Digital markedsføring og salg som skaper vekst

En blogg fra Markedspartner

Blogginnlegg om content marketing (4)

Tre ting Grunnloven kan lære oss om innholdsmarkedsføring

Innholdsmarkedsføring var neppe et begrep da Eidsvollsmennene samlet seg for å forfatte og vedta Norges Grunnlov i 1814. Men mer enn 80 år tidligere brukte en av USAs landsfedre, Benjamin Franklin, innhold for å markedsføre sin egen bedrift. I dette ...

Slik kan native annonsering booste din leadsgenerering

Slik kan du benytte native annonsering til leadsgenerering i kombinasjon med en satsning på content- eller inbound marketing.

Fire fordeler med innholdsmarkedsføring som enhver CEO bør vite om

Innholdsmarkedsføring (eng. content marketing) er i vinden som aldri før. Her er fire ting du som toppleder bør vite om denne raskt voksende markedsføringstrenden.

Hvordan skrive 104 gode innlegg på firmabloggen på ett år?

"Ja, vi tror på at content marketing og inbound marketing virker ... men hvordan i all verden skal vi få produsert alt innholdet som kreves til firmabloggen?" Kjenner du deg igjen i dette utsagnet, vil dette blogginnlegget forhåpentligvis lette på ...

Content marketing: Slik definerer du ditt innholdskonsept

I de fleste forretningsplaner finner man en visjon og en forretningsidé. Visjonen sier noe om bedriftens ambisjoner. Forretningsidéen forteller hvordan man skal nå disse. På samme måte trenger vi et retningsgivende utgangspunkt for vår ...

Reklame er fra Mars, content marketing er fra Venus

Blant de mange gudene som ble tilbedt av de gamle romerne, var krigsguden Mars og kjærlighetsgudinnen Venus. De to har siden fungert som metaforer på forskjellene mellom kvinner og menn, men i dette innlegget vil vi se på hva som skiller ...

Bedrifter må begynne å tenke som mediehus

Morgendagens markedsførere vil se tilbake på dette tiåret som perioden da innhold ble et grunnleggende og sentralt virkemiddel innen mainstream markedsføring - på samme nivå som tradisjonell reklame.

Godt språk på firmabloggen bygger tillit

Du skriver en firmablogg for å profilere deg selv og bedriften din på en god måte. Knotete språk, uklare resonnementer og dårlige formuleringer gjør det motsatte. Teksten kommer i veien for budskapet ditt, og du kan risikere å bli oppfattet som ...

Oslo Content Marketing Camp: Innholdsmarkedsføring på agendaen

Da er vi tilbake etter en vellykket dag på Content Marketing Camp, hvor vi deltok i paneldebatt og hadde stand. Hele 300 deltagere hadde funnet veien inn på Rockefeller - hvor temaet var innholdsmarkedsføring.

Innholdsstrategi: Hvilken nisje skal vi satse på?

Enhver seriøs satsning på content marketing bør ha høye mål for kvaliteten på innholdet som skal produseres. Men de må også være realistiske. En innholdsstrategi som lyder ”Verdens beste innhold” kan høres vidløftig ut, men å bli best i det ...

MarkedsPartner deltar på Content Marketing Camp på Rockefeller

MarkedsPartner vil være representert på Oslo Content Marketing Camp på Rockefeller Music Hall den 20. mai med rådgiverne (f.v.) Fred Stave og Erlend Førsund. Erlend vil delta i paneldebatten om outsourcing av innholdsproduksjon klokken 11:25 og vi ...

Se flere av våre blogger