Blogginnlegg om merkevarebygging
Hvordan lykkes i fortjente kanaler
Har du sett en artikkel eller et bilde gå viralt? Da er det noen som har lykkes i fortjente kanaler. Fortjente kanaler er andres positive omtale av deg eller deling av innhold du har publisert i en kanal du ikke kontrollerer selv. Selv om du ikke ...
7 tips til innhold som styrker merkevaren din
Merkevarebygging angår alle i bedriften og reflekteres i alt dere viser og gjør. Jeg tror derfor at merkevaren kan styrkes med økt samarbeid på tvers av avdelinger, slik at innholdet som produseres holder mål.
De beste markedsførerne spiller på følelser
Menneskehjernen er lat. Den ønsker å bruke så lite energi som mulig på å ta avgjørelser. Det bør du ta hensyn til i markedsføring og salg – også innen B2B.
Merkevareengasjement: Hvor sterke følelser har folk for merkevaren din?
Tenk deg en person som gladelig deler informasjon om din merkevare helt frivillig, anbefaler ditt produkt til andre for å gjøre dem en tjeneste, åpner alle dine nyhetsbrev og forsvarer deg dersom du blir angrepet i sosiale medier. Er det for godt ...
Jeg fikk en dårlig nyhet – og elsket det
Markedskommunikasjon er fryktelig vanskelig. Eller er det rett og slett bare å si det som det er?
3 tips til intern e-postsignatur
Det er fort gjort å glemme at kommunikasjon med andre via e-post faktisk er en mulighet for markedsføring og branding. Jeg legger ofte merke til at ansatte i samme bedrift har svært ulike e-postsignaturer og dette kan være forvirrende. Jeg har ...
Merkevarebevissthet & relasjonsbygging: Spill på følelser for å lykkes
Blir du stressa av at blogginnleggene dine blir lite lest, selv om de er godt skrevet? Blir du litt gretten over at konkurrentens video går viralt, mens din egen endte som en digital parentes? Blir du motløs av å tenke på det skredet av innhold du ...
Gjennomtenkt merkevarebygging har lurt meg trill rundt
For en som ikke blir lett påvirket av reklame og markedsføring (særlig!), irriterer det meg å måtte innrømme at jeg har blitt lurt. Men når jeg først ble det, så var det heldigvis av noen som visste hva de holdt på med.
6 ting markedsførere bør unne seg i julegave
Jeg er et skikkelig jule-menneske. Ikke bare er desember tiden for god mat, familie, stearinlys og frosne nesetipper. Men det er også årstiden hvor det oppfordres til kos, og det er innafor å unne seg gode ting. Nordmenn bruker gjerne mye tid, ...
Merkevaren din trenger en redaktør
På jakt etter den «perfekte» leverandøren går forbrukere og innkjøpere igjennom mye tekstlig innhold i løpet av kundereisen. Innholdet skal være relevant, nyttig og velformulert for å gi verdi til leseren. Det krever en fagperson med teft for ...