For ledere om strategi, markedsføring og salg

En blogg fra Markedspartner

Påvirker disse 7 faktorene prestasjonene til dine selgere?

Strategisk bruk av metode og analytiske verktøy er avgjørende for at virksomheten skal lykkes i dagens marked. Det hjelper deg og selgerne til å fatte beslutninger basert på innsikt dere kan stole på – og ikke bare den berømte magefølelsen. For å ...

Kjære toppleder: Dette bør du se etter i en digital markedsfører

Avbildet ser du en Enhjørnings-hai. Et nytt vesen – en blanding av en enhjørning, en hai og en hest. Litt som dagens digitale markedsførere – med en blanding av alle mulige kunnskaper og ferdigheter. Det er i hvert fall slik de fleste ledere skulle ...

Ett år med covid-19: Hva gjør markedssjefene i Norsk Gjenvinning og Mills Proff Partner nå?

Hvordan har koronasituasjonen påvirket rollen som markedssjef i Norsk Gjenvinning og Mills Proff Partner? Hva har de lært? Hva tar de med seg videre? Og hvilke tiltak og prosesser har vært ekstra viktig for dem i denne tiden?

Til lederen: Slik skriver du kronikker som får spalteplass

En god kronikk vil få fortjent spalteplass og høste lovord både hos kolleger, kunder og konkurrenter. Dette er oppskriften på hvordan du lykkes.

Hvordan HubSpots CRM-plattform har blitt et kritisk forretningsverktøy

Vanligvis er programvarer for CRM kategorisert som salgsverktøy, men i dag blir de også sett på som et kritisk forretningsverktøy. På denne bakgrunnen har HubSpot utviklet seg til en CRM-plattform som ivaretar kjerneprosesser i interaksjon med ...

Fra en markedssjef til en annen: 5 tips for å holde deg oppdatert

En kontinuerlig endring innen teknologi, markedsføringskanaler og forbrukeradferd setter nye krav til kompetansen til deg som jobber med markedsføring og salg. Trendene setter krav til økt profesjonalitet i rollen vår som markedssjef og gir oss et ...

Seks givende år med inbound

Da MarkedsPartner gikk «all in» på inbound marketing og salg i 2014, begynte vi på en vekstreise vi aldri har angret på. I denne artikkelen deler jeg litt om hvilke resultater det har gitt oss, hva vi gjorde riktig, og hva vi gjorde galt.

3 tips til hvordan du som salgsleder kan gjøre hjemmekontor til en suksess

Året som gikk endret mye av hvordan du som salgsleder både kan – og bør – samarbeide med ditt salgsteam. Dagens situasjon har gjort at stadig flere har hjemmekontor. Hvordan kan du som salgsleder best følge opp dine selgere i den situasjonen dere nå ...

Hva betyr det at Google Chrome faser ut støtte for tredjepartcookies?

Google vil blokkere tredjepartscookies i nettleseren Chrome fra 2022. Bruk av tredjepartscookies til markedsføringsmål har lenge blitt kritisert fordi det har vært vanskelig å be sluttbruker om et informert samtykke. Google har selv uttalt at de nå ...

Hvorfor du bør investere i en datadrevet salgskultur

Hvilken rolle bør salgsavdelingen ta i digitaliseringen av selskapet? Og ikke minst, hvordan kan du som toppleder spille salg enda bedre? I dette innlegget ser vi nærmere på hvorfor du bør investere i en datadrevet salgskultur, og hvordan best ...

Se flere av våre blogger