Lag en strategi for sosiale medier med POST-metoden

Av Cecilie Henriksen 17. oktober 2017

«Sosiale medier er ikke bare én kanal, men et sekkebegrep for kanaler med noen fellestrekk – det kan likes, kommenteres, deles eller remikses. Utover dette er de ganske forskjellige», husker jeg høyskolelektor og sosiale medier-ekspert Cecilie Staude sa i en av forelesningene på Høyskolen Kristiania. Det som fungerer på Youtube eller Instagram, fungerer ikke nødvendigvis like godt på Facebook. Det du trenger er en strategi, og da er POST-metoden et nyttig verktøy.

Les mer >

Temaer: sosiale medier

7 trinn til en LinkedIn-profil i toppklasse [Infografikk]

Av Katrine Valhammer 7. september 2017

For mange er LinkedIn-profilen første kontaktpunkt med en potensiell kunde. Du har kanskje selv brukt LinkedIn til å søke opp personer du skal i møte med, eller allerede har vært i møte med? Husk at andre også gjør det samme med deg. Derfor bør du sørge for at din egen profil befinner seg i «toppklassen» av LinkedIn-profiler.

Les mer >

Temaer: sosiale medier, LinkedIn

Hva er social selling?

Av Lars Hansen 30. mai 2017

Social selling har vært et buzzord i mange år, men konseptet blir et stadig viktigere prioriteringsområde for salgsavdelinger. Salgsfaget gjennomgår en fundamental endring og har fått en ny virkelighet for å møte kjøperne i dagens digitale verden. Denne moderne salgsstrategien er avgjørende for bedrifter som ønsker å oppnå suksess i fremtiden.  

Les mer >

Temaer: sosiale medier, digitalt salg, salgstips

Hva er sosial influencer marketing?

Av Geir Andreas Vigre Kirkeberg 4. april 2017

Med sosiale medier har jungeltelegrafen blitt et effektivt verktøy for digital markedsføring. Vi kaller det word of mouth, som med rett type influencers kan hjelpe bedriften å bygge kjennskap i markedet, selge et spesifikt produkt eller markedsføre en nyhet. Her får du en innføring.

Les mer >

Temaer: sosiale medier, digital markedsføring, influencer marketing

Snapchat eller Instagram Stories som del av en inbound-strategi

Av Hanne Sofie Hammer 2. mars 2017

Har du vurdert å ta i bruk Snapchat eller Instagram Stories som markedsføringskanal? Begge kanalene kan fungere til formål som rekruttering, produktmarkedsføring og branding. Men hvordan passer de inn i bedriftens inbound marketing strategi? Det skal vi ta en nærmere titt på her.

Les mer >

Temaer: sosiale medier, inbound marketing, Snapchat, Instagram

Hva er LinkedIn Showcase Pages? Er dette noe din bedrift bør vurdere?

Av Geir S. Nodland 23. februar 2017

De fleste av dagens bedrifter har en firmaside på LinkedIn. Etterhvert har også mange fått øynene opp for de betalte annonseringsmulighetene og hvordan man kan målrette disse. At man kan lage grupper er også noe de aller fleste vet. Funksjonen Showcase Pages ser derimot ut til å være både mindre kjent og brukt.

Les mer >

Temaer: sosiale medier, LinkedIn

Slik lager du en enkel strategi for sosiale medier

Av Geir S. Nodland 17. november 2016

Stadig flere bedrifter har heldigvis forstått at det ikke lenger er nok å bare «være» på sosiale medier. Her får du tips om elementer du kan ha med i din strategi for sosiale medier (SoMe-strategi).

Les mer >

Temaer: sosiale medier, markedsstrategi, strategi

Bør betalt annonsering på sosiale medier inn i markedsbudsjettet?

Av Geir S. Nodland 3. november 2016

Når kun 2 % av følgerene dine i sosiale medier vil kunne se postene dine, er løsningen å bruke penger på å vise innholdet til flere? Vårt svar er ja, men bare hvis du vet hvordan du gjør det riktig.

Les mer >

Temaer: sosiale medier, annonsering, betalte medier, betalt annonsering

Følger du beste praksis i din sosiale medier-strategi?

Av Hanne Sofie Hammer 19. juli 2016

Det finnes i dag mer enn 2 milliarder aktive brukere på sosiale medier, og Statista anslår en årlig vekst på 25 %. Å potensielt sett kunne nå ut til alle disse brukerne, gjør sosiale medier til et mektig markedsføringsverktøy. Men hvordan skal du sikre at publisering på sosiale plattformer når ut til akkurat din målgruppe? 

Les mer >

Temaer: sosiale medier, inbound marketing

Hva gjør du med sosiale medier i sommerferien?

Av Ole Martin Kristiansen 21. juni 2016

Det nærmer seg sommerferie – tiden da store deler av all arbeidsinnsats i Norge legges brakk. Men selv om du og dine kollegaer kobler fra en liten periode, gjør ikke Facebook eller LinkedIn det. Der er det fortsatt døgnåpent – og du kan være sikker på at kundene dine stikker innom. Hva gjør du da med alle sosiale kanaler du er tilgjengelig på? Hvordan skal du opprettholde din sosiale medier-strategi?

Les mer >

Temaer: sosiale medier

Native annonsering i sosiale medier: Facebook Instant Articles

Av Ole Martin Kristiansen 31. mai 2016

Den 12. april ble Facebooks mye omtalte "vidunderbarn", Instant Articles, åpnet for alle som publiserer innhold i sine egne kanaler. Det vil si at alle bedrifter som har innhold å dele nå kan nå nye mennesker i sine målgrupper med et format som er delikat presentert og som laster hyperhurtig på mobil på Facebooks egen plattform.  

Les mer >

Temaer: sosiale medier, Facebook, native advertising

Instagram for bedrifter: En introduksjon

Av Ole Martin Kristiansen 26. april 2016

I et mangfold av sosiale kanaler, delingstjenester og fotoapplikasjoner, har Facebook-eide Instagram vokst frem til å bli den mest anerkjente tjenesten for å dele bilder og videoer – små øyeblikk fra hverdagen - via mobilen. Dette innlegget er en introduksjon til Instagram for bedrifter.

Les mer >

Temaer: sosiale medier, Instagram

Markedsføring i sosiale medier: 21 Twitter-tips for ledere og CMOer

Av Erlend Førsund 19. januar 2016

I dette rikt illustrerte blogginnlegget gir jeg verdifulle tips til hvordan ledere og markedsfører kan bruke Twitter på en mer effektiv og smart måte.

Les mer >

Temaer: sosiale medier, Twitter

3 veier til økt synlighet på nett. Del 2 av 3: Fortjente medier

Av Erlend Førsund 11. november 2015

Fortjente medier er andres positive omtale av deg eller deling av innhold du har publisert i eide eller betalte medier. Det er altså ikke publisitet som bedriften betaler for eller kontrollerer selv. Likevel er det ting du kan gjøre for å øke sannsynligheten for at du får mer positiv omtale og at innholdet ditt blir delt i disse kanalene.

Les mer >

Temaer: sosiale medier

Hvilke sosiale medier bør du prioritere i din markedsføring?

Av Erlend Førsund 9. oktober 2015

I jungelen av sosiale medier kan det være vanskelig å vite hvordan man skal prioritere. Skal vi være på LinkedIn, Facebook, Twitter eller Google+? Eller kanskje alle? Hva med Snapchat og Instagram? Her er noen råd til hvordan du kan gå fram.

Les mer >

Temaer: sosiale medier

MarkedsPartners blogg om markedsføring

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no og vekstoppskrifter.no

Siste innlegg

Temaer

Se alle