For ledere om strategi, markedsføring og salg

En blogg fra Markedspartner

Blogginnlegg om content marketing

Dette holder markedssjefen våken i 2021

Det har aldri vært mer spennende å være markedsfører. I fjor ble mange bedrifter tvangs-digitalisert over natta. Vi har gjort erfaringer og fremskritt som ellers ville tatt 10-15 år. Med det som utgangspunkt har jeg løftet frem fire trender jeg tror ...

SEO i 2021: Hvor relevant er innholdet for autoritet?

Søkemotoroptimalisering er umulig vanskelig uten innhold. Og innhold som ikke er forankret i en overordnet digital strategi er like nytteløst som å sende ut julekort uten å adressere konvolutten. Derfor vil de fleste innholdsstrategier omhandle ...

Når innholdsmarkedsføring gjør mer skade enn nytte (og hvordan fikse det)

Vi er i en tillitskrise. Mediene er forurenset av «fake news» og det tærer på folks tillit til avsender. 4 av 10 beslutningstagere sier at de har fått mindre tillit og respekt for en organisasjon på grunn av deres innholdsmarkedsføring. Jeg har sett ...

- Det er lov å kalle seg et mediehus, men alt vi lager er reklame

Om få år vil en lang rekke store virksomheter ha sine egne informasjonskanaler. Innen bank og finans har DnB og Jyske Bank gått foran og tatt eierskap til sine egne nyheter.

Bør Content Manager inn i ledergruppen?

Innhold har blitt en så sentral del av enhver virksomhets markedsføring, og så viktig for bedriftens tankelederposisjon i markedet, at ansvaret for å forvalte det må løftes fra å være en operativ funksjon til å bli et strategisk ansvarsområde.

Se flere av våre blogger