6 skrivetips for innholdsmarkedsførere

Av Svein A. Halvorsen 18. oktober 2018 | 6 minutter lesetid

Målet med enhver tekst er å formidle. Derfor bør bokstavene og språket være dine beste venner når du skriver. Skal du unngå misforståelser må teksten være tydelig. Følger du disse seks prinsippene er du godt på vei.

Les mer ›

Temaer: content marketing, innholdsmarkedsføring, innhold

Content marketing: 5 kjennetegn på kvalitetsinnhold

Av Erlend Førsund 18. september 2018 | 4 minutter lesetid

Ettersom content marketing får et stadig sterkere fotfeste, begynner flere og flere markedsførere og bedriftsledere å se hvor viktig kvalitetsinnhold er som et bærende element innen markedsføring, men spørsmålet man ofte sitter igjen med er: Hvordan bør dette kvalitetsinnholdet se ut i praksis?

Les mer ›

Temaer: content marketing, innholdsmarkedsføring, innhold

VIDEO: Fra content marketing i ett selskap til inbound marketing i flere land

Av Erlend Førsund 7. august 2018 | 1 minutter lesetid

Infotjenester har gjennom flere år jobbet aktivt med content marketing som en sentral ingrediens i sin markedsføring. De siste årene har selskapet utviklet dette videre inn i en Inbound marketing-modell, som de nå replikerer på flere lokasjoner. Selskapets Head of Marketing, Tønnes Sannem Heian, deler i dette foredraget fra Inbound-dagen 2018 noen av deres erfaringer og utfordringer på veien.

Les mer ›

Temaer: content marketing, inbound marketing

Merkevaren din trenger en redaktør

Av Fredrik Stang 26. juli 2018 | 3 minutter lesetid

På jakt etter den «perfekte» leverandøren går forbrukere og innkjøpere igjennom mye tekstlig innhold i løpet av kundereisen. Innholdet skal være relevant, nyttig og velformulert for å gi verdi til leseren. Det krever en fagperson med teft for tekstarbeid og øye for detaljer. En merkevareredaktør.

Les mer ›

Temaer: content marketing, merkevarebygging, branding

VIDEO: Se på innholdskanalene dine som produkter, ikke marketingtaktikker

Av Erlend Førsund 14. juni 2018 | 3 minutter lesetid

Innholdsstrategen Robert Rose er en ledende global skikkelse innen content marketing. Sammen med Joe Pulizzi har han drevet Content Marketing Institute i en årrekke, og vært en aktiv podcaster på «This Old Marketing». Vi intervjuet ham på Epic Content Marketing-konferansen i år om hvor morgendagens slag står for bedrifter som ønsker å lykkes med content marketing.

Les mer ›

Temaer: content marketing, innholdsmarkedsføring

Hvor ofte bør bedrifter blogge?

Av Erlend Førsund 27. mars 2018 | 3 minutter lesetid

Stadig flere bedrifter får øynene opp for blogging og de mulighetene som denne plattformen gir. Et av de mest stilte spørsmålene rundt bedriftsblogging er hvor ofte man bør publisere nytt innhold. Det vil jeg ta for meg her.

Les mer ›

Temaer: markedsføring, content marketing, blogging

Hvorfor ingeniører og fageksperter bør blogge

Av Erlend Førsund 27. februar 2018 | 5 minutter lesetid

Jobber du i en bedrift som har startet med inbound marketing, og du har fått signaler om at du vil bli en av bidragsyterne – men du er travel og lurer på hva du vil få igjen for strevet? Eller er du kanskje markedssjef og ansvarlig for å rekruttere skribenter til firmabloggen? Er svaret ja på ett av disse spørsmålene, så les videre.

Les mer ›

Temaer: blogging, tankelederskap, content marketing

Content marketing: 7 metoder for å få mer ut av innholdet ditt

Av Erlend Førsund 21. desember 2017 | 4 minutter lesetid

En av de store feilene som begås innen inbound- og content marketing er at vi bruker mye tid og ressurser på å produsere innhold – og mindre tid og ressurser på å promotere det. Her følger syv metoder for effektiv innholdspromotering, og hvordan du kan høste større avkastning på det innholdet du allerede har produsert.

Les mer ›

Temaer: content marketing, innholdsmarkedsføring

Slik skriver du en god kundereferanse

Av Maria Pettersson 26. oktober 2017 | 4 minutter lesetid

En av de beste måtene du kan bevise din verdi på er å skape fengslende kundecaser som skildrer den positive innvirkningen ditt produkt eller tjeneste har hatt på en av dine kunder. Kunders suksesshistorier har som et resultat blitt en av de mest populære formene for innholdsmarkedsføring blant B2B-markedsførere.   

Les mer ›

Temaer: content marketing, innhold, tips

Video fra INBOUND-konferansen dag 3: Bedre innhold, ikke mer

Av Erlend Førsund 28. september 2017 | 3 minutter lesetid

I dagens video fra INBOUND i Boston, har vi snakket med Scott D. Meyer, som holdt foredraget "Do better, not more". Budskapet er at kvalitet trumfer kvantitet når det gjelder innhold. Meyer hadde tallene til å bevise det og ga håndfaste råd som publikum kunne ta med seg hjem og sette i gang med.

Les mer ›

Temaer: content marketing, innholdsmarkedsføring, inbound marketing, video, INBOUND 2017

Hvordan lage innhold tilpasset de ulike fasene i kjøpsreisen

Av Maria Pettersson 10. august 2017 | 5 minutter lesetid

Har du noen gang gått forbi en butikk og sett noe i vinduet som du bare måtte ha – og så kjøpt det umiddelbart? 

Les mer ›

Temaer: inbound marketing, kjøpsprosess, innhold, content marketing

3 content marketing-lærdommer fra Leicesters suksess i Premier League

Av Fredrik Stang 3. august 2017 | 5 minutter lesetid

Våren 2016 var moderne tids største idrettssensasjon et faktum. Leicester City Football Club vant verdens mest konkurranseutsatte liga, Premier League. Hvis Askeladden Leicester kan triumfere i milliardindustrien engelsk fotball, så kan du triumfere i din bransje.

Les mer ›

Temaer: content marketing, innhold

Sjekkliste: Lage en e-bok? Dette må du tenke på!

Av Elise Hofmo 19. januar 2017 | 3 minutter lesetid

Du har fått ansvar for den nye e-boken bedriften din ønsker, og er full av gode idéer. Men hvor skal du begynne? Hva bør du ta stilling til, og hvilke elementer består en e-bok av? Her får du en sjekkliste.

Les mer ›

Temaer: e-bok, innholdsproduksjon, content marketing

96 % som besøker hjemmesiden din er ikke klare til å kjøpe. Hva gjør du med det?

Av Stig Hammer 10. november 2016 | 5 minutter lesetid

Studier viser at kun 4 prosent av de som besøker nettstedet ditt, er klare til å kjøpe akkurat der og da. Hva er din plan for å vise de resterende 96 prosentene at du har noe å tilby dem også? 

Les mer ›

Temaer: webstrategi, content marketing, innholdsstrategi, inbound marketing, innholdsmarkedsføring, kjøpsprosess

Hvorfor din CEO ikke bryr seg om innholdsmarkedsføring

Av Hanne Sofie Hammer 4. oktober 2016 | 4 minutter lesetid

Får du ikke klarsignal fra din CEO til å investere i innholdsmarkedsføring? Usikker på hvordan du skal kommunisere fordelene? Forsøk å sette deg i hans posisjon, og du vil forstå hvorfor han ikke bryr seg om innholdsmarkedsføring - ennå. 

Les mer ›

Temaer: innholdsmarkedsføring, innholdsstrategi, content marketing

MarkedsPartners blogg om markedsføring

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no og vekstoppskrifter.no

Anbefalt for deg

Temaer

Se alle