God datakvalitet er avgjørende for å lykkes med CRM

Av Jeanette Stenseng 16. mars 2023

God datakvalitet er helt avgjørende for å oppnå maksimal verdi fra CRM-systemet. Det sikrer bedre beslutningsgrunnlag, økt effektivitet, bedre prosesser, redusert risiko, forbedret kundeopplevelse og overholdelse av lovmessige krav. 

Les mer ›

Temaer: CRM, datakvalitet, automatisering

Disse rapportene og dashboardvisningene burde du bygge i ditt CRM-system

Av Thomas Gustavson 23. februar 2023

Tiden for å kopiere ut tall fra diverse systemer og lime inn i en rapport i PowerPoint eller Excel er forbi. Det går for tregt! Du må ta pulsen på utviklingen i eget selskap på daglig basis. For å lykkes med denne adferdsendringen, må blant annet avstanden mellom ledelsen og aktiviteter i kundefront kortes ned. Gjøres det på en transparent måte med involvering fra alle roller i selskapet, er rapporter og dashboards gode verktøy for å forstå hvilke endringer som gir ønsket resultat  

Les mer ›

Temaer: CRM, endringsledelse, dashboard

Slik skaper du langvarige kundeforhold ved å bruke CRM

Av Jeanette Stenseng 9. februar 2023

Et CRM-system kan brukes til så mangt, blant annet til å effektivisere og forbedre kundeprosesser, forsterke relasjoner og få kontroll på hva som skjer med potensielle og eksisterende kunder. Det ligger jo egentlig litt i ordet Customer Relationship Managament, men har du tenkt på hvordan du håndterer kundeforholdene dine? Her er mine beste tips til hvordan du kan skape sterke kunderelasjoner som varer og varer.

Les mer ›

Temaer: CRM, Bedre kundeservice, Kundeforhold

Slik ser digitalisering av salgsprosessen ut i praksis

Av Lars Hansen 2. februar 2023

I september 2020 fikk jeg en henvendelse fra et godt kvalifisert lead som ønsket et møte om våre tjenester. Selv om det er en liten stund siden nå er det et perfekt eksempel på hvordan den digitale salgsprosessen fungerer i praksis, så jeg tenkte å vise steg for steg i denne artikkelen akkurat hva som skjedde. For en salgssjef som meg er slike henvendelser magiske. Det er et bevis på at den digitale strategien vår fungerer og hvor viktig det er å fange riktig data. 

Les mer ›

Temaer: salgsprosess, digitalt salg, salgsstrategi, digitalisering av kundereisen, streamlining the sales process, salgsprosessen, effektivisering av salgsprosessen, salgsprosesser

Derfor sliter mange organisasjoner med å finne og utvikle sine digitale talenter

Av Ole Aleksander Janzso 12. januar 2023

Hvordan kan du tiltrekke, beholde og utvikle dine digitale talenter? Og hvorfor snakker vi om dette akkurat nå? De siste årene har det vært veldig høy etterspørsel etter talent og en veldig lav arbeidsledighet. Nå er det strømkrise, høyere renter og nærmest økonomisk kollaps skal vi tro de største overskriftene. Så i fremtiden kan vi vel bare sitte stille i båten og få så mange fisk vi vil på kroken? Ikke helt. Over 100 annonsører har svart på Den Store Annonsørrapporten, og den hadde noen interessante tall. Hva forventer de av markedet i 2023?

  • 47% forventer ingen forskjell
  • 22% forventer at det skal bli bedre
  • 31% forventer at det skal bli dårligere

Dette er lavere forventningstall enn vi har sett tidligere, men du må fortsatt være til stede. Det er ikke så mørkt som det kanskje ser ut. PS: Vi presenterte dette på Inbounddagen 2022, så hvis du heller vil se video kan du bla nederst i innlegget. 

Les mer ›

Temaer: rekruttering, rekrutteringsstrategi, digitale talenter

Fem tips som vil gjøre din bedrift bedre rustet for 2023

Av Stig Hammer 5. januar 2023

De beste blir stadig bedre. Nye utfordrere og ny teknologi kommer. Tidene er tøffe og endres fort. Derfor må du bli bedre i 2023 enn du var i 2022.  

Les mer ›

Temaer: bedre kundereiser, datakvalitet, nytt år

Blogginnleggene dere likte best i 2022

Av Helene Nissen 29. desember 2022

Nå som året er på hell er tiden kommet for refleksjon og tilbakeblikk på året som har gått. Det er nettopp det jeg har gjort med blogginnleggene vi har publisert det siste året - tatt et tilbakeblikk. Hvilke blogginnlegg har vært mest populære og engasjert mest? Her finner du mye godt lesestoff som kan komme til nytte i en rolig romjulstid, eller på nyåret når du er tilbake i kontorstolen. 

Les mer ›

Temaer: ledelse, blogg

6 måter ChatGPT kan endre markedsføring, salg og kundedialog

Av Anders Sollie Hoff 15. desember 2022

Noen har blitt skremt og mange har blitt imponert av hvor smart ChatGPT ser ut til å være. Her er seks områder vi tror denne teknologien kan endre markedsføring og salg.

Les mer ›

Temaer: kunstig intelligens, ChatGPT, AI

Drift vs. innovasjon i Bokklubben – Har vi virkelig gjort alt når vi har gjort alt?

Av Arnbjørn Marklund 9. desember 2022

Inbounddagen 2022 holdt Arnbjørn Marklund fra Bokklubben et foredrag om drift. vs innovasjon. I dette blogginnlegget kan du lese hans tanker og tips rundt temaet. (Hvis du foretrekker video kan du bla nederst i innlegget og se opptaket fra dagen).

Les mer ›

Temaer: innovasjon, drift, utvikling

Slik bør endringer i bedriften kommuniseres

Av Tove Eggen 25. august 2022

Det kreves lederstyrke, grunnlag og kunnskap for å beslutte endringer. Endringene i en bedrift blir oftest godt planlagt og tilrettelagt. Men en strategisk plan og gjennomføringsplan for kommunikasjon av endringene er i mange tilfeller fraværende eller tynn.

Les mer ›

Temaer: kommunikasjon, endringsledelse

Om DigitalLeder.no

Digitalleder.no av MarkedsPartner AS er rettet mot toppledere som ønsker faglig innsikt, inspirasjon og svar på relevante problemstillinger innen strategisk ledelse, markedsføring og salg.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no, hubspotbloggen.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle

Søk i bloggen