Digital markedsføring og salg som skaper vekst

- En blogg fra Markedspartner

Blogginnlegg om content marketing

Hva er forskjellen på content marketing og inbound marketing?

Mange lurer på hva som er forskjellen på Inboundmarketing og Content marketing.Er det to sider av samme sak, eller er det faktiske forskjeller på de to markedsføringsmetodene?

Hvordan skrive innhold ingen visste de trengte?

Som innholdsprodusent ligger den største utfordringen i å identifisere temaer å skrive om, som både fanger målgruppens interesse og er engasjerende, spennende og innovative. Enklere sagt enn gjort – for ofte vet ikke målgruppen selv hva de er ute ...

5 grunner til å holde markedsføringstrykket oppe om sommeren

Mange B2B-selskaper opplever at sommeren er en stille periode. Det betyr ikke at du bør trappe ned markedsføringen din.

Har du et bevisst forhold til tone of voice?

Tone of voice er et viktig verktøy for å påvirke hvordan kundene dine oppfatter deg og merkevaren din. Du kan se på tone of voice som personligheten til bedriften din. Denne personligheten viser du gjennom skriftlig og muntlig kommunikasjon som ...

5 tips for å forbedre innholdsmarkedsføringen din

Innholdsmarkedsføring blir ofte definert som det å «tiltrekke seg kunder ved å produsere innhold av høy kvalitet». Ved å dekke lesernes informasjonsbehov, skapes det en kontakt mellom deg og kunde som legger til rette for salg. Men hvordan skape ...

Hvordan lage innhold tilpasset de ulike fasene i kjøpsreisen

Kjøpsreisen er den reisen en kunde går gjennom fra han eller hun erkjenner et problem eller en utfordring, frem til et kjøp. Det viktig at du har innhold som støtter kundene i alle fasene av denne reisen.

Content marketing: 5 kjennetegn på kvalitetsinnhold

Content Marketing er mer utbredt enn noensinne. Det krever at innholdet som produseres skiller seg ut. Men hvordan går du egentlig frem for å skape verdifullt innhold av høy kvalitet?

Innholdsstrategi: Slik lager du personas til markedsføring og salg

For å produsere meningsfylt innhold må vi vite hvem vi snakker til. Brukt riktig kan buyer personas være et nyttig hjelpemiddel for å lykkes med det.

På tide å fylle opp den neste kalenderen, publiseringskalenderen for 2022

Når alle lukene i adventskalenderen er åpnet, ribba, lutefisken og pinnekjøttet er fordøyd, er det på høy tid å ta fatt på kalenderen for neste år. Jeg undres, fungerer konseptet for adventskalendere også for innholdsproduksjon?

Hvordan bli en mester på innholdsmarkedsføring

Tradisjonell reklame kan for mange oppleves som en pest og en plage. Det er ofte fordi reklamen ikke er målrettet og er derfor irrelevant for mottaker. Innholdsmarkedsføring er det motsatte: en utstrakt hånd som tilbyr deg akkurat det du spør om. ...

Digital synlighet – del 1 av 3: Eide medier

Hvordan får du flere kunder til å finne deg på nettet? Det er den hellige gral for mange markedsførere. I denne artikkelserien ser vi på eide, fortjente og betalte medier, og hvordan du kan bruke disse flatene for å skape økt synlighet på nett. Eide ...

Se flere av våre blogger