Millennials kjøper hus, bruker mobilen på do og har Facebook som en viktig kilde til nyheter og informasjon. Kanskje ikke opsiktsvekkende nyheter, men under de tabloide vinklingene viser en fersk rapport at skal du nå unge folk med innholdet ditt framover, må du nok endre endel på strategien.
Les mer ›Innholdsstrategi: Ønsker du å nå unge mennesker? Her treffer du dem
Av Espen Nordal 9. januar 2018 | 3 minutter lesetid
Temaer: innhold, innholdsproduksjon, innholdsstrategi, innholdsmarkedsføring
Topic Clusters: Innholdsstrategien som revolusjonerer SEO
Av Magne Henriksen 5. desember 2017 | 7 minutter lesetid
Da HubSpots Leslie Ye foredro om Topic Clusters på Inbound 2017, innledet hun med å stille deltagerne i salen en gåte: Hvor er det smarteste stedet å gjemme et lik? Svaret: På side to av et Google-søk, for dit går ingen for å lete uansett ...
Les mer ›Temaer: SEO, innholdsstrategi, innhold
Hva er marketing automation og hvordan lykkes med det?
Av John Brenne 27. april 2017 | 4 minutter lesetid
Ville det ikke vært fint å lene seg tilbake med bena på bordet med armene i kors mens markedsføringen gikk av seg selv? Om ikke bare for å slappe av, så vil automatisering av markedsføring frigi masse tid som kan brukes på andre ting.
Les mer ›Temaer: marketing automation, strategi, innholdsstrategi
96 % som besøker hjemmesiden din er ikke klare til å kjøpe. Hva gjør du med det?
Av Stig Hammer 10. november 2016 | 5 minutter lesetid
Studier viser at kun 4 prosent av de som besøker nettstedet ditt, er klare til å kjøpe akkurat der og da. Hva er din plan for å vise de resterende 96 prosentene at du har noe å tilby dem også?
Les mer ›Temaer: webstrategi, content marketing, innholdsstrategi, inbound marketing, innholdsmarkedsføring, kjøpsprosess
En velutformet inbound marketing-strategi er en forutsetning for å nå målene dine. Her tar jeg for meg de viktigste bestanddelene i en strategi, uavhengig av om prosessen utføres internt i selskapet eller i samarbeid med et inbound marketing-byrå.
Les mer ›Temaer: inbound marketing, inbound markedsføring, innholdsstrategi
Hvorfor din CEO ikke bryr seg om innholdsmarkedsføring
Av Hanne Sofie Hammer 4. oktober 2016 | 4 minutter lesetid
Får du ikke klarsignal fra din CEO til å investere i innholdsmarkedsføring? Usikker på hvordan du skal kommunisere fordelene? Forsøk å sette deg i hans posisjon, og du vil forstå hvorfor han ikke bryr seg om innholdsmarkedsføring - ennå.
Les mer ›Temaer: innholdsmarkedsføring, innholdsstrategi, content marketing
Innholdsstrategi: Hvilken nisje skal vi satse på?
Av Erlend Førsund 13. mai 2015 | 2 minutter lesetid
Enhver seriøs satsning på content marketing bør ha høye mål for kvaliteten på innholdet som skal produseres. Men de må også være realistiske. En innholdsstrategi som lyder ”Verdens beste innhold” kan høres vidløftig ut, men å bli best i det universet vi selv definerer er absolutt oppnåelig.
Les mer ›Temaer: innholdsstrategi, content marketing
Content marketing og fagets historiske opprinnelse
Av Erlend Førsund 27. november 2013 | 4 minutter lesetid
Hvis du tror at content marketing er en nytt buzzword og en hype, må du tro om igjen. Innholdsmarkedsføring har blitt praktisert av markedsførere siden slutten av 1800-tallet, men har riktignok fått en renessanse i vår tid. La oss se på historien bak faget, og om vi kan lære noe fra pionerene.
Les mer ›
Temaer: markedsføring, innholdsstrategi, content marketing, innholdsmarkedsføring
Content Marketing og de 3 nivåene av innhold
Av Erlend Førsund 22. november 2013 | 3 minutter lesetid
For å lykkes som markedsførere må vi være strategiske. Også når det gjelder content marketing. Uten å være klar over de tre nivåene av innhold risikerer du å bygge et hus uten grunnmur.
Les mer ›Temaer: markedsføring, innholdsstrategi, content marketing, innholdsmarkedsføring