Gjennomtenkt merkevarebygging har lurt meg trill rundt

Av Frida-Marie Holme 31. oktober 2019 | 3 minutter lesetid

For en som ikke blir lett påvirket av reklame og markedsføring (særlig!), irriterer det meg å måtte innrømme at jeg har blitt lurt. Men når jeg først ble det, så var det heldigvis av noen som visste hva de holdt på med.

Les mer ›

Temaer: content marketing, storytelling, merkevarebygging

Merkevareengasjement: Hvor sterke følelser har folk for merkevaren din?

Av Anne Kristine Hirsch 22. oktober 2019 | 4 minutter lesetid

Tenk deg en person som gladelig deler informasjon om din merkevare helt frivillig, anbefaler ditt produkt til andre for å gjøre dem en tjeneste, åpner alle dine nyhetsbrev og forsvarer deg dersom du blir angrepet i sosiale medier. For godt til å være sant, eller?

Les mer ›

Temaer: merkevare, merkevarebygging

7 tips til innhold som styrker merkevaren din

Av Tone Hammer 9. juli 2019 | 4 minutter lesetid

Du vet sikkert at din bedrifts merkevare er summen av alt dere viser og gjør. Fra logoen og bilder dere deler på Instagram til kvaliteten på produkter, tjenester, kundeservice og innhold som produseres. Jeg tror merkevarebygging kan styrkes med økt samarbeid på tvers av avdelinger. Og kanskje trenger de som jobber med innhold for blogg, web og annet å bli mer bevisst på hva eget arbeid betyr for merkevaren. For når det kommer til stykket, er det jo merkevarebygging vi driver med alle sammen, ikke sant? Her er noen tips for hvordan innhold kan bidra mer!

Les mer ›

Temaer: tips, innholdsproduksjon, merkevarebygging

6 ting markedsførere bør unne seg i julegave

Av Anneli Setalo 6. desember 2018 | 3 minutter lesetid

Jeg er et skikkelig jule-menneske. Ikke bare er desember tiden for god mat, familie, stearinlys og frosne nesetipper. Men det er også årstiden hvor det oppfordres til kos, og det er innafor å unne seg gode ting. Nordmenn bruker gjerne mye tid, energi og penger i privat sammenheng, men hva med å investere litt i julen slik at arbeidsdagen din som markedsfører blir enda bedre til neste år? Her er de tingene som står øverst på min ønskeliste.

Les mer ›

Temaer: merkevarebygging, produktivitet

Merkevaren din trenger en redaktør

Av Fredrik Stang 26. juli 2018 | 3 minutter lesetid

På jakt etter den «perfekte» leverandøren går forbrukere og innkjøpere igjennom mye tekstlig innhold i løpet av kundereisen. Innholdet skal være relevant, nyttig og velformulert for å gi verdi til leseren. Det krever en fagperson med teft for tekstarbeid og øye for detaljer. En merkevareredaktør.

Les mer ›

Temaer: content marketing, merkevarebygging, branding

MarkedsPartners blogg om markedsføring

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle