Første gang på Clubhouse var skremmende. «Hei Erlend», sa en stemme. «Kanskje du vil presentere deg?» Jeg klikka på 'Leave quietly' og tenkte at dette gidder jeg ikke. Dagen etterpå var jeg tilbake. Da i to timer. Og nå skjønner jeg at dette kommer til å bli en stor greie.
Les mer ›Blir Clubhouse det neste store sosiale mediet?
Av Erlend Førsund 16. februar 2021 | 5 minutter lesetid
Temaer: sosiale medier, Clubhouse
Lag en strategi for sosiale medier med POST-metoden
Av Line Glimsdal 24. november 2020 | 5 minutter lesetid
Skal du lage en strategi for sosiale medier? Da er POST-metoden et nyttig veikart. Metoden ble utviklet av Forrester så tidlig som i 2007, har blitt benyttet av tusenvis av selskaper og er fremdeles svært populær. I denne artikkelen tar jeg for meg de fire stegene i POST-metoden: People, Objective, Strategy og Technology.
Les mer ›Temaer: sosiale medier
Slik lager du en enkel strategi for sosiale medier
Av Christian Nordhelle 25. august 2020 | 5 minutter lesetid
Stadig flere bedrifter har heldigvis forstått at det ikke lenger er nok å bare «være» på sosiale medier. Her får du tips om elementer du kan ha med i din strategi for sosiale medier (SoMe-strategi).
Les mer ›Temaer: sosiale medier, markedsstrategi, strategi
Bør betalt annonsering på sosiale medier inn i markedsbudsjettet?
Av Christian Nordhelle 21. juli 2020 | 4 minutter lesetid
Når kun 6,4 % av følgerene dine i sosiale medier vil kunne se postene dine, er løsningen å bruke penger på å vise innholdet til flere? Vårt svar er ja, men bare hvis du vet hvordan du gjør det riktig.
Les mer ›Temaer: sosiale medier, annonsering, betalte medier, betalt annonsering
Hvilke sosiale nettverk bør du bruke tid på i 2020?
Av Geir Andreas Vigre Kirkeberg 27. november 2019 | 4 minutter lesetid
Hvor burde du bruke tid og ressurser i 2020? Dette var spørsmålet analysebyrået Trust Insights ønsket å finne svaret på når de gikk sammen med «social monitoring»-plattformen Talkwalker for å utforske trendene i bruk av sosiale medier. I denne artikkelen ser jeg nærmere på noen av funnene i rapporten og hvordan disse vil kunne påvirke oss som markedsførere.
Les mer ›Temaer: sosiale medier, trender, YouTube
Et nytt år betyr lansering av ny funksjonalitet i de ulike sosiale medier plattformene. Noe blir en gavepakke til oss markedsførere, mens andre ting vil føre til en del prøving og feiling. De største trendene vil allikevel komme som et resultat av ting som ble lansert i 2018, men som enda ikke har tatt helt av.Her er de største trendene på sosiale medier du bør følge med på:
Les mer ›Temaer: sosiale medier, trender, Instagram
Viktig læring for markedsførere om norske medievaner
Av Espen Zachariassen 1. januar 2019 | 3 minutter lesetid
Sosiale medier blir en stadig mer treffsikker kanal for markedsføring, og smarttelefonen i ferd med å bli like utbredt som TV-en, viser den siste utgaven av Medievaneundersøkelsen. Samtidig er brukerne kritiske til innholdet, og det byr på utfordringer for oss markedsførere og innholdsprodusenter.
Les mer ›Temaer: sosiale medier, markedsføring
Facebook har kommet med flere endringer denne måneden og her har vi listet opp hva det gjelder.
Les mer ›Temaer: sosiale medier, søkemotormarkedsføring, digital markedsføring, Facebook
VIDEO: Slik omsatte én selger for 3 millioner kun gjennom LinkedIn
Av Erlend Førsund 24. juli 2018 | 1 minutter lesetid
Claes har jobbet med salg både på telefon og ute i felt, men han har aldri opplevd lignende resultater som etter han utnyttet potensialet som ligger i LinkedIn. I dette foredraget får du høre hvordan Claes omsatte for hele 3 millioner kroner ved å ta i bruk kanalen – på sitt første år i Animer!
Les mer ›Temaer: sosiale medier, LinkedIn, salgstips, social selling
Instagram tar opp kampen med YouTube og lanserer IGTV
Av Erlend Førsund 26. juni 2018 | 3 minutter lesetid
Instagram gikk i strupen på YouTube den 20. juni, da CEO Kevin Systrom annonserte at de i anledning å ha passert 1 milliard brukere nå lanserer IGTV (Instagram TV). Den nye appen gir brukere anledning til å lansere egne TV-kanaler med vertikale videoer på opp til 1 times lengde.
Les mer ›Temaer: sosiale medier, Instagram
Møt generasjon Z: - Hvorfor jeg ikke påvirkes av tradisjonell markedsføring
Av Ole Henrik Sæve 22. mai 2018 | 3 minutter lesetid
Generasjon Z, dagens ungdom, benytter mobilen konstant, har en tålmodighet på 8 sekunder og vil heller chatte enn å snakke. Digital kommunikasjon er nå mer selvsagt enn en telefonsamtale, person fremfor merkevare, og legebesøket bør helst gjennomføres på melding.
Les mer ›Temaer: sosiale medier, markedsføring, innhold, influencer marketing
LinkedIn Website Demographics: Close, but no cigar
Av Christian Nordhelle 1. mars 2018 | 3 minutter lesetid
LinkedIn er en spennende markedsføringskanal, spesielt for B2B. I fjor sommer ble gratisverktøyet LinkedIn Website Demographics lansert. Siden da har jeg testet det og fulgt med på utviklingen. I dette innlegget viser jeg hvilke muligheter og begrensninger verktøyet har, og hvilke ønsker jeg har til LinkedIn.
Les mer ›Temaer: sosiale medier, LinkedIn
Facebook struper rekkevidden for markedsførere i ny algoritmeendring
Av Christian Nordhelle 23. januar 2018 | 3 minutter lesetid
For halvannen uke siden annonserte Mark Zuckerberg at Facebook oppdaterer algoritmene sine. Fra nå av vil du se flere oppdateringer fra venner og familie, og færre fra bedrifter. Hvilke konsekvenser får dette for oss som bruker Facebook som en markedsføringskanal?
Les mer ›Temaer: sosiale medier, Facebook
Videomarkedsføring: Facebook vs. YouTube
Av Anders Sollie Hoff 30. november 2017 | 4 minutter lesetid
Du har helt sikkert fått med deg at video er den nye vinen i sosiale medier. I 2019 er det ventet at video vil stå for 80 % av all internettrafikk. Men hvilken plattform bør du benytte til videomarkedsføring? Må du holde deg til én, eller kan du kombinere Facebook og YouTube?
Les mer ›Temaer: sosiale medier, video, Facebook, YouTube
Slik genererte vi flere tusen leads på LinkedIn uten å betale én krone
Av Katrine Valhammer 16. november 2017 | 5 minutter lesetid
«Det enkle er ofte det beste» er kanskje et forslitt uttrykk, men det er en sannhet i det. Noen ganger gjelder det (heldigvis) også for digital markedsføring. I dette innlegget vil jeg vise deg hvordan vi genererte flere tusen leads gjennom en av våre kollegers private LinkedIn-profil.
Les mer ›Temaer: sosiale medier, leadsgenerering