Digital markedsføring og salg som skaper vekst

- En blogg fra Markedspartner

Blogginnlegg om merkevarebygging

De beste markedsførerne spiller på følelser

Menneskehjernen er lat. Den ønsker å bruke så lite energi som mulig på å ta avgjørelser. Det bør du ta hensyn til i markedsføring og salg – også innen B2B.

7 tips til innhold som styrker merkevaren din

Du vet sikkert at din bedrifts merkevare er summen av alt dere viser og gjør. Fra logoen og bilder dere deler på Instagram til kvaliteten på produkter, tjenester, kundeservice og innhold som produseres. Jeg tror merkevarebygging kan styrkes med økt ...

Merkevareengasjement: Hvor sterke følelser har folk for merkevaren din?

Tenk deg en person som gladelig deler informasjon om din merkevare helt frivillig, anbefaler ditt produkt til andre for å gjøre dem en tjeneste, åpner alle dine nyhetsbrev og forsvarer deg dersom du blir angrepet i sosiale medier. Er det for godt ...

Jeg fikk en dårlig nyhet – og elsket det

Markedskommunikasjon er fryktelig vanskelig. Eller er det rett og slett bare å si det som det er?

3 tips til intern e-postsignatur

Det er fort gjort å glemme at kommunikasjon med andre via e-post faktisk er en mulighet for markedsføring og branding. Jeg legger ofte merke til at ansatte i samme bedrift har svært ulike e-postsignaturer og dette kan være forvirrende. Jeg har ...

Digital synlighet – del 2 av 3: Fortjente medier

Fortjente medier er andres positive omtale av deg eller deling av innhold du har publisert. Selv om du ikke kontrollerer fortjente medier hundre prosent, er det likevel ting du kan gjøre for å øke sannsynligheten for at du får mer positiv omtale og ...

Merkevarebevissthet & relasjonsbygging: Spill på følelser for å lykkes

Blir du stressa av at blogginnleggene dine blir lite lest, selv om de er godt skrevet? Blir du litt gretten over at konkurrentens video går viralt, mens din egen endte som en digital parentes? Blir du motløs av å tenke på det skredet av innhold du ...

Gjennomtenkt merkevarebygging har lurt meg trill rundt

For en som ikke blir lett påvirket av reklame og markedsføring (særlig!), irriterer det meg å måtte innrømme at jeg har blitt lurt. Men når jeg først ble det, så var det heldigvis av noen som visste hva de holdt på med.

6 ting markedsførere bør unne seg i julegave

Jeg er et skikkelig jule-menneske. Ikke bare er desember tiden for god mat, familie, stearinlys og frosne nesetipper. Men det er også årstiden hvor det oppfordres til kos, og det er innafor å unne seg gode ting. Nordmenn bruker gjerne mye tid, ...

Merkevaren din trenger en redaktør

På jakt etter den «perfekte» leverandøren går forbrukere og innkjøpere igjennom mye tekstlig innhold i løpet av kundereisen. Innholdet skal være relevant, nyttig og velformulert for å gi verdi til leseren. Det krever en fagperson med teft for ...

Se flere av våre blogger