Markedsførerens 3 tips til bedre SEO

Av Christian Nordhelle 16. august 2018 | 3 minutter lesetid

Det å lykkes med SEO handler ikke om å lure Google, men å jobbe sammen med Google for å gi brukerne de beste søkeresultatene. Så hvordan gjør man dette i praksis? Her er tre tiltak du kan begynne med.

Les mer ›

Temaer: SEO, søkemotoroptimalisering

SEO-råd for mer Google-trafikk i høst

Av Elin Strømseng 2. august 2018 | 2 minutter lesetid

Er du ute etter trafikk fra søkegiganten Google er det ingenting som kommer gratis lenger. Nå handler alt om verdi for brukeren. Invester litt ekstra tid for å sikre en god SEO-strategi i høst, så vil du kunne høste fruktene av arbeidet når våren kommer. Her er mine tips for hva du bør prioritere innen SEO nå. 

Les mer ›

Temaer: SEO, Google

Hvordan fungerer Google RankBrain, og hva betyr det for din SEO?

Av Elin Strømseng 3. april 2018 | 3 minutter lesetid

Er du opptatt å øke trafikken fra Google til ditt nettsted, bør du kjenne til Google RankBrain. I dette innlegget får du vite mer om Googles algoritmer, hvorfor gamle SEO-teknikker ikke fungerer lenger, og ikke minst, hvilket innhold Google og publikummet ditt egentlig vil ha.  

Les mer ›

Temaer: SEO, innhold, Google

Hva er SSL og hvorfor bør du ha det?

Av Lars-Erik Aabech 8. mars 2018 | 3 minutter lesetid

Har du hørt IT-folka hviske i korridorene om SSL og https, uten at du helt skjønner greia? I dette innlegget forklarer jeg hva SSL er og hvorfor din nettside bør ha det.

Les mer ›

Temaer: SEO, søkemotoroptimalisering, webutvikling

Er du der, når potensielle kunder googler etter hjelp?

Av Lars Hansen 18. januar 2018 | 3 minutter lesetid

I MarkedsPartner setter vi hvert år ned en gruppe på fire personer som er ansvarlige for å gjennomføre ulike sosiale aktiviteter gjennom året, som julebord, lønningspils og firmatur. Jeg hadde i fjor gleden av å være en del av denne gruppa, og en av de viktigste aktivitetene for året var å ta ansvar for MarkedsPartners jubileumstur til New York. Vi fylte nemlig 20 år i 2017. Så hva gjør man da, når man er ansvarlig for at 60 personer kommer seg frem og tilbake til New York, og i tillegg sørger for at de får et fantastisk opphold? Jo, man ber selvfølgelig Google om hjelp.

Les mer ›

Temaer: salg, annonsering, SEO, Google

Topic Clusters: Innholdsstrategien som revolusjonerer SEO

Av Magne Henriksen 5. desember 2017 | 7 minutter lesetid

Da HubSpots Leslie Ye foredro om Topic Clusters på Inbound 2017, innledet hun med å stille deltagerne i salen en gåte: Hvor er det smarteste stedet å gjemme et lik? Svaret: På side to av et Google-søk, for dit går ingen for å lete uansett ...

Les mer ›

Temaer: SEO, innholdsstrategi, innhold

Hvilke nettsider vises på førstesiden av Google?

Av Elin Strømseng 18. juli 2017 | 4 minutter lesetid

Du har lest diverse SEO-tips, og lagt ned tid og ressurser i å optimalisere nettsiden din for å vises på førstesiden av Google. Nå er du frustrert over at arbeidet ikke ser ut til å gi resultater. Har du gjort noe feil, eller er disse SEO-greiene bare tull og vås, diktet opp av marketingbransjen for å ha noe å selge til lettlurte kunder?

Les mer ›

Temaer: SEO, søkemotoroptimalisering, Google

Hvorfor betalt søkemotorannonsering er nødvendig for å nå salgsmålene

Av Cecilie Henriksen 6. juni 2017 | 4 minutter lesetid

Å bli synlig på Google blir stadig viktigere for merkevarer og bedrifter. Kampen om de beste plasseringene tilspisses – noe som gjør søkemotorannonsering stadig viktigere. Adwords-annonsering bidrar til å demme opp for de tekniske begrensningene som fortsatt eksisterer innenfor SEO (Search Engine Optimization).

Les mer ›

Temaer: søkemotormarkedsføring, SEO, Google Adwords

Hva har slips til felles med SEO?

Av Elin Strømseng 21. februar 2017 | 5 minutter lesetid

Når du hører ordet SEO, eller søkemotoroptimalisering, tenker du gjerne på kampen om å vises på førstesiden av Google for ditt viktigste søkeord. Det gjelder å sikre seg denne posisjonen. Punktum. Nå vil jeg utfordre deg litt på den tanken.

Les mer ›

Temaer: SEO, Google Adwords, søkemotoroptimalisering

Hvordan søkemotoroptimaliserer du etter Googles retningslinjer?

Av Geir Andreas Vigre Kirkeberg 17. januar 2017 | 3 minutter lesetid

I takt med at Google har blitt en viktigere del av vår hverdag, er det gjennomført en rekke endringer og oppdateringer for å forbedre brukeropplevelsen. Disse har i stor grad bidratt til å påvirke hvordan digitale markedsførere må tenke for å rangere høyt i søkeresultatene.

Les mer ›

Temaer: SEO, søkemotoroptimalisering, Google

Derfor bør søkemotoroptimalisering inn i markedsplanen din

Av Cecilie Henriksen 20. desember 2016 | 4 minutter lesetid

Det hjelper ikke med en perfekt nettside hvis ingen finner den.

Undersøkelser viser at hele 81 prosent gjør research online før de foretar et vesentlig innkjøp, ifølge Retailing Today. Dette viser hvor vesentlig det er at bedriften gjør seg synlig på nettet.

Les mer ›

Temaer: SEO, søkemotoroptimalisering, markedsplan, Google

Søkemotoroptimalisering: Dette må du vite om SEO i 2017

Av Cecilie Henriksen 22. november 2016 | 3 minutter lesetid

Det kan være en utfordring å vite hvordan Googles stadige regel- og algoritmeendringer påvirker deg og din bedrift. Her tar jeg for meg oppdateringen kalt Google Penguin 4.0, og forklarer hva den betyr for dine posisjoner i søkemotorene.

Les mer ›

Temaer: SEO, søkemotoroptimalisering, Google, Google Penguin

Fem viktige SEO-trender enhver markedssjef bør vite om

Av Cecilie Henriksen 8. november 2016 | 5 minutter lesetid

Det digitale markedsføringsbyrået Alameda Internet Marketing i San Fransisco har bedt 39 eksperter uttale seg om viktige SEO-trender for 2017 og fremover. Her har jeg har trukket frem de viktigste trendene som vil påvirke din synlighet på Google.

Les mer ›

Temaer: SEO, søkemotoroptimalisering

Søkemotoroptimalisering: Dette glemmer nesten alle!

Av Erlend Førsund 11. august 2016 | 2 minutter lesetid

Gratulerer, du er på førstesiden av Google på ett av dine viktigste søkeord. Da er det vel bare å gå videre til neste søkefrase i søkeordsanalysen? Hold an, først bør du se om du kan optimalisere plasseringen din ytterligere. Du har optimalisert for synlighet. Nå må du også optimalisere for klikk.

Les mer ›

Temaer: SEO

Hva er en søkeordsanalyse og hvorfor trenger du en?

Av Elin Strømseng 5. juli 2016 | 5 minutter lesetid

Enhver vellykket satsning på inbound marketing bygger på en solid søkeordsanalyse, også kalt nøkkelordanalyse. Her avdekker du hvilke søkeord selskapet bør forsøke å rangere på i søkemotorene ut fra kriterier som søkevolum og konkurranse. 

Les mer ›

Temaer: SEO, søkemotoroptimalisering

MarkedsPartners blogg om markedsføring

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no og vekstoppskrifter.no

Anbefalt for deg

Temaer

Se alle