler, og vi passer på å drive dem videre nedover i kjøpstrakten med stadig mer tilpasset innhold. Spørsmålet er om vi snakker altfor mye til den analytiske halvdelen av hjernen og glemmer den emosjonelle?

Les mer ›

Temaer: markedsføring, digital markedsføring, inspirasjon, reklame, innhold

Webredaktørens 7 største tidstyver

Av Anett Gunnerud 22. september 2016 | 5 minutter lesetid

 

En kollega ringer deg for å fortelle at du må legge ut en nyhet raskt og at det helst skulle vært gjort i går. Du får ikke gjort noe med tiden som har gått, men du skal selvsagt klare å få ut nyheten raskt. Eller… gjør du?

Les mer ›

Temaer: innhold, websider

Skrivetips til ledere som ikke har egne tekstforfattere

Av Espen Nordal 27. oktober 2015 | 3 minutter lesetid

Har du en stab med talentfulle tekstforfattere og taleskrivere som håndterer alle dine behov for å uttrykke deg skriftlig? Da er dette blogginnlegget bortkastet lesing. For alle andre ledere som synes skrivearbeidet krever uforholdsmessig mye ressurser, eller som ønsker å utvikle skrivingen sin, har jeg samlet noen gode kilder til inspirasjon og læring. Les mer ›

Temaer: tips, innhold

Hvorfor firmabloggen handler mer om sjekking enn om salg

Av Espen Nordal 25. september 2015 | 4 minutter lesetid

Sjekking er et vanskelig fag. Noen har naturlige ferdigheter og får napp nesten uansett hvilke omstendigheter som rår. Andre står forundret rundt og tenker at ”jammen jeg er jo mye kjekkere enn han”. Atter andre kjører bulldoser og nærmest tvinger det utvalgte objektet til å vise interesse.

Les mer ›

Temaer: tips, inspirasjon, blogging, innhold

MarkedsPartners blogg om markedsføring

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no, hubspotbloggen.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle