I dette innlegget skal jeg dele mine tanker om hvordan du kan bruke data for å sikre en rå last mile opplevelse for økt konvertering og lojale kunder. Foretrekker du video kan du scrolle nederst på siden, der er det en video av meg som sier ca. det samme som kommer her.
Temaer: økt konvertering, data, last mile
Hva skiller digitale kundereiser fra tradisjonelle kundereiser?
Av Hans Viken Sunde 2. september 2021
Denne uka har jeg hatt flere møter både med kunder og potensielle kunder der det samme spørsmålet dukker opp. Hva er egentlig verdien av det «digitale» i «digitale kundeiser»? Det «digitale» i kundereiser handler om to sentrale elementer: Hvordan de digitale kanalene dine er satt opp og fungerer, og hvilken strukturert innsikt du samler og bruker om kundene. I dette innlegget skal jeg komme med noen eksempler på begge deler, som forhåpentligvis kan klargjøre hva dette innebærer.
Temaer: digital markedsføring, digitalisering av kundereisen, kundereisen, data, Datadrevet kundereise
Data er den nye oljen. Men data må analyseres og du må ha innsikt til å tolke for at den skal gi verdi. Da jeg begynte med markedsføring på 90-tallet var det oftere enn ikke at vi tok avgjørelser på magefølelsen. Men allerede da var det noen som brukte datakraft fra store servere for å analysere data. I dag gjør vi det samme i en nettleser på mobilen og får langt mer anvendelige resultater på en brøkdel av tiden. Hvor godt utnytter din virksomhet data?
Temaer: markedsføring, ledelse, analyse, data