4 råd for å komme tidlig i kontakt med dine potensielle kunder
Selgere har gjennom alle tider ønsket å komme i kontakt med sine potensielle kunder så tidlig som mulig i kjøpsprosessen for å skape relasjoner, påvirke og øke sannsynligheten for at akkurat de skal bli valgt. I dette innlegget kommer jeg med mine ...
Hva er egentlig forskjellen på kundens kjøpsprosess og din egen salgsprosess?
Jeg har jobbet med salg og markedsføring stort sett hele mitt voksne liv. Det har ofte vært fokus på å fortelle om hvor unike og fantastiske produktene og tjenestene jeg skal selge er – istedenfor å høre på behovet til den som faktisk skal kjøpe. ...
Er du klar for det kommende året?
27. oktober hadde vi en digital konferanse for deg som var klar for å legge 2021 bak deg – «Ikke vær redd for 2022». På konferansen ble det gitt råd om blant annet B2B-trender, bærekraft, Online Community, retorikk og SEO fra noen av Norges beste på ...
Har du fått med deg årets digitale konferanse fra MarkedsPartner?
Hvert år, rundt årets skumleste måned – oktober – arrangerer vi en digital konferanse for ledere, markedsførere og selgere. Har du husket å melde deg på i år?
4 punkter alle markedssjefer bør vektlegge i markedsplanen
Hverdagen er endelig tilbake til normalen og planer for hvordan nye høyder skal nås i 2022 må utarbeides. En av de viktigste planene er markedsplanen, men hvilke områder bør vektlegges for at markedsplanen skal bli et så nyttig verktøy som mulig?
Slik får du idéer til å lage innhold langs kundereisen
Synes du også at det høres fint ut med godt innhold som tiltrekker seg kjøpeklare kunder, men at det ikke er helt enkelt å trylle det frem? Her er mine beste innspill til hvordan du kan lykkes.
Fremtidens hjemmekontor
Da pandemien traff oss i mars i fjor var det mange som rynket på nesa da de hørte ordet hjemmekontor. Nå, over et år senere, er det mange som har fått øynene opp for denne måten å arbeide på. Jeg har sett begge endene av skalaen og fått ...
Slik styrer du kundenes kjøpsprosess
Har du ambisjoner om å bli en markedsleder, bør du konsentrere deg om å forstå hvordan kundene foretar kjøpsbeslutninger. I et hav av leverandørmuligheter, må du gjøre kundenes kjøpssituasjon enklere. Det vil sette deg i førersetet i forhold til ...
Hva skiller digitale kundereiser fra tradisjonelle kundereiser?
Denne uka har jeg hatt flere møter både med kunder og potensielle kunder der det samme spørsmålet dukker opp. Hva er egentlig verdien av det «digitale» i «digitale kundeiser»? Det «digitale» i kundereiser handler om to sentrale elementer: Hvordan de ...
Følger pipelinen i CRM-systemet den faktiske salgsprosessen?
Når salgsprosessen skal digitaliseres er opprettelsen av en pipeline i CRM en viktig faktor. I dette innlegget viser jeg deg hvordan du bør kartlegge din egen salgsprosess og tilpasse den til en pipeline i CRM.