Gjennomtenkt merkevarebygging har lurt meg trill rundt

Av Frida-Marie Holme 31. oktober 2019 | 3 minutter lesetid

For en som ikke blir lett påvirket av reklame og markedsføring (særlig!), irriterer det meg å måtte innrømme at jeg har blitt lurt. Men når jeg først ble det, så var det heldigvis av noen som visste hva de holdt på med.

Les mer ›

Temaer: content marketing, storytelling, merkevarebygging

«Old Town Road»: Toppet hitlisten ved hjelp av innholdsmarkedsføring

Av Ole Henrik Sæve 29. oktober 2019 | 6 minutter lesetid

Historien om Lil Nas X, den unge og ukjente musikeren som droppet ut av college for å satse på sin lidenskap, med et budsjett på tretti dollar, er et fascinerende eksempel på effekten av digital markedsføring, content marketing og storytelling.

Les mer ›

Temaer: digital markedsføring, content marketing, innholdsmarkedsføring, innhold, innholdsproduksjon, storytelling

Dra til med en real historie for å skape tillit

Av Espen Zachariassen 8. oktober 2019 | 4 minutter lesetid

Vi liker alle å få servert en god historie. I markedsføring er dette fremdeles et godt virkemiddel for å vekke interesse og skape tillit hos målgruppen. Her er litt inspirasjon, godt hjulpet av Spotify og Aston Martin.

Les mer ›

Temaer: content marketing, innholdsproduksjon, personalisert innhold

Video i innholdsmarkedsføring: Bruk nok tid på planlegging og logistikk

Av Espen Zachariassen 11. juni 2019 | 4 minutter lesetid

Videoopptak er vanligvis kjempegøy, men ikke ta for lett på planleggingen. Uforutsette utfordringer forsinker produksjonen og kan ramme både personas, budskap og budsjett.

Les mer ›

Temaer: content marketing, innholdsmarkedsføring, videomarkedsføring

På tide å fylle opp den neste kalenderen, publiseringskalenderen for 2019

Av Espen Zachariassen 26. desember 2018 | 3 minutter lesetid

Når alle lukene i adventskalenderen er åpnet, ribba, lutefisken og pinnekjøttet er fordøyd, er det på høy tid å ta fatt på kalenderen for neste år. Jeg undres, fungerer konseptet for adventskalendere også for innholdsproduksjon?    

Les mer ›

Temaer: content marketing

6 skrivetips for innholdsmarkedsførere

Av Svein A. Halvorsen 18. oktober 2018 | 6 minutter lesetid

Målet med enhver tekst er å formidle. Derfor bør bokstavene og språket være dine beste venner når du skriver. Skal du unngå misforståelser må teksten være tydelig. Følger du disse seks prinsippene er du godt på vei.

Les mer ›

Temaer: content marketing, innholdsmarkedsføring, innhold

Content marketing: 5 kjennetegn på kvalitetsinnhold

Av Erlend Førsund 18. september 2018 | 4 minutter lesetid

Ettersom content marketing får et stadig sterkere fotfeste, begynner flere og flere markedsførere og bedriftsledere å se hvor viktig kvalitetsinnhold er som et bærende element innen markedsføring, men spørsmålet man ofte sitter igjen med er: Hvordan bør dette kvalitetsinnholdet se ut i praksis?

Les mer ›

Temaer: content marketing, innholdsmarkedsføring, innhold

Merkevaren din trenger en redaktør

Av Fredrik Stang 26. juli 2018 | 3 minutter lesetid

På jakt etter den «perfekte» leverandøren går forbrukere og innkjøpere igjennom mye tekstlig innhold i løpet av kundereisen. Innholdet skal være relevant, nyttig og velformulert for å gi verdi til leseren. Det krever en fagperson med teft for tekstarbeid og øye for detaljer. En merkevareredaktør.

Les mer ›

Temaer: content marketing, merkevarebygging, branding

VIDEO: Se på innholdskanalene dine som produkter, ikke marketingtaktikker

Av Erlend Førsund 14. juni 2018 | 4 minutter lesetid

Innholdsstrategen Robert Rose er en ledende global skikkelse innen content marketing. Sammen med Joe Pulizzi har han drevet Content Marketing Institute i en årrekke, og vært en aktiv podcaster på «This Old Marketing». Vi intervjuet ham på Epic Content Marketing-konferansen i år om hvor morgendagens slag står for bedrifter som ønsker å lykkes med content marketing.

Les mer ›

Temaer: content marketing, innholdsmarkedsføring

Hvor ofte bør bedrifter blogge?

Av Erlend Førsund 27. mars 2018 | 3 minutter lesetid

Stadig flere bedrifter får øynene opp for blogging og de mulighetene som denne plattformen gir. Et av de mest stilte spørsmålene rundt bedriftsblogging er hvor ofte man bør publisere nytt innhold. Det vil jeg ta for meg her.

Les mer ›

Temaer: markedsføring, content marketing, blogging

Hvorfor ingeniører og fageksperter bør blogge

Av Erlend Førsund 27. februar 2018 | 6 minutter lesetid

Jobber du i en bedrift som har startet med inbound marketing, og du har fått signaler om at du vil bli en av bidragsyterne – men du er travel og lurer på hva du vil få igjen for strevet? Eller er du kanskje markedssjef og ansvarlig for å rekruttere skribenter til firmabloggen? Er svaret ja på ett av disse spørsmålene, så les videre.

Les mer ›

Temaer: content marketing, blogging, tankelederskap

Content marketing: 7 metoder for å få mer ut av innholdet ditt

Av Erlend Førsund 21. desember 2017 | 4 minutter lesetid

En av de store feilene som begås innen inbound- og content marketing er at vi bruker mye tid og ressurser på å produsere innhold – og mindre tid og ressurser på å promotere det. Her følger syv metoder for effektiv innholdspromotering, og hvordan du kan høste større avkastning på det innholdet du allerede har produsert.

Les mer ›

Temaer: content marketing, innholdsmarkedsføring

Slik skriver du en god kundereferanse

Av Maria Pettersson 26. oktober 2017 | 4 minutter lesetid

En av de beste måtene du kan bevise din verdi på er å skape fengslende kundecaser som skildrer den positive innvirkningen ditt produkt eller tjeneste har hatt på en av dine kunder. Kunders suksesshistorier har som et resultat blitt en av de mest populære formene for innholdsmarkedsføring blant B2B-markedsførere.   

Les mer ›

Temaer: tips, content marketing, innhold

Video fra INBOUND-konferansen dag 3: Bedre innhold, ikke mer

Av Erlend Førsund 28. september 2017 | 3 minutter lesetid

I dagens video fra INBOUND i Boston, har vi snakket med Scott D. Meyer, som holdt foredraget "Do better, not more". Budskapet er at kvalitet trumfer kvantitet når det gjelder innhold. Meyer hadde tallene til å bevise det og ga håndfaste råd som publikum kunne ta med seg hjem og sette i gang med.

Les mer ›

Temaer: inbound marketing, content marketing, video, innholdsmarkedsføring, INBOUND 2017

Hvordan lage innhold tilpasset de ulike fasene i kundereisen

Av Maria Pettersson 10. august 2017 | 5 minutter lesetid

Har du noen gang gått forbi en butikk og sett noe i vinduet som du bare måtte ha – og så kjøpt det umiddelbart? 

Les mer ›

Temaer: inbound marketing, content marketing, kjøpsprosess, innhold, kundereise

MarkedsPartners blogg om markedsføring

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle