Tone of voice er et viktig verktøy for å påvirke hvordan kundene dine oppfatter deg og merkevaren din. Du kan se på tone of voice som personligheten til bedriften din. Denne personligheten viser du gjennom skriftlig og muntlig kommunikasjon som annonsering, poster på sosiale medier, e-poster og kundeserviceinterasksjoner.
Les mer ›Temaer: content marketing, profilmanual, tone of voice
5 tips for å forbedre innholdsmarkedsføringen din
Av Daniela Dahle 28. februar 2023 | 4 minutter lesetid
Innholdsmarkedsføring blir ofte definert som det å «tiltrekke seg kunder ved å produsere innhold av høy kvalitet». Ved å dekke lesernes informasjonsbehov, skapes det en kontakt mellom deg og kunde som legger til rette for salg. Men hvordan skape innhold som faktisk blir konsumert av målgruppene dine? Hva bør du fokusere på? Her er mine 5 beste tips!
Les mer ›
Temaer: content marketing, innholdsmarkedsføring, trender, AI
Hvordan lage innhold tilpasset de ulike fasene i kjøpsreisen
Av Siri Hofstad Ruud 24. januar 2023 | 4 minutter lesetid
Kjøpsreisen er den reisen en kunde går gjennom fra han eller hun erkjenner et problem eller en utfordring, frem til et kjøp. Det viktig at du har innhold som støtter kundene i alle fasene av denne reisen.
Les mer ›Temaer: inbound marketing, content marketing, kjøpsprosess, innhold, kundereise
Content marketing: 5 kjennetegn på kvalitetsinnhold
Av Daniela Dahle 17. januar 2023 | 5 minutter lesetid
Content Marketing er mer utbredt enn noensinne. Det krever at innholdet som produseres skiller seg ut. Men hvordan går du egentlig frem for å skape verdifullt innhold av høy kvalitet?
Les mer ›Temaer: content marketing, innholdsmarkedsføring, innhold
Innholdsstrategi: Slik lager du personas til markedsføring og salg
Av Knut Arild Vold 17. desember 2022 | 8 minutter lesetid
For å produsere meningsfylt innhold må vi vite hvem vi snakker til. Brukt riktig kan buyer personas være et nyttig hjelpemiddel for å lykkes med det.
Les mer ›Temaer: innholdsstrategi, content marketing, innholdsmarkedsføring, personas
På tide å fylle opp den neste kalenderen, publiseringskalenderen for 2022
Av Espen Zachariassen 14. desember 2021 | 3 minutter lesetid
Når alle lukene i adventskalenderen er åpnet, ribba, lutefisken og pinnekjøttet er fordøyd, er det på høy tid å ta fatt på kalenderen for neste år. Jeg undres, fungerer konseptet for adventskalendere også for innholdsproduksjon?
Les mer ›Temaer: content marketing, innholdsproduksjon, bloggverktøy
Hvordan bli en mester på innholdsmarkedsføring
Av Helene Nissen 30. november 2021 | 4 minutter lesetid
Tradisjonell reklame kan for mange oppleves som en pest og en plage. Det er ofte fordi reklamen ikke er målrettet og er derfor irrelevant for mottaker. Innholdsmarkedsføring er det motsatte: en utstrakt hånd som tilbyr deg akkurat det du spør om. Så, hva er egentlig Innholdsmarkedsføring og hvorfor er det så viktig?
Les mer ›Temaer: innholdsstrategi, content marketing, innholdsmarkedsføring
Hvordan får du flere kunder til å finne deg på nettet? Det er den hellige gral for mange markedsførere. I denne artikkelserien ser vi på eide, fortjente og betalte medier, og hvordan du kan bruke disse flatene for å skape økt synlighet på nett. Eide medier er selve fundamentet, hvor du bør begynne.
Les mer ›Temaer: content marketing, innholdsmarkedsføring, søkemotoroptimalisering, innholdsproduksjon, eide medier, digital synlighet
Ett av kriteriene for å lykkes med innholdsmarkedsføring, content marketing eller inbound marketing er at du konverterer lesere til leads. For å gjøre det, trenger du et incentiv. Vi kaller det et innholdstilbud. Her presenterer jeg syv ulike innholdstilbud du kan bruke for å starte å generere leads fra din blogg eller nettsted.
Les mer ›Temaer: content marketing, konvertering, innholdsmarkedsføring
Salg + marked: Sammen får dere økt ROI på innholdsmarkedsføring
Av Espen Zachariassen 6. oktober 2020 | 9 minutter lesetid
Når marked og salg samarbeider om innhold som gir svar på kundenes spørsmål, kan det gi bedre og raskere økonomiske resultater. Noen viktige forutsetninger må være på plass.
Les mer ›Temaer: content marketing, innholdsmarkedsføring
Fem grunner til å holde markedsføringstrykket oppe om sommeren
Av Erlend Førsund 8. juli 2020 | 2 minutter lesetid
Med mindre du selger svømmebasseng eller driver campingplass ved Mjøsa, er sommeren for mange bedrifter en treg periode for ny business. Men det betyr ikke at du bør sakke farten på innholdsmarkedsføringen din. Antagelig tvert imot.
Les mer ›Temaer: markedsføring, content marketing, innholdsmarkedsføring, markedsplan
Sjefredaktør i E24, Gard Michalsen, skriver på lederplass at DNB Nyheter, bankens innholdsmarkedsføringssatsning, gir mange råd, men ikke det beste (hint: be om bedre rente eller bytt). Er det egentlig mulig å være troverdig når det du sender fra deg per definisjon er reklame og ikke journalistikk?
Les mer ›Temaer: content marketing, innholdsmarkedsføring
Gjennomtenkt merkevarebygging har lurt meg trill rundt
Av Frida-Marie Holme 31. oktober 2019 | 3 minutter lesetid
For en som ikke blir lett påvirket av reklame og markedsføring (særlig!), irriterer det meg å måtte innrømme at jeg har blitt lurt. Men når jeg først ble det, så var det heldigvis av noen som visste hva de holdt på med.
Les mer ›Temaer: content marketing, storytelling, merkevarebygging
«Old Town Road»: Toppet hitlisten ved hjelp av innholdsmarkedsføring
Av Ole Henrik Sæve 29. oktober 2019 | 6 minutter lesetid
Historien om Lil Nas X, den unge og ukjente musikeren som droppet ut av college for å satse på sin lidenskap, med et budsjett på tretti dollar, er et fascinerende eksempel på effekten av digital markedsføring, content marketing og storytelling.
Les mer ›Temaer: digital markedsføring, content marketing, innholdsmarkedsføring, innhold, innholdsproduksjon, storytelling
Dra til med en real historie for å skape tillit
Av Espen Zachariassen 8. oktober 2019 | 4 minutter lesetid
Vi liker alle å få servert en god historie. I markedsføring er dette fremdeles et godt virkemiddel for å vekke interesse og skape tillit hos målgruppen. Her er litt inspirasjon, godt hjulpet av Spotify og Aston Martin.
Les mer ›Temaer: content marketing, innholdsproduksjon, personalisert innhold