Du vet sikkert at din bedrifts merkevare er summen av alt dere viser og gjør. Fra logoen og bilder dere deler på Instagram til kvaliteten på produkter, tjenester, kundeservice og innhold som produseres. Jeg tror merkevarebygging kan styrkes med økt samarbeid på tvers av avdelinger. Og kanskje trenger de som jobber med innhold for blogg, web og annet å bli mer bevisst på hva eget arbeid betyr for merkevaren. For når det kommer til stykket, er det jo merkevarebygging vi driver med alle sammen, ikke sant? Her er noen tips for hvordan innhold kan bidra mer!
Les mer ›7 tips til innhold som styrker merkevaren din
Av Siri Hofstad Ruud 30. august 2022 | 4 minutter lesetid
Temaer: tips, innholdsproduksjon, merkevarebygging
Merkevareengasjement: Hvor sterke følelser har folk for merkevaren din?
Av Helene Nissen 16. november 2021 | 4 minutter lesetid
Tenk deg en person som gladelig deler informasjon om din merkevare helt frivillig, anbefaler ditt produkt til andre for å gjøre dem en tjeneste, åpner alle dine nyhetsbrev og forsvarer deg dersom du blir angrepet i sosiale medier. Er det for godt til å være sant, eller er det faktisk mulig?
Les mer ›Temaer: merkevare, merkevarebygging
Markedskommunikasjon er fryktelig vanskelig. Eller er det rett og slett bare å si det som det er?
Les mer ›Temaer: kundeservice, merkevarebygging, kundeopplevelse
Det er fort gjort å glemme at kommunikasjon med andre via e-post faktisk er en mulighet for markedsføring og branding. Jeg legger ofte merke til at ansatte i samme bedrift har svært ulike e-postsignaturer og dette kan være forvirrende. Jeg har derfor samlet tre tips til hvordan du kan lage en smart e-postsignatur.
Les mer ›Temaer: tips, merkevarebygging, branding, e-postsignatur
Digital synlighet – del 2 av 3: Fortjente medier
Av Erlend Førsund 25. mai 2021 | 7 minutter lesetid
Fortjente medier er andres positive omtale av deg eller deling av innhold du har publisert. Selv om du ikke kontrollerer fortjente medier hundre prosent, er det likevel ting du kan gjøre for å øke sannsynligheten for at du får mer positiv omtale og at innholdet ditt blir delt i disse kanalene.
Les mer ›Temaer: sosiale medier, merkevare, merkevarebygging, digital synlighet
Merkevarebevissthet & relasjonsbygging: Spill på følelser for å lykkes
Av Anne Kristine Hirsch 8. januar 2020 | 7 minutter lesetid
Blir du stressa av at blogginnleggene dine blir lite lest, selv om de er godt skrevet? Blir du litt gretten over at konkurrentens video går viralt, mens din egen endte som en digital parentes? Blir du motløs av å tenke på det skredet av innhold du må trenge gjennom for å nå dine potensielle kunder? Er du engstelig for at markedsføringen din ikke gir effekt?
Les mer ›Temaer: merkevare, merkevarebygging, relasjonsbygging
Gjennomtenkt merkevarebygging har lurt meg trill rundt
Av Frida-Marie Holme 31. oktober 2019 | 3 minutter lesetid
For en som ikke blir lett påvirket av reklame og markedsføring (særlig!), irriterer det meg å måtte innrømme at jeg har blitt lurt. Men når jeg først ble det, så var det heldigvis av noen som visste hva de holdt på med.
Les mer ›Temaer: content marketing, storytelling, merkevarebygging
Jeg er et skikkelig jule-menneske. Ikke bare er desember tiden for god mat, familie, stearinlys og frosne nesetipper. Men det er også årstiden hvor det oppfordres til kos, og det er innafor å unne seg gode ting. Nordmenn bruker gjerne mye tid, energi og penger i privat sammenheng, men hva med å investere litt i julen slik at arbeidsdagen din som markedsfører blir enda bedre til neste år? Her er de tingene som står øverst på min ønskeliste.
Les mer ›Temaer: merkevarebygging, produktivitet
På jakt etter den «perfekte» leverandøren går forbrukere og innkjøpere igjennom mye tekstlig innhold i løpet av kundereisen. Innholdet skal være relevant, nyttig og velformulert for å gi verdi til leseren. Det krever en fagperson med teft for tekstarbeid og øye for detaljer. En merkevareredaktør.
Les mer ›Temaer: content marketing, merkevarebygging, branding