Ett år med covid-19: Hva gjør markedssjefene i Norsk Gjenvinning og Mills Proff Partner nå?

Av Tove Eggen 15. april 2021

Hvordan har koronasituasjonen påvirket rollen som markedssjef i Norsk Gjenvinning og Mills Proff Partner? Hva har de lært? Hva tar de med seg videre? Og hvilke tiltak og prosesser har vært ekstra viktig for dem i denne tiden?

Les mer ›

Temaer: Covid-19, hvordan markedsføre etter korona

Bedrifter må tilpasse seg den nye hverdagen

Av Tone Hammer 12. november 2020

Kundeatferden har vært i konstant endring de siste årene, men Koronaen har forsterket endringene. Det må alle virksomheter ta inn over seg. Også de som så langt har overlevd til tross for at de har fortsatt i gamle spor.

På MarkedsPartners digitale konferanse Tilbake til en ny hverdag, snakket Stig Hammer med Brian Halligan, HubSpotgründer og mannen bak begrepet Inbound Marketing, om blant annet hvordan de som vil lykkes framover, må tilpasse seg.

Les mer ›

Temaer: salg, salgsledelse, Covid-19, korona, bedre kundereiser

15 råd for friksjonsfrie kundereiser i koronaens tid

Av Tove Eggen 18. juni 2020

Hva får du når du intervjuer en trendforsker, en høyskolelektor i forbrukeradferd og en reklameveteran? Jo, du får 15 innsiktsfulle observasjoner, råd og strategier for hvordan forstå og nå nye og eksisterende kunder – post korona. For når forbrukervaner blir ekstra vanskelige å forutse, er det lett å bomme på sin egen målgruppe i kommunikasjon og tilbud. Da er det lurt å snakke med «erfarne fjellfolk», som Gunn-Helen Øye, Nina Vogt og Nils Petter Nordskar, som kan by på sine observasjoner om endringer i forbrukeradferd i koronaens tid.

Les mer ›

Temaer: kundereise, Covid-19, forbrukeradferd

5 taktiske råd for salg- og markedsføringen din under koronakrisen

Av Tønnes Sannem Heian 8. mai 2020

Mange virksomheter opplever i disse dager en betydelig reduksjon i salget og har som følge av fall i inntektsstrømmer eller likviditetsutfordringer fokus på andre deler av virksomheten enn markedsføringen. I dette blogginnlegget vil Tønnes Sannem Heian, daglig leder i MarkedsPartner, komme med fem anbefalinger til enkle taktiske tilpasninger du kan vurdere uten at det krever investeringer.

Les mer ›

Temaer: kommunikasjon, Covid-19, korona

Rett før «lock-down» jobbet vi med en software som forberedte oss på krisen

Av Tove Eggen 1. mai 2020

I månedene rett før «lock-down» hadde Frydenbø AS jobbet med en software som gjør det mulig å samle og bruke data på en effektiv måte, noe de har hatt stor nytte av nå. Når messer og fysiske kundemøter utgikk, kunne de derfor gå all-in for heldigitale løsninger. Mats Hjørnevik, markedssjef i Frydenbø Marine AS, deler sine erfaringer fra den krevende tiden som COVID-19 har ført med seg.

Les mer ›

Temaer: Covid-19, korona, digitalisering av kundereisen, hvordan markedsføre etter korona, segmentere og målrette

Når markedsaktiviteter blir avlyst, blir den digitale markedsføringen ekstra viktig

Av Tove Eggen 30. april 2020

At alle, oss selv inkludert, var så uforberedt på de store konsekvensene koronakrisen førte med seg, har vært mest overraskende forklarer Sverre Tragethon, salg- og markedssjef i Hallingplast AS. Selv etter å ha fulgt med på nyheter om hvordan viruset hadde spredd seg i flere land, over lengre tid. Likevel har Sverre fått kjenne på hvilket privilegium det er å være i en bedrift og industri som ikke blir direkte rammet av koronakrisen. Men en digital omstilling er det likevel.

Les mer ›

Temaer: digital markedsføring, digital markedsstrategi, Covid-19, korona, digitalisering av kundereisen, hvordan markedsføre etter korona, segmentere og målrette

Vi må fortsette å lage relevant innhold som styrker kundene våre

Av Tove Eggen 29. april 2020

Den første uka etter 12. mars fikk Mills Proff Partner helt stopp i levering til serveringsbransjen. Volumet deres ble redusert til om lag 10 % av normalen. Likevel er ingen i Mills permittert per dags dato. Dette er den andre artikkelen i en serien på 4, hvor vi har snakket med 4 markedssjefer fra henholdsvis Norsk Gjenvinning, Mills Proff Partner, Hallingplast og Frydenbø Marine om den krevende tiden COVID-19 har ført med seg. Her deler Hanne Tømte, marketingsjef i Mills Proff Partner, sine erfaringer.

Les mer ›

Temaer: innholdsproduksjon, Covid-19, korona, digitalisering av kundereisen, hvordan markedsføre etter korona, segmentere og målrette

Nå må vi segmentere og målrette enda mer!

Av Tove Eggen 28. april 2020

Den 19. mars var jeg på jobb og den 20. mars ledet jeg avdelingen hjemmefra. Det hadde jeg faktisk ikke sett for meg dagen før, sier Morten Frøid, markedsdirektør ved Norsk Gjenvinning. I denne artikkel-serien har vi snakket med 4 markedssjefer fra henholdsvis Norsk Gjenvinning, Mills Proff Partner, Hallingplast og Frydenbø Marine om den krevende tiden COVID-19 har ført med seg. Hvilke erfaringer har de gjort seg så langt, hvordan har markedsstrategien eventuelt endret seg og hvordan ser de for seg at veien videre blir? Først ut er Morten. 

Les mer ›

Temaer: Covid-19, korona, digitalisering av kundereisen, hvordan markedsføre etter korona, segmentere og målrette

Om DigitalLeder.no

Digitalleder.no av MarkedsPartner AS er rettet mot toppledere som ønsker faglig innsikt, inspirasjon og svar på relevante problemstillinger innen strategisk ledelse, markedsføring og salg.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no, hubspotbloggen.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle

Søk i bloggen