Hvorfor gidder jeg ta kalde møter egentlig?

Av Marius Torjusen 3. oktober 2018

I dag skjedde det for andre gang siden jeg startet med inbound-salg. Et stort selskap sendte en møteforespørsel via websiden vår. Jeg lot meg smigre og booket møtet. 6 timer senere sitter jeg i bilen og spør meg selv «hvor var det dette gikk galt?» og ikke minst; «hvordan kan jeg få igjen de siste 6 timene av livet mitt!»

Les mer ›

Temaer: salgstips, salgsstrategi, salgsledelse, salgssjef, ROI

Hvilke konsekvenser får abonnementsmodeller for dine selgere?

Av Tore Berntsen 26. september 2018

Abonnementsmodeller isolert sett er ikke noe nytt. Vi har kunnet abonnere på aviser i over hundre år. Det som er nytt er at modellen har fått et solid fotfeste i bedriftsmarkedet og ikke minst innen digitale forretningsmodeller.

Les mer ›

Temaer: salgssjef, salgsstrategi, salgsledelse

Hvordan få fakturerende konsulenter til å prioritere salg

Av Tore Berntsen 27. juni 2018

Som leder av en konsulentvirksomhet står du ofte i en spagatøvelse. På den ene siden har du ansvar for at selskapet har tilstrekkelig salgsressurser. På den andre siden skal du sørge for at konsulentene leverer fakturerbare timer på prosjektene som er solgt inn. Er det mulig å få til en Ole Brum-løsning? Min mening er ja, og i denne artikkelen presenterer jeg seks råd til hvordan du kan gjøre det.

Les mer ›

Temaer: salgsledelse, ledelse, strategisk ledelse

Ledere må skape samhandling mellom marked og salg

Av Lars Hansen 10. januar 2018

Jeg snakker daglig med ledere i store og mellomstore organisasjoner som ønsker å forbedre salgsresultatene sine. Før vi kan stille en diagnose og foreslå tiltak, ser vi på hvordan de praktiserer salgs- og markedsarbeidet sitt. I 9 av 10 tilfeller er salg og marked på hver sin planet. Ledere som ønsker å se større resultater på topplinjen bør sikre at salgs- og markedsavdelingen er samkjørt og at de jobber mot samme mål.  

Les mer ›

Temaer: salgsledelse, ledelse, strategisk ledelse

- Aldri vært enklere å være salgsdirektør

Av Lars Hansen 18. oktober 2017

Som salgssjef i MarkedsPartner er jeg så heldig å jobbe etter inbound sales-metoden. Det innebærer at alle potensielle kunder jeg eller mine kolleger kontakter, har vist interesse for våre tjenester og dermed er såkalte salgskvalifiserte leads. Deres digitale adferd har lagt igjen spor som gir meg gode indikasjoner på dette. Salg har aldri vært enklere, men det har ikke alltid vært slik. I dette innlegget deler jeg min reise fra jeg startet som selger i 1989 frem til i dag.

Les mer ›

Temaer: salgsledelse, inbound sales

Salgssjef: Hvordan motivere selgerne dine?

Av Tore Berntsen 14. februar 2017

Salgssjefer er opptatt av å finne gode måter å motivere salgskorpset på. Ofte gjøres det ved hjelp av følgende incentiver:

Les mer ›

Temaer: salg, salgsledelse

Hvordan motivere salgssjefen din?

Av Gorm Kunøe og Tore Berntsen 1. februar 2017

Skal salgssjefen nå budsjettene sine, er hun helt avhengig av å være motivert. En demotivert salgssjef vil ha store problemer med å gjøre det hun skal. I dette innlegget presenterer vi konkrete forslag til hvordan du kan motivere salgssjefen din. 

Les mer ›

Temaer: ledelse, salgssjef, salgsledelse

5 tegn på at du bør oppgradere salgssjefen

Av Tore Berntsen 24. januar 2017

Har bedriften din uklare salgsstrategier, uforutsigbar salgsrapportering og liten innsikt i kunders digitale atferd? Benytter dere utdaterte metoder og systemer i salgsarbeidet deres? I så fall kan det tenkes at salgssjefen din gjør en utilstrekkelig jobb. Her vil jeg trekke frem fem sentrale tegn som du bør ta med i din vurdering av salgssjefens arbeid.

Les mer ›

Temaer: ledelse, salgsledelse, salgssjef

Om DigitalLeder.no

Digitalleder.no av MarkedsPartner AS er rettet mot toppledere som ønsker faglig innsikt, inspirasjon og svar på relevante problemstillinger innen strategisk ledelse, markedsføring og salg.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no og vekstoppskrifter.no

Anbefalt for deg

Søk i bloggen