Slik lager du en enkel strategi for sosiale medier

Av Siri Hofstad Ruud 16. august 2022 | 5 minutter lesetid

 

Stadig flere bedrifter har heldigvis forstått at det ikke lenger er nok å bare «være» på sosiale medier. Her får du tips om elementer du kan ha med i din strategi for sosiale medier.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, markedsstrategi, strategi

Hvordan brukte nordmenn sosiale medier i Q4?

Av Siri Hofstad Ruud 1. februar 2022 | 4 minutter lesetid

Forrige uke kom Ipsos med sin analyse av nordmenns SoMe-bruk i 2021 sitt fjerde kvartal. I dette blogginnlegget tar jeg en gjennomgang av rapporten og tenker litt høyt om hvor nordmenns sosiale medievaner er på vei.

OBS! Undersøkelsen måler befolkningen fra 18 år og eldre. Med mindre noe annet spesifiseres vil det være disse tallene jeg tar utgangspunkt i.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Facebook, Snapchat, Instagram

Hvilke sosiale medier burde din bedrift være på i 2022?

Av Siri Hofstad Ruud 9. november 2021 | 4 minutter lesetid

For noen uker siden kom Ipsos med sin analyse av nordmenns SoMe-bruk i tredje kvartal av 2021. I dette blogginnlegget tar jeg en gjennomgang av rapportem og ser nærmere på hvilke kanaler din bedrift bør være på i det kommende året.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Facebook, Instagram

4 enkle tips fra psykologien for en forbedret Instagram-konto

Av Vilde Utter Nilsen 14. september 2021 | 4 minutter lesetid

 

Måten vi kommuniserer og jobber på har blitt drastisk endret av effektiviteten og bekvemmeligheten på sosiale medier. Sosiale medier er nå en arena hvor vi utvikler nye konsepter, fenomener, produkter, kollektiv bevissthet og ideer, og kan derfor være et av de mest effektive markedsføringsverktøyene for bedrifter. Nå kan vi kommunisere med kunder i andre deler av verden med funksjonaliteten av sosiale plattformer. I dette innlegget går jeg gjennom noen enkle tips sett fra et grunnleggende psykologisk perspektiv, for å få bedriften din til å skinne på Instagram. 

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Instagram tips, optimalisere

Tidenes viktigste forbrukere – møt generasjon Alpha

Av Siri Enoksen 3. august 2021 | 5 minutter lesetid

 

Sterke, unike, tilgjengelige og enda mer kravstore. Generasjon Alpha kommer snart til å ta over verden, og de kommer til å gjøre det med stor selvkontroll. Å vokse opp i et digitalt miljø, med all kunnskap bare et klikk unna, vil ikke bare påvirke deres erfaringer, men vil definere måten de samhandler med sine jevnaldrende, venner, familie og virksomheter. Dette er fremtidens viktigste forbrukere.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, markedsføring, digital markedsstrategi, generasjon alpha

Digital synlighet – del 2 av 3: Fortjente medier

Av Erlend Førsund 25. mai 2021 | 7 minutter lesetid

Fortjente medier er andres positive omtale av deg eller deling av innhold du har publisert. Selv om du ikke kontrollerer fortjente medier hundre prosent, er det likevel ting du kan gjøre for å øke sannsynligheten for at du får mer positiv omtale og at innholdet ditt blir delt i disse kanalene.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, merkevare, merkevarebygging, digital synlighet

Blir Clubhouse det neste store sosiale mediet?

Av Erlend Førsund 16. februar 2021 | 5 minutter lesetid

 

Første gang på Clubhouse var skremmende. «Hei Erlend», sa en stemme. «Kanskje du vil presentere deg?» Jeg klikka på 'Leave quietly' og tenkte at dette gidder jeg ikke. Dagen etterpå var jeg tilbake. Da i to timer. Og nå skjønner jeg at dette kommer til å bli en stor greie.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Clubhouse

Lag en strategi for sosiale medier med POST-metoden

Av Line Glimsdal 24. november 2020 | 5 minutter lesetid

 

Skal du lage en strategi for sosiale medier? Da er POST-metoden et nyttig veikart. Metoden ble utviklet av Forrester så tidlig som i 2007, har blitt benyttet av tusenvis av selskaper og er fremdeles svært populær. I denne artikkelen tar jeg for meg de fire stegene i POST-metoden: People, Objective, Strategy og Technology.   

Les mer ›

Temaer: sosiale medier

Bør betalt annonsering på sosiale medier inn i markedsbudsjettet?

Av Christian Nordhelle 21. juli 2020 | 4 minutter lesetid

 

Når kun 6,4 % av følgerene dine i sosiale medier vil kunne se postene dine, er løsningen å bruke penger på å vise innholdet til flere? Vårt svar er ja, men bare hvis du vet hvordan du gjør det riktig.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, annonsering, betalte medier, betalt annonsering

Hvilke sosiale nettverk bør du bruke tid på i 2020?

Av Geir Andreas Vigre Kirkeberg 27. november 2019 | 4 minutter lesetid

 

Hvor burde du bruke tid og ressurser i 2020? Dette var spørsmålet analysebyrået Trust Insights ønsket å finne svaret på når de gikk sammen med «social monitoring»-plattformen Talkwalker for å utforske trendene i bruk av sosiale medier. I denne artikkelen ser jeg nærmere på noen av funnene i rapporten og hvordan disse vil kunne påvirke oss som markedsførere.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, trender, YouTube

2019-trender for sosiale medier

Av Anneli Setalo 8. januar 2019 | 5 minutter lesetid

Et nytt år betyr lansering av ny funksjonalitet i de ulike sosiale medier plattformene. Noe blir en gavepakke til oss markedsførere, mens andre ting vil føre til en del prøving og feiling. De største trendene vil allikevel komme som et resultat av ting som ble lansert i 2018, men som enda ikke har tatt helt av.Her er de største trendene på sosiale medier du bør følge med på:

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, trender, Instagram

Viktig læring for markedsførere om norske medievaner

Av Espen Zachariassen 1. januar 2019 | 3 minutter lesetid

 

Sosiale medier blir en stadig mer treffsikker kanal for markedsføring, og smarttelefonen i ferd med å bli like utbredt som TV-en, viser den siste utgaven av Medievaneundersøkelsen. Samtidig er brukerne kritiske til innholdet, og det byr på utfordringer for oss markedsførere og innholdsprodusenter.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, markedsføring

Oppdateringer fra Facebook

Av Christian Nordhelle 30. august 2018 | 4 minutter lesetid

 

Facebook har kommet med flere endringer denne måneden og her har vi listet opp hva det gjelder.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, søkemotormarkedsføring, digital markedsføring, Facebook

VIDEO: Slik omsatte én selger for 3 millioner kun gjennom LinkedIn

Av Erlend Førsund 24. juli 2018 | 1 minutter lesetid

 

Claes har jobbet med salg både på telefon og ute i felt, men han har aldri opplevd lignende resultater som etter han utnyttet potensialet som ligger i LinkedIn. I dette foredraget får du høre hvordan Claes omsatte for hele 3 millioner kroner ved å ta i bruk kanalen – på sitt første år i Animer!

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, LinkedIn, salgstips, social selling

Instagram tar opp kampen med YouTube og lanserer IGTV

Av Erlend Førsund 26. juni 2018 | 3 minutter lesetid

 

Instagram gikk i strupen på YouTube den 20. juni, da CEO Kevin Systrom annonserte at de i anledning å ha passert 1 milliard brukere nå lanserer IGTV (Instagram TV). Den nye appen gir brukere anledning til å lansere egne TV-kanaler med vertikale videoer på opp til 1 times lengde.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Instagram

MarkedsPartners blogg om markedsføring

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no, hubspotbloggen.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle