Derfor bør dagens selgere være aktive lyttere

Av Tone Hammer 20. august 2019 | 4 minutter lesetid

Evnen til å prate har alltid vært viktig for en selger. Det gjelder selvsagt fortsatt. Men vi lever i en tid hvor kunden har overtatt makta. Det er ikke lenger bare ekspertisen din som gjør at kunden får tillit til deg. Mye av den produktkunnskapen du tidligere var alene om å eie, har kundene dine sannsynligvis skaffet seg på egen hånd. Tiden er overmoden for å prate mindre og lytte mer. Aktivt. For å skape ny tillit.

Les mer ›

Temaer: salg, tips

7 tips til innhold som styrker merkevaren din

Av Tone Hammer 9. juli 2019 | 4 minutter lesetid

Du vet sikkert at din bedrifts merkevare er summen av alt dere viser og gjør. Fra logoen og bilder dere deler på Instagram til kvaliteten på produkter, tjenester, kundeservice og innhold som produseres. Jeg tror merkevarebygging kan styrkes med økt samarbeid på tvers av avdelinger. Og kanskje trenger de som jobber med innhold for blogg, web og annet å bli mer bevisst på hva eget arbeid betyr for merkevaren. For når det kommer til stykket, er det jo merkevarebygging vi driver med alle sammen, ikke sant? Her er noen tips for hvordan innhold kan bidra mer!

Les mer ›

Temaer: tips, innholdsproduksjon, merkevarebygging

Opphavsrett for markedsførere

Av Marius Wallin 13. februar 2018 | 4 minutter lesetid

Artikkelen er klar. Du mangler bare et passende bilde. Et raskt Google-søk gir deg mange gode alternativer, og du finner et du bestemmer deg for å bruke. Vent litt, er dette innafor? Noen ganger er det ok, men som regel ikke. I dette innlegget ser vi på hva markedsførere må vite om opphavsrett og bruk av bilder i markedsførings-sammenheng.

Les mer ›

Temaer: digital markedsføring, tips, bildebehandling

Facebook-annonsering: Få bedre avkastning med riktig plassering

Av Christian Nordhelle 30. januar 2018 | 4 minutter lesetid

Har du kontroll på hvordan og hvor Facebook-annonsene dine vises? På Facebook har du nemlig 12 potensielle plasseringer for din annonse, og det er mange fallgruver å gå i. I dette blogginnlegget viser jeg deg hvordan du får mest uttelling for annonsene dine med riktig annonseplassering og tilpasset innhold.

Les mer ›

Temaer: tips, Facebook, betalt annonsering

Beste praksis for vedlikehold av kontaktdatabasen din

Av Hanne Marthinsen 14. desember 2017 | 4 minutter lesetid

Kontaktdatabasen er en av bedriftens viktigste eiendeler. Kontaktinformasjon til kunder, prospekter og andre interessenter er imidlertid ferskvare, enten de bor i selskapets ERP- eller CRM-system. I dette innlegget får du tips til hvordan du sikrer en alltid vedlikeholdt kontaktdatabase, både med tanke på kvalitet, personvern og nytteverdi.

Les mer ›

Temaer: tips, CRM, CRM-system

3 soleklare grunner til å bruke video i salgsprosessen [casestudie]

Av Katrine Valhammer 7. desember 2017 | 4 minutter lesetid

Jeg var nylig på et to dagers salgskurs med HubSpot, verdens ledende leverandør av programvare som automatiserer markedsføring og salg. Selskapet er innovative og alltid tidlig ute med å ta i bruk ny teknologi. Er det et sted man kan lære nye og effektive metoder som kan integreres i vår salgsstrategi, så er det her.

Les mer ›

Temaer: salg, tips, video

Har du kontroll på hvor du lagrer bedriftens bilder?

Av Elise Hofmo 23. november 2017 | 3 minutter lesetid

Bilder er et kraftfullt virkemiddel i markedsføring. I både eide kanaler, sosiale medier og betalte kanaler er gode, relevante bilder gull verdt for å fremstå som dere ønsker. Men har du kontroll på hvor du lagrer disse bildene, og er de trygge? La oss se på hvilke fordeler det gir, og hva du kan gjøre for å ta kontrollen.

Les mer ›

Temaer: tips, bildebehandling

Slik skriver du en god kundereferanse

Av Maria Pettersson 26. oktober 2017 | 4 minutter lesetid

En av de beste måtene du kan bevise din verdi på er å skape fengslende kundecaser som skildrer den positive innvirkningen ditt produkt eller tjeneste har hatt på en av dine kunder. Kunders suksesshistorier har som et resultat blitt en av de mest populære formene for innholdsmarkedsføring blant B2B-markedsførere.   

Les mer ›

Temaer: tips, content marketing, innhold

Hvordan skrive innhold for mennesker med «gullfisk-hukommelse»?

Av Anneli Setalo 27. juli 2017 | 3 minutter lesetid

Jeg husker hvordan jeg og broren min som barn kunne sitte i flere minutter og vente på at en nettside skulle laste. Vi kjente hverken irritasjon eller sinne over den langtekkelige lasteprosessen, men vi tenkte oss gjerne om en ekstra gang før vi trykket på en ny link.

Les mer ›

Temaer: tips, innhold

Leadsgenerering: Gjør du en av disse feilene? Slutt med det nå!

Av Anders Sollie Hoff 4. juli 2017 | 3 minutter lesetid

For de fleste bedrifter er et lead nøkkelen til å oppnå et salg. Så hvordan får du tak i disse potensielle kundene? Som markedsfører har du hele tiden en forventing fra salgsavdelingen om å levere på antall leads, men de vokser ikke på trær. Det kan også være en utfordring å generere leads av høy kvalitet. 

Les mer ›

Temaer: digital markedsføring, tips, leadsgenerering

3 HubSpot-funksjoner som gjør markedsførerens liv enklere

Av Sten-Martin Andreassen 16. mai 2017 | 4 minutter lesetid

Er det mulig å skaffe flere kvalifiserte leads samtidig som du sparer tid? Det er ikke så utopisk som det høres ut. Lær deg disse tre teknikkene i Hubspot og du er langt på vei til å oppnå akkurat det.

Les mer ›

Temaer: tips, CRM, HubSpot, CRM-system

Dette må du tenke på når du produserer og publiserer innhold

Av Anett Gunnerud 14. mars 2017 | 4 minutter lesetid

Å rette opp direkte feil i innholdet før publisering er en selvfølge, men det er vel så viktig å presentere innholdet på en bra måte. Feiler du på begge deler, er det som regel et resultat av slurv, manglende korrektur eller dårlig testing.

Les mer ›

Temaer: tips, innhold, innholdsproduksjon

Skrivetips til ledere som ikke har egne tekstforfattere

Av Espen Nordal 27. oktober 2015 | 3 minutter lesetid

Har du en stab med talentfulle tekstforfattere og taleskrivere som håndterer alle dine behov for å uttrykke deg skriftlig? Da er dette blogginnlegget bortkastet lesing. For alle andre ledere som synes skrivearbeidet krever uforholdsmessig mye ressurser, eller som ønsker å utvikle skrivingen sin, har jeg samlet noen gode kilder til inspirasjon og læring.

Les mer ›

Temaer: tips, innhold

Hvorfor firmabloggen handler mer om sjekking enn om salg

Av Espen Nordal 25. september 2015 | 4 minutter lesetid

Sjekking er et vanskelig fag. Noen har naturlige ferdigheter og får napp nesten uansett hvilke omstendigheter som rår. Andre står forundret rundt og tenker at ”jammen jeg er jo mye kjekkere enn han”. Atter andre kjører bulldoser og nærmest tvinger det utvalgte objektet til å vise interesse.

Les mer ›

Temaer: tips, inspirasjon, blogging, innhold

B2B webstrategi: Dette styrker og svekker troverdigheten på nettstedet

Av Erlend Førsund 5. mai 2014 | 2 minutter lesetid

Nye undersøkelser gir B2B-markedsførere verdifull kunnskap om hva de må unngå og hva de må inkludere på sine nettsteder. Øker vi bevisstheten vår på dette området vil vi gi et mer troverdig førsteinntrykk og sannsynligvis øke konverteringsraten og salget vårt.

Les mer ›

Temaer: markedsføring, webstrategi, tips, B2B, innholdsmarkedsføring

MarkedsPartners blogg om markedsføring

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle