For ledere om strategi, markedsføring og salg

En blogg fra Markedspartner

Blogginnlegg om digitalisering

Slik styrer du kundenes kjøpsprosess

Har du ambisjoner om å bli en markedsleder, bør du konsentrere deg om å forstå hvordan kundene foretar kjøpsbeslutninger. I et hav av leverandørmuligheter, må du gjøre kundenes kjøpssituasjon enklere. Det vil sette deg i førersetet i forhold til ...

Digitalisering av kundereisen

De siste fire årene har OBOS vært på en spennende reise med digitalisering av kundereisen for å sikre seg økt konkurransedyktighet i et boligmarked i sterk endring. Den reisen har ikke vært enkel.

«Adapt or die» – Digital transformasjon i eksponentiell hastighet

I 2019 var det mange buzzord vi var leie av. Digital transformasjon, disrupsjon, big data og GDPR var fire av dem. Bærekraft et femte. Nå er «alt vi kjenner» i ferd med å bli disruptet og digital transformasjon i et eksponentielt tempo er det eneste ...

Brukeradopsjon: Hvordan få ansatte til å bruke ny programvare

Å begynne med en ny programvare er spennende for noen, men overveldende for de fleste. Allikevel kommer vi ikke unna den teknologiske utviklingen som raser avgårde. VP Principal Analyst hos Forrester, Nigel Fenwick, fremmer 2020 som året for ...

Hvordan bruke ny teknologi til å skape vekst?

Hvordan kan ny teknologi hjelpe oss til å samle, analysere og bruke data til å bygge personaliserte «kundereiser», som styrker merkevaren vår, øker salget og skaper sterke relasjoner til våre kunder? Ny teknologi gir nemlig krav til omstilling, og ...

10 teknologitrender for 2020 (Del 2)

Å holde seg oppdatert som leder er krevende – og en raskt akselererende teknologiutvikling har ikke gjort det mindre utfordrende. Dette er den andre av to artikler hvor vi ser på de resterende fem teknologiske trendene for 2020 og årene som kommer.

Digitalisering: Toppledere må forstå forskjellen på harde og myke trender

Skal du som toppleder legge gode planer for fremtiden må du vite forskjellen mellom en hard og en myk (soft) trend. Den verdenskjente futuristen Daniel Burrus har forsket på dette i over tretti år- La oss se på det han har kommet frem til.

Tillit er vår tids viktigste valuta

Du kan ikke kjøpe det, og du kan heller ikke få det gratis. Tillit er noe du må fortjene. Fortjener du det?

Tre former for digitalisering – hvilke er relevante for din bedrift?

For en tid tilbake leste jeg på DN.no at kun én av fem norske bedrifter har en klar digital strategi. Det er urovekkende. Hvis du er blant dem som synes at begrepet digitalisering er noe tåkete, håper jeg at dette innlegget kan hjelpe deg med å ...

Tre spørsmål til egen markedsføring og salg

Ønsker du som toppleder eller leder for markedsføring eller salg å få større utbytte av salgs- og markedsføringsarbeidet i din virksomhet? Forskning viser at en sterk integrasjon mellom markeds- og salgsavdelingen gir store synergier, men hva betyr ...

Se flere av våre blogger