Kundeatferden har vært i konstant endring de siste årene, men Koronaen har forsterket endringene. Det må alle virksomheter ta inn over seg. Også de som så langt har overlevd til tross for at de har fortsatt i gamle spor.
På MarkedsPartners digitale konferanse Tilbake til en ny hverdag, snakket Stig Hammer med Brian Halligan, HubSpotgründer og mannen bak begrepet Inbound Marketing, om blant annet hvordan de som vil lykkes framover, må tilpasse seg.
Temaer: salg, salgsledelse, Covid-19, korona, bedre kundereiser
Som salgs- og markedssjef i MarkedsPartner er jeg så heldig at jeg kan jobbe etter inbound sales-metoden. Det innebærer at alle potensielle kunder jeg eller mine kolleger kontakter, har vist interesse for våre tjenester og dermed er såkalte salgskvalifiserte leads. Deres digitale adferd har lagt igjen spor som gir meg gode indikasjoner på dette. Salg har aldri vært enklere, men det har ikke alltid vært slik. I dette innlegget deler jeg min reise fra jeg startet som selger i 1989 frem til i dag.
Temaer: salgsledelse, inbound sales, digitalisering av kundereisen
Temaer: salg, salgsledelse
I dag skjedde det for andre gang siden jeg startet med inbound-salg. Et stort selskap sendte en møteforespørsel via websiden vår. Jeg lot meg smigre og booket møtet. 6 timer senere sitter jeg i bilen og spør meg selv «hvor var det dette gikk galt?» og ikke minst; «hvordan kan jeg få igjen de siste 6 timene av livet mitt!»
Temaer: ROI, salgsledelse, salgsstrategi, salgstips, salgssjef
Abonnementsmodeller isolert sett er ikke noe nytt. Vi har kunnet abonnere på aviser i over hundre år. Det som er nytt er at modellen har fått et solid fotfeste i bedriftsmarkedet og ikke minst innen digitale forretningsmodeller.
Temaer: salgsledelse, salgsstrategi, salgssjef
Som leder av en konsulentvirksomhet står du ofte i en spagatøvelse. På den ene siden har du ansvar for at selskapet har tilstrekkelig salgsressurser. På den andre siden skal du sørge for at konsulentene leverer fakturerbare timer på prosjektene som er solgt inn. Er det mulig å få til en Ole Brum-løsning? Min mening er ja, og i denne artikkelen presenterer jeg seks råd til hvordan du kan gjøre det.
Temaer: ledelse, salgsledelse, strategisk ledelse
Jeg snakker daglig med ledere i store og mellomstore organisasjoner som ønsker å forbedre salgsresultatene sine. Før vi kan stille en diagnose og foreslå tiltak, ser vi på hvordan de praktiserer salgs- og markedsarbeidet sitt. I 9 av 10 tilfeller er salg og marked på hver sin planet. Ledere som ønsker å se større resultater på topplinjen bør sikre at salgs- og markedsavdelingen er samkjørt og at de jobber mot samme mål.
Temaer: ledelse, salgsledelse, strategisk ledelse
Temaer: ledelse, salgsledelse, salgssjef
Temaer: ledelse, salgsledelse, salgssjef