Blogginnlegg om SEO
Fra SEO til AI-synlighet: Sånn tilpasser du innhold for nye søkevaner
Hvis du er på samme steder på internett som meg har du kanskje fått med deg diskusjon og uro rundt at blant annet HubSpot har opplevd et kraftig fall i organisk trafikk i det siste. Det er mange synsinger og meninger om hvorfor der ute, og mange ...
Slik blir OpenAI sin søkemotor
OpenAI har nåbegynt å slippe brukere inn iprototypen av søkemotoren SearchGPT. Det er en kombinasjon av sanntidssøk og ChatGPT, som gir helt nye muligheter til å gjøre undersøkelser på nettet.
Hva er SEO? [Søkemotoroptimalisering for dummies]
SEO. Er det bare et moteord som markedsførere liker å slenge rundt seg med, eller er det et strategisk virkemiddel for å oppnå virksomhetens salgsmål? Jeg lar svaret henge i luften. I dette innlegget forsøker jeg å gjøre SEO så enkelt å forstå at ...
Blogginnleggene dere likte best i 2022
I år som i fjor ser jeg tilbake på året som har gått, og vil gjerne dele med dere hvilke blogginnlegg som ble mest lest i 2022. Kanskje har du gått glipp av noen av de? Kanskje var de så spot on at du vil lese på nytt? Her kommer i hvert fall de 10 ...
Hva er Paid Search og hvordan få mest ut av det?
Se for deg at du bygger et hus, det er en god investering og det gir deg fotfeste langt fram i tid. Men det tar tid, krever tålmodighet, erfaring og det koster penger for materialer og arbeidere. Og hvor skal du være mens huset ditt bygges? Dette er ...
Hvordan jobbe strategisk med SEO?
Som du sikkert allerede vet, er søkemotoroptimalisering (SEO) svært viktig for å skape organisk synlighet. Det vil si den synligheten vi slipper å betale for – og det liker vi! MarkedsPartner har laget et vekstkart for SEO som jeg tenkte jeg skulle ...
Hva er en søkeordanalyse og hvorfor trenger du en?
Enhver vellykket satsning på SEO (Søkemotoroptimalisering), betalt søk og inbound marketing bygger på en solid søkeordsanalyse, også kalt nøkkelordanalyse. Her avdekker du hvilke søkeord din virksomhet bør fokusere på for økt synlighet på Google. ...
5 steg til organisk synlighet i Google
Hva er det egentlig som avgjør hvordan en nettside rangerer på Google? Google prøver å finne de faktorene og måleenhetene de kan for å måle hvor god en nettside er. Det er ting som hvor god brukeropplevelsen er, hvor godt innholdet er og i hvilken ...
Ny oppdatering hos Google: Ønsk BERT velkommen
Den 25. oktober 2019 kunngjorde Google at de skal rulle ut sin siste oppdatering som er navngitt BERT. I dette innlegget forklarer jeg hva dette betyr for deg som markedsfører.
Talesøk: Er nettsiden din optimalisert og klar for en av de største trendene i 2019?
Hovedpoenget med søkemotoroptimalisering (SEO) er å rangere nettsteder nøyaktig, slik at brukeren kan finne den beste, og mest relevante informasjonen til søket sitt så raskt som mulig. Talesøk både forbedrer brukeropplevelsen, og er effektivt. ...
Stemmesøk via mobilen – Dalende trend eller gyllen mulighet?
En ny 2019-studie viser at færre bruker mobilt talesøk til å søke på Google enn før. Men det er fremdeles 20 prosent som gjør det. Her ligger det en gyllen mulighet for våkne markedsførere.