Ny rapport: Slik lager toppbedrifter innhold i 2018

Av Tone Hammer 17. april 2018 | 5 minutter lesetid

Å produsere innhold er ikke alltid så enkelt som det høres ut. Men det må gjøres, for det er gjennom innhold du treffer kundene dine. I denne artikkelen har jeg trukket fram en del funn fra en ganske fersk undersøkelse. Funn jeg mener alle som jobber med innhold kan ha noe å lære av. Jeg har også forsøkt å oppsummere resultatene i noen enkle råd du kan ta med deg videre. Enten du skriver selv, eller får andre til å produsere for deg.

Les mer ›

Temaer: innhold

Stemmesøk: 800 000 nordmenn bruker det hver uke - finner de deg?

Av Christian Nordhelle 12. april 2018 | 4 minutter lesetid

Liker du når noen gjør deg en tjeneste? At noen fikser ting for deg, som du ikke har lyst til å gjøre selv? Jeg blir overrasket om svaret er nei. Tenk deg å ha en personlig assistent i nærheten til enhver tid som gjør nettopp det. Denne assistenten holder du enten i nå, den ligger i lommen din eller den står på hyllen i nærheten av deg.

Les mer ›

Temaer: innhold, smart innhold

Hvordan fungerer Google RankBrain, og hva betyr det for din SEO?

Av Elin Strømseng 3. april 2018 | 3 minutter lesetid

Er du opptatt å øke trafikken fra Google til ditt nettsted, bør du kjenne til Google RankBrain. I dette innlegget får du vite mer om Googles algoritmer, hvorfor gamle SEO-teknikker ikke fungerer lenger, og ikke minst, hvilket innhold Google og publikummet ditt egentlig vil ha.  

Les mer ›

Temaer: SEO, innhold, Google

Det aller dummeste du kan gjøre som markedsdirektør i 2018

Av Marius Torjusen 11. januar 2018 | 10 minutter lesetid

De fleste av oss jobber med kunder som enten er i en kjøpsprosess, eller så er de ikke det. Har du akkurat kjøpt deg ny sofa, er det lenge til du skal kjøpe sofa igjen. Det dummeste du kan gjøre i 2018 er å bruke hoveddelen av markedsbudsjettet ditt på kunder uten erkjent behov. I denne artikkelen viser jeg deg hvordan du raskt kan nå dem som er interessert i å kjøpe produktet ditt og hvorfor du kan la de andre være i fred.

Les mer ›

Temaer: digital markedsføring, kjøpsprosess, innhold, digital markedsstrategi, kunstig intelligens

Innholdsstrategi: Ønsker du å nå unge mennesker? Her treffer du dem

Av Espen Nordal 9. januar 2018 | 3 minutter lesetid

Millennials kjøper hus, bruker mobilen på do og har Facebook som en viktig kilde til nyheter og informasjon. Kanskje ikke opsiktsvekkende nyheter, men under de tabloide vinklingene viser en fersk rapport at skal du nå unge folk med innholdet ditt framover, må du nok endre endel på strategien.

Les mer ›

Temaer: innholdsstrategi, innholdsmarkedsføring, innhold, innholdsproduksjon

Topic Clusters: Innholdsstrategien som revolusjonerer SEO

Av Magne Henriksen 5. desember 2017 | 7 minutter lesetid

Da HubSpots Leslie Ye foredro om Topic Clusters på Inbound 2017, innledet hun med å stille deltagerne i salen en gåte: Hvor er det smarteste stedet å gjemme et lik? Svaret: På side to av et Google-søk, for dit går ingen for å lete uansett ...

Les mer ›

Temaer: SEO, innholdsstrategi, innhold

Slik skriver du en god kundereferanse

Av Maria Pettersson 26. oktober 2017 | 4 minutter lesetid

En av de beste måtene du kan bevise din verdi på er å skape fengslende kundecaser som skildrer den positive innvirkningen ditt produkt eller tjeneste har hatt på en av dine kunder. Kunders suksesshistorier har som et resultat blitt en av de mest populære formene for innholdsmarkedsføring blant B2B-markedsførere.   

Les mer ›

Temaer: tips, content marketing, innhold

Bruk av video i de ulike stadiene i kjøpsreisen: Del 3 av 3

Av Maria Pettersson 12. oktober 2017 | 4 minutter lesetid

I del tre av denne serien har vi fokus på video som virkemiddel i bunnen av kjøpstrakten. I beslutningsfasen dreier det seg om de små detaljene før et kjøp finner sted. I denne prosessen har en potensiell kjøper identifisert en løsning, og begynner nå å vurdere en liste på 2-3 mulige leverandører. 

Les mer ›

Temaer: inbound marketing, video, kjøpsprosess, innhold

Bruk av video i de ulike stadiene i kjøpsreisen: Del 2 av 3

Av Maria Pettersson 10. oktober 2017 | 3 minutter lesetid

I forrige innlegg tok vi for oss hvordan du kan bruke video til å fange oppmerksomheten til potensielle kunder i erkjennelsesfasen. Nå skal vi se nærmere på midten av kjøpstrakten og hvilke typer video du kan benytte i denne fasen. 

Les mer ›

Temaer: inbound marketing, video, kjøpsprosess, innhold

Bruk av video i de ulike stadiene i kjøpsreisen: Del 1 av 3

Av Maria Pettersson 5. oktober 2017 | 4 minutter lesetid

Bruk av video i markedsføringen din kan øke konverteringer med opptil 65 %. Men hvordan lager du de riktige videoene, og hvilken markedsføringsstrategi bør du implementere for å få mest mulig innvirkning? Svaret er enkelt: Fokuser på kundens kjøpsprosess.   

Les mer ›

Temaer: inbound marketing, video, kjøpsprosess, innhold

Hvordan lage innhold tilpasset de ulike fasene i kjøpsreisen

Av Maria Pettersson 10. august 2017 | 5 minutter lesetid

Har du noen gang gått forbi en butikk og sett noe i vinduet som du bare måtte ha – og så kjøpt det umiddelbart? 

Les mer ›

Temaer: inbound marketing, content marketing, kjøpsprosess, innhold

3 content marketing-lærdommer fra Leicesters suksess i Premier League

Av Fredrik Stang 3. august 2017 | 5 minutter lesetid

Våren 2016 var moderne tids største idrettssensasjon et faktum. Leicester City Football Club vant verdens mest konkurranseutsatte liga, Premier League. Hvis Askeladden Leicester kan triumfere i milliardindustrien engelsk fotball, så kan du triumfere i din bransje.

Les mer ›

Temaer: content marketing, innhold

E-postmarkedsføring: Slik skriver du bedre e-poster

Av Tone Hammer 1. august 2017 | 4 minutter lesetid

Er du bevisst på hvordan du ordlegger deg når du sender ut e-poster? Måten du bruker språket på, og ikke minst kjennskap til mottakeren, kan være av stor betydning for om du lykkes med e-postmarkedsføringen din eller ikke. Her er noen enkle tips.

Les mer ›

Temaer: digital markedsføring, innhold, e-postmarkedsføring, epost

Hvordan skrive innhold for mennesker med «gullfisk-hukommelse»?

Av Anneli Setalo 27. juli 2017 | 3 minutter lesetid

Jeg husker hvordan jeg og broren min som barn kunne sitte i flere minutter og vente på at en nettside skulle laste. Vi kjente hverken irritasjon eller sinne over den langtekkelige lasteprosessen, men vi tenkte oss gjerne om en ekstra gang før vi trykket på en ny link.

Les mer ›

Temaer: tips, innhold

Retorikk: Slik skriver du overbevisende digitalt innhold

Av Rune André Reiakvam 15. juni 2017 | 6 minutter lesetid

Språket er et mektig verktøy. Men det krever at du bruker det riktig. For at du skal skille deg ut i mengden av digitalt innhold som produseres i dag, er du nødt til å skape engasjerende og overbevisende innhold. Heldigvis kan en 2000 år gammel kunst hjelpe deg med det.

Les mer ›

Temaer: digital markedsføring, innholdsmarkedsføring, innhold, innholdsproduksjon

MarkedsPartners blogg om markedsføring

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no og vekstoppskrifter.no

Anbefalt for deg

Temaer

Se alle