Dette holder markedssjefen våken i 2021
Det har aldri vært mer spennende å være markedsfører. I fjor ble mange bedrifter tvangs-digitalisert over natta. Vi har gjort erfaringer og fremskritt som ellers ville tatt 10-15 år. Med det som utgangspunkt har jeg løftet frem fire trender jeg tror ...
Nyttige verktøy i HubSpot for B2B-bedrifter
HubSpot er langt mer enn et CRM-system. I denne artikkelen har jeg tatt for meg noen eksempler på hvordan plattformen kan brukes i B2B-arbeidet, innenfor markedsføring, salg og service.
Hvordan beholde kundene?
Mistet du noen kunder i fjor? Sannsynligvis er svaret ja. Hva om du aldri mistet noen? Hvordan ville situasjonen vært for bedriften din da? Det er nok en utopi for de fleste, men for mange er det store verdier å hente ved å forbedre Customer ...
Marketing automation basert på atferdsdata og transaksjonsdata
Marketing automation er langt mer enn automatiserte e-postutsendelser til kunder og registrerte kontakter. Ved å aktivt benytte data som sier noe om dine registrerte kontakters atferd, kan bedriften automatisere utallige markeds-, salgs- og ...
Innholdet som styrker bedriftens kundereiser
Her i MarkedsPartner har vi utviklet et metodeverk for å analysere og planlegge forbedring av kundereiser i et ende til ende-perspektiv. Det gjør at vi bedre forstår B2B så vel som B2C-bedrifters interne prosesser, sett utenfra og inn. Ja, som om vi ...
Status: I et langvarig forhold med HubSpot
Vi har vært HubSpot-partnere en lang stund. Da vi høsten 2014 videreutviklet vår egen bruk av innholdsmarkedsføring og utarbeidet en inbound marketing strategi, ble vi også introdusert for vår kjære partner, HubSpot. Et forhold vi aldri har angret ...
SEO i 2021: Hvor relevant er innholdet for autoritet?
Søkemotoroptimalisering er umulig vanskelig uten innhold. Og innhold som ikke er forankret i en overordnet digital strategi er like nytteløst som å sende ut julekort uten å adressere konvolutten. Derfor vil de fleste innholdsstrategier omhandle ...
5 råd for markedsføring, salg og kundereiser i 2021
At vi skulle få nesten 2000 påmeldte til årets digitale heldagskonferanse "Tilbake til en ny hverdag" kunne vi ikke forutse. Vi drømte om det. Vi jobbet hardt for det. Og vi planla og målrettet arrangementet med hodet såvel som med hjertet. Og med ...
10 lærdommer fra online/hybrid-konferanser
Hva gjør du når du ikke lenger kan gjennomføre konferanser eller arrangement og samle mange mennesker til fysisk treff? Et godt råd er å gjøre som Christoffer Omberg og Oslo Business Forum. Du snur deg rundt og møter utfordringene.
Bedrifter må tilpasse seg den nye hverdagen
Kundeatferden har vært i konstant endring de siste årene, men Koronaen har forsterket endringene. Det må alle virksomheter ta inn over seg. Også de som så langt har overlevd til tross for at de har fortsatt i gamle spor. På MarkedsPartners digitale ...