Blogginnlegg om innhold (2)
Møt generasjon Z: - Hvorfor jeg ikke påvirkes av tradisjonell markedsføring
Generasjon Z, dagens ungdom, benytter mobilen konstant, har en tålmodighet på 8 sekunder og vil heller chatte enn å snakke. Digital kommunikasjon er nå mer selvsagt enn en telefonsamtale, person fremfor merkevare, og legebesøket bør helst ...
Ny rapport: Slik lager toppbedrifter innhold i 2018
Å produsere innhold er ikke alltid så enkelt som det høres ut. Men det må gjøres, for det er gjennom innhold du treffer kundene dine. I denne artikkelen har jeg trukket fram en del funn fra en ganske fersk undersøkelse. Funn jeg mener alle som ...
Stemmesøk: 800 000 nordmenn bruker det hver uke - finner de deg?
Liker du når noen gjør deg en tjeneste? At noen fikser ting for deg, som du ikke har lyst til å gjøre selv? Jeg blir overrasket om svaret er nei. Tenk deg å ha en personlig assistent i nærheten til enhver tid som gjør nettopp det. Denne assistenten ...
Hvordan fungerer Google RankBrain, og hva betyr det for din SEO?
Er du opptatt å øke trafikken fra Google til ditt nettsted, bør du kjenne til Google RankBrain. I dette innlegget får du vite mer om Googles algoritmer, hvorfor gamle SEO-teknikker ikke fungerer lenger, og ikke minst, hvilket innhold Google og ...
Det aller dummeste du kan gjøre som markedsdirektør i 2018
De fleste av oss jobber med kunder som enten er i en kjøpsprosess, eller så er de ikke det. Har du akkurat kjøpt deg ny sofa, er det lenge til du skal kjøpe sofa igjen. Det dummeste du kan gjøre i 2018 er å bruke hoveddelen av markedsbudsjettet ditt ...
Innholdsstrategi: Ønsker du å nå unge mennesker? Her treffer du dem
Millennials kjøper hus, bruker mobilen på do og har Facebook som en viktig kilde til nyheter og informasjon. Kanskje ikke oppsiktsvekkende nyheter, men under de tabloide vinklingene viser en fersk rapport at skal du nå unge folk med innholdet ditt ...
Topic Clusters: Innholdsstrategien som revolusjonerer SEO
Da HubSpots Leslie Ye foredro om Topic Clusters på Inbound 2017, innledet hun med å stille deltagerne i salen en gåte: Hvor er det smarteste stedet å gjemme et lik? Svaret: På side to av et Google-søk, for dit går ingen for å lete uansett ...
Slik skriver du en god kundereferanse
En av de beste måtene du kan bevise din verdi på er å skape fengslende kundecaser som skildrer den positive innvirkningen ditt produkt eller tjeneste har hatt på en av dine kunder. Kunders suksesshistorier har som et resultat blitt en av de mest ...
Bruk av video i de ulike stadiene i kjøpsreisen: Del 3 av 3
I del tre av denne serien har vi fokus på video som virkemiddel i bunnen av kjøpstrakten. I beslutningsfasen dreier det seg om de små detaljene før et kjøp finner sted. I denne prosessen har en potensiell kjøper identifisert en løsning, og begynner ...
Bruk av video i de ulike stadiene i kjøpsreisen: Del 2 av 3
I forrige innlegg tok vi for oss hvordan du kan bruke video til å fange oppmerksomheten til potensielle kunder i erkjennelsesfasen. Nå skal vi se nærmere på midten av kjøpstrakten og hvilke typer video du kan benytte i denne fasen.
Bruk av video i de ulike stadiene i kjøpsreisen: Del 1 av 3
Bruk av video i markedsføringen din kan øke konverteringer med opptil 65 %. Men hvordan lager du de riktige videoene, og hvilken markedsføringsstrategi bør du implementere for å få mest mulig innvirkning? Svaret er enkelt: Fokuser på kundens ...