Kundecase: Slik økte vi Google-trafikken til kundens nettside med 313,72 prosent
Denne enkle, men målrettede taktikken førte til en varig økning i organisk trafikk til kundens nettsider. Og det utelukkende ved å utnytte allerede produsert innhold bedre.
Manglende innovasjon innen markedsføring og salg hemmer veksten din
Det finnes mange innovasjonsmuligheter innen markedsføring og salg. Utnytter du ikke disse mulighetene er konsekvensene manglende leadsgenerering og dårlige salgsresultater. I dette innlegget finner du 7 typiske utfordringer og argumenterer for at ...
Påvirker disse 7 faktorene prestasjonene til dine selgere?
Strategisk bruk av metode og analytiske verktøy er avgjørende for at virksomheten skal lykkes i dagens marked. Det hjelper deg og selgerne til å fatte beslutninger basert på innsikt dere kan stole på – og ikke bare den berømte magefølelsen. For å ...
Kjære toppleder: Dette bør du se etter i en digital markedsfører
Avbildet ser du en Enhjørnings-hai. Et nytt vesen – en blanding av en enhjørning, en hai og en hest. Litt som dagens digitale markedsførere – med en blanding av alle mulige kunnskaper og ferdigheter. Det er i hvert fall slik de fleste ledere skulle ...
Ett år med covid-19: Hva gjør markedssjefene i Norsk Gjenvinning og Mills Proff Partner nå?
Hvordan har koronasituasjonen påvirket rollen som markedssjef i Norsk Gjenvinning og Mills Proff Partner? Hva har de lært? Hva tar de med seg videre? Og hvilke tiltak og prosesser har vært ekstra viktig for dem i denne tiden?
Til lederen: Slik skriver du kronikker som får spalteplass
En god kronikk vil få fortjent spalteplass og høste lovord både hos kolleger, kunder og konkurrenter. Dette er oppskriften på hvordan du lykkes.
Hvordan HubSpots CRM-plattform har blitt et kritisk forretningsverktøy
Vanligvis er programvarer for CRM kategorisert som salgsverktøy, men i dag blir de også sett på som et kritisk forretningsverktøy. På denne bakgrunnen har HubSpot utviklet seg til en CRM-plattform som ivaretar kjerneprosesser i interaksjon med ...
Fra en markedssjef til en annen: 5 tips for å holde deg oppdatert
En kontinuerlig endring innen teknologi, markedsføringskanaler og forbrukeradferd setter nye krav til kompetansen til deg som jobber med markedsføring og salg. Trendene setter krav til økt profesjonalitet i rollen vår som markedssjef og gir oss et ...
Seks givende år med inbound
Da MarkedsPartner gikk «all in» på inbound marketing og salg i 2014, begynte vi på en vekstreise vi aldri har angret på. I denne artikkelen deler jeg litt om hvilke resultater det har gitt oss, hva vi gjorde riktig, og hva vi gjorde galt.
3 tips til hvordan du som salgsleder kan gjøre hjemmekontor til en suksess
Året som gikk endret mye av hvordan du som salgsleder både kan – og bør – samarbeide med ditt salgsteam. Dagens situasjon har gjort at stadig flere har hjemmekontor. Hvordan kan du som salgsleder best følge opp dine selgere i den situasjonen dere nå ...