For ledere om strategi, markedsføring og salg

En blogg fra Markedspartner

Google Analytics kan nå brukes lovlig i Europa

Et nytt rammeverk gjør det lovlig å overføre data fra EU til selskaper i USA som sertifiserer seg selv. Dermed kan norske virksomheter bruke amerikanske tjenester som Google Analytics.

Tips for å få selgerne til å bruke CRM (og hvorfor det er viktig)

Vi i Markedspartner har utviklet en modell som gjør det enklere å få selgere til å bruke CRM i praksis. Den er utarbeidet basert på mange års erfaring med implementering av CRM. I dette blogginnlegget kommer jeg med en steg-for-steg-gjennomgang av ...

Hvordan jobber verdens første heldigitale mobilselskap med kundereiser?

Å digitalisere en kundereise som inneholder noen fysiske forutsetninger som er vanskelig å komme rundt, var en av utfordringene da NiceMobil skulle bli verdens første heldigitale mobilselskap. Så, hvordan fikk vi det til og hvordan jobber verdens ...

Kunstig intelligens gir helt nye muligheter for innholdsanalyse

Ved hjelp av kunstig intelligens kan store mengder innhold på blogg og nettsider analyseres på helt nye måter.

Ni grunner til at CRM-prosjekter ofte feiler (og hva du kan gjøre for å forhindre det)

Mange kvier seg for å bytte CRM, særlig i større selskaper. Det kan virke som en uoverkommelig oppgave. Det trenger det ikke være, så lenge du gjør ting riktig.

Rekrutteringsstrategi: Hvordan lage en kandidat-persona?

En feilansettelse koster virksomheten over 500 000 kroner, og 1 av 10 slår faktisk feil. Hvordan sikrer du at du rekrutterer kandidater som passer inn i din organisasjonskultur og har forutsetningene for å lykkes? En god start kan være å lage en ...

Slik vil selgerrollen endre seg i årene som kommer

Data er nøkkelen til gode kundereiser også ved fysisk salg.

Har dere retningslinjer for bruk av kunstig intelligens i jobben?

Mulighetene ved bruk av kunstig intelligens har eksplodert de siste månedene. Derfor bør du få på plass retningslinjer.

Markedsplan vs. markedsstrategi

Markedsplan og markedsstrategi er ord vi ofte hører fra både markedsførere og ledere. Det eneste problemet er at det ikke alltid er klart hva som er forskjellen, hvordan de skal se ut og hvilket formål hver av dem egentlig tjener. Vi har tatt en ...

God datakvalitet er avgjørende for å lykkes med CRM

God datakvalitet er helt avgjørende for å oppnå maksimal verdi fra CRM-systemet. Det sikrer bedre beslutningsgrunnlag, økt effektivitet, bedre prosesser, redusert risiko, forbedret kundeopplevelse og overholdelse av lovmessige krav.

Se flere av våre blogger