Blogginnlegg om bedre kundereiser
Slik vil selgerrollen endre seg i årene som kommer
Data er nøkkelen til gode kundereiser også ved fysisk salg.
Fem tips som vil gjøre din bedrift bedre rustet for 2023
De beste blir stadig bedre. Nye utfordrere og ny teknologi kommer. Tidene er tøffe og endres fort. Derfor må du bli bedre i 2023 enn du var i 2022.
Kundereiser med friksjon fører til misførnøyde kunder og tap av salg
Nylig gikk jeg gjennom en kundereise som hadde nok friksjon til å gjøre selv den mest tålmodige mann frustrert. Kjøpsprosessen stod til bestått, men kjerneprosessen leveranse og bruk stod til stryk. Forbedringsmulighetene var både enkle og åpenbare. ...
Forhindrer gode kundereiser churn?
Egmont Story House er Norges største utgiver av magasin, blader og digitale tjenester til voksne, barn og unge, med hele 60% av markedsandelene i Norge. Deres største utfordring i abonnement er churn. De fyller på med nye kunder, men det lekker ut ...
CRM i et kundereiseperspektiv
Skal du ta markedsandeler, må du vinne én kunde om gangen. Skal du beholde markedsandeler, må du gi dem gode opplevelser gjennom hele kundereisen. Motoren i kundereisestrategien er CRM-systemet ditt.
Hvordan beholde kundene?
Mistet du noen kunder i fjor? Sannsynligvis er svaret ja. Hva om du aldri mistet noen? Hvordan ville situasjonen vært for bedriften din da? Det er nok en utopi for de fleste, men for mange er det store verdier å hente ved å forbedre Customer ...
Bedrifter må tilpasse seg den nye hverdagen
Kundeatferden har vært i konstant endring de siste årene, men Koronaen har forsterket endringene. Det må alle virksomheter ta inn over seg. Også de som så langt har overlevd til tross for at de har fortsatt i gamle spor. På MarkedsPartners digitale ...
Har du ende-til-ende-fokus på kundereiser?
Se for deg at en ny strømlinje på 100 master med 50 meter mellomrom skal bygges. 99 av mastene ble de vakreste, mest stabile og imponerende mastene noen har sett. Mens én ble en tømmerstokk uten strømledninger. Karakteren på et slikt prosjekt blir ...
De to mest oversette kundereisene: Anbefaling og Forventning
En overordnet kundereise består av mange korte eller lange kundereiser, og er på ingen måte lik for alle kunder. Men bedriftens kundereisekartlegging bør fortsatt segmenteres på identifiserte møtepunkter som bidrar til smerte så vel som begeistring ...