En CTA-knapp kan være mye mer enn bare en «bestill her»- eller «kontakt oss»-knapp. Den kan gi mer verdi enn som så . For selve kundereisen er ikke ferdig selv om kunden har fått svar på det de lurte eller var nysgjerrige på – de søker ofte etter mer informasjon.
Les mer ›Fra "tja" til "ja takk" med riktig CTA til riktig tid
Av Hanne Sophie Helland 31. januar 2023 | 6 minutter lesetid
Temaer: inbound marketing, konvertering, CTA
Hvordan lage innhold tilpasset de ulike fasene i kjøpsreisen
Av Siri Hofstad Ruud 24. januar 2023 | 4 minutter lesetid
Kjøpsreisen er den reisen en kunde går gjennom fra han eller hun erkjenner et problem eller en utfordring, frem til et kjøp. Det viktig at du har innhold som støtter kundene i alle fasene av denne reisen.
Les mer ›Temaer: inbound marketing, content marketing, kjøpsprosess, innhold, kundereise
Hvordan få flere kunder til nettbutikken med inbound marketing
Av Hanne Sophie Helland 4. oktober 2022 | 4 minutter lesetid
Inbound marketing er så mye mer enn lange og tunge salgsprosesser, kan det også fungere som en salgsstrategi for bedrifter med nettbutikk? Svaret er ja! I dette innlegget skal jeg vise deg tre typer Inbound marketing som fungerer utmerket for å øke inntektene.
Les mer ›Temaer: inbound marketing, eCommerce, e-Handel, Netthandel
Bør du egentlig å la andre skrive om det du selv kan best?
Av Tove Eggen 30. mars 2021 | 3 minutter lesetid
Kan du forvente at et eksternt byrå kjenner bransjen din godt nok til å blogge for din bedrift? Svaret er nei, og det er helt ok.
Les mer ›Temaer: inbound marketing, innholdsstrategi, bedriftsblogg, fagblogg
Marketing automation er et begrep som omfatter teknologi og markedsføringsmetoder som hjelper deg å skalere markedsføringsinnsatsen, men også standardiserte oppgaver og aktiviteter i hele kundereisen
Les mer ›Temaer: inbound marketing, marketing automation
Selger og kjøpers roller har byttet plass. Det er ikke lenger selgeren som må (eller bør) mate kjøper med produktinformasjon før de kan ta en avgjørelse. I dag starter heller kundens kjøpsprosess med et google-søk, hvor de søker seg frem til den informasjonen de tror de trenger, helt selv. Og når en potensiell kunde først tar kontakt, er 60-90% av kjøpsbeslutningen allerede tatt. Vedkommende er rett og slett godt opplyst og vet ofte hva de ønsker å kjøpe. Men det utelukker ikke at vi som selgere ikke kan spille en viktig rolle. Så lenge vi tilpasser tilnærmingen vår til å være beslutningsstøttende for akkurat den kundens kjøpskriterier.
Les mer ›Temaer: inbound marketing, salg, kjøpsprosess, inbound sales
Hva er lead nurturing - og hvordan kan det øke salget?
Av Erlend Førsund 22. september 2020 | 2 minutter lesetid
Genererer weben din leads? Gratulerer, men hele jobben er ikke gjort. I følge HubSpot er 50% av potensielle kunder som henvender seg kvalifiserte, men ikke klare til å ta en kjøpsbeslutning. Hvordan få dem dit? Svaret er lead nurturing - en prosess som gjør en kald henvendelse til en varm salgsmulighet.
Les mer ›Temaer: inbound marketing
B2B-personas du ikke bør glemme i inbound marketing
Av Tove Eggen 4. august 2020 | 5 minutter lesetid
Se for deg at en bedrift har innført inbound marketing som en strategi for å tydeliggjøre behov og løsninger i form av nyttig innhold, og slik lokket et varmt lead inn i bedriftens sfære på mesterlig vis. Kommunikasjonen flyter og avtaletilbud er sendt. Men brått blir forhandlingene overkjørt fra høyre flanke av en oversett nøkkelperson som ble avgjørende i kjøpsprosessen. Det kan skje med den beste av oss.
Les mer ›Temaer: inbound marketing, innholdsmarkedsføring, kjøpsprosess, personas, kjøpsrolle, B2B Personas
Kostnadene knyttet til inbound marketing dreier seg om mer enn prislappen på en programvarelisens. Du må vurdere behovet for egeninnsats, endringer i organisasjonen og opplæring, men også hva det vil koste å droppe satsingen på digital markedsføring.
Les mer ›Temaer: inbound marketing, ROI
10 spørsmål du bør stille før du velger inbound marketing-byrå
Av Erlend Førsund 10. mars 2020 | 6 minutter lesetid
Å velge riktig samarbeidspartner for din inbound marketing-satsing er et valg du bør tenke nøye gjennom. I dette innlegget vil jeg gi deg noen kritiske spørsmål du kan stille i prosessen.
Les mer ›Temaer: inbound marketing, inbound marketing-byrå
Hva er inbound marketing, hvordan fungerer det i praksis, og er det relevant for din virksomhet? I dette innlegget vil jeg svare kort og konsist på disse spørsmålene.
Les mer ›Temaer: inbound marketing
3 psykologiske prinsipper du kan bruke i inbound marketing
Av Kristofer Anker 14. januar 2020 | 4 minutter lesetid
Den menneskelige hjernen er et utrolig verktøy med enorm kapasitet. Som markedsførere gjør vi lurt i å spille på lag med hjernen. Særlig tre psykologiske prinsipper kan vi med fordel ta i bruk i inbound marketing.
Les mer ›Temaer: inbound marketing, markedsføring
Inbound må ta og føles på. Det krever nøye planlegging og organisering. Under Inbound-dagen 2019 holdt vår kollega Jonas O. Bjørnstad et foredrag om hva Inbound er, hvordan det brukes og litt om MarkedsPartners utvikling med Inbound marketing. Her kan du se hele foredraget.
Temaer: inbound marketing
Derfor bør du vurdere video i din inbound-strategi
Av Anders Sollie Hoff 18. juni 2019 | 4 minutter lesetid
Video er blitt så vesentlig for å generere trafikk at formatet nærmest er en nødvendighet i inbound marketing. Her gir vi deg en dypere forståelse av årsakene.
Les mer ›Temaer: inbound marketing, video, strategi
Innholdsstrategi: Slik takler du et uoverkommelig produksjonskrav
Av Espen Zachariassen 2. april 2019 | 3 minutter lesetid
Skal virksomheten din i gang med inbound marketing, kan arbeidsoppgavene fort bli overveldende for selv erfarne markedsførere. Tekst, bilder og grafikk skal publiseres i jevn takt over tid for å få effekt av satsingen og produksjonsfrekvens kan aldri gå på bekostning av kvalitet. Her er noen tips for å få ned pulsen.
Les mer ›Temaer: inbound marketing, innholdsstrategi, blogging, innholdsproduksjon