Har du brukt mye tid og ressurser på å lage det du tenker er et engasjerende innhold, bare for å oppdage at ingen leser det? Det kan være utrolig frustrerende, men det betyr ikke at innholdet ditt er dårlig.
Les mer ›God distribusjon er nøkkelen for å maksimere verdien av godt innhold
Av Hanne Sophie Helland 14. mars 2023 | 7 minutter lesetid
Temaer: innholdsstrategi, godt innhold, distribusjon
Innholdsstrategi: Slik lager du personas til markedsføring og salg
Av Knut Arild Vold 17. desember 2022 | 8 minutter lesetid
For å produsere meningsfylt innhold må vi vite hvem vi snakker til. Brukt riktig kan buyer personas være et nyttig hjelpemiddel for å lykkes med det.
Les mer ›Temaer: innholdsstrategi, content marketing, innholdsmarkedsføring, personas
Hvordan bli en mester på innholdsmarkedsføring
Av Helene Nissen 30. november 2021 | 4 minutter lesetid
Tradisjonell reklame kan for mange oppleves som en pest og en plage. Det er ofte fordi reklamen ikke er målrettet og er derfor irrelevant for mottaker. Innholdsmarkedsføring er det motsatte: en utstrakt hånd som tilbyr deg akkurat det du spør om. Så, hva er egentlig Innholdsmarkedsføring og hvorfor er det så viktig?
Les mer ›Temaer: innholdsstrategi, content marketing, innholdsmarkedsføring
Det å lage innhold av god kvalitet krever innsats, men er verdt investeringen. Enda bedre avkastning får du ved å gjenbruke det. La oss se nærmere på hvorfor og hvordan du best mulig kan gjenbruke innholdet ditt.
Les mer ›Temaer: innholdsstrategi, innhold, personas, kanalstrategi, kanaler
Bør du egentlig å la andre skrive om det du selv kan best?
Av Tove Eggen 30. mars 2021 | 3 minutter lesetid
Kan du forvente at et eksternt byrå kjenner bransjen din godt nok til å blogge for din bedrift? Svaret er nei, og det er helt ok.
Les mer ›Temaer: inbound marketing, innholdsstrategi, bedriftsblogg, fagblogg
Hva er marketing automation og hvordan lykkes med det?
Av Kristofer Anker 3. november 2020 | 5 minutter lesetid
Ville det ikke vært fint å lene seg tilbake med bena på bordet med armene i kors mens markedsføringen gikk av seg selv? Om ikke bare for å slappe av, så vil automatisering av markedsføring frigi tid som kan brukes på andre ting.
Les mer ›Temaer: innholdsstrategi, strategi, marketing automation
Hvordan forberede bedriftens markedsføring gjennom året
Av Anett Gunnerud 28. januar 2020 | 3 minutter lesetid
Er du opptatt av å få mest ut av markedsaktivitetene som utføres i løpet av året, bør du planlegge for sesong og uforutsette hendelser gjennom året. Både når det kommer til innhold du legger ut på ulike kanaler, og innhold du distribuerer ved hjelp av betalte medier.
Les mer ›Temaer: markedsføring, digital markedsføring, innholdsstrategi, cms
Ønsker du at bedriftens nettsider oppnår bedre resultater? En innholdsanalyse kan være løsningen. Slik gjør du det!
Av Hanne Marthinsen 21. januar 2020 | 3 minutter lesetid
Du har søkt i Google og tror du har funnet det du er på jakt etter. Du klikker på et av søkeresultatene og inn på en nettside. Men så stopper du. Du har sikkert opplevd det: Det du søkte på, og det du kommer inn til – stemmer ikke overens. Teksten sier noe annet og gir deg verken svar eller hjelp til det du leter etter. Du stikker til neste.
Les mer ›Temaer: webstrategi, innholdsstrategi, innholdsproduksjon, digital markedsstrategi
Jeg tror innholdsstrategien din bommer på minst ett av disse punktene
Av Espen Nordal 4. juni 2019 | 6 minutter lesetid
Innholdsproduksjon er krevende, og det er ikke sikkert du får besøket eller kundene du hadde satt deg fore. Og selv om det er nærmest hipp som happ om et blogginnlegg gjør det bra eller ei, finnes det flere tiltak du kan iverksette for å øke sjansene. Her har jeg samlet en liste over de typiske feilene kundene mine og jeg har begått når vi ikke har klart å håndtere innholdsproduksjonen, og ikke fått resultatene vi ønsker oss.
Les mer ›Temaer: innholdsstrategi, innholdsmarkedsføring, innholdsproduksjon
Innholdsstrategi: Slik takler du et uoverkommelig produksjonskrav
Av Espen Zachariassen 2. april 2019 | 3 minutter lesetid
Skal virksomheten din i gang med inbound marketing, kan arbeidsoppgavene fort bli overveldende for selv erfarne markedsførere. Tekst, bilder og grafikk skal publiseres i jevn takt over tid for å få effekt av satsingen og produksjonsfrekvens kan aldri gå på bekostning av kvalitet. Her er noen tips for å få ned pulsen.
Les mer ›Temaer: inbound marketing, innholdsstrategi, blogging, innholdsproduksjon
Forrige uke hadde jeg gleden av å bli «grilla» foran kamera i temaet blogging for bedrifter. Her kan du både se videoen og lese bloggversjonen, som inneholder noen ekstra bonusspørsmål som kollega Anneli ikke tok med i intervjuet.
Les mer ›Temaer: innholdsstrategi, innholdsmarkedsføring, blogging
Innholdsstrategi: Ønsker du å nå unge mennesker? Her treffer du dem
Av Espen Nordal 9. januar 2018 | 3 minutter lesetid
Millennials kjøper hus, bruker mobilen på do og har Facebook som en viktig kilde til nyheter og informasjon. Kanskje ikke oppsiktsvekkende nyheter, men under de tabloide vinklingene viser en fersk rapport at skal du nå unge folk med innholdet ditt framover, må du nok endre en del på strategien.
Les mer ›Temaer: innholdsstrategi, innholdsmarkedsføring, innhold, innholdsproduksjon
Topic Clusters: Innholdsstrategien som revolusjonerer SEO
Av Magne Henriksen 5. desember 2017 | 7 minutter lesetid
Da HubSpots Leslie Ye foredro om Topic Clusters på Inbound 2017, innledet hun med å stille deltagerne i salen en gåte: Hvor er det smarteste stedet å gjemme et lik? Svaret: På side to av et Google-søk, for dit går ingen for å lete uansett ...
Les mer ›Temaer: SEO, innholdsstrategi, innhold
96 % som besøker hjemmesiden din er ikke klare til å kjøpe. Hva gjør du med det?
Av Stig Hammer 10. november 2016 | 5 minutter lesetid
Studier viser at kun 4 prosent av de som besøker nettstedet ditt, er klare til å kjøpe akkurat der og da. Hva er din plan for å vise de resterende 96 prosentene at du har noe å tilby dem også?
Les mer ›Temaer: inbound marketing, webstrategi, innholdsstrategi, content marketing, innholdsmarkedsføring, kjøpsprosess
En velutformet inbound marketing-strategi er en forutsetning for å nå målene dine. Her tar jeg for meg de viktigste bestanddelene i en strategi, uavhengig av om prosessen utføres internt i selskapet eller i samarbeid med et inbound marketing-byrå.
Les mer ›Temaer: inbound marketing, innholdsstrategi, inbound markedsføring