Blogginnlegg om content marketing (5)
Content marketing-eksperter: Ikke gå i ”alt annet er dødt”-fella
Det nest værste jeg vet, er utdaterte reklamefolk som fnyser av den digitale hverdagen og sier ”alt det nye er mye jåleri og egentlig ikke så nytt”. De legger gjerne til – ”det er jo ideene som teller, når det kommer til stykket”. Så dykker de ...
Content marketing: Skrive selv eller outsource?
Et spørsmål som raskt melder seg for bedrifter som planlegger å implementere en inbound- eller content marketing-strategi, er: "Hvem skal lage alt innholdet vi trenger?"
Kronikk: For mye content og for lite marketing
Vi har i dag en kronikk i Kampanje om content marketing. Den faglige debatten om innholdets rolle i markedsføringen har etter vår mening blitt romantisert til et punkt hvor innholdet står i sentrum, og hvor spørsmålene om hvordan man skaper og måler ...
Content Marketing: En kort historie om hvordan innhold ble konge
"Innhold er konge." ("Content is King.") - Bill Gates Vi mennesker har alltid vært historiefortellere, men da Johann Gutenberg fant opp boktrykkerkunsten på 1400-tallet, kunne historiefortellingen endelig skaleres og nå et tilsynelatende ubegrenset ...
4 ting du bør vite om digitale bilag og native advertising
Native advertising (også kalt advertorials eller digitale bilag) er nettbasert reklame som er tilpasset plattformen den vises på - både i form og funksjon. Det kan for eksempel være en artikkel som er skrevet av en annonsør for å fremme et produkt, ...
Hvorfor du bør begynne å blogge nå - og ikke senere
Etter mange års erfaring som blogger og basert på studier fra ledende aktører i markedsføringsbransjen er konklusjonen min klar: Blogging er en kritisk suksessfaktor for de fleste bedrifter som har leadsgenerering (dvs. å skape innkommende ...
Er du en skrytepave-markedsfører eller byr du på verdifullt innhold?
Ingen liker skrytepaver, men tenk på det: Mye markedskommunikasjon er nettopp slik - bedrifter som skryter av seg og sitt. Skrytepavemarkedsføring har vi nok alle vært skyldig i fra tid til annen, men i en verden hvor kampen om oppmerksomhet aldri ...
2014: Året da content marketing inntok scenen
Fra å være et begrep få nordmenn hadde hørt om i 2013, og som kun et fåtall bloggere begynte å sette på dagsordenen, kom content marketing virkelig i rampelyset i 2014, godt illustrert av grafen fra Google Trends:
Annonseblokkering: seriøs trussel for tradisjonell nettmarkedsføring
Irrelevante bannerannonser... Folk hater dem. Også vi markedsførere. Derfor setter vi vår stolthet i å benytte den nyeste teknologien som finnes, for å nå våre målgrupper. Men hjelper det?
De to skoleretningene innen content marketing: Branding og inbound
Content marketing benyttes hovedsakelig for å oppnå én av to ulike målsettinger: Som del av en branding-strategi eller som del av en inbound-strategi. Branding, eller merkevarebygging, er en svært dyr øvelse og det er derfor de aller største og mest ...
Kom tidligere inn i kundens kjøpsprosess med smart markedsføring
Lett tilgjengelig informasjon på internett har gjort at mange bedrifter opplever at kundene tar kontakt på et senere stadium i sin kjøpsprosess enn kun for få år siden. Dette gjelder for bedriftsmarkeder så vel som i forbrukermarkeder. Det er i ...