Mulighetene ved bruk av kunstig intelligens har eksplodert de siste månedene. Derfor bør du få på plass retningslinjer.
Har dere retningslinjer for bruk av kunstig intelligens i jobben?
Av Ken Gjøran Leren 27. april 2023
Temaer: kunstig intelligens, AI
6 måter ChatGPT kan endre markedsføring, salg og kundedialog
Av Anders Sollie Hoff 15. desember 2022
Noen har blitt skremt og mange har blitt imponert av hvor smart ChatGPT ser ut til å være. Her er seks områder vi tror denne teknologien kan endre markedsføring og salg.
Temaer: kunstig intelligens, ChatGPT, AI
Hvordan kan ny teknologi hjelpe oss til å samle, analysere og bruke data til å bygge personaliserte «kundereiser», som styrker merkevaren vår, øker salget og skaper sterke relasjoner til våre kunder? Ny teknologi gir nemlig krav til omstilling, og som ledere er vi nødt til å forholde oss til digitaliseringen og dennes mulighetsrom for å skape suksess og vekst i våre bedrifter.
Temaer: big data, digitalisering, kunstig intelligens, maskinlæring
Å holde seg oppdatert som leder er krevende – og en raskt akselererende teknologiutvikling har ikke gjort det mindre utfordrende. Dette er den andre av to artikler hvor vi ser på de resterende fem teknologiske trendene for 2020 og årene som kommer.
Temaer: digitalisering, kunstig intelligens, blockchain, autonomisering
Å holde seg oppdatert som leder er krevende – og en raskt akselererende teknologiutvikling har ikke gjort det mindre utfordrende. Dette er den første av to artikler hvor vi ser på de ti viktigste teknologiske trendene for 2020.
Temaer: strategi, big data, teknologi, strategisk ledelse, kunstig intelligens
Du kan ikke kjøpe det, og du kan heller ikke få det gratis. Tillit er noe du må fortjene. Fortjener du det?
Temaer: digitalisering, kunstig intelligens, tillit
Vil kunstig intelligens (AI) gi færre eller flere jobber i fremtiden? Ekspertene mener flere. Her er tre av dem.
Temaer: digitalisering, kunstig intelligens
Det er skrevet mye nyttig om automatisering og bruk av kunstig intelligens den siste tiden. Det er en blanding av et trusselbilde og et mulighetsbilde. En vanlig oppfatning er at lavstatusyrker vil forsvinne mens høystatusyrker som rådgiver, advokat og revisor vil overleve.
Temaer: teknologi, disrupsjon, kunstig intelligens, chat, Chatbot
Bedrifter verden over benytter i dag kunstig intelligens (AI) til å forbedre markedsføring, salg og kundeservice. I dette innlegget får du en introduksjon til de ulike typene AI som finnes og råd til hvordan du kan implementere AI i egen virksomhet.
Temaer: teknologi, kunstig intelligens
«Å satse på kunstig intelligens er et strategisk valg drevet frem enten av kravet til en teknologisk vei ut av en konkurransemessig blindgate, eller en naturlig prosess mot større grad av integrasjon. Det er det interne fokus. Utfordringen er å ikke glemme kundene opp i gleden over rasjonaliseringsgevinsten», skriver Gorm Kunøe i dette gjesteinnlegget.
Temaer: kundeservice, digitalisering, kunstig intelligens