Bedrifter må tilpasse seg den nye hverdagen

Av Tone Hammer 12. november 2020

Kundeatferden har vært i konstant endring de siste årene, men Koronaen har forsterket endringene. Det må alle virksomheter ta inn over seg. Også de som så langt har overlevd til tross for at de har fortsatt i gamle spor.

På MarkedsPartners digitale konferanse Tilbake til en ny hverdag, snakket Stig Hammer med Brian Halligan, HubSpotgründer og mannen bak begrepet Inbound Marketing, om blant annet hvordan de som vil lykkes framover, må tilpasse seg.

Les mer ›

Temaer: salg, salgsledelse, Covid-19, korona, bedre kundereiser

Har du ende-til-ende-fokus på kundereiser?

Av Stig Hammer 24. september 2020

Se for deg at en ny strømlinje på 100 master med 50 meter mellomrom skal bygges. 99 av mastene ble de vakreste, mest stabile og imponerende mastene noen har sett. Mens én ble en tømmerstokk uten strømledninger. Karakteren på et slikt prosjekt blir ikke 99/100. Det blir full stryk. For strømmen kommer jo ikke fram til kunden. Og det gjør ikke din leveranse heller, når ikke samtlige ledd i kundereisen fungerer som den skal.

Les mer ›

Temaer: digitalisering av kundereisen, kundereiser, Friksjoner i kundereisen, kundereisen, bedre kundereiser

De to mest oversette kundereisene: Anbefaling og Forventning

Av Stig Hammer 17. september 2020

En overordnet kundereise består av mange korte eller lange kundereiser, og er på ingen måte lik for alle kunder. Men bedriftens kundereisekartlegging bør fortsatt segmenteres på identifiserte møtepunkter som bidrar til smerte så vel som begeistring hos kunden. Det å forbedre kundereisen handler tross alt om gjenkjøp, og en forståelse av at det skal være enklere og mer lønnsomt å selge til eksisterende kunder og deres sfære, enn til helt ukjente kontakter. Og når de som er ansvarlige for kundereiser i din bedrift gjør sine vurderinger, så håper jeg at de fokuserer litt ekstra på kundereisene som vi kaller «Anbefaling» og «Forventning».

Les mer ›

Temaer: digitalisering av kundereisen, kundereiser, Friksjoner i kundereisen, kundereisen, bedre kundereiser

Om DigitalLeder.no

Digitalleder.no av MarkedsPartner AS er rettet mot toppledere som ønsker faglig innsikt, inspirasjon og svar på relevante problemstillinger innen strategisk ledelse, markedsføring og salg.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle

Søk i bloggen