For ledere om strategi, markedsføring og salg

En blogg fra Markedspartner

Blogginnlegg om data

Forenklet dataanalyse med ChatGPT

For oss som jobber med markedsføring og salg er det avgjørende å raskt kunne analysere og visualisere data. Med fremveksten av AI, spesielt verktøy som ChatGPT, har det åpnet seg en ny mulighet for dataanalyse – nemlig å kunne «snakke» til dataene ...

Samler dere riktig data i markedsføringen?

Hvordan dere samler inn data i markedsføringen er avgjørende for å sikre at dere oppnår det dere skal – og at det kan måles.

Hvordan Porterbuddy bruker data som et konkurransefortrinn

I dette innlegget skal jeg dele mine tanker om hvordan du kan bruke data for å sikre en rå last mile opplevelse for økt konvertering og lojale kunder. Foretrekker du video kan du scrolle nederst på siden, der er det en video av meg som sier ca. det ...

Hva skiller digitale kundereiser fra tradisjonelle kundereiser?

Denne uka har jeg hatt flere møter både med kunder og potensielle kunder der det samme spørsmålet dukker opp. Hva er egentlig verdien av det «digitale» i «digitale kundeiser»? Det «digitale» i kundereiser handler om to sentrale elementer: Hvordan de ...

Data: Et ekstra konkurransefortrinn?

Data er den nye oljen. Men data må analyseres og du må ha innsikt til å tolke for at den skal gi verdi. Da jeg begynte med markedsføring på 90-tallet var det oftere enn ikke at vi tok avgjørelser på magefølelsen. Men allerede da var det noen som ...

Se flere av våre blogger